Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2.2 DTI - датчик на дроселова клапа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2.2 DTI - датчик на дроселова клапа

    Здравейте,
    Някой сблъсквал ли се е с проблема с датчика за положението на дроселната клапа?
    Доколкото разбрах, датчика почти винаги е наред, а повредата е в една малка пластмасова втулка.
    Номера на датчика е 9168000060, производство на фирма TT Electronics.
    Втулката тотално се разби, а така или иначе ще се ходи при стругар, но ако някой има напътствия, ще бъда благодарен.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Worn nylon bush.JPG
Прегледи:1
Размер:39.6 КБ
ID:6145975Натиснете снимката за да я уголемите

Име:TPS DRIVE SHAFT.JPG
Прегледи:1
Размер:50.8 КБ
ID:6145976Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S51-8913P01WM.jpg
Прегледи:1
Размер:9.6 КБ
ID:6145977Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24468008_2.jpg
Прегледи:1
Размер:49.6 КБ
ID:6145978
    OPEL FRONTERA B 2.2 DTI (120 Hp)

  • #2
    От: 2.2 DTI - датчик на дроселова клапа

    Кофти проблем на Y-моторите, тази втулка не се продава отделно, а само комплекта от последната снимка. Изработването на метална такава при стругар може и да реши проблема временно, но после почва да износва края на самата дроселова клапа - така поне твърдят руснаците! Защо толкова шибано е измислен този възел - нямам идея! При мен имаше малко износване на самия връх на втулката, подпрях обратния край на клапата на една съчма за да се зацепи втулката по-дълбоко, на здравата и част. Вече три години го няма проблема, а в началото изскачаше грешка от това!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

    Коментар


    • #3
      От: 2.2 DTI - датчик на дроселова клапа

      Да, предложиха ми комплекта от последната снимка (Няма да коментирам)
      Много е плитка втулката, а и ключето от страната на дросела е около 1мм. Мисля да направя втулката от алуминии или някаква пластмаса, но ще видя какви варианти има. Самата втулка трябва да бъде малко по-висока, за да зацепи по-добре.
      Ще поръчам няколко броя за резервни, защото явно тази втулка ще е "консуматив" като ГНП-то.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:v2.jpg
Прегледи:1
Размер:137.3 КБ
ID:5787532Натиснете снимката за да я уголемите

Име:v1.jpg
Прегледи:1
Размер:138.5 КБ
ID:5787533
      OPEL FRONTERA B 2.2 DTI (120 Hp)

      Коментар


      • #4
        Привет,
        Приятел си взел такава Фронтера и ми се оплака от същия проблем.
        При него тая втулка е тотал щета и не знам какви са и размерите за да я изработим. Някой ако може да помогне, ще съм благодарен.

        П. П. Познати са го посъветвали, че и софтуерно можело да се изолира този датчик. Но той се притеснява от такава манипулация...?
        Последно редактирано от cnc82; 07-08-20, 10:16.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #5
          Това е често срещан дефект при тези мотори. В Беларуския форум е описано всичко много точно.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #6
            Благодаря за размерите ! ​​​​​​
            Може ли и линк за беларуския форум..
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #7
              Ето линк към подробната тема на Маестросан, сори за грешката в руски форум е.https://forum4x4club.ru/index.php?showtopic=98830&st=0,https://forum4x4club.ru/index.php?showtopic=96551

              Коментар


              • #8
                И аз минах по трънливия път с грешка p0638. Сега с нов капак на смукателния колектор, с емулатор на EGR клапана и физическото му премахване всичко си дойде на местото.

                Коментар


                • #9
                  Благодаря още веднъж, помогна ни много !

                  ​​​
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • #10
                    Здравейте,
                    имам Фронти 2.2DTI която карам като се върна в България, на около 6 месеца.
                    За мое съжаление новия ми гараж е бил наводнен, и то за явно поне за няколко дни време докато съм бил в чужбина, и предполагам до степенките на колата. От това цялата кола беше мухлясала отвътре, двигателят също.
                    Запалих я, и си тръгна, но след 1-2 минути започна да гъгне и изгасна. Смених горивния филтър, като предположих мухъл в горивото, за смяна си беше, но не оправи проблема. На диагностика с оп-ком показа p0638. И приди го е показвала но си вървеше, само отвреме навреме придръпваше. Сега дава и P0400. На диагностиката забeлязах също, че всъщност клапата на дросела като тръгне да гъгне и гасне е на 86% затворена, и като тръгва да угасва е на 90%, тоест въздух няма. Махнах маркуча на вакума който управлява дросела и колата тръгна. Не посмях да карам така и взех на заем кола, а и нямах повече време да отделя сам да поправям колатар а не знам де да я дам.

                    Проверих в магазините за датчик, моя изглежда като на снимката в руския форум, само на ново, на старо никъде няма, и цената нов е 1500-2100лв заедно с дросела и мапа. Все още търся TPS датчик.

                    Започнах да се съмнявам в тоя соленоид дето управлява вакума, за чии ще пуска вакум да затваря клапата? Дали да не пробвам да взема него първо?

                    Коментар


                    • #11
                      Колега по отношение на р0638 се е скапал пласмасовия преходник между клапата и датчика за положение, оправия само с нова втулка изработена от специфична пласмаса, самия датчик нема какво да му се повреди, за това придърпва, защото компира не знае къде е клапата, скапана обратна връзка. По отношение на р0400, EGR е замърсен силно и не се движи, оправията му е сваляне и чистене, или закупуване на емулатор и физическото му премахване.
                      На негово място се монтира тапа , която се продава за около 25 паунда в комплект с тръбичка за съединяване на охладителната течност. Ето ти линк за тапата: https://tafmet.pl/english/egr-valve-...553470734.html. В прикачените файлове ще намериш инфо за емулатора на EGR клапана и парт номера на капака на смукателния колектор, и цена на която аз го закупих.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • GTipo
                        GTipo коментира
                        Редактиране на коментар
                        Моя преходник е здрав, съвсем леко деформиран като всички. Не е потрошен. Преди да оставя колата в гаража за доста време, всичко си работеше нормално.Не ми се струва възможно от стоене клапана да се задръсти изведнъж. Преди време купих емулатора, щото тая система ЕГР не само че не вярвам в нея, ами с удоволствие ще я махна. Ще е поредната ми кола с премахната егр система. Даже купих емулатор, получих го но ми се наложи да замина в чужбина и така си седи в багажника, даже не можах да поръчам запушалката. Ето от тук: http://obd2-bg.com/egr-emulator-psg16-164.html В случая не искам да спестя пари а да махна една смотано направена система.

                    • #12
                      Миналата седмица изработихме въпросната втулка. Но би трябвало да има значение точна как се поставя, в какво положение. Нещо при нас не се получи или ние не сме направили нещо както трябва, може би трябва да се изчисти грешката или някакво обучение на клапата, знам ли и аз ?
                      Засега приятелчето се ориентира да не се занимава повече с тая втулка и да ходи при някакъв майстор в Пазарджик който уж имал опит да ги оправя софтуерно.
                      Ще пиша като има развитие с нашия случай.
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • #13
                        В прикачения файл има подробно инфо за емулатор на прословутата клапа, това може да се ползва за да се спести купуването на нов капак на дросела, монтирасе без намеса в софта. Във втория прикачен файл е изглед на пласмасовата втулка но е без размери. Обучение на клапата не и требва, само требва да се изчисти грешката, и да се провери работата на EGR клапана, защото и от него зависи. При мен се получи с нова клапа и сензори точно това не зарботи от раз след изчистване и монтиране на емулатор на EGR сичко е на местото.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • cnc82
                          cnc82 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Благодаря!

                      • #14
                        Първоначално публикуван от vwtaz Преглед на мнение
                        В прикачения файл има подробно инфо за емулатор на прословутата клапа, това може да се ползва за да се спести купуването на нов капак на дросела, монтирасе без намеса в софта. Във втория прикачен файл е изглед на пласмасовата втулка но е без размери. Обучение на клапата не и требва, само требва да се изчисти грешката, и да се провери работата на EGR клапана, защото и от него зависи. При мен се получи с нова клапа и сензори точно това не зарботи от раз след изчистване и монтиране на емулатор на EGR сичко е на местото.
                        От къде мога да си взима емулатор?
                        На моята фронтера конектора на датчика е с 5 крака, не с 3.

                        Коментар


                        • #15
                          Ето линк към емулаторите: https://www.emulatorshop.com/egr-emu...meter-emulator

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X