Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Водна помпа ли, що ли... ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Водна помпа ли, що ли... ?

    Здравейте! Яви ми се една главоблъсканица посред зима... Постепенно зачезна парното. Същото е промивано късна пролет и грееше супер. Забелязах, че и метановия ми изпарител, като е под 0 сутрин се опитва да замръзва, това никога досега не ми се е случвало. Едновременно с това малко след запалване на мотора се появи и един ритмичен шум, като ромолене с дължина по две секунди, като се повтаря пак след две секунди. Като загрее мотора си става постоянен шума, но май понамалява. Разбира се веднага се сещам за водна помпа, в комплект с ролките и ангренажа скоро ще направят 50 000км. Помпата е с метална турбинка, това добре си го спомням марка Hepu. Та... възможно ли е да се прецака водна помпа така, че да се намали капацитета и? Имал съм Фиат и там помпата директно се счупи, но беше с пластмасова турбинка. Нямам течове на антифриз, нямам надуване на маркучи и т.н.
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    От: Водна помпа ли, що ли... ?

    Като му дадеш повечко газ става ли по-топло парното, ако да, значи помпата или лопатките на помпата са се износили, а ако няма промяна при даването на повечко газ, то едва ли ще е помпата, другаде ще е проблема, запушено радиаторче на парното ( може да е паднала преградка от изгниване в самото радиаторче и така ще става все едно си вързал байпас без да имаш парно)...

    Коментар


    • #3
      От: Водна помпа ли, що ли... ?

      Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнение
      Като му дадеш повечко газ става ли по-топло парното, ако да, значи помпата или лопатките на помпата са се износили, а ако няма промяна при даването на повечко газ, то едва ли ще е помпата, другаде ще е проблема, запушено радиаторче на парното ( може да е паднала преградка от изгниване в самото радиаторче и така ще става все едно си вързал байпас без да имаш парно)...
      Барах маркучите към радиаторчето днес... щом при загрят мотор си ги пипах спокойно с ръка, сещай се... единият си беше направо хладен... А иначе няма значение, колко газ се дава. Днес по едно време задуха по-топло, после пак стана хлад...
      ОФА КБ X20SE + метан

      Коментар


      • #4
        От: Водна помпа ли, що ли... ?

        Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
        Барах маркучите към радиаторчето днес... щом при загрят мотор си ги пипах спокойно с ръка, сещай се... единият си беше направо хладен... А иначе няма значение, колко газ се дава. Днес по едно време задуха по-топло, после пак стана хлад...
        За да си сигурен че радиаторчето за парното е запушено, направи байпас на входящия и изходящия маркуч за парното, като покараш пипни маркучетата, ако и двете са еднакво горещи, значи радиаторчето ти е запушено.

        Коментар


        • #5
          От: Водна помпа ли, що ли... ?

          Обикновено, при запушено радиаторче на парното, само единият маркуч е хладен, а другият горещ. Това е така, защото горещата течност се опитва да влезе в радиаторчето от едната страна и да излезе от другата. Ако, обаче, и двата маркуча са студени, то явно до тях не стига гореща течност. Явно поради някаква причина течността не може да достигне нормалната работна температура.

          Според мен би трябвало проблемът да се търси другаде. Термостатът сменян ли е скоро?

          Коментар


          • #6
            От: Водна помпа ли, що ли... ?

            Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
            Обикновено, при запушено радиаторче на парното, само единият маркуч е хладен, а другият горещ. Това е така, защото горещата течност се опитва да влезе в радиаторчето от едната страна и да излезе от другата. Ако, обаче, и двата маркуча са студени, то явно до тях не стига гореща течност. Явно поради някаква причина течността не може да достигне нормалната работна температура.

            Според мен би трябвало проблемът да се търси другаде. Термостатът сменян ли е скоро?
            Термостатът е сменян и е оригинален GM. Моторът бързо достига темп. на отваряне на термостата, при извънградско не пада стрелката. Утре ще напрявя разни тестове и според времето ще видя дали ще мога тествам радиаторчето за запушване.
            ОФА КБ X20SE + метан

            Коментар


            • #7
              От: Водна помпа ли, що ли... ?

              Въздушни, парни, метанови или от изгорели газове тапи в охлаждащата уредба.

              Коментар


              • #8
                От: Водна помпа ли, що ли... ?

