Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-после се сдобих с Frontera

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Най-после се сдобих с Frontera

    Мога да се похваля вече че съм щастлив собственик на Opel Frontera 2.0 бензин къса база.

    и вече възникват конкретни въпроси защо като изключа 4-творката и потегля напред се чува едно доста силно тряскане след което се си върви нормално, стария собственик ми каза че задължително след като изключа 4-ката трябва да включа на задна и да мина няколко метра и след това на 1-ва което не ми звучи много достоверно. Някой знаели нещо по въпроса?
    no signature no problems

  • #2
    Re: Най-после се сдобих с Frontera

    Първоначално публикуван от fanatic
    Мога да се похваля вече че съм щастлив собственик на Opel Frontera 2.0 бензин къса база.

    и вече възникват конкретни въпроси защо като изключа 4-творката и потегля напред се чува едно доста силно тряскане след което се си върви нормално, стария собственик ми каза че задължително след като изключа 4-ката трябва да включа на задна и да мина няколко метра и след това на 1-ва което не ми звучи много достоверно. Някой знаели нещо по въпроса?
    "тряскането" като от каре ли е /на метал/? Сигурно има хлабина в предния кардан... отиди на канал, включи на 4Н и пробвай да завъртиш и да разклатиш кардана...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #3
      Пражилно ти е казал. И не си прави есперименти защото може да останеш без тресчотки на предните колела. При включване на 4х4 те зацепват колелата към полуоските и описаната процедура се прави за да се отцепят, иначе се чупят.

      Коментар


      • #4
        Re: Най-после се сдобих с Frontera

        Първоначално публикуван от fanatic
        Мога да се похваля вече че съм щастлив собственик на Opel Frontera 2.0 бензин къса база.

        и вече възникват конкретни въпроси защо като изключа 4-творката и потегля напред се чува едно доста силно тряскане след което се си върви нормално, стария собственик ми каза че задължително след като изключа 4-ката трябва да включа на задна и да мина няколко метра и след това на 1-ва което не ми звучи много достоверно. Някой знаели нещо по въпроса?
        Все правильно. Это стандартная процедура для включения полного привода на автомобилях с автоматическими муфтами свободного хода передних колес (хабами) инерционного типа. У муфт этого типа есть два конструктивных недостатка. Первый - они не очень хорошо работают в оффроуде, поскольку в момент переключения с переднего на задний ход колеса сначала отсоединяются от полуосей, а затем снова подсоединяются. Иногда этого хватает, чтобы автомобиль закопался. Во вторых, шлицы на полуосях заходят в соответствующие прорези в хабах всего на какой-нибудь миллиметр. При каждом включении полного привода с полуоси снимается крохотная фаска, и со временем муфта перестает работать. То есть ты включаешь режим 4Н или 4L на раздаточной коробке, передний кардан крутится, но усилие на передние колеса не передается. Лечится это заменой автоматических муфт на ручные. На сегодняшний день для Opel Frontera можно найти ручные муфты фирм Warn, Superwinch, AVM и AISIN. Правда, в каталоге Frontera может и не значится, но, учитывая что Frontera - это испорченный опелевскими моторами Isuzu Rodeo, то к ним прекрасно подходят муфты от Rodeo и Trooper. Кстати, если планируется выезжать на автомобиле в оффроуд, я бы рекомендовал заменить автоматические хабы на ручные в профилактическом порядке. Может быть, это не так удобно - съезжая с асфальта, нужно выйти из машины и повернуть флажки на хабах, зато это стопроцентно надежно.
        Андрей Судьбин ("Кирасир"), журнал Off Road DRIVE

        Коментар


        • #5
          фронтерата има самозаключващи се главини на предните колела. когато вкл. предното и се завъртят полуоските едни неща се завинтват и зацепват полуоските за гумите, когато решиш да изкл. 4х4 задължително спираш, местиш лоста на 2Н и караш няколко метра назад, зада може въпросните неща да се развинтят и предните колела пак да са свободни. наистина звучи досадно, но още по - досадно е, ако са с ръчно зацепване, тогава трябва да слезнеш и въртиш едни неща

          много внимавай с тези неща, защото адски лесно се чупят и после е скъпо
          drive alive

          Коментар


          • #6
            A за тези с ръчно зацепване има ли подобна процедура?В книжката на Rangera не пишеше нищо такова?
            offroad фен
            1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
            TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от go go go
              фронтерата има самозаключващи се главини на предните колела. когато вкл. предното и се завъртят полуоските едни неща се завинтват и зацепват полуоските за гумите, когато решиш да изкл. 4х4 задължително спираш, местиш лоста на 2Н и караш няколко метра назад, зада може въпросните неща да се развинтят и предните колела пак да са свободни. наистина звучи досадно, но още по - досадно е, ако са с ръчно зацепване, тогава трябва да слезнеш и въртиш едни неща

              много внимавай с тези неща, защото адски лесно се чупят и после е скъпо
              Еее go go go направо ми олекна от твоя пост, бях се изпотил от притеснение все пак имам колата от 2 деня и направо побелях като чух този удар, вече ще знам и ще внимавам, значи с колата всичко е наред фиуу, ;-) много благодаря на всички ви и на Кирасир специално
              no signature no problems

              Коментар


              • #8
                ЧЕСТИТО!
                Вярвай на Кирасир,няма да те подведе!
                По тая тема сме си говорили с тебе.
                Ferrum dum ignis candet cudendum est.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Galabin
                  A за тези с ръчно зацепване има ли подобна процедура?В книжката на Rangera не пишеше нищо такова?
                  Ръчните слизаш освобожадаваш и си тръгваш нормално!
                  https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                  Коментар


                  • #10
                    Неговитеса автоматични!
                    Ferrum dum ignis candet cudendum est.

                    Коментар


                    • #11
                      Най-хубавото на ръчните хъбове е че НЕ се налага въобще да слизаш отколата защото аз лично си карам с блокирани хъбове - да може би харчи малко повече (съдба) но като включиш от кабината предният мост моментално си 4х4 - става веднага и е по-надеждно

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от alex_markov
                        Най-хубавото на ръчните хъбове е че НЕ се налага въобще да слизаш отколата защото аз лично си карам с блокирани хъбове - да може би харчи малко повече (съдба) но като включиш от кабината предният мост моментално си 4х4 - става веднага и е по-надеждно
                        alex_markov защо тогава не си сложиш оригиналните който не се изключват!С тях мисля че е най-добре ако не искаш да се изключват!
                        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от alex_markov
                          Най-хубавото на ръчните хъбове е че НЕ се налага въобще да слизаш отколата защото аз лично си карам с блокирани хъбове - да може би харчи малко повече (съдба) но като включиш от кабината предният мост моментално си 4х4 - става веднага и е по-надеждно
                          Ей, какво нещо е мързела!!!
                          Хората нарочно са измислили ръчните хъбове - да слезнеш, да се пораздвижиш
                          А ти - залепнал си за седалката

                          Освен това трябва и да си напрегнеш мозъка /"Заключих ли хъбовете като излезеш на магистралата почваш да се чудиш "Май забравих да ги отключа!" /

                          Въобще - грижа за човека

                          Да се върнем на Темата: На много автомобили с автомотични хъбове например Патрол GR, /а сигурно и на Фронтерата=Исузу/ хъбовете са с 2 положения "AUTO" /="FREE" при ръчните, но като включиш Н4 се заключват/ и "MANUAL /="LOCK" при ръчните - постоянно заключени/ Така, че не виждам защо ще ги сменя особено ако си работят?
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от LJ73
                            Първоначално публикуван от alex_markov
                            Най-хубавото на ръчните хъбове е че НЕ се налага въобще да слизаш отколата защото аз лично си карам с блокирани хъбове - да може би харчи малко повече (съдба) но като включиш от кабината предният мост моментално си 4х4 - става веднага и е по-надеждно
                            Ей, какво нещо е мързела!!!
                            Хората нарочно са измислили ръчните хъбове - да слезнеш, да се пораздвижиш
                            А ти - залепнал си за седалката

                            Освен това трябва и да си напрегнеш мозъка /"Заключих ли хъбовете като излезеш на магистралата почваш да се чудиш "Май забравих да ги отключа!" /

                            Въобще - грижа за човека

                            Да се върнем на Темата: На много автомобили с автомотични хъбове например Патрол GR, /а сигурно и на Фронтерата=Исузу/ хъбовете са с 2 положения "AUTO" /="FREE" при ръчните, но като включиш Н4 се заключват/ и "MANUAL /="LOCK" при ръчните - постоянно заключени/ Така, че не виждам защо ще ги сменя особено ако си работят?
                            Аз нещо обаче не стоплям хъбовете не са ли вънка на главините ( каретата ) или са вътре в диференциала, и това заключване значи просто зацепване на предния диф. или някакъв вид блокировка на самя диф.
                            no signature no problems

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от DJDAVEL
                              alex_markov защо тогава не си сложиш оригиналните който не се изключват!С тях мисля че е най-добре ако не искаш да се изключват!
                              Защото е зор да се намерят и да се сменят, а тези си работят (за сега) идеално

                              LJ73,
                              То МЪРЗЕЛА е направил от маимуната - Човек

                              fanatic,
                              Хъбовете (доколкота аз ги разбирам) зацепват колелото към полуоската, т.е. в отворено състояние колелата се търкалят свободно - не въртят полуоската и диференцияла (от където идва икономията на гориво), при зацепено - "закентрят" (Хубава Българска дума - няма я в тълковният речник) колелото към полуоската и ти дават възможност да ги въртиш с двигателчето...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X