Обява

Свий
Няма добавени обяви.

LED фарове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • LED фарове

    Здравейте,
    Преди време си купих и инсталирах на колата от тези светодиодни фарове, които светят, когато дадеш на контакт. Обаче единия даде фира - не свети. По-точно от петте диода два /левите на снимката/ не светят въобще, три обаче, докато са включени подгревателните свещи, светят силно / напрежение на инсталацията 10-11 волта/, после обаче, като изключи подгряването и напрежението стане 12-13 волта, светят съвсем слабо. Отворих фара, вътре има някаква платка с електронни елементи, два от които / съпротивления / да се откачили от тръскането и са паднали някъде. Пътечките са заляти с нещо и не се вижда кое как е свързано.

    Въпроса ми е следния - мога ли да вържа диодите директно за + и - на 12 волта, като им закача някакво съпротивление последователно, като по този начин шунтирам електрониката и да си светят без нея ? Диодите мисля, че са по 0,2-0,6 вата, и ако е възможно, какво да бъде съпротивлението?

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:554930_480310178702064_1803918379_n.jpg
Прегледи:1
Размер:100.2 КБ
ID:6006421
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 14-03-13, 08:49. Причина: facebook
    Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

  • #2
    От: LED фарове

    Възможно е да захраниш директно, сложи резистори на всеки диод. Съпротивлението 700-800 ома, може и смд ако ти се занимава
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: LED фарове

      Първоначално публикуван от batDancho Преглед на мнение
      ....
      Преди време си купих и инсталирах на колата от тези светодиодни фарове, които светят, когато дадеш на контакт. ...
      Между другото , малко встрани от проблема , но от любопитство да попитам : фарчетата със сертификат ли са , а и откакто си ги сложил , катаджии спирали ли са те ?
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #4
        От: LED фарове

        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
        Между другото , малко встрани от проблема , но от любопитство да попитам : фарчетата със сертификат ли са , а и откакто си ги сложил , катаджии спирали ли са те ?
        Моя син ги инсталира, като ходи да обикаля по магазините, купи тези, които били с някакъв сертификат, не знам какъв обаче. Минавал съм покрай много катаджии, не са ме спирали досега за тези фарове. Сина обаче са го спирали с пежото, и са го накарали да пусне фаровете на колата / на пежото са същите / той не се е разправял, пуснал ги и заминал. Според него не са прави и не трябва да се заяждат, но не се е разправял, за да не му намерят кал под ноктите и да го нацепят за друго.
        Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

        Коментар


        • #5
          Re: LED фарове

          От снимката ми се струва, че не само е паднал а и е изгорял, на пръв поглед този резистор в ляво е само за последния диод, трябва да се сметне каква му е стойноста в зависимост от ватовете на диода и консумацията. Най-лесно е да отвориш другия фар и да погледнеш какви са.

          Коментар


          • #6
            От: LED фарове

            Бе вземи си нови диодчета, сложи един стабилизатор на напрежение 12в, сметни си съпротивлението, сложи 10% - 15% отгоре и няма да имаш грижи дъъълго време. Ползваш тая платка само за поставка


            Поздрави !

            Коментар


            • #7
              От: LED фарове

              Аз ако можех да го направя това, нямаше да питам тука . . . Познанията ми по електроника не са особено големи . . .
              Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

