Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтера А спорт 2.0 пуши

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

    Първоначално публикуван от Piterd Преглед на мнение
    Привет Semper_Idem,



    Благодаря за изчерпателния отговор, и споделения опит.
    И аз ще пробвам да сменя само капещата дюза с подобна, но в по добро състояние.
    Поздрави,
    ПитерД.
    Как разбра, че е "капеща". Според мене, може да стане само ако е свалена. А след като е свалена и се установи, че не е в ред, дори и след процедура с ултразвукова вана - няма смисъл да се слага обратно. Аз стигнах до дюзата накрая, щото с допълнителните инсталации свалянето им ми е трудно. Първо размених свещите - не работи пак същия цилиндър. После, проверка на компресията - еднаква на всички цилиндри. Проверка на регулатора на рейката - не вкарва бензин в колектора. До тук всичко без разглобяване. Проверка на захранването на бубина и дюзи с един светодиод и съответното съпротивление - мига равномерно на всички позиции - значи и електричеството е в ред. После размяна на перата на куплунга към бубината и съответно размяна на кабелите към свещите - пак същия цилиндър не работи, значи и бубината и високоволтовите кабели в ред. Е ми .... остана дюзата и почна разглобяването. В един момент преди разглобяването мерих и съпротивлението да бубинките на дюзите - всичките 15 ома.
    Освен с ултразвукова вана пробвах и други начини да я раздвижа, ама не стана. Явно нещо твърдо и устойчиво, като кварцова песъчинка е заклинило иглата и няма изкарване.

    Коментар


    • #17
      От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

      Привет колега Semper_Idem .

      Първоначално публикуван от Semper_Idem Преглед на мнение
      Как разбра, че е "капеща". Според мене, може да стане само ако е свалена. .....
      Напълно съм съгласен с горното. Обективни данни за "капеща" дюза нямам. Но имам идея, как да я проверя, без демонтаж, но не съм стигнал до там, понеже проблема ми, не е толкоз драстичен.
      "Капеща" е по скоро работна хипотеза, на база косвени наблюдения.
      1. Много "бега" :-)
      2. Разход на бензин в горна граница, въпреки опитите ми за контролирано каране.
      3. Първо палене след денонощен престой, изисква по дълго време на въртене на стартера, отколкото последващо.
      4. Почти никаква загуба на масло, на двигател на 300к, но някак си, маслото постепенно губи вискозитет на много малко километри след смяна. Уреда за налагане на маслото, постепенно покорява все по ниски нива.
      Начина по който ти обследваш проблеми по автомобила си, е много сходен с моето разбиране.
      Няма да се хвърля на най вероятната причина, и да разглобявам няколко часа. преди да проверя с най обикновен мултицет, или просто оглед, за корозирала букса, лош контакт, недобре монтиран съединител на някой датчик, и др. подобни. Дори и разлика в масата на различни точки, спрямо масата на акумулатора.
      Предлагам това да е последното мнение извън темата, щото отклонихме доста разговора от конкретния проблем на автора.
      Споделения от теб опит, е полезен и отваря много въпроси. Ако ти се коментира, предлагам да отвориш нова тема.
      Беше ми любопитно, твоя опит с смяна само на дефектирала дюза, понеже ми бе развита тезата, че не се прави така, щото .. не ставало. Решението което ми бе предложено бе, 4Xцената на една нова дюза.
      А аз също имам монтиран газов инжекцион, който от година е OFF, но в рамките на тази година нямам сериозни километри, а възстановяването му е на дневен ред. Там имам натрупани достатъчно наблюдения, и е въпрос на свободно време да го събудя.
      Поздрави,
      ПитерД.

      Коментар


      • #18
        От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

        Като му свърши бензина и налее нов всичко ще се оправи. Имах витара карборатор, 4 години не бе сипван безин и карана на такъв, имаше 20 л и беше със същите симптоми. Като го изгори и сложих нов всичко си дойде на место.
        Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

        Коментар


        • #19
          От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

          Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
          Като му свърши бензина и налее нов всичко ще се оправи. Имах витара карборатор, 4 години не бе сипван безин и карана на такъв, имаше 20 л и беше със същите симптоми. Като го изгори и сложих нов всичко си дойде на место.
          ................................прекъсва много.сипал съм свеж бензин.....................

          Коментар


          • #20
            От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

            Първоначално публикуван от Semper_Idem Преглед на мнение
            ................................прекъсва много.сипал съм свеж бензин.....................
            Свърши..... Нов бензин... Тръгва..... Не пуше...
            Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

            Коментар


            • #21
              От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

              Първоначално публикуван от jimito Преглед на мнение
              Свърши..... Нов бензин... Тръгва..... Не пуше...
              Възможно и да не пуше, а и да тръгне. Това за Витара карборатор . И то в твоя конкретен случай.
              Ама тука хем не става въпрос за Витара, а за Опел Фронтера (която не е карбуратор , а "инжекция"), хем И случаят не е идентичен с твоя
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #22
                От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

                Авторът пусна бомбата и се умълча. А ние тука се пеним ....
                Аз поне не разбрах каква точно е фронтерата макар, че успях да се изкажа въпреки това компетентно........
                Ако е с ресьори отзад - C20NE до 95-та, ако е с пружини - X20SE, и има малки разлики, които за конкретната диагностиката може да имат значение. В първия случай дюзите впръскват две по две, а във втория случай във всеки полутакт впръсква само една дюза.
                Според мен трябва да започне с оглед на свещите. За да определи неработещия цилиндър/цилиндри. Ако е X20SE и не работи само един цилиндър и ако е първи или втори - почти 100% е дюза. От тук нататък процентите намаляват и се иска повече мислене и проверяване.
                Винаги съм спазвал принципа - да обмислям едно нещо два месеца и да го направя за половин час, отколкото да го мисля половин час и да го правя два месеца.
                doviciozo


                казва, че не ще да се "изфорсира" - при един неработещ „добре" цилиндър форсирането все още е възможно. При два неработещи цилиндъра работата на двигателя е проблемна и на празен ход, а за "изфорсиране" ......
                Ако четвърта и донякъде трета свещ са черни при X20SE - четвърти и трети "недобре" работещи цилиндри - съответно трета и четвърта неработещи дюзи ..... или "пробит" регулатор на налягането на бензиновата рейка. Не искам да оценявам в проценти двете възможности, защото опитът ми е главно от моята фронтера. И още една две.
                Бензинът от повреден регулатор попада главно в четвърти и отчасти в трети цилиндър - над тях на смукателния колектор е разположен щуцера за маркуча, който предава налягането от колектора до регулатора, и по който влиза бензин в колектора от повредения регулатор.
                Провеката за регулатор е лесна но с мерки за сигурност - при запален студен двигател се вади маркуча от щуцера на колектора и ако хвърля бензин - гаси се и .... Има и по-безопасни начини - при неработещ двигател се подава захранване на бензиновата помпа и пак се гледа дали от маркуча струи бензин. Ама това изисква подготовка и познаване на кабелите. Пак с подготовка - премахване на маркуча и запушване на щуцерите на регулатора и на колектора се пали двигателя, без форсиране и като се очистят зацапаните свещи - двигателя ще заработи по-равномерно. Ако ли не - дюзи.
                Една проверка, не особенно сигурна, и на дюзите. При неработещ двигател и колкото може по-малко щумове наоколо - подава се кратко напрежение на всяка дюза и ако "чука" - поне не е увиснала в отворено състояние.
                Ако нивото на маслото "се вдига" е регулатор. Дюзите не могат да вкарат толкова бензин, че да мине през цилиндрите и да влезе в картера, ама регулатора може.
                В този случай, когато всичко приключи, се сменя и маслото. То вече не е масло нищо, че е черно.
                Възможно е регулатора ту да работи ту не. И съответно да изглежда, че като се е пипнало тук там нещо и нещата са се оправили.

                Коментар


                • #23
                  От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

                  Първоначално публикуван от Semper_Idem Преглед на мнение
                  Авторът пусна бомбата и се умълча. А ние тука се пеним ....
                  Аз поне не разбрах каква точно е фронтерата макар, че успях да се изкажа въпреки това компетентно........
                  Ако е с ресьори отзад - C20NE до 95-та, ако е с пружини - X20SE, и има малки разлики, които за конкретната диагностиката може да имат значение..
                  Е що пък бомба ?! Човекът си задава поредния въпрос с поредния проблем на иначе проблемната му (с такова впечатление съм останал) Фронтера.
                  ...и не се пеним, ами се опитваме да отсеем "съветите", които са далеч от конкретния казус и само пълнят излишно страниците.

                  Иначе става въпрос за мотор X20SE, не за С20NE. Не че има особено значение в случая.

                  ПС. ...а колегата се умълча вероятно щото вече е изпратил инжекторите за почистване и чака резултата.
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

                    Иначе става въпрос за мотор X20SE, не за С20NE. Не че има особено значение в случая.

                    ПС. ...а колегата се умълча вероятно щото вече е изпратил инжекторите за почистване и чака резултата.
                    Какво стана с проблема. Реши ли се вече. Интересно ми е, защото ако моите предположения не се окажат верни, ще науча нещо ново и полезно. Само денят, в който съм научил нещо ново, не е минал напразно.
                    Аз лично, не бих изтърпял колата ми да не работи толкова време. Предполагам, че вече е решил проблема но .... вече не му се пише.
                    Що се отнася до разликите между X20SE и C20NE и значението им при изясняването на проблема - първият има последователно впръскване - работи само една дюза на съответния цилиндър по време засмукването, а във втория двитател дюзите впръскват две по две. При липсата на достатъчно информация от страна на "пациента" и при "задълбочено" осмисляне на проблема, трябва да се има предвид и това.
                    Друга съществена разлика при двата двигателя е системата за празен ход - различна е механично и проблемите породени от нея при двата двигателя може да имат различни причини. Не е изключено конкретния проблем да е породен от нея, но не мога да кажа нищо като собствен опит - моята си работи безпроблемно.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

                      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      ....ПС. ...а колегата се умълча вероятно щото вече е изпратил инжекторите за почистване и чака резултата.
                      Изсипа си питанките, ние му отговаряхме и после си тръгна. Вие, какво искате?
                      ОФА КБ X20SE + метан

                      Коментар


                      • #26
                        От: Фронтера А спорт 2.0 пуши

                        Здравейте,умълчах се защото ми се наложи да се занимавам с куп проблеми след смъртта на майка ми.Джипа се оправи и работеше на бензин само когато е студен мотора,в началото се дави когато подам газ,но като поработи се оправя.Сутрин паля и карам на бензин,колкото искам,но угася ли колата и опитам пак не става,почва да пуши и да тресе,един от цилиндрите не работи.Изчетох всичко което сте ми написали,и съм ви благодарен.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X