Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

    Здравейте, колеги!
    Аз съм от гр.Кюстендил и имам проблем с ОФА, 1996г., къса база, 2000куб.см., който ме побърква. Прегледах всички коментари по подобните теми, които явно са често срещани, но тъй като са от преди 2-3 г., не разбрах дали колегите са ги отстранили? Моят проблем е следния: Джипът е с автоматични хъбове. При включване на 4Н, след 20-30метра, постепенно лостът на двойното предаване се самоизключва и се връща в позиция между 4Н и 2Н. Често, но не винаги, след като лостът се самоизключи, при движение направо, след още 50-100м. започват да се чуват много силни удари откъм предната дясна главина, които направо усещам на волана. Тези удари идват с въртенето на колелото така, че все едно са от ексцентрик. Когато изключа от скорост големия лост, ударите продължават, но след още 100-150м. изчезват. Откарах автомобила на няколко майстори за диагноза, но всеки от тях изказа накое от следните мнения: раздатъчна кутия, хъбове, преден диференциал. Разглобихме с един от тях хъбовете, но и по двата няма следи от износване и изронване на зъбите и видимо са в много добро състояние. По съвет на майстора разменихме местата йм, но проблемът все още го има. Днес /05.04.12г./ свалихме с него раздатката и в момента се чудим дали да я отваряме или да търся втора употреба, но здрава. В коментарите по темата пишеше, че в нея най-често се износвали "вилка и синрьон", за което желая да ви попитам, дали описаните признаци могат да се дължат на тези износени части, предлагат ли се те като резервни и евентуално каква е тяхната цена?
    Благодаря на всички предварително!
    0897 800501- Гената

  • #2
    От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

    Това блъскане дето го описваш по скоро не е раздатката, какво е състоянието на предния кардан шлица движи ли се каретата как са , след като спреш 4Н и минеш на 2Н връщаш ли назад да отключат хъбовете
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

      Здравей, колега.Четирите ти гуми еднакви ли са по размер и марка ??? С еднакво налягане ли са ???С еднакво износване ли са ?? Това е много важно, не се шегувам.....Виждал съм Фронтера с различни гуми и изключва като твоята....Пък често джамбазите слагат каквото намерят на боклука само за да продадат колата..
      Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

      Коментар


      • #4
        От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

        И в тоя ред на мисли двата диферинцияла еднакви ли са????
        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

        Коментар


        • #5
          От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

          Благодаря ви колеги за коментарите по темата! Когато през 2005г. автомобилът беше закупен от автокъща /нов внос от Италия/, 4-те му гуми бяха износени, за което тогавашния му собстевник /мой приятел от гр.София/ ги смени с чисто нови- TOYO- 255/70/16. Оттогава двамата започнахме да ходим с него на лов и всичко беше наред. Проблемите, които описвам започнаха някъде през 2008-2009г. и от този момента наса сме прегледали каретата на полуоските, както и цялата ходова част, но не открихме причината. Миналата година есента, моят приятел си купи луксозен джип и ми остави Фронтерата в гр.Кюстендил, при възможност да я оправя и да продължим да ходим с нея на лов. Трябва да уточня, че автомобилът е много стегнат и поддържан, като при движение не се чуват шумове, виене или други тропания, освен тези, които описвам. От всички разговори с майстори, най- вероятно ми се струва, че когато лостът на бавните скорости се самоизключи, предполагам, че "джаджите", които предават движението и включват преди това хъбовете не се връщат изцяло в задно положение и остават за момент зацепени.
          Колеги, тъй като вече намерих изгодно / с гаранция, че е здрава/ раздатка втора употреба, но тя е от Фронтера А- дълга база /2400 куб.см./, исках да ви попитам допълнително, дали между късата и дългата база има разлика в раздатките или те са еднакви?

          Коментар


          • #6
            От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

            Колеги, проверихме с майстор външните карета на предните полуоски и те са напълно здрави, в смисъл, че маншоните им са здрави, гресирани се доволно, не тракат на пълен ляв и десен завой.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

              Разликата м/у раздатките е огромна, нищо общо. А в твоя случай е износена вилката в раздатката предполагам и не включва добре....в последствие изключва...Всеки КАДЪРЕН майстор може да я свали и смени или навари старата вилка....Успех и не търси проблема на други места, в раздатката е.
              Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

              Коментар


              • #8
                От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                Първоначално публикуван от drjanton Преглед на мнение
                Разликата м/у раздатките е огромна, нищо общо. А в твоя случай е износена вилката в раздатката предполагам и не включва добре....в последствие изключва...Всеки КАДЪРЕН майстор може да я свали и смени или навари старата вилка....Успех и не търси проблема на други места, в раздатката е.
                И според мен не зацепва както трябва,и може да счупи някой детайл и тогава на истина ще ти трябва друга кутия.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                  Благодяря за полезния съвет! Преди 1 час разглобихме с моя майстор раздатката и установихме следното: и по двете вилки видимо има следи от "окопаване", в сместата където лежат муфите. Вътрешните канали и на двете муфи са по 7.2мм, докато предната вилка /откъм скоростите/, която е по-окопана е 6,2мм, а другата вилка е 6,9мм.. Успяхме да свалим само едната муфа и като я наложихме във вилката, е налице значителен луфт, който може би създава проблема. Предполагам, че предната вилка /откъм скоростите/ е да включва 4Н, а задната е за 4L? Може би материалът /стоманата/ на муфите е по-твърд и при продължителната употреба на предния мост "изяжда" вилките, но повече вилката за включване на 4Н?. Говорих по телефона с майстор Лозан от гр.София и неговата идея също е да се навари вилката и след това да се фрезова. Имате ли представа дали въпросните вилки се продават като нова резервна част и каква е цената йм?Ако не се продават, то каква е технологията на наваряването на вилките, както и има ли продължителен ефект от него???

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                    Първоначално публикуван от genata ned Преглед на мнение
                    Благодяря за полезния съвет! Преди 1 час разглобихме с моя майстор раздатката и установихме следното: и по двете вилки видимо има следи от "окопаване", в сместата където лежат муфите. Вътрешните канали и на двете муфи са по 7.2мм, докато предната вилка /откъм скоростите/, която е по-окопана е 6,2мм, а другата вилка е 6,9мм.. Успяхме да свалим само едната муфа и като я наложихме във вилката, е налице значителен луфт, който може би създава проблема. Предполагам, че предната вилка /откъм скоростите/ е да включва 4Н, а задната е за 4L? Може би материалът /стоманата/ на муфите е по-твърд и при продължителната употреба на предния мост "изяжда" вилките, но повече вилката за включване на 4Н?. Говорих по телефона с майстор Лозан от гр.София и неговата идея също е да се навари вилката и след това да се фрезова. Имате ли представа дали въпросните вилки се продават като нова резервна част и каква е цената йм?Ако не се продават, то каква е технологията на наваряването на вилките, както и има ли продължителен ефект от него???
                    Изобщо не си играй да търсиш камо ли нова вилка. Наварявай и фрезовай както ти е казал Лозан и ще кара дълго време.
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                      Всеки кадърен заварчик знае как се наварява.Така наварена вилка при мой роднина си работи повече от 6 години и така си продаде фронтерата с наваряна вилка и никакви проблеми с изключване и т.н. Наваряй, монтирай и карай....после да почерпиш...
                      Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                        Първоначално публикуван от drjanton Преглед на мнение
                        ... Наваряй...
                        Казва се "наварявай" . ... както и не "заварям " , а "заварявам" .
                        Сори за спама , ама пуста професионална деформация !
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                          Добре де, добре.. наварявай тогава,щом така се казва...Ма пусто като не съм заварчик....Иначе аз предпочитам думата "дегостирай"
                          Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                            Първоначално публикуван от drjanton Преглед на мнение
                            Добре де, добре.. наварявай тогава,щом така се казва...Ма пусто като не съм заварчик....Иначе аз предпочитам думата "дегостирай"
                            А пък аз - дегУстирай .....
                            По темата - износена вилка със сигурност, а хъбовете може и да са наред, просто да им липсват регулировъчните шайби под зегерките или да са прекалено хлабави.
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем при включен преден мост на ОФА-КБ, 2000куб.см.

                              Здравейте! Тъй като темата беше започната от мен, събрах още информация по нея и смятам да я споделя с всички вас.
                              Проверих по магазините за авточасти, но никой от тях не предлага резервни части за раздатка на Фронтера, а предполагам и за другите джипове. Обърнах се към вносителя на Опел за България- "Дженеръс ауто", които ми изпратиха схемата на раздатъчната кутия на ОФА- КБ, 2000куб.см., 115к.с..Върху нея, с жълт цвят са отбелязани и двете проблемни вилки, съответно за включване на преден мост- 4Н /в приложената схема- №41/, която струва 144лв. с ДДС и за бавните скорости- 4L, /в схемата- № 45/, която струва 416.лв. с ДДС. Казаха ми, че и двете вилки са налични в склад в Германия и след плащане на капаро в размер на 50 % от цената, доставката йм ще отнеме до 10 дни. В моя случай повече е "окопана" и износена предната вилка /намираща се откъм двигателя/, която установихме с майстор, че е за включване на предния мост, и за мой късмет тя е по евтината /144лв. с ДДС/. Прецених, че вместо да се наварява и фрезова оригиналната, по-добре ще бъде да поръчам и да се монтира нова вилка, защото разходите ми по ремонт на оригиналната вилка ще са близки по стойност, с тези на новата вилка, а в края на краищата- новото си е ново. Мисля тези дни да я поръчам, и се надявам проблемът с изключването на малкия лост да се оправи. Прилагам изпратената ми схема и направени от мен снимки, като се надявам да съм ви бил поне малко полезен. Живи и здрави, след като сглобя раздатката, отново ще пиша. Поздрави на всички и веселиНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00003.jpg
Прегледи:1
Размер:130.3 КБ
ID:5364106Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00004.jpg
Прегледи:1
Размер:97.2 КБ
ID:5365495Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00005.jpg
Прегледи:1
Размер:119.7 КБ
ID:5365496Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00006.jpg
Прегледи:1
Размер:157.3 КБ
ID:5365497Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00007.jpg
Прегледи:1
Размер:110.7 КБ
ID:5365498Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FRONTERA.JPG
Прегледи:1
Размер:105.6 КБ
ID:5365499 Великденски празници!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X