              Коментар


              • #8
                От: LED фарове

                Типичните светодиоди (използвани масово за индикации къде ли не) светят ако напрежението на "крайниците" им превишава 2.2 волта и токът през тях не превишава 60 мА. При по-високи стойности на тока изгарят. Теоретично съпротивление от около 300-400 ома, вързано последователно на диода ще ограничи тока през диода на около 30 мА. На пръв поглед електрониката, чипчетата дето се виждат по платката са изилишни. Няколко диода с няколко съпронивления трябва да свършат същата работа. И ако се направи това - ще работи. Напоследък обаче, навсякъде около светодиоди за осветления има залепен по един такъв чип. Има го при светодиодните фенерчета и други подобни а и на снимката се вижда. Не съм се задълбочявал много (и не съм търсил информация по темата) но мисля, че електрониката осигурява импулсен режим на работа на светодиодите с честота която окото не хваща и им генерира необходимото напрежение от 2.2 волта за да просветнат (обикновенно се захранват с батерийка от 1.5 волта). Айде за фенерчетата има смисъл - намалява се консумацията и батерийката изкарва по-дълго време. Един диод в непрекъснат режим на светене ще изсмучи батерийката за час най-много. А фенерчетата с батерийка изкарват много по дълго. Ама тука що са я залепили тая електроника - не е много ясно. Няма нужда от повдигане на напрежението - то си е много повече от 2.2 в. Няма нужда и от чак такива тънкажи за икономии на ток.
                ОФБ ДБ X22SE
                Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                Коментар


                • #9
                  От: LED фарове

                  Благодаря на всички колеги, които писаха в темата!

                  Махнах всичката електроника от платката, залепих последователно на диодите по едно съпротивление 750 ома
                  и светнаха. Цялата работа беше един час с поялника и 10 стотинки инвестиция в съпротивления.
                  А бях нагласил 35 лева за нов комплект светлини.

                  ПП Междувременно изгорих два диода, сега ще ходя да си търся такива.
                  Степента на уважение е правопропорционална на калибъра на цевта и обратнопропорционална на разстоянието от нея.

                  Коментар


                  • #10
                    От: LED фарове

                    Проба-грешка... случва се. Тъпото е, че трудно ще намериш баш същите диоди... дори на вид да са еднакви ще светят малко по-различно. Все пак си купи един-два повече за всеки случай и опитай с малко по-големи, или малки съпротивления да ги докараш на светене, като останалите оригинални диоди.
                    @bogilloff мисля, че чипчето е за различни режими на светене, като при масовите фенерчета имаш слабо, силно светене и мигаща степен, като всичко се това се редува с натискане на един бутон. При тези светлини на колегата предполагам има различни изводи на платката за тази цел, но все едно де... това е разсъждаване на глас без особен смисъл!
                    ОФА КБ X20SE + метан

                    Коментар


                    • #11
                      От: LED фарове

                      Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                      Типичните светодиоди (използвани масово за индикации къде ли не) светят ако напрежението на "крайниците" им превишава 2.2 волта и токът през тях не превишава 60 мА. При по-високи стойности на тока изгарят. Теоретично съпротивление от около 300-400 ома, вързано последователно на диода ще ограничи тока през диода на около 30 мА. На пръв поглед електрониката, чипчетата дето се виждат по платката са изилишни. Няколко диода с няколко съпронивления трябва да свършат същата работа. И ако се направи това - ще работи. Напоследък обаче, навсякъде около светодиоди за осветления има залепен по един такъв чип. Има го при светодиодните фенерчета и други подобни а и на снимката се вижда. Не съм се задълбочявал много (и не съм търсил информация по темата) но мисля, че електрониката осигурява импулсен режим на работа на светодиодите с честота която окото не хваща и им генерира необходимото напрежение от 2.2 волта за да просветнат (обикновенно се захранват с батерийка от 1.5 волта). Айде за фенерчетата има смисъл - намалява се консумацията и батерийката изкарва по-дълго време. Един диод в непрекъснат режим на светене ще изсмучи батерийката за час най-много. А фенерчетата с батерийка изкарват много по дълго. Ама тука що са я залепили тая електроника - не е много ясно. Няма нужда от повдигане на напрежението - то си е много повече от 2.2 в. Няма нужда и от чак такива тънкажи за икономии на ток.
                      Колега не че искам да влизаме в пререкания, ама колко е камацитета на една батерия ? Попринцип диодите харчат не повече от 20мА, по-високите стойности значително съкращават живта им. Чиповете попрнцип са за различни видове на осветяване -мигащо, по-слабо и тнт. Има и с други функции, но там диодите с а по-мощни и нещата са значително о-сложни.
                      Светодиодите са най-икономичните источници на светлина. Най-голямо светене за най-малко ток. Затова и навлизат толко широко в бита ни.