                Тогава би трябвало при отворен термостат да му идва топлото ! Ял съм го това дърво със спукани мембрани на метанов редуктор , ама докато го разбера сменях ненужно гарнитура на главата !

                Коментар


                • #9
                  От: Водна помпа ли, що ли... ?

                  Първоначално публикуван от stankos Преглед на мнение
                  Тогава би трябвало при отворен термостат да му идва топлото ! Ял съм го това дърво със спукани мембрани на метанов редуктор , ама докато го разбера сменях ненужно гарнитура на главата !
                  Еми да де, не е в термостата проблема. Мембраните на редуктора нямат никакъв досег с отоплителната му камера през, която минава антифриза. Отварял съм го няколко пъти... Утре ще разгледам за странни бълбукания в разширителния съд...
                  ОФА КБ X20SE + метан

                  Коментар


                  • #10
                    От: Водна помпа ли, що ли... ?

                    Да използвам темата. Тойотата от подписа има сравнително слабо парно, не е като да няма, но е слабо. Също така съвсем леко изстива най-вече при извънградско каране. Термостата е нов на 82гр. и не отваря, на достъпно място и лесно го проверявам с пипане на маркуча. Водната помпа също е нова. Изпарителя е вързан последователно непосредствено след двигателя и съм го набелязал за виновник заедно със кофти радиатор на парното? Също така до колко е нормално леко да изстива двигателя, ако нормално стрелката стои на 9часа пада на 8, не е да изстива много.
                    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                    Телефон - в профила!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Водна помпа ли, що ли... ?

                      Изстиването на двигателя в движение е нормално в студено време и няма общо с изпарителя. Просто двигателят освен през радиатора се охлажда и директно от насрещния въздух и това никакъв термостат не го спасява. Само велпапе пред радиатора и то частично.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Водна помпа ли, що ли... ?

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Изстиването на двигателя в движение е нормално в студено време и няма общо с изпарителя. Просто двигателят освен през радиатора се охлажда и директно от насрещния въздух и това никакъв термостат не го спасява. Само велпапе пред радиатора и то частично.
                        Все пак реших да питам, че толкова студен бензинов двигател до сега не съм имал.
                        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                        Телефон - в профила!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Водна помпа ли, що ли... ?

                          Ела да видиш при УАЗ какво е. При -15 навън двигателят над 40 не се качва освен на място. А преди като имаше перка задвижвана с ремък на място двигателят си седеше студен на пипане.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Водна помпа ли, що ли... ?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Ела да видиш при УАЗ какво е. При -15 навън двигателят над 40 не се качва освен на място. А преди като имаше перка задвижвана с ремък на място двигателят си седеше студен на пипане.
                            Значи не ти работи термостата. Моя уаз държи 80 градуса и загрява мноого бързо, но е с термостат от рено за в маркуча - 83 градусов.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Водна помпа ли, що ли... ?

                              Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                              Да използвам темата. Тойотата от подписа има сравнително слабо парно, не е като да няма, но е слабо. Също така съвсем леко изстива най-вече при извънградско каране. Термостата е нов на 82гр. и не отваря, на достъпно място и лесно го проверявам с пипане на маркуча. Водната помпа също е нова. Изпарителя е вързан последователно непосредствено след двигателя и съм го набелязал за виновник заедно със кофти радиатор на парното? Също така до колко е нормално леко да изстива двигателя, ако нормално стрелката стои на 9часа пада на 8, не е да изстива много.
                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Изстиването на двигателя в движение е нормално в студено време и няма общо с изпарителя. Просто двигателят освен през радиатора се охлажда и директно от насрещния въздух и това никакъв термостат не го спасява. Само велпапе пред радиатора и то частично.
                              Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                              Все пак реших да питам, че толкова студен бензинов двигател до сега не съм имал.
                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ела да видиш при УАЗ какво е. При -15 навън двигателят над 40 не се качва освен на място. А преди като имаше перка задвижвана с ремък на място двигателят си седеше студен на пипане.
                              По другия въпрос със парното. Някой минавал ли от последователно към паралелно свързване на изпарителя и усеща ли се разлика? На пипане маркучите преди и след изпарителя ми се струва, че имат минимална разлика.

                              Напролет е добре да сменя маркучите и се чудя как да ги вързвам. Мисля да ги правя паралелно, като на паралелното сложа кранче и евентуално ако измисля какво - филтър за антифриза.
                              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                              Телефон - в профила!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X