Здравейте! Яви ми се една главоблъсканица посред зима... Постепенно зачезна парното. Същото е промивано късна пролет и грееше супер. Забелязах, че и метановия ми изпарител, като е под 0 сутрин се опитва да замръзва, това никога досега не ми се е случвало. Едновременно с това малко след запалване на мотора се появи и един ритмичен шум, като ромолене с дължина по две секунди, като се повтаря пак след две секунди. Като загрее мотора си става постоянен шума, но май понамалява. Разбира се веднага се сещам за водна помпа, в комплект с ролките и ангренажа скоро ще направят 50 000км. Помпата е с метална турбинка, това добре си го спомням марка Hepu. Та... възможно ли е да се прецака водна помпа така, че да се намали капацитета и? Имал съм Фиат и там помпата директно се счупи, но беше с пластмасова турбинка. Нямам течове на антифриз, нямам надуване на маркучи и т.н.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Водна помпа ли, що ли... ?
Свий
X
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Като му дадеш повечко газ става ли по-топло парното, ако да, значи помпата или лопатките на помпата са се износили, а ако няма промяна при даването на повечко газ, то едва ли ще е помпата, другаде ще е проблема, запушено радиаторче на парното ( може да е паднала преградка от изгниване в самото радиаторче и така ще става все едно си вързал байпас без да имаш парно)...
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнениеКато му дадеш повечко газ става ли по-топло парното, ако да, значи помпата или лопатките на помпата са се износили, а ако няма промяна при даването на повечко газ, то едва ли ще е помпата, другаде ще е проблема, запушено радиаторче на парното ( може да е паднала преградка от изгниване в самото радиаторче и така ще става все едно си вързал байпас без да имаш парно)...А иначе няма значение, колко газ се дава. Днес по едно време задуха по-топло, после пак стана хлад...
ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнениеБарах маркучите към радиаторчето днес... щом при загрят мотор си ги пипах спокойно с ръка, сещай се... единият си беше направо хладен...А иначе няма значение, колко газ се дава. Днес по едно време задуха по-топло, после пак стана хлад...
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Обикновено, при запушено радиаторче на парното, само единият маркуч е хладен, а другият горещ. Това е така, защото горещата течност се опитва да влезе в радиаторчето от едната страна и да излезе от другата. Ако, обаче, и двата маркуча са студени, то явно до тях не стига гореща течност. Явно поради някаква причина течността не може да достигне нормалната работна температура.
Според мен би трябвало проблемът да се търси другаде. Термостатът сменян ли е скоро?
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнениеОбикновено, при запушено радиаторче на парното, само единият маркуч е хладен, а другият горещ. Това е така, защото горещата течност се опитва да влезе в радиаторчето от едната страна и да излезе от другата. Ако, обаче, и двата маркуча са студени, то явно до тях не стига гореща течност. Явно поради някаква причина течността не може да достигне нормалната работна температура.
Според мен би трябвало проблемът да се търси другаде. Термостатът сменян ли е скоро?ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от stankos Преглед на мнениеТогава би трябвало при отворен термостат да му идва топлото ! Ял съм го това дърво със спукани мембрани на метанов редуктор , ама докато го разбера сменях ненужно гарнитура на главата !ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Да използвам темата. Тойотата от подписа има сравнително слабо парно, не е като да няма, но е слабо. Също така съвсем леко изстива най-вече при извънградско каране. Термостата е нов на 82гр. и не отваря, на достъпно място и лесно го проверявам с пипане на маркуча. Водната помпа също е нова. Изпарителя е вързан последователно непосредствено след двигателя и съм го набелязал за виновник заедно със кофти радиатор на парното? Също така до колко е нормално леко да изстива двигателя, ако нормално стрелката стои на 9часа пада на 8, не е да изстива много.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Изстиването на двигателя в движение е нормално в студено време и няма общо с изпарителя. Просто двигателят освен през радиатора се охлажда и директно от насрещния въздух и това никакъв термостат не го спасява. Само велпапе пред радиатора и то частично.
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеИзстиването на двигателя в движение е нормално в студено време и няма общо с изпарителя. Просто двигателят освен през радиатора се охлажда и директно от насрещния въздух и това никакъв термостат не го спасява. Само велпапе пред радиатора и то частично.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Ела да видиш при УАЗ какво е. При -15 навън двигателят над 40 не се качва освен на място. А преди като имаше перка задвижвана с ремък на място двигателят си седеше студен на пипане.
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеЕла да видиш при УАЗ какво е. При -15 навън двигателят над 40 не се качва освен на място. А преди като имаше перка задвижвана с ремък на място двигателят си седеше студен на пипане.
Коментар
-
От: Водна помпа ли, що ли... ?
Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнениеДа използвам темата. Тойотата от подписа има сравнително слабо парно, не е като да няма, но е слабо. Също така съвсем леко изстива най-вече при извънградско каране. Термостата е нов на 82гр. и не отваря, на достъпно място и лесно го проверявам с пипане на маркуча. Водната помпа също е нова. Изпарителя е вързан последователно непосредствено след двигателя и съм го набелязал за виновник заедно със кофти радиатор на парното? Също така до колко е нормално леко да изстива двигателя, ако нормално стрелката стои на 9часа пада на 8, не е да изстива много.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеИзстиването на двигателя в движение е нормално в студено време и няма общо с изпарителя. Просто двигателят освен през радиатора се охлажда и директно от насрещния въздух и това никакъв термостат не го спасява. Само велпапе пред радиатора и то частично.Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнениеВсе пак реших да питам, че толкова студен бензинов двигател до сега не съм имал.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеЕла да видиш при УАЗ какво е. При -15 навън двигателят над 40 не се качва освен на място. А преди като имаше перка задвижвана с ремък на място двигателят си седеше студен на пипане.
Напролет е добре да сменя маркучите и се чудя как да ги вързвам. Мисля да ги правя паралелно, като на паралелното сложа кранче и евентуално ако измисля какво - филтър за антифриза.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар