Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

    Здравейте Колеги,
    сега в жегите е яви гаден проблем с паленето на веячката. Като се кара по-дълго време и загрее стабилно после не иска да завърти. Давам контакт, чакам да угасне каквото има и като завъртя ключа нищо не се случва....волтметърът реагира, лампите по таблото също замижават, но стартерът не завърта...и така в следващия (минимум) 1 час може и повече.
    Интересното е, че когато не е толкова каран не завърта само първия път....веднага щом чукна втори път завърта и пали.
    Другото е, че при първия старт за деня също се мъчи и върти повече време докато запали, понякога пали от 2ри път. Като запали си работи добре.
    Не знам каква информация би била полезна, освен че гориво има,свещите и акумулаторът са изправни.
    Става дума за 2.3 ТДИ ОФА '94.
    Благодаря !

  • #2
    От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

    Първото , което ми идва на акъла , е че шалтерът ти се бъзика . Имах подобен проблем на един дизелов Мерцедес . А отделно и самия стартер може да ти е станал "ленив" , щом пали при по-дълго въртене . Усещаш ли го да върти по-бавно , откакто ти се е появил проблема ?
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

      Като каза за шалтерът....стартерър го носих на ремонт(четки, втулки...) миналата година и казаха, че е наред.
      Не знам дали върти по-бавно, защото го паля всеки ден и разтеглено във врмето съм свикнал как върти.....но не ми се струва да е бавно. А и това става само на топло.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

        Мне. Проблемът е заложен в ел. инсталацията. Може да се оправи временно, като се притегнат и промият буксите и кабелните обувки, но пак ще се появи. Намери из темите описанието на преработката, че отдавна го правих и не си спомням подробностите. Мисля, че само прекъснах захранващия кабел за инсталацията (единичен бял, 4 кв. мм в колонката до краката на шофьора, има си оригинална кабелна обувка) в купето и го свързах с допълнителен кабел директно към акумулатора. Иначе оригиналния е много дълъг и се прекъсва на няколко места. От там падът на напрежение е много голям и като загрее не стига да изхвърли шалтера.
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ


          През уикенда ще се заема. Благодаря !

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

            Използвай хубав кабел и го прокарай така, че да не се претрие някъде и да направи беля. После изпробвай дали работи всичко по купето, че ми се върти някакъв спомен за неработещ вентилатор на парното, ама аз правих и други промени, несвързани със стартирането и може да е било заради това.
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

              Имам хубав кабел, но нещо не се справих с намирането на белия кабел, за който говориш.
              Свалих декоративната пласмаса под волана и тази в ляво от педалите, но там не видях бял еденичен кабел.
              Долу до педалите имаше два по-дебели, но черни и бяха хванати с болт за купето. Явно са някакви маси.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                Там е, трябва да го намериш. Може да е омотан по-нагоре в снопа. По него идва тока за купето.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                  И аз забелязвам подобен бъг в системата и при мен макар да съм с друг мотор. Винаги е нормално да има падове я напрежението, но не и толкова големи! Като пусна климатика и вентилатора в купето върти на макс пада на напрежение е под 12 волта в купето, което за мен хич не е ОК... едновременно с това измерено при акумулатора напрежението е 13.6в...
                  ОФА КБ X20SE + метан

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                    Тоя бъг е характерен за всички ОФА. Решава се по гореописания начин за половин час . Оригинално белия кабел за който говоря, тръгва като червен 6 кв.мм от един сноп, вързан към стартера. Минава под радиатора и отива в кутията в моторното. Захранва всички големи консуматори и през един голям предпазител 30 А се връща обратно към купето и влиза в снопа до шофьора. Не помня дали отиваше към контактния ключ направо, но май да. С допълнителния кабел просто се разтоварва цялата схема навързана оригинално, иначе като се сгрее кабела (а и като е поостаряла и поокислена инсталацията и връзките) падът върху него става много голям и дава 2 волта разлика между напрежението на акумулатора и напрежението в купето.
                    Последно редактирано от kuzdov; 31-07-13, 10:36.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                      Абсолютно същия проблем имах, като загрее, не ще да завърти - бях побеснял да го тикам.
                      Ходих на майстор, който ми каза, че проблема е в някакви пластини в контактния ключ, които с времето нагаряли и не можели да
                      пуснат целия ток към стартера - а тока към стартера минавал през контактния ключ.
                      Той ми реши проблема по следния начин - от акумулатора през едно реле подава ток към стартера, а тока през контактния ключ задейства релето.
                      Оттогава не съм имал проблем със завъртането на загрял двигател.
                      Цялата работа + релето беше 20 лева.
                      Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                        Първоначално публикуван от batDancho Преглед на мнение
                        Абсолютно същия проблем имах, като загрее, не ще да завърти - бях побеснял да го тикам.
                        Ходих на майстор, който ми каза, че проблема е в някакви пластини в контактния ключ, които с времето нагаряли и не можели да
                        пуснат целия ток към стартера - а тока към стартера минавал през контактния ключ.
                        Той ми реши проблема по следния начин - от акумулатора през едно реле подава ток към стартера, а тока през контактния ключ задейства релето.
                        Оттогава не съм имал проблем със завъртането на загрял двигател.
                        Цялата работа + релето беше 20 лева.
                        Аз с нагорял контактен ключ реших проблема като просто прекарах кабелите да пали от отделен бутон.
                        А отделно , на служебната ми УАЗ-ка смених 4 ( четири ) контактни ключа - сигурно съм набарал серията с боклуци , добре че са по 12 лв. , та и на нея - същата операция

                        Картинката , която описа колегата обаче е малко по-различна : ако е нагорял ключа , би трябвало да има ядове и при студен двигател/токов кабел. А при него - на студено си пали .
                        Така че или е това , което описва Куздов ( включително и в неговата тема) , или наистина ще излезе в шалтера . Дано да е първото , щото няма да разглобява стартер.
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                          И с реле става, ама там има други греди. Вероятността да залепне е много по-голяма, отколкото пластината в контактния ключ. Освен това не решава проблема с ниското напрежение в купето.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                            И за палене с бутон съм си мислел, но все нямам време да се заема малко с тоя джип да го постегна.
                            Дано утре или в Неделя да ми остане малко време да се пробвам с кабела.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с паленето на ОФА 2.3ТДИ

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              Аз с нагорял контактен ключ реших проблема като просто прекарах кабелите да пали от отделен бутон.
                              А отделно , на служебната ми УАЗ-ка смених 4 ( четири ) контактни ключа - сигурно съм набарал серията с боклуци , добре че са по 12 лв. , та и на нея - същата операция

                              Картинката , която описа колегата обаче е малко по-различна : ако е нагорял ключа , би трябвало да има ядове и при студен двигател/токов кабел. А при него - на студено си пали .
                              Така че или е това , което описва Куздов ( включително и в неговата тема) , или наистина ще излезе в шалтера . Дано да е първото , щото няма да разглобява стартер.
                              Не знам, не съм голям специалист по тоците. Симптомите при мен бяха абсолютно същите, на студено пали, на топло прави цък и падат всички стрелки, съответно казах какво е лечението, защото е успешно.
                              Имаше моменти, когато съм го оставял по 1 час отворен, за да изстине, за да мога да запаля. А това с отделния ключ също ми го предложи като вариант,
                              само че каза дай първо да пробваме с релето и то взе, че стана.
                              Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X