Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Разтапи" ми се блока... :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Разтапи" ми се блока... :)

    Цъфнаха тапите на блока... малко по малко и една след друга, като добавката за спиране на течове вече не върши работа (ясно ми беше, че е временен вариант). Та питанката ми е имайки предвид ниското положение на тапите ремонта труден ли е, гаден, или просто неприятен? На пръв поглед виждам, че трябва да се свали изходящия колектор от едната страна, и входящия и всичко около него от другата, има ли някаква уловка?
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    От: "Разтапи" ми се блока...

    Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
    Цъфнаха тапите на блока... малко по малко и една след друга, като добавката за спиране на течове вече не върши работа (ясно ми беше, че е временен вариант). Та питанката ми е имайки предвид ниското положение на тапите ремонта труден ли е, гаден, или просто неприятен? На пръв поглед виждам, че трябва да се свали изходящия колектор от едната страна, и входящия и всичко около него от другата, има ли някаква уловка?
    Ремонта е труден и гаден именно заради неудобството за работа . Вчера стана въпрос точно за подобно нещо - правя основен ремонт на съвсем различен двигател и решихме да използваме момента да сменим всички тапи , докато двигателя е на земята. Окачен на шасито е гадна работа.
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #3
      От: "Разтапи" ми се блока...

      Аз ги смених моите на място, неприятно е но е възможно , ако има тапи под колекторите няма да стане без демонтаж, аз съм с 2.4 та мотора е по различен
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • #4
        От: "Разтапи" ми се блока...

        Дам... аз вече изпатил мога също дам съвет, ако ще се вади мотора от коша задължително и превантивно да се сменят тапите особено, ако в антифриза има следи от ръжда, както бе при мен още като купих джипката. За съжаление преди две години мотора без извън коша по друга причина при един хвален майстор, но не сменихме тапите...
        ОФА КБ X20SE + метан

        Коментар


        • #5
          От: "Разтапи" ми се блока...

          А случайно да имате идея, какъв размер са тапите? На места ми казват 34мм. на други 36мм... Не че са много са скъпи да си купя и от двата размера, ама за какво да давам пари на вятъра и да изхвърля излишните тапи! Идеята ми е, като подхвана мотора пред блока да не се занимавам да бия път пешачката да търся тапи...
          ОФА КБ X20SE + метан

          Коментар


          • #6
            От: "Разтапи" ми се блока...

            Тези тапи как се захващат за блока. Само се набиват ли или се лепят с нещо? И как се махат?

            Коментар


            • #7
              От: "Разтапи" ми се блока...

              Изхождайки от опита ми с С20ЛЕТ - има и двата размера - свали една и тогаав пазарувай.
              O888 749-O86
              C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
              NC 750

              Коментар


              • #8
                От: "Разтапи" ми се блока...

                Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                Тези тапи как се захващат за блока. Само се набиват ли или се лепят с нещо? И как се махат?
                Набиват се. Някои им слагат и по малко херметик, но не знам доколко има смисъл от него, защото така или иначе, като се набиват те прилепват много плътно в гнездото си. Махат се... почетох малко в нета, но скоро ще споделя от личен опит! Някои ги бият в средата с дорник и като хлътнат навътре им подхващат краищата с отверка. Все пак са от не много твърд материал.
                @m4r1qn май така ще стане... другото е да дам няколко лева на вятъра, което пък в крайна сметка не е болка за умиране.
                ОФА КБ X20SE + метан

                Коментар


                • #9
                  От: "Разтопи" ми се блока...

                  Най добре свали всички тапи,премери добре и тогава по магазините защото най вероятно няма да е само един размер. Гледай да имат по 2-3 десети стегнатост, че са ми предлагали и на точен размер
                  ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                  Коментар


                  • #10
                    От: "Разтопи" ми се блока...

                    Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
                    Най добре свали всички тапи,премери добре и тогава по магазините защото най вероятно няма да е само един размер. Гледай да имат по 2-3 десети стегнатост, че са ми предлагали и на точен размер
                    Със сигурност, ще играе шублера, като ги сваля. Иначе намерих снимка на блока от страната на входящия колектор и, като гледам изглеждат еднакви, но два милиметра разлика да речем няма, как да се види на снимка... ще си проличи, като я разколача, скоро започвам да разглобявам
                    ОФА КБ X20SE + метан

                    Коментар


                    • #11
                      От: "Разтопи" ми се блока...

                      То... работата не била толкова проста... За да сваля алтернатора се дзверих един час, как да
                      сваля хидравличната помпа, защото шайбата и пречи на долния болт на алтернатора. На последната
                      гайка на колектора пък пречи планката на, която се държи бобината. Свалянето
                      на тапите пък се оказа голям зор. Остана ми време да сваля само една,
                      като надрах леглото в блока... ако има някакъв пиниз, моля споделете!
                      ОФА КБ X20SE + метан

                      Коментар


                      • #12
                        От: "Разтапи" ми се блока...

                        Най добре да забиеш нещо в единия край на тапата да я пробиеш и да опиташ да я завъртиш внимателно да не падне вътре, не ръчкай между тапата и блока
                        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                        Коментар


                        • #13
                          От: "Разтапи" ми се блока...

                          Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
                          Най добре да забиеш нещо в единия край на тапата да я пробиеш и да опиташ да я завъртиш внимателно да не падне вътре, не ръчкай между тапата и блока
                          Ще го пробам и този способ, мерси макар че са доста плътни...
                          Тъпото е, че челата на тапите са изгнили, а рингчето е в идеално
                          състояние, а оригиналните тапи са дебелички...
                          ОФА КБ X20SE + метан

                          Коментар


                          • #14
                            От: "Разтапи" ми се блока...

                            Най-лесно вътрешно набити пръстени се вадят с електрожен. Ако можеш да заваряваш, тегли един бърз тънък шев по стената на тапата и сама ще изпадне. Ако не можеш, не се пробвай да не направиш беля.
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • #15
                              От: "Разтапи" ми се блока...

                              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                              Най-лесно вътрешно набити пръстени се вадят с електрожен. Ако можеш да заваряваш, тегли един бърз тънък шев по стената на тапата и сама ще изпадне. Ако не можеш, не се пробвай да не направиш беля.
                              Тъпото е, че правя ремонта пред блока... имам електрожен, ама не съм майстор още... Ще ги измъкна някак, хубавото е че от тази страна са три, т.е. остават ми още две.
                              ОФА КБ X20SE + метан

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X