Известно време след като взех Фронтерата от подписа разбрах, че при рязко пропадане на дясното колело се получава сериозен удар някъде отдолу. Тъй-като това се случваше доста рядко си покарах така една година, но наскоро вдигнах предницата от торсионите и проблема стана по-осезаем. Най-накрая ми писна и реших пак да проверя какво може да тропа /сменял съм маншон на полуоска от тази страна и уж бях проверил всички шарнири за луфтове/. Този път почнах от стабилизиращата щанга и веднага хванах малък луфт в лявата биалетка, но при по-подробно вглеждане видях, че самата щанга стои на 1-2 милиметра от амортисьора и при по-сериозно разклащане направо си удря в него! По амортисьора и щангата има следи от търкане от бая време, погледнах и разстоянието от дясната страна за сравнение, но там си минава един пръст демек над 10 мм. Първата ми мисъл беше, че щангата е крива, но как да я проверя? Свалих я и я слагам на пода в гаража, мисля че трябва да е строго симетрична и почвам да я въртя насам натам, май опира първо в единия край с около сантиметър разлика - може би наистина е крива, но как става това чудо: пръта е 25 мм дебел и за да се изкриви си трябва сериозна сила, а отдолу няма никакви следи от удари? Дали пък не е качване на бордюр с голяма скорост и най-важното: ко праиме ся?!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем стабилизираща щанга
Свий
X
-
От: Проблем стабилизираща щанга
А провери ли, какво е положението с тампоните на щангата и тяхната позиция? И да не би от другата страна да е издърпана по-навътре и така да излиза повече на проблемното място? Просто някакви хопотези на първо четене в главата ми...ОФА КБ X20SE + метан
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Щангата си беше монтирана правилно, тампоните са здрави, само едната биалетка има малък луфт. По-скоро цялата щанга е усукана малко и левият край се доближава опасно близо до амортисьора. Мисля да търся втора употреба, че това няма изправяне.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Някой е превзел бордюра с 80.
Ся по-интересно е как ще я изправиш.... По-добре търси 2-ра употреба без да е крива. и независимо че тампоните са здрави ги смени. Най-лесно се проверяват като увисне хубаво предницата, веднага отварят луфт отгоре.no signature no problems
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Взех щанга, но от дизел дълга база 2000 - казаха ми, че е същата, аз си носих моята и ги премерихме и размера съвпадна. Вече като се прибрах я разгледах по-внимателно и се оказа по-тънка 24, а старата ми е 25?! Отделно има някакви стойности, предполагам твърдост или нещо подобно HWA 020 е старата, а новата HWA 017. Сега някой може ли да обясни как на по-тежката кола се слага по-тънката щанга? Новите биалетки се оказаха менте и даже не мога да ги стегна нормално, та утре ще ги сменям и чак тогава ще разбера дали ще вози по-меко със новата щанга! Егати приключението с нещо на пръв поглед простичко!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнениеВзех щанга, но от дизел дълга база 2000 - казаха ми, че е същата, аз си носих моята и ги премерихме и размера съвпадна. Вече като се прибрах я разгледах по-внимателно и се оказа по-тънка 24, а старата ми е 25?! Отделно има някакви стойности, предполагам твърдост или нещо подобно HWA 020 е старата, а новата HWA 017. Сега някой може ли да обясни как на по-тежката кола се слага по-тънката щанга? Новите биалетки се оказаха менте и даже не мога да ги стегна нормално, та утре ще ги сменям и чак тогава ще разбера дали ще вози по-меко със новата щанга! Егати приключението с нещо на пръв поглед простичко!
Добре, че спомена за биалетките, да внимавам, че скоро ще търся и аз.ОФБ ДБ X22SE
Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Проверих сега в магазина: късите бази са с 25мм щанги, а дългите с 24мм. Може би дългата е по-стабилна по принцип, а на кубчето му трябва повече помощ да не се претърколи през таван? Само за протокола: Пежото Експерт което карам над 10 години няма и помен от такова устройство, даже проверявах в София Франс Ауто, но си казаха, че заводски не е предвидена стабилизираща щанга!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение... Пежото Експерт което карам над 10 години няма и помен от такова устройство...
....после що съм бил ироничен .....Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеА кое е общото между Пежото експерт и Опел Фронтера ?
....после що съм бил ироничен .....Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнениеКлиренса - и на двете е по 20см отпред!
Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение...... И тая щанга не носи колата.....
Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнениеСрам не срам, ама аз идеята на тая щанга не я разбирамТоплата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
Освен това реното експерт не e предвидено да се кара по камънаци , черни пътища със странични наклони и ред други особености , нехарактерни за асфалтиран път . Затова и не му трябва стабилизираща щанга като на фронтерата.сигурно да си ги разкача на магистралата?
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнениеИнтересна теория! Нисан Патрол едната биелетка се разкача фабрично и на дисплея пише стаби офф!! Един колега от форума заедно с хилядите модификации по Вранглера взе ,че сложи такива разкачащи се биелетки и отпред и отзадсигурно да си ги разкача на магистралата?
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение..... Сега някой може ли да обясни как на по-тежката кола се слага по-тънката щанга? ...
Пък дори да са от еднаква стомана , разлика в диаметъра от 1 мм. не е съществена .Последно редактирано от Vlado_Ts; 03-12-15, 11:20.Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение...Преди доста време пък тук някъде из темите някои хора се чудеха за задните амортисьори на КБ : защо единия сочи напред , другия назадВ Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
От: Проблем стабилизираща щанга
Идеята теоретически е ясна, но е факт че някои коли фабрично си нямат. Аз съм карал и със и без - и двете си имат предимства и недостатъци, без да е нещо фрапантно - говоря от личен опит, с физически постановки и тестове нещата са по друг начин.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар