Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

    Здравейте колеги,
    Рових из форума, но не открих нищо подходящо за решението на проблема който ми се появи. Та с две думи. Преди извесно време се появи детонация в двигателя. Предпазната клапа (на газ съм), кой знае защо не сработи и от там дебитомера даде фира. Светна и чека. В сервиза ми казаха, че трябва нов дебитомер. Намерих втора ръка и го монтирах. Запали на бензин от четвърт оборот но малко като поработи чека светна отново. На газ няма никаква мощност и разхода (на газ ) се вдигна. От време на време придърпва и има леки детонации. На бензи си работи нормално - без всякави кихания, придърпвания и други неприятности, но чека си свети. Та питанието ми е: какво да правя - на газаджия ли да ходя за реглаж или има нещо, което мога да си оправя сам. Мотора е C20NE 2.0i 115 к.с.

  • #2
    От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

    Питата предполагам е преди дебитомера.Като я монтира добре ли я постави?При мен след разни маниполации се беше разместила и стана това което обявсняваш
    C20Nе '94 KБ

    https://www.youtube.com/watch?v=SJ7ganVQGjA&t=7s

    Коментар


    • #3
      От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

      Ресетна ли компютъра?
      ОФА КБ X20SE + метан

      Коментар


      • #4
        От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

        Първоначално публикуван от emilganev Преглед на мнение
        Питата предполагам е преди дебитомера.Като я монтира добре ли я постави?При мен след разни маниполации се беше разместила и стана това което обявсняваш
        Питат - въздшният филтър си е на мяастото и о'к.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

          Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
          Ресетна ли компютъра?
          Незнам какво значи "ресетна ли компютъра" , но съм откачил предварително акумулатора и изчакване 10 мин. След запалване всичко е о'к, но след време чека пак светва - и на газ и на бензин.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

            Прочете ли грешките от компютъра. Може да са няколко. С кламера в сервизния куплунг е малко тегаво ама ...
            Освен това си мисля, че при обикновенните газови липсата на дебитомер няма да окаже влияние на работата на газ. И би трябвало да повлияе на работата на бензин. Не знам при С20NE допуска ли палене с повреден дебитомер.
            Може да е още нещо около дебитомера - в обсега на гърмежа.
            Последно редактирано от bogilloff; 22-02-16, 19:06.
            ОФБ ДБ X22SE
            Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

              Първоначално публикуван от joney Преглед на мнение
              Незнам какво значи "ресетна ли компютъра" , но съм откачил предварително акумулатора и изчакване 10 мин. След запалване всичко е о'к, но след време чека пак светва - и на газ и на бензин.
              Еми разбери тогава, какви са грешките, какво иска да ти каже тоз комп...
              ОФА КБ X20SE + метан

              Коментар


              • #8
                От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                Първоначално публикуван от joney Преглед на мнение
                Здравейте колеги,
                Рових из форума, но не открих нищо подходящо за решението на проблема който ми се появи. .
                Е значи не си ровил достатъчно
                Има изписано доста в настоящия раздел , но не е систематизирано , а разхвърляно из темите .
                Както и да е .

                Значи първо - сам няма да се оправиш . Сега ако почнеме и да ти обясняваме що е кламер и кой код на коя грешка отговаря ... отиде коня у рЯката .

