Здравейте, дайте идея от къде в СФ да си взема читава капачка за радиатора ( ОФБ 2,2 бензинз ), чче вече трета капачка ми умира след няма и година работа.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Читава капачка за радиатор - от къде
Свий
X
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Леко странно е това... сигурен ли си, че в капачките е проблема?
Аз карам с някаква незнайна марка от Олимпия вече три години и нямам никакви проблеми. Надявам се при по-високо налягане да избие от нея, а не да цъфне някой маркуч. От същият магазин ми предлагаха и оригинална капачка, но цената бе по 3 и реших да рискувам с незнайната марка.ОФА КБ X20SE + метан
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Ами не знам от какво друго да е. Като сменя капачката и маркучите се втвърдяват.. след време седят меки... сменям капачката и така до следващия път.
Нямам почти никакви загуби на антифриз ( веднъж-два пъти в годината доливам 100-200 грама в казанчето ).. последно имаше следи от сълзене от изпарителя и от корпуса на термостата, но без осезаема загуба и затова не съм се занимавал да ги оправям.
До сега купувах "някакви" капачки от горубляне на 0,9 атмосфери, което е по-малко от оригиналното ( 1.1 по спомен ), но честно казано ми писна постоянно да следя кога ще се скапе поредната и искам да взема нещо читаво.
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Такаа.. да ъпдейтна - след като поредната нова капачка започна да изпуска след няма и месец работа, най-накрая реших да хвана да видя какво по дяволите става. Оказа се, че в казанчето има някакви боклуци.. налепи или и аз не знам какво, които пречат на "обратния" клапан ( вътрешната метална пластина ) да затваря като хората. След хубаво почистване на капачката пак имам налягане в системата. Предполагам ако хвана да почистя и старите капачки и те ще заработят като хората.
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеЩе работят, докато пак се замърсят. Крайното решение е да си промиеш охладителната уредба и да сипеш читав антифриз.
За сега смятам чак на есен да се занимавам с охладителната система.. така или иначе имам и термостат за смяна, та с него ще сменя изцяло и антифриза.. евентуално сега да сваля и промия казанчето, че явно там се събира "каймака".
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
А това, че имаш по-високо налягане в системата не е факт за пренебрегване. При мен започнаха такива аномалии половин година преди да се сцепи един маркуч и вече да се убедя, че през гарнитурата на главата газовете надуват системата. Не може да попадаш все на менте капачки, не е някакъв супер прецизен компонент, че да взимаш все бъгави... А иначе системата си работи под налягане, но определено в някакви граници. В някои сервизи имат уреди, които засичат наличие на газове в охладителната система. Моят съвет е да идеш на такова място.ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнениеА това, че имаш по-високо налягане в системата не е факт за пренебрегване.
Ако двигателя не е в ред ще бълбука, ама налягането пак ще си е толкова, колкото и на изправен двигател. Защо се пукат маркучите е друг въпрос, но вкратце - при изправна капачка не се пукат от налягането.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеНалягането в системата зависи само от капачката и не може да стане по-високо от него, когато капачката е в ред.
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Привет,
Някой има ли информация, какви са стойностите на налагането, при което се задейства изходящия вентил и при какви подналягания всмуква. Ползвам същия двигаател, и определено, не съм доволен от новата капачка. На ценови диапазон около 7-10 лв. Укроти клатенето на температурата между загряла кола и включване на перката миналото лято, но след зимния сезон, отново не работи добре.
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Моята дойде от Италия с надпис 1:1 или 1.1 .. не се четеше добре.
Точно за да се застраховам от сцепени маркучи поради дъртоза ( все пак 15 години са си ) вече ползвам такива на 0,9 атмосфери.. а пък и са по-лесни за намиране. По менюъл май го даваха на 1 атмосфера.
Подналягането, мисля, е минимално или почти никакво.. достатъчно, че да не сгъне големите маркучи.
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Първоначално публикуван от _kalata_ Преглед на мнениеМоята дойде от Италия с надпис 1:1 или 1.1 .. не се четеше добре.
Точно за да се застраховам от сцепени маркучи поради дъртоза ( все пак 15 години са си ) вече ползвам такива на 0,9 атмосфери.. а пък и са по-лесни за намиране. По менюъл май го даваха на 1 атмосфера.
Подналягането, мисля, е минимално или почти никакво.. достатъчно, че да не сгъне големите маркучи.ОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Читава капачка за радиатор - от къде
Привет _kalata_,
Благодаря за информацията. Срещал съм подобни данни и за Исузо тропер (1.17 bar). Та пишете си тука, за капачката на радиатора, а пък аз, си мисля, за капачката на разширителния съд. Нищо, информацията, ще ми даден някакъв ориентир, щото съм със същия двигател (ОФА, ДБ, X22XE). На сегашния радиатор, сменян от предишния собственник, нямам капачка. Вероятно е, моя модел, да не е имал и с оригиналния радиатор ( имам Haynes Service and Repair Manual, и там нито дума, за капачка), а ми е любопитно, какви да стойностите на налагането в системата, щото имам подозрения, че държи по високи налагания, от заложените и стойности. На моя модел, има едно и...змислено водно съединение, между термостата и входа на радиатора, с място, за завиване, на термоключа на вентилатора. Та, на този маркуч, ми се образуваха две балончета, с големината на юмрук, които много точно показваха, какво става в системата. За да облекча налягането, се изхитрих, да завия капачката при по топъл двигател. Много се изненадах, че когато двигателя изстина, се образуваха, всмукнатини, точно в тези участъци, където, маркуча, бе загубил, коравината си. Та, в този ред на мисли, ми се струва, че за работа на охлаждащата системата в замислените параметри, тя трябва да пуска налагането, над определени стойности, и да всмуква при изстиване. Този мой странен маркуч, си замина миналата седмица, естествено, в неподходящ момент, но имах някаква подготовка, и от струйка, го доведох, до капка, и така се прибрах, обаче, системата с съвместим, с моя модел автомобил, радиатор, и капачка от някакъв производител (за оригинална, Стефанов поискаха 48 лв.), ми се струва, че не работи, съвсем както си трябва.
Поздрави и приятни почивни дни.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар