Здравейте.До сега бях с автоматични хъбове и употребата на 4х4 беше ясна.Сега както има сняг на пътя,ще има ли някакъв проблем ако карам с включени хъбове,а само при необходимост включвам 4х4 от лоста.И ще има ли проблем ако карам 20-30 километра по заснежени/изринат път с включено 4х4 на бързи естествено със средна скорост 40-50лв/ч.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Постоянно включени ръчни хъбове
Свий
X
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Първоначално публикуван от EIvanov Преглед на мнениекарай и си свиркай.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Общо взето всички тук с ръчни хъбове препоръчваме зимата да се кара със заключени хъбове. Това вдига разхода с около 1л/100км. За сметка на това можеш да си включваш предното без да слизаш от колата и да го изключваш, без да връщаш 3-5-10 метра назад. Също така става възможно да включваш предното и в движение - до 20-30 км/ч, което за мен е много важно предимство.
Аз избягвам да карам на изчистено до асфалт с включено предно. Но от както съм с ръчни хъбове, мога да си го включвам и спирам в движение според настроението ми.Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Аз си карам витарата почти година с капачки на предното -т.е. постоянно заключени хъбове- и разход....10-15 на сто км. Ама ако се търси нисък разход и 4х4 много е писано ....няма как да стане.
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Днес по принуда ми се наложи да карам около 100 км през "ВИНЕТНИТЕ " пътища на Добруджа ( да ме разбира както иска дебелогъзето Лиле) - ръчни хъбове (включени още в гаража, щот като се покаже задния мост на снега - трябва някой да му помогне да излезе) .
В общи линии - терен точно за 4х4 (никоя гума няма пълно сцепление) . На два три пъти няколко десетки метра ( да се чудиш как изобщо е станало ) сух асфалт , скорост около 40-50 . Знам си белята и в движение втората ръчка назад . Навлизам в снежна зона - ръчката напред , даже и не прехърка . Е 4 еднакви гуми , нормално износени , раздатки смятани и изпълнени от не руснаци ....
Мисля си , че и на 80-90 км/ч пак ще проработи ?
Все пак валовете се въртят синхронно .Теоретично !
Аз и други легенди съм чувал : " Спираш до 0км/ч включваш двойното , и от там нататък само до 40км/ч.
Нещо не го разбирам .Аз и не твърдя , че знам всичко ....
П.П. Витара - испанска сглобка 1,9 ТД - пежо мотор
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Не знам дали визирате мен , в частност моя интелектуален и физически опит на средностатистически бивш русенец с природните дадености на района .
Мога да ви коригирам колега - на 99% е важна гарнитурата м/у кормилото и седалката .
Доста е късно , седя си и се надявам да не спре пак тока и да се ръгам из нощите .
Не , че няма да тръгна . Надявам се да не се налага .
Това в рамките на майтапа .
То за проходимоста .... цели вселени книги има - не съм ги чел.
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Като чух прогнозата за събота, още в петък вечерта си щракнах хъбовете.
Неудобното е, че като стъпя на по-главна улица (нали вече са по-почистени) трябва да изключвам предното, но съм с копче, и не е проблем.
Никога не съм карал дори на мокър асфалт на 4х4, ма не мисля и да пробвам.
С включени хъбове, и само на задно, по асфалт усещам някаква инертност, по-скоро нещо като жироскопичен ефект, но може и така да ми се струва.
Колега, карай си спокойно, няма никакъв проблем,
а и разхода не се вдига много заради предното,
щото като е кофти времето се кара и по-бавно.
Зимата си е такъв сезон, на по-големите разходи,
но заради някой литър гориво не си струва да мръзнеш.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
И аз съм с ръчни АISIN. Тези дни нали си понатрупа,при нас в Пазарджикша област и в частност град Ракитово 40см хубав мокър сняг.Дали защото вече ми е втора зима и веднъж преживях бедственото положение,когато ми се наложи няколко дни въобще да не изключвам предния мост, сега изобщо на тези сантиметри не съм ги пускал.Карам със зимни гуми средно качество.Ако имам проблем някъде с излизането от гараж или малко преспва включвам на бавни и задния мост достатъчно добре се справя.Но това го правя повече като експеримент,за да знам в крайна сметка до колко мога да разчитам на старите ми зимни гуми и то без предно.Общо взето не съм намерил разлика в горивото при зацепени капачки.C20Nе '94 KБ
https://www.youtube.com/watch?v=SJ7ganVQGjA&t=7s
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнениеМисля си , че и на 80-90 км/ч пак ще проработи ? ...
Ако си се загрижил за Фронтерата (понеже конкретно за нея става дума тук) , няма що да го мислиш . Пробвано е . Работи и при 90 км/ч. (поне до толкова съм включвал аз ) .Стига в момента на включване да караш по права линия .
Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение....Аз и други легенди съм чувал : " Спираш до 0км/ч включваш двойното , и от там нататък само до 40км/ч.
Нещо не го разбирам .Аз и не твърдя , че знам всичко .....
После дали до 40 , дали до 60 ... зависи от конструкцията на съответната марка 4х4 .Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Кaрaм и нa aсфaлт с двойно,но не нaвивaм волaнa до пълен и тaкa всякa зимa.С високaтa скорост също нямa проблеми,единствено нa бaвни трябвa по кротко .Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
От: Постоянно включени ръчни хъбове
Колеги.като са закопчани ръчните хъбове и сме включили лоста на двойно как действат предните колела. Трябва ли да се въртят едновременно двете и едно от задните/ако нама лсд/.или и предните се въртят всяко за себе си както го наложи ситуацията.
Питам.щото затънах скоро в доста кална орана нива и трудно излязах. Тогава видях.че двете колела предни не се въртят едновременно и постоянно.както си мислех.че трябва да е.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар