Здравейте колеги!Станах притежател на Фронтера преди 2 г,след пробег от 3000км скъса колянов вал.Така и не се разбра от какво.Следва смяна на вала с осн. и биелни лагери.След още 3-4000км стопи бутало,най вероятно заради термостата на маслото,а то охлажда дъната на буталата.Термостата не работеше,останал затворен.И хайде пак ремонт,цил.втулки ,бутала, сегменти и всичко в което имаше и най малко съмнение че не е в ред.След внимателно разработване около 1500км реших че мога да увелича скороста над 90-те км. които бях решил да не надвишавам при разработването.Да ама не,след 95-100км/ч се чува чукане в ДВГ и обратно в сервиза.Сваляне на главата,оказа се че буталата на 1 и4 цилиндри са чукали в главата,явно майсторите които набиваха цил. втулки са дялнали блока малко повече. Смениха гарнитурата и проблема се изчисти.20000км без проблеми,до преди два дни когато се появи същото чукане но при скорост над 110км/ч.Е.сега идват въпросите по които приемам всякакви съвети.Какво да правя след като не мога да намеря гарнитура с размер над 1.5мм/1.65до1.8/? Защо след 20000км се появи пак? Зная че може да се изработи гарнитура,но не съм чувал добри отзиви за качеството.Предварително Ви благодаря за съветите които се надявам да получа.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Свий
X
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Няма логика да се появи чукането на буталата в главата след какъвто и да е пробег. Да не чукат в клапаните от кофти реглаж (презацепване на веригата) или да чука някой бутален болт?
Не разбрах точно, какво е станало като е останал затворен термостата? Той по принцип си стои затворен и отваря само при много голямо натоварване на двигателя. Тогава и може да се усети загряване на масления радиатор иначе си стои студен.Последно редактирано от kuzdov; 31-10-07, 20:50."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Първоначално публикуван от горския Преглед на мнениеЗдравейте колеги!Станах притежател на Фронтера преди 2 г,след пробег от 3000км скъса колянов вал.Така и не се разбра от какво.Следва смяна на вала с осн. и биелни лагери.След още 3-4000км стопи бутало,най вероятно заради термостата на маслото,а то охлажда дъната на буталата.Термостата не работеше,останал затворен.И хайде пак ремонт,цил.втулки ,бутала, сегменти и всичко в което имаше и най малко съмнение че не е в ред.След внимателно разработване около 1500км реших че мога да увелича скороста над 90-те км. които бях решил да не надвишавам при разработването.Да ама не,след 95-100км/ч се чува чукане в ДВГ и обратно в сервиза.Сваляне на главата,оказа се че буталата на 1 и4 цилиндри са чукали в главата,явно майсторите които набиваха цил. втулки са дялнали блока малко повече. Смениха гарнитурата и проблема се изчисти.20000км без проблеми,до преди два дни когато се появи същото чукане но при скорост над 110км/ч.Е.сега идват въпросите по които приемам всякакви съвети.Какво да правя след като не мога да намеря гарнитура с размер над 1.5мм/1.65до1.8/? Защо след 20000км се появи пак? Зная че може да се изработи гарнитура,но не съм чувал добри отзиви за качеството.Предварително Ви благодаря за съветите които се надявам да получа.________________________________________________
Subaru OUTBACK 2,5
Hyundai TUCSON 2.0
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
"Горския"обади ми се на 0898702609 и ми кажи къде си,ще се видим и ще измислим нещо!..Все пак сме от един град и ако не си помагаме - закъде сме?!!!...Ще обсъдим първо в кой сервиз си ходил и от там ще направя изводи за какво става въпрос?Като чета какви мъки си преживял,направо ти се възхищавам на търпението???...
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнениев опел форума има няколко теми за скъсано валове - основно е от недостатъчно смазване... за подробности виж там"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Здравейте колеги!Хайде малко подробности и да приключим с кол.вал.Може и да е бил запушен канала за смазване на първия осн.лагер,защото вала се скъса точно там,а не м/у цилиндри.Но при смяната промихме и продухахме всичко през което минава масло.Надявам се да не се повтаря тази история.А сега за чукането в двг. Първият път като отворихме главата си личеше къде са чукали буталата .Най голямото петно беше колкото 70-80%от 1ст. а другите много по малки.Само 0.05мм по дебела гарнитура реши проблема,но за 20000км.Явно тя е ,така да се каже"улегнала".И още нещо,чукането се чува само при загрят двигател над 105-110км/обротомера ми не работи/. Всичко друго малко или повече би трябвало да се чува и при студен мотор.При това оказват въэдействие и темп.разширения на различните метали.За сега имам две въэможности: 1.по-дебела гарнитура,1,1,65-1,75мм. 2.обработка на отвора на биелния лагер/което не ми се прави много/ в биелата.До тези изводи стигам аз,може и да пропускам нещо ,но затова пък сте Вие колеги и приятели.Чакам мнения и свети!Винаги има какво да научиш,колкото и да знаеш!!!
