Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем стабилизираща щанга

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем стабилизираща щанга

    Известно време след като взех Фронтерата от подписа разбрах, че при рязко пропадане на дясното колело се получава сериозен удар някъде отдолу. Тъй-като това се случваше доста рядко си покарах така една година, но наскоро вдигнах предницата от торсионите и проблема стана по-осезаем. Най-накрая ми писна и реших пак да проверя какво може да тропа /сменял съм маншон на полуоска от тази страна и уж бях проверил всички шарнири за луфтове/. Този път почнах от стабилизиращата щанга и веднага хванах малък луфт в лявата биалетка, но при по-подробно вглеждане видях, че самата щанга стои на 1-2 милиметра от амортисьора и при по-сериозно разклащане направо си удря в него! По амортисьора и щангата има следи от търкане от бая време, погледнах и разстоянието от дясната страна за сравнение, но там си минава един пръст демек над 10 мм. Първата ми мисъл беше, че щангата е крива, но как да я проверя? Свалих я и я слагам на пода в гаража, мисля че трябва да е строго симетрична и почвам да я въртя насам натам, май опира първо в единия край с около сантиметър разлика - може би наистина е крива, но как става това чудо: пръта е 25 мм дебел и за да се изкриви си трябва сериозна сила, а отдолу няма никакви следи от удари? Дали пък не е качване на бордюр с голяма скорост и най-важното: ко праиме ся?!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Проблем стабилизираща щанга

    А провери ли, какво е положението с тампоните на щангата и тяхната позиция? И да не би от другата страна да е издърпана по-навътре и така да излиза повече на проблемното място? Просто някакви хопотези на първо четене в главата ми...
    ОФА КБ X20SE + метан

    Коментар


    • #3
      От: Проблем стабилизираща щанга

      Щангата си беше монтирана правилно, тампоните са здрави, само едната биалетка има малък луфт. По-скоро цялата щанга е усукана малко и левият край се доближава опасно близо до амортисьора. Мисля да търся втора употреба, че това няма изправяне.
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #4
        От: Проблем стабилизираща щанга

        Някой е превзел бордюра с 80.
        Ся по-интересно е как ще я изправиш.... По-добре търси 2-ра употреба без да е крива. и независимо че тампоните са здрави ги смени. Най-лесно се проверяват като увисне хубаво предницата, веднага отварят луфт отгоре.
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          От: Проблем стабилизираща щанга

          Взех щанга, но от дизел дълга база 2000 - казаха ми, че е същата, аз си носих моята и ги премерихме и размера съвпадна. Вече като се прибрах я разгледах по-внимателно и се оказа по-тънка 24, а старата ми е 25?! Отделно има някакви стойности, предполагам твърдост или нещо подобно HWA 020 е старата, а новата HWA 017. Сега някой може ли да обясни как на по-тежката кола се слага по-тънката щанга? Новите биалетки се оказаха менте и даже не мога да ги стегна нормално, та утре ще ги сменям и чак тогава ще разбера дали ще вози по-меко със новата щанга! Егати приключението с нещо на пръв поглед простичко!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            От: Проблем стабилизираща щанга

            Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
            Взех щанга, но от дизел дълга база 2000 - казаха ми, че е същата, аз си носих моята и ги премерихме и размера съвпадна. Вече като се прибрах я разгледах по-внимателно и се оказа по-тънка 24, а старата ми е 25?! Отделно има някакви стойности, предполагам твърдост или нещо подобно HWA 020 е старата, а новата HWA 017. Сега някой може ли да обясни как на по-тежката кола се слага по-тънката щанга? Новите биалетки се оказаха менте и даже не мога да ги стегна нормално, та утре ще ги сменям и чак тогава ще разбера дали ще вози по-меко със новата щанга! Егати приключението с нещо на пръв поглед простичко!
            Елементарни обяснения на неспециалист - при Б фронтерите разликата в масите на дългата и късата база не е кой знае каква. И тая щанга не носи колата. А и защо очакваш меко возене с новата. Мекото возене се определя от пружини и амортисьори.
            Добре, че спомена за биалетките, да внимавам, че скоро ще търся и аз.
            ОФБ ДБ X22SE
            Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем стабилизираща щанга

