Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Парно на Фронтера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Парно на Фронтера

    колеги имам няколко вапросчета но парво искам да благодаря за теџ данни за фронтерата.значи сварших ремонта и почвам да се радвам на джипарата та от немарливоста на предишният собственик всички трабички на водата са мн мн зле и отзад преди казанчето има малко термостатче явно за парното което е мн зле и го изолирах с трабичка.нямам абсолютно никакво парно духа яко студ от какво се далжи това явно в казанчето е мн зле с раждата тоя само с вода е карал та не ми се вярва от едно малко термостатче да нямам никакво парно

  • #2
    До: Парно на Фронтера

    Чети, сигурно става въпрос за същото: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=21298
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      На ОФА КБ 2,0L X20SE, има ли някъде пробка за обезвъздушаване на системата?
      Парното ми е рехаво и ме съмнява въздух да има.
      Иначе загрява нормално, термостата и водната помпа са нови, антифриза първо минава през парното, после през газовото. С климатик е. Клапите се чуват отчетливо как се движат.

      Има ли филтър на входящия въздух?

      Коментар


      • #4
        Филтър няма . Обезвъздушава се трудно - няколко пъти на студен двигател допълваш радиатора , пробки няма. Би трябвало сама да си дърпа антифриз от разширителния съд , но понякога вътре пада маркучето - трябва да е потопено в течността за да дръпне.
        Фиат Купе
        Опел Фронтера В
        Мицубиши Паджеро Пинин

        Коментар


        • #5
          Ясно, благодаря!
          Моето казанче не е оригинално, може и за това да става трудно.
          А от въздух в системата вузможно ли е да ми е калпаво парното?

          Коментар


          • #6
            Фронтерата има парно да те опече.. Или газовата система не ти е вързана правилно или имаш друг проблем.
            Фиат Купе
            Опел Фронтера В
            Мицубиши Паджеро Пинин

            Коментар


            • #7
              Именно.
              За газовото писах по горе - антифриза първо минава през парното, после през газовото.
              Какъв друг проблем - за запушено радиаторче и счупени клапи ще проверя, друго?

              Коментар


              • #8
                Диаметър на маркучите на изпарителя, стеснение на връзките , влизане на газ към водната система , положение на изпарителя - високо/ниско - все важни неща.
                Фиат Купе
                Опел Фронтера В
                Мицубиши Паджеро Пинин

                Коментар


                • #9
                  Прегледай клапите за въздуха.
                  По мои наблюдения на недобре затварящи и отварящи клапи за въздуха се дължат 90% от слабо топлещите парна на колите.
                  Да-гадно е да сваляш таблото, за мен това е най-гадния ремонт в колите, но с голяма вероятност там ти е проблема.

                  На всичките ми коли с газови уредби изпарителя ми е бил свързван последователно на парното. Винаги съм се радвал на добра топлина.
                  Просто колкото и да е малък отвора на изпарителя-дебитът е достатъчно за да осигури приток на горещ антифриз за добрата работа на парното.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    Да, при мен беше успоредно, с едни тетки, аз си го вързах последователно, за мен това е правилния начин. И при мен на други коли при последователно свързване парното винаги е било огън.

                    Диаметъра на маркучите е 16мм. Стеснения няма. Газ в антифриза няма, палих със запалката. Изпарителя е на средно ниво, но ако имаше проблеми около него, той щеше да замръзва или поне да обръща на бензин.
                    Ще видя утре колко горещи са тръбите на входа и на изхода на радиаторчето. Може и да го промия. И после клапите...

                    Коментар


                    • #11
                      Чест проблем при старите ни машини е частично запушване на радиаторчето. След промиване ми се е случвало направо да започва да ми пари на краката и да го намалявам малко след, като сртелката е тръгнала нагоре. С времето обаче това промиване не върши вече така добре работа, подозирам че половината и повече вече е задръстено... А иначе като взех фронтерата и моят изпарител бе вързан успоредно, но не ме изкефи идеята и си върнах връзките към парното, а изпарителя се затопля от преливника, който излиза над термостата. Аз съм с метан и топлото от това тънко мъркуче ми стига.
                      ОФА КБ X20SE + метан

                      Коментар


                      • #12
                        При предишната ми ОФА, също имах проблем с парното, проблема се оказа паднала преградка вътре в самото радиаторче, преградката изгнива с времето и пада, доста често срещан проблем, лошото е че когато падне тази преградка, вътре става като един вид байпас и както и да го промиваш ще е все тая, водата просто минава и излиза без да топли самия радиатор, свалях цялото табло и сложих ново медно радиаторче и парното беше много яко.

                        Пробвай с промивка и ако пак не стане, ново радиаторче.

                        Ето поствам ти описанието на колегата kuzdov , как да свалиш таблото стъпка по стъпка да и смениш радиаторчето, благодарение на неговите подробни стъпки, за което много му благодарих , престраших се да сменя сам радиаторчето и се справих
                        • kuzdov
                        • 25-01-09, 17:30
                          До: Проблеми парно

                          Ами аз вчера бях започнал да го пиша, ама ме домързя .... Най-общо казано, последователността е следната:
                          1. Сваляш волана. Не е задължително да е пръв, но няма да ти пречи за останалите операции. Бележи го вътре на оста да не го изместиш при поставянето;
                          2. Сваляш кутията между седалките. Кутията за касетите се държи на едно винтче на дъното, под нея има 3 винта, които държат целия съндък. Има и 2 винта под гумената стелчица и още 2 малки към кожуха на скоростния лост. Освобождава се гумата на ръчната (издърпва се лоста докрай) и леко се издърпва цялата кутия назад. Кожуха на скоростния лост си остава на мястото, само със завъртане се изнизва през конзолата за касетофона по-късно;
                          3. Сваля се конзолата за касетофона. Има 2 винта в кутията под касетофона, две щипки отстрани, още 2 (или 4, не помня точно)отстрани в горната и част, където се захваща към таблото.
                          4. Сваля се кората под волана и на лявата колонка в краката на шофьора;
                          5. Сваля се таблото с уредите. Има 2 винта под него и щипки отгоре на сенника му. Издърпва се и се откачват куплунзите на бутоните. Самото табло се държи на 2 винта отстрани на белите плочки и 1 отдолу (който аз отдавна съм махнал). Този долния се отвива, като се свалят капаците на кормилния прът.
                          Има 2 куплунга отзад със странични щипки и жилото на километража. ВНИМАНИЕ: щипката му е доста корава и трябва да се стиска силно. Не го напъвай странично, защото се чупи там, където пластмасовия накрайник е монтиран към жилото;
                          6. Сваля се таблото с предпазителите. Държи се на 2 болта и се избутва назад;
                          7. Разкачват се куплунзите в лявата колонка в краката. Мисля, че бяха бял, жълт и син, но и всички да ги разкачиш, няма страшно не могат да се объркат;
                          8. Сваля се въздуховода под кормилния прът. Държи се на един винт в долния край на кората;
                          9. Сваля се въздуховода в краката на пасажера. Държи се на 2 винта, като в левия си край има една снадка към кутията на парното, която вероятно ще изпадне като го издърпаш.
                          10. Свалят се малките черни духалки на таблото-на щипки са и са лява и дясна, не са еднакви;
                          11. Вади се часовника;
                          12. Откачват се жилата към клапите. Само са надянати към лостчетата. Внимателно, че всичко е пластмаса;
                          13. Откачва се куплунга вдясно;
                          14. Сваля се самото табло, като се развият гайките под духалките(по 1), под часовника (1), под километража(1), под десния въздуховод (1) и от ляво (не помня дали не беше под говорителя)
                          Внимавай като го вадиш да не счупиш лоста за мигачите.
                          15. Сваля се металната стойка пред кутията на парното-2 болта на тунела под мокета и 2 горе към арматурата;
                          16. Откачват се маркучите в моторния отсек;
                          17. Сваля се самата кутия. Държи се на 4 или 6 гайки;
                          18. Разглабя се кутията на 3 части;
                          19. Измъкваш тъпото радиаторче .....

                          Успех и не се плаши ! Изглежда сложно, но не е. Само трябва да внимаваш малко и имай предвид, че пиша наизуст и може да съм пропуснал някой болт. За промивка използвай първо чиста водица и го надуй с маркуч с гореща вода. Така ще усетиш дали грее цялото или само около тръбите. Ако излезе тинята и пак не грее добре, накисни го с CIF за съдове. Най-добре е с млечна киселина, така поне съм чувал, но не знам от къде може да се вземе. Ако и след накисването не загрява цялото, иди на Симеон 113 или 234 (ф."Анхри") и си вземи ново за 190 лв.
                          П.П. Силно препоръчително е ако пак си монтираш старото да го изчистиш преди това от дунапрена и да изрежеш нов. Може и да не го лепиш-изрязваш ивица, слагаш я на мястото, където лежи радиаторчето и ги напъхваш едновременно...

                        Успех.
                        Последно редактирано от Еделвайс; 09-01-20, 19:08.

                        Коментар


                        • #13
                          Направо се възхитих от себе си колко ентусиазъм съм имал да го опиша ...
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #14
                            Все още нямам добро парно...
                            Да докладвам какво съм проверил до дук:
                            Клапите се движат нормално, чуват се отчетливо как се движат и спират в крайни положение, навряхме в жалузите гъвкава камерка, повреди не се виждат. Засега ги изключвам като причина, ще ги оставя за най на края да свалям табло.

                            Промивка на радиаторчето - маркуча го наврях в изхода, водата тече свободно, без съпротивление, с гилям дебит. И запушване изключвам.

                            Изгнила преграда вътре в радиаторчето - при спрял вентилатор на парното и загрял мотор и двата маркуча на радиаторчето, вход и изход, са горещи, до невъзможност да се пипат. След пускане на вентилатора на едно, входа на радиаторчето си остава горещ, но изхода изстива осезаемо. Става лееееко топличък. Това означава, че антифриза си минава от където трябва в радиаторчето, изключвам изгнила преграда.

                            Проверките ги оравих на 2000 оборота.
                            От по горните проверки заключвам, че няма достатъчно дебит, през радиаторчето не преминава достатъчно антифриз. Въпроса е защо?


                            Водната помпа е​​​​​ чисто нова, няма проблем с прегрявана. Термостата е чисто нов, няма проблеми с бавно загряване. Газовото е последователно, след радиаторчето. Но и преди, когато газовото беше свързано успоредно, пак нямаше парно.

                            Според мен има някъде запушване/стеснение което не позволява голям дебит през радиатирчето. Някой има ли идея къде да проверя? Мисля да източа целия антифриз и да надуя с маркуча от радиаторчето към мотора в двете посоки, към главата и към водната помпа.

                            Може и генерално да бъркам, отворен съм към идеи, че е зима и е хладно в купето.

                            Коментар


                            • #15
                              Като си смениш радиаточето ще се оправи всичко.
                              То е най-финната част,играе го като филтър на охл.с-ма и голяма част от мръсотиите остават завинаги в него и запушват част от капилярите му.
                              Преди това може да пробваш,като с бързовар в кофа завриш вода,сипеш 30 пакетчета лимонтузу и с външна ел.помпа да завъртиш разтвора да циркулира през радиаточето поне час, задължително обратно на циркулацията на охл.с-ма.На изходящия маркуч,който ще връща мръсния разтвор в кофата задължително слагаш тензух за да остават отделелените мръсотии в него и да не се засмукват от помпата.
                              Ще останеш очуден колко батак ще излезе.
                              Накрая промиваш със силна струя течаща вода и свързваш отново радиаточето към системата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X