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Здравейте колеги!Всичко което написах в началото,беше описание на перипетиите които изкарах.Сигурен съм че буталата пак чукат в главата,макар че 100%са само на теория.Почти всичко друго,бут.болт,бутало/клапан,реглаж и др. би трябвало да се чуват и при студен двигател.Тук чукането се появява след като ДВГ достигне норм. температура и скорост над 105-110км./оборотомера ми не работи/.Сигурен съм че, и темп.разширения на различните метали имат голямо значение но те са предвидени от конструктора.При обработката на блока,фактически скъсяват дължината на цилиндрите,а дължината на биелата и буталото както и хода им остават същите.От там е и извода ми защо се получава това.Не мога да кажа колко или с колко са при обработването на блока.Изхода ми от тази ситуация е по дебела гарнитура 1,65-1,75мм,има и друг вариант но той изисква пълно разглобяване на ДВГ.А кол.вал се скъса през първата осн. шиика по диагонал.
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Ша ма извиняваш ама имаме някаква грешка.Нищо не уляга след 20000 км например,освен ако улягането не е бровокирано от затягане-допълнително,с което се притиска главата към блока.Тя гарнитурата ако улегне,просто ще има теч а не тропане.
Съветвам те да се сменят майсторите,да се чуе шума от специалист(по възможност със слушалки) и лекинко да се разглоби от ново.Ама това дет го мислиш не е от него,епа нема как да стане.Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
+1. И освен това, ако чукането се дължи на разширението на буталото, логично би трябвало да се чува в целия диапазон на работа при достигане на определена температура, а не само при определени обороти. Според мен чукането е поради увеличена хлабина в някой от лагерите или бутален болт, в следствие на некадърно направен ремонт или каране със скапано масло. Може да се свалят дюзите и внимателно да се огледат челата на буталата, но това не решава основния проблем. Питай колегите от региона да те насочат към добър майстор."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Здравейте колеги!След една изненадваща командировка,която се проточи малко повече, пак съм в форума.Не съм предприемал нищо,все пак искам да се подсигуря с гарнитура за главата. Понеже няма оригинална/от магазина/ с нужния размер може ли някъде да се изработи.Има ли някой който е ползвал такава и къде е изработена?М/у другото,к-ката беше до ТЕЦ"Бобов дол",ходих с Фронтерата,до 100-105км/ч никакви проблеми,двигателя направо мъркаше.
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Чувал съм, че в нашия "вилает" ги правели в Брезник и били добри. Ако някой има някаква информация за тях, да сподели."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
От теория и практика на основните ремонти.Дебелината на гарнитурата се подбира в зависимост от излизането на буталата над блока.По каталозите най-голямата дебелина за този двигател е 1.5 мм.Аз мога да ти намеря и по дебела но не се препоръчва защото започва да се пука гарнитурата по края на металнте пръстени.За да чука това не е гарнитура ,а по скоро някой бутален болт.Основно той прочуква когато загрее двигателя /Само предположение/.Много зависи как са ги е набивал монтьора.Колянов вал се къса обикновенно когато е на последен или след последен ремонт на лагерите при нееднакво тегло на буталата.
Коментар
-
До: Проблем с гарнитура на главата Фронтера2,3TDI
Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнениеОт теория и практика на основните ремонти.Дебелината на гарнитурата се подбира в зависимост от излизането на буталата над блока.По каталозите най-голямата дебелина за този двигател е 1.5 мм.Аз мога да ти намеря и по дебела но не се препоръчва защото започва да се пука гарнитурата по края на металнте пръстени.За да чука това не е гарнитура ,а по скоро някой бутален болт.Основно той прочуква когато загрее двигателя /Само предположение/.Много зависи как са ги е набивал монтьора.Колянов вал се къса обикновенно когато е на последен или след последен ремонт на лагерите при нееднакво тегло на буталата.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар