От: Без резервна гума?
Напоследък станаха модерни гумите тип run-flat. При тях се твърди, че не ти трябва резервна гума и че може да караш още около 100км след инцидента - т.е. да се добереш до гумаджията.
Когато гумата е сцепена до такава степен, че да не може да се кара, викаш си пътна помощ и те откарват до най-близкия работещ гумаджия.
Аз спуках гума в района на Севлиево на път за Велико Търново. Действието се развиваше петък вечер към 22:00 часа. За да е пълен купон, счупих китайската сгъваема кръстачка от Аутоплюс. За 20 минути успях да спра някой да ми помогне. Човекът имаше само лула 19-ка, а на мен ми трябваше 17-ка, та той отиде до близката бензиностанция на 2 км и ми купи лула 17/19. Но нещата не свършват до там. Оказа се, че хидравличният крик (също закупен от Аутоплюс) не влиза под колата (Опел Тигра) - за малко, но не влиза. След като успяхме да го вкараме на носача, се оказа, че има толкова малък ход, че при пълно повдигане гумата все още е стъпила на асфалта и няма сменяне. Човекът ми услужи със своя крик. И до тук не свършват нещата: Оказа се, че резервната ми гума спада и то бързичко. Започнах да карам от бензиностанция на бензиностанция да им ползвам компресора, както и да припомпвам между бензиностанциите.
На всяка бензиностанция питах за денонощна гумаджийница в района, а отговорът с лека насмешка всеки път беше в стил: "Това да не ти е София!"
Компанията, която ни очакваше, беше на маса и търсеха гума с джанта и трезвен шофьор да ни я докара.
Както и да е, след 7-10 донапомпвания и 10-15км гумата спря да спада и стигнах успешно на собствен ход. Разказвам тази история със следната цел: Човек ТРЯБВА да е подготвен. Не се знае къде и какво ще те изненада. Може да се окажеш на място, където няма как да викнеш приятел да ти помогне. Човек не трябва да си казва: Аз никога не съм пукал/сменял гума. Може да се случи на всеки и може да се окаже, че смяната на гумата е единственият вариант да продължиш.
А за в гората без резервна гума е немислимо. Оставаш си там и пътна помощ не можеш да извикаш.
Напоследък станаха модерни гумите тип run-flat. При тях се твърди, че не ти трябва резервна гума и че може да караш още около 100км след инцидента - т.е. да се добереш до гумаджията.
Когато гумата е сцепена до такава степен, че да не може да се кара, викаш си пътна помощ и те откарват до най-близкия работещ гумаджия.
Аз спуках гума в района на Севлиево на път за Велико Търново. Действието се развиваше петък вечер към 22:00 часа. За да е пълен купон, счупих китайската сгъваема кръстачка от Аутоплюс. За 20 минути успях да спра някой да ми помогне. Човекът имаше само лула 19-ка, а на мен ми трябваше 17-ка, та той отиде до близката бензиностанция на 2 км и ми купи лула 17/19. Но нещата не свършват до там. Оказа се, че хидравличният крик (също закупен от Аутоплюс) не влиза под колата (Опел Тигра) - за малко, но не влиза. След като успяхме да го вкараме на носача, се оказа, че има толкова малък ход, че при пълно повдигане гумата все още е стъпила на асфалта и няма сменяне. Човекът ми услужи със своя крик. И до тук не свършват нещата: Оказа се, че резервната ми гума спада и то бързичко. Започнах да карам от бензиностанция на бензиностанция да им ползвам компресора, както и да припомпвам между бензиностанциите.
На всяка бензиностанция питах за денонощна гумаджийница в района, а отговорът с лека насмешка всеки път беше в стил: "Това да не ти е София!"
Компанията, която ни очакваше, беше на маса и търсеха гума с джанта и трезвен шофьор да ни я докара.
Както и да е, след 7-10 донапомпвания и 10-15км гумата спря да спада и стигнах успешно на собствен ход. Разказвам тази история със следната цел: Човек ТРЯБВА да е подготвен. Не се знае къде и какво ще те изненада. Може да се окажеш на място, където няма как да викнеш приятел да ти помогне. Човек не трябва да си казва: Аз никога не съм пукал/сменял гума. Може да се случи на всеки и може да се окаже, че смяната на гумата е единственият вариант да продължиш.
А за в гората без резервна гума е немислимо. Оставаш си там и пътна помощ не можеш да извикаш.
Коментар