                Затова ,не знам от къде си ,Джони , но иди в сервиз за диагностика .За начало обаче - смени сервиза . Ако питаш що така - ше ти кажа после.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                  Разбира се, че е най-добре да ти прочетат грешките в подходящ сервиз. Подведох се от написаното от теб, че си чел и търсил из темите и пропуснах, че си "младши" и май не можеш да четеш раздела за систематизирананта информация. Там е описана манипулацията с кламера и сервизния куплунг. Там е описано и как се четат кодовете на грешките. Там има и списък с описанията им.
                  Процедурата никак не е лесна, тегава е меко казано. Но можеш да я изпълниш и сам, ако си достатъчно упорит и четеш внимателно.
                  Подобни описания има на много места в нета. В Опел България мисля, че също я има и там не е забранена за младши.
                  А без кодове и грешки , по метода на изключването можеш да започнеш със следното - изваждаш куплунга на дебитомера и опитваш да запалиш на бензин. Не зная дали компютъра допуска палене при повреден/изключен дебитомер. Най-вероятно допуска. Утре ще видя как е при мене но аз съм с 20SE и знам, че с твоя имат доста разлики.
                  Ако не запали с изваден куплунг, поне дебитомера ще е здрав и при тебе комютъра не допуска палене без работещ дебитомер.
                  Ако запали и се държи както досега на газ и бензин, ще ти трябва още един дебитомер.Ако запали и се държи необичайно на бензин, пак следва, че дебитомерът ти е в ред. В тоя случай ще трябва да прегледаш състоянието на компонентите на газовата уредба. А а и на други датчици и устройства наоколо. Последното най-лесно става с четене на гршките.
                  ОФБ ДБ X22SE
                  Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                    Дебитомер втора ръка е котка в чувал.
                    Устройството му е толкоз нежно че дава фира ако въздушния филтър се скъса и пусне прахоляк.
                    Най добре намери от работещ автомобил и пробвай на твоя.
                    Land Rover Discovery II, V8 4.0
                    VW Golf VI variant
                    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                      Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                      Дебитомер втора ръка е котка в чувал.
                      Устройството му е толкоз нежно че дава фира ако въздушния филтър се скъса и пусне прахоляк.
                      Най добре намери от работещ автомобил и пробвай на твоя.
                      Да, и аз мисля така. Има много неизвестни (за мен) в описанието на ситуацията. Не съм имал подобен проблем (с газова инжекция съм) и имам малък опит в тази област. Първо, не е ясно каква е газовата уредба. Всички приемаме, че е обикновенна, газова заради споменатата предпазна клапа, но може да е с ламбда контрол.
                      Разходих се сутринта рано до колата и си направих моите експерименти. Първо просто я запалих студена на бензин. Угасих, извадих куплунга на дебитомера и запалих пак. Чека си светеше (но не мигаше) преди палене и прдължи да свети, без да мига при работещ двигател. Нямаше интервал, в който да е угаснал. Двигателят си работеше нормално на празен ход и при подаване на газ. Всичко това на място, не съм я карал.
                      Моят двигател е X20SE. Има известни различия в компютрите, а и дебитомерите май са различни (последното е по несигурни спомени от общи оглеждания на двигатели C20NE).
                      Явно повредения / изключения дебитомер не пречи на компютъра да управлява двигателя, сигурно си има авариен алгоритъм. Вероятно се завишава разхода.
                      Но при такава ситуация, с обикновенна газова, липсата на дебитомер би се отразила още по-малко на нейната работа.
                      За да е сигурно кое не е наред, ще трябва да се прочетат грешките. Но освен тях, ще трябва да се прегледа и газовата. За да не работи добре само на газ, проблемът си е в обикновенната газова. Пр интервенциите и подмените, кой знае какво още има разбутано. Невключени куплинзи, ненаместени връзки.
                      За изчерпване на всички варианти - възможно е (макар и малко вероятно) при първоначална проверка от страна на компютъра, дебитомерът да бъде приет за изправен, но после да не работи коректно. Но и това би оказало малко влияние на работата на обикновенна газова уредба.
                      Последно редактирано от bogilloff; 23-02-16, 10:02.
                      ОФБ ДБ X22SE
                      Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                        Моя дебитомер показва на диагностиката -40 на въздуха.Палч на четвърт на бензин.Като извадя буксата на запален двигател веднага гасне.След това паля без него.Лампа не ми свети от както съм я взел.Проблема явно е на друго място.Със или без него на газ трябва да работи а не да губи мощност.Бягай да сменяш свещите с най-обикновени ЕДНОПОЛЮСНИ и задължително реглаж на газта ама не на ухо а с машинката
                        C20Nе '94 KБ

                        https://www.youtube.com/watch?v=SJ7ganVQGjA&t=7s

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                          Може да съм пропуснал да прочета,но за всеки случай провери дали не смуче вуздух от някъде.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                            Извинявам се-въздух.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем след смяна на дебитомера Фронтера Спорт C20NE

                              Благодаря на всички, които се отзоваха по темата. Тия дни ме беше тръшнал грипът та не ми се занимаваше въобще с автомобила. Но, всичко май си дойде на мястото. Оказа се, че "работещият дебитомер" май не работи. Според диагностиката - датчикът на топлия въздух нещо не е в ред. Свещите изобщо не са за този мотор - някакви двуполюсни (как си работеше нормално с тях до време явно е друга тема). Нещо и настройката на газта се била поразместила. Посъветваха ме и да си сменя задното гърне. Общо взето сега на газ си работи прилично. По празниците ще и засеча разхода и ще видим какво ще правим по-нататък. Но покупката на дебитомер втора ръка си е наистина покупка на "котка в чувал".

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X