              Проверих сега в магазина: късите бази са с 25мм щанги, а дългите с 24мм. Може би дългата е по-стабилна по принцип, а на кубчето му трябва повече помощ да не се претърколи през таван? Само за протокола: Пежото Експерт което карам над 10 години няма и помен от такова устройство, даже проверявах в София Франс Ауто, но си казаха, че заводски не е предвидена стабилизираща щанга!
              Honda XL600LM, 1987
              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

              Коментар


              • #8
                От: Проблем стабилизираща щанга

                Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                ... Пежото Експерт което карам над 10 години няма и помен от такова устройство...
                А кое е общото между Пежото експерт и Опел Фронтера ?

                ....после що съм бил ироничен .....
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем стабилизираща щанга

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  А кое е общото между Пежото експерт и Опел Фронтера ?

                  ....после що съм бил ироничен .....
                  Клиренса - и на двете е по 20см отпред!
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем стабилизираща щанга

                    Срам не срам, ама аз идеята на тая щанга не я разбирам
                    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем стабилизираща щанга

                      Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                      Клиренса - и на двете е по 20см отпред!
                      Клиренса си е клиренс . Но :

                      Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                      ...... И тая щанга не носи колата.....
                      Освен това реното експерт не e предвидено да се кара по камънаци , черни пътища със странични наклони и ред други особености , нехарактерни за асфалтиран път . Затова и не му трябва стабилизираща щанга като на фронтерата.

                      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                      Срам не срам, ама аз идеята на тая щанга не я разбирам
                      Преди доста време пък тук някъде из темите някои хора се чудеха за задните амортисьори на КБ : защо единия сочи напред , другия назад
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем стабилизираща щанга

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение



                        Освен това реното експерт не e предвидено да се кара по камънаци , черни пътища със странични наклони и ред други особености , нехарактерни за асфалтиран път . Затова и не му трябва стабилизираща щанга като на фронтерата.
                        Интересна теория! Нисан Патрол едната биелетка се разкача фабрично и на дисплея пише стаби офф!! Един колега от форума заедно с хилядите модификации по Вранглера взе ,че сложи такива разкачащи се биелетки и отпред и отзад сигурно да си ги разкача на магистралата?
                        Последно редактирано от bocho64; 03-12-15, 09:28. Причина: корекция

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем стабилизираща щанга

                          Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                          Интересна теория! Нисан Патрол едната биелетка се разкача фабрично и на дисплея пише стаби офф!! Един колега от форума заедно с хилядите модификации по Вранглера взе ,че сложи такива разкачащи се биелетки и отпред и отзад сигурно да си ги разкача на магистралата?
                          Мдааа. Нисан , Фронтера , Вранглер ..... Сега остава да прочетеш постовете отново , ама този път последователно . И като стигнеш до Рено Експерт , да ми кажеш колко му е общото с офроуд машините , изброени по-горе .

                          Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                          ..... Сега някой може ли да обясни как на по-тежката кола се слага по-тънката щанга? ...
                          Как се слага е ясно - по същия начин , като по- дебелата . Вероятно обаче имаш предвид защо се слага ? Ами защото не винаги дебелото означава по- здраво . Може да са използвали по- тънка , но с по- висока якост . Има си якостни изчисления , така че вероятно са ги направили.
                          Пък дори да са от еднаква стомана , разлика в диаметъра от 1 мм. не е съществена .
                          Последно редактирано от Vlado_Ts; 03-12-15, 11:20.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем стабилизираща щанга

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            ...Преди доста време пък тук някъде из темите някои хора се чудеха за задните амортисьори на КБ : защо единия сочи напред , другия назад
                            Хитроумна аналогийка, ама обясни ми все пак каква й е идеята, па аз ще ти кажа, защо не ми е ясна
                            В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем стабилизираща щанга

                              Идеята теоретически е ясна, но е факт че някои коли фабрично си нямат. Аз съм карал и със и без - и двете си имат предимства и недостатъци, без да е нещо фрапантно - говоря от личен опит, с физически постановки и тестове нещата са по друг начин.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X