Здравейте на всички, доста четох във форума за поддръжката на фронтера, но така и не ми стана ясно след дългите дискусии на колко време се гресират каретата на кардана, с каква грес както и как се поддържат ресьорите, на колко време се гресират хъбовете (автоматични) и изобщо поддръжката на окачването като цяло.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Поддръжка на фронтера
Свий
X
-
От: Поддръжка на фронтера
Привет колега, има писано за всичко, но наистина се иска четенеПървоначално публикуван от filth Преглед на мнениеЗдравейте на всички, доста четох във форума за поддръжката на фронтера, но така и не ми стана ясно след дългите дискусии на колко време се гресират каретата на кардана, с каква грес както и как се поддържат ресьорите, на колко време се гресират хъбовете (автоматични) и изобщо поддръжката на окачването като цяло.
Ето една тема за гресиране фронтера: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=13072, относно на колко време, веднъж в годината е хубаво да се гресира.
Ето и тема относно Автоматичните хъбове - гресиране... http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=1406
Относно поддръжката на ресьорите, гледаш дали са здрави тампоните на обеците, при нужда ги сменяш, и при нужда се сменят подложките между листовете, за да няма триене, това в общи линии...
Има писано за почти всичко...
-
От: Поддръжка на фронтера
Има , ама баш този линк дето си му дал .... Темата е доста "ретро" . И то от времето , когато Фронтера (кой знае защо ) се считаше за екзотика по българско .Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнениеПривет колега, има писано за всичко, но наистина се иска четене
....Ето и тема относно Автоматичните хъбове - гресиране... http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=1406
...
Има писано за почти всичко...
Наистина има написано доста полезни неща - и то в нашия си раздел
Що се отнася до това кое - как и кога се гресира : колегата да си намери ръководство за експлоатация , или да се напъне малко за активност , за да може да си отвори манюълите от систематизираната информация . Там е обяснено конкретно и без излишно философстване .Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Поддръжка на фронтера
Сега ще ти отговоря много точно:
Колкото по-често я гресирас, смазваш, сменяш масла и си оправяш проблемите навреме - толкова по- добре ще ти служи.
Аз не го правя и все по- лошо ми се отплаща. Нищо не съм правил от няколко години, освен ако няма опасност да остана на пътя.Sent from my Nokia s fenerche
Коментар
-
От: Поддръжка на фронтера
Колега,хъбовете не се гресират ! Аз веднъж ги гресирах,след маниполацията споделих с уважаваните от мен колеги във форума и излезе че съм проявил необмислена самоенициатива.Бате Vlado ми обясни че хъбовете трябва да са съвсем тънко смазани.След което пак ги демонтирах измих ги с нафта,намазах ги с диференциално масло и пак ги монтирахПървоначално публикуван от filth Преглед на мнениеЗдравейте на всички, доста четох във форума за поддръжката на фронтера, но така и не ми стана ясно след дългите дискусии на колко време се гресират каретата на кардана, с каква грес както и как се поддържат ресьорите, на колко време се гресират хъбовете (автоматични) и изобщо поддръжката на окачването като цяло.
.А каретата на малкия и големия кардан се гресират всяка есен, също и всяка гресьорка по предницата се тъпче,аз така процедирам.Но проверявай и нивата на маслото в скоростната кутия и дифовете,провери също така и отдушника на задния диф нали не е запушен от прахоляци.
Коментар
-
От: Поддръжка на фронтера
Не, че те поощрявам да караш с калпави гуми, но само да те успокоя, че и аз карах с галоши дори в онази тежката по-миналата зима. При снеговалеж в града задължително включвах 4х4 и гледах да държа голям дистанция от колите пред мен за да не ги нацепя при рязко спиране. Вече втора зима карам с истински зимни гуми и положението наистина е различно. Есента за първи път гресирах карета и кардан с руска грес Литол 24. Автоматичните хъбове си ги стегнах сам, като купих по-запазени от моите, измих ги хубаво, подсуших и уплътних луфта със специално направени за целта шайби. При сглобяването ги смазах с диференциално масло, а капачката и корпуса залепих с херметик. Сега при демонтаж се сваля целия корпус заедно с капачката и се открива хъба. Все още не съм ги тествал при по-сериозен терен, но щракане се чува само при включване и изключване. По окачването съм сменил тампони на стаб. щанга с оригинални 100лв. долни шарнири на Делфи около 70лв. двата, биалетки АЦ Метал около 50лв. двете.Първоначално публикуван от filth Преглед на мнениеЗа сега да след около 1000 лева за ремонти тази година а още и гуми не съм и взелОФА КБ X20SE + метан
Коментар
-
От: Поддръжка на фронтера
Първоначално публикуван от filth Преглед на мнениеЛошото е, не че са галоши, а са малко различни: предни-265/70/15 и задни 255/75/15 и поради тази причина включвам 4x4 само ако закъсам някъде.
Я вземи една рулетка и премери диаметрите . Това което си описал като размери е все 76 см. външен диаметър . За нови гуми , разбира се . Зависи колко са изядени при теб . Но ако разликата е в рамките на плюс-минус 5 милиметра : свиркай си и нема да се косиш !
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Поддръжка на фронтера
Не стават разликата е 2см горе- долуПървоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
Я вземи една рулетка и премери диаметрите . Това което си описал като размери е все 76 см. външен диаметър . За нови гуми , разбира се . Зависи колко са изядени при теб . Но ако разликата е в рамките на плюс-минус 5 милиметра : свиркай си и нема да се косиш !Opel frontera 2.4i
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар