Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на виско муфа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на виско муфа

    Здравейте. Здобих се с ОФКБ 2.0i 93г. Това е първия джип които карам и много ме радва . Обаче виско муфата не работи. Четох тук във форума за този проблем и стигнах до решение да сложа ел.вентилатор.Понеже не можах да намеря подробна информация кое как става имам няколко въпроса.
    От къде да си взема подходящ вентилатор ако трябва да търся по моргите какво точно да гледам за да избера подходящ. Общо взето ме интересува всичко свързано с монтажа и направата на такова охлаждане.Ще помоля някой които го е правил да сподели как точно го е направил.Ще чакам включили се колеги.

  • #2
    От: Смяна на виско муфа

    вземи си вентилатор от 1,8 или 2,0 вектра. захващаш го за радиатора както ти е удобно-мовеш да си направиш планки и да ги хванеш на гредата детп се закопчава капака на нея и на гредата под радиатора. ако има датчик на самия радиатор-а от вектри и астри имат подай + директно на вентилатора,като му словиш на + където ти е удобно бушон, а а- прекарваш през датчика. можеш да си пуснеш и копче в купето за вс случай.

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на виско муфа

      Първоначално публикуван от svi6tovski Преглед на мнение
      ...подай + директно на вентилатора,като му словиш на + където ти е удобно бушон, а а- прекарваш през датчика...
      Все си мисля, че подаването на + директно не е никак добра идея. От гледна точка на безопасност и сигурност се прави точно обратното:
      плюс -> бушон -> копче -> уред -> минус

      В конкретния случай:
      плюс -> бушон -> датчик -> уред -> минус
      Ако се слага допълнително копче, то има смисъл с цел принудително пускане (ако датчикът е дал фира). В такъв случай се дублира частта
      ...бушон -> датчик -> уред...
      с допълнителна:
      ...бушон -> копче -> уред...

      Също така копчетата са слаби и е добре да се сложи реле, а копчето в купето да командва релето.
      Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на виско муфа

        Колега, прочети тук, колегата Фанатик как го е направил с ел. перка: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=8140

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на виско муфа

          Някъде из форума четох че на ОФА става виско от някакъв стар Опел ,Омега или нещо от сорта .Цената му нов беше около 100 лева.Това само като идея де.

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на виско муфа

            Най лесно е да си възстановиш виското, както колегата е написал става от омега,по надеждно е от електрическото,ако твърдо си решил да преправяш с ел. вентилатор по лесно за монтиране ще е ако намериш климатиков който е пред радиатора, отпред има повече място
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на виско муфа

              Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
              Най лесно е да си възстановиш виското, както колегата е написал става от омега,по надеждно е от електрическото,ако твърдо си решил да преправяш с ел. вентилатор по лесно за монтиране ще е ако намериш климатиков който е пред радиатора, отпред има повече място
              Климатиковият от Вектра ще дойде слаб и малък според мен(и двете скорости са му бавни).На мойта Вектра го гледам бавен е и се включват в комбинация с другия последователно като бачка климатика а отделно когато е без клима големият си работи самостоятелно ,управляват се от два датчика с точно определени градуси има някакви съпротивления преди климатичния...... абе..... трябва да знаеш какво правиш като преработваш.А иначе по моргите има всякакви видове перки

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на виско муфа

                На повечето коли + е на вентилатора, а – на датчика с цел да не се прецаква бързо датчика,а и не е много добре да имаме + доло,където може да се мокри винаги. Горе на самия вентилатор мястото си е изолирано към маса. А за + и бушоните си прав, казвам го отгоре отгоре, не съм чертал схема. Може да се вземе + от акумулатора,от там на 30а бушон, от там на силов контакт на реле( идеално е реле за обикновенна електрическа газова уредба за 5 лв), от там на перката. – от купе, на кой да е от двете крачета на датчика, от там на другото краче и на перката. – от купе и на едното краче на бубината на релето,+ от контакт и на другото краче на релето(може от бубината на колата).
                Ако се слага копче за замостване на датчика- кабел от единия на датчика, кабел от другия.Единия кабел на силов отворен контакт,другия на отсрешния контакт. Копче оправлява релето(може всякакво.слагате + отнякъде,да речем пак от бубината,– от купе). Може пак реле от газова.

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на виско муфа

                  Хора, май не е толкова важно какъв ще е вентилаторът зад радиатора. Имам предвид от какъв автомобил. Важното е да е максимално голям според радиатора на фронтерата. Разликата ще е само във времето за което ще охлажда (работи). Нали датчикът го ръководи кога да тръгне и кога да спре.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на виско муфа

                    Точно така е, но колкото по-бързо охлажда,толкова по-добре. Вземи си от 2000 куб или 1,8 и няма да имаш ядове. Виждал съм вентилатор вързан с медна тел как си бачка безотказно с години, така, че ти си харесай как да го захванеш.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на виско муфа

                      Колега, намери си вентилатор от фронтера 2.2 бензин.Мисля,че радиатора е същия като на 2.0 и би трябвало да пасне точно. Датчика се слага м/у термостата и входа на радиатора на самото съединение.
                      ОФА 98г. ДБ Х22ХЕ-дал квото дал!
                      Grand Cherokee 2.7
                      GSM 0888148630

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на виско муфа

                        От опел сенатор става.Абсолютно същата виско муфа е.Моята кара с такава вече 5-6години.
                        BMW X6

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на виско муфа

                          Много удачно е ,според мен, както съм и направил.Два вентилатора,оригиналния с виското и допълнителен отпред пред радиатора,който включваш в тежки терени или въобще когато има нужда!Радиатора става двойно обдухван-никакъв риск от каквото и да е прегряване!
                          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на виско муфа

                            риск от прегряване винаги има. а ако не ти отвори термостата какво ще охладиш. и 5 радиатора да има , все тая тогава. иначе е добра опция, двойно застраховане.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на виско муфа

                              Какви 5 радиатора и термостати, колегата го е обяснил точно и ясно, втория вентилатор можеш да си го пускаш когато си поискаш с ключе монтирано на таблото.
                              СУЗУКИ ГРАНД ВИТАРА 2.0 TD 2000
                              ТОЙОТА 4РЪНАР 3.0 ТD 96

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X