                      Поздрави !

                      Коментар


                      • #12
                        От: LED фарове

                        За белите светодиоди от години се ползва генератор на ток. Това е непознатото на платката. Може да е специализиран елемент, или стабилизатор на напрежение, и не пречи да е и двете едновременно. Определя тока независимо от промени в захранването.

                        Коментар


                        • #13
                          От: LED фарове

                          светодиоди има най-различни от low current (2mA), маломощни 20-40мА, през средномощни 60 до 150мА до мощни от 350мА да 1А... Падът на напрежението с всяка нова разработка се намалява и в момента типичното за бял цвят е от 2.8 до 3.3V... Тези от снимката най-вероятно са на 60мА номинален ток...

                          Между другото, заглавието на темата е некоректно - това не са "фарове" а днввни светлини (DRL). Вече има и "фарове" с LED, но фабричните засега са на високия клас автомобили (Ауди A8 например)
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            От: LED фарове

                            Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
                            Типичните светодиоди (използвани масово за индикации къде ли не) светят ако напрежението на "крайниците" им превишава 2.2 волта и токът през тях не превишава 60 мА. При по-високи стойности на тока изгарят. Теоретично съпротивление от около 300-400 ома, вързано последователно на диода ще ограничи тока през диода на около 30 мА. На пръв поглед електрониката, чипчетата дето се виждат по платката са изилишни. Няколко диода с няколко съпронивления трябва да свършат същата работа. И ако се направи това - ще работи. Напоследък обаче, навсякъде около светодиоди за осветления има залепен по един такъв чип. Има го при светодиодните фенерчета и други подобни а и на снимката се вижда. Не съм се задълбочявал много (и не съм търсил информация по темата) но мисля, че електрониката осигурява импулсен режим на работа на светодиодите с честота която окото не хваща и им генерира необходимото напрежение от 2.2 волта за да просветнат (обикновенно се захранват с батерийка от 1.5 волта). Айде за фенерчетата има смисъл - намалява се консумацията и батерийката изкарва по-дълго време. Един диод в непрекъснат режим на светене ще изсмучи батерийката за час най-много. А фенерчетата с батерийка изкарват много по дълго. Ама тука що са я залепили тая електроника - не е много ясно. Няма нужда от повдигане на напрежението - то си е много повече от 2.2 в. Няма нужда и от чак такива тънкажи за икономии на ток.

                            Импулсният режим освен икономия на енергия за светене решава друг доста по-важен проблем - охлаждането на елементите.

                            Коментар


                            • #15
                              От: LED фарове

                              Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                              За белите светодиоди от години се ползва генератор на ток. Това е непознатото на платката. Може да е специализиран елемент, или стабилизатор на напрежение, и не пречи да е и двете едновременно. Определя тока независимо от промени в захранването.
                              100%, съвременните LED осветления се захранват с генератор на ток-скоро ремонтирах подобни(само че битови) и се наложи да се поограмотя по темата . И Тедо също е прав, за да се захранят правилно трябва да се знае номиналния ток на светодиода ако се захранват само през резистори. Бат Данчо, понеже виждам че си от Г.Оряховица, ако имаш път до Търново отбий се на кръговото на Качица, в двора където е Кольо стъкларя-там от скоро е преместен един от магазините за радио части. Имат голям асортимент от мощни светодиоди с различни цветове, като тези които се виждат на твоята снимка. Аз от там си намерих 1 W, само дето този който купих за 2700К цветна температура (топло бяло) се оказа че свети по-скоро като 6000К (студено бяло), това на око разбира се. Дава видима разлика в цвета спрямо оригиналните, така че може да е по-добре смениш всичките.
                              Успех!
                              Живей така, че ако утре е последния ти ден, да не е необходимо да променяш нещо днес!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X