Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

    Здравейте!
    Настъпи сезонът със активно умиращи акумулатори и ми хрумна да отворя тази тема за да съберем тук нашите виждания и опит по темата със акумулаторите.
    Принципно относно експлоатацията на Фронтери ,но темата по същност би трябвало да стане общо информативна!

    Та да започна аз със моят случай- чудесният ми Ексайд дето въртеше без грешка умря! И сега се озъртам за нов, но на човешка цена. Това за мен означава да си направя съпоставка на това какво се предлага ,на каква цена и какво ми трябва на мен за да си свърша работата,тоест да ми пали колата и да и светят всички допълнителни фарове добре.
    И второто тещо което търся е акумулатора да е обслужваем,просто така съм решил и си имам моите основания.А и не държа на определена марка!Показателни са онези числа дето ги пише отстрани на акумулатора и да има гаранция!

    И какво направих до тук, харесъл съм два акумулатора-първият 75Ач-570А обслужваем 2години гаранция, и вторият 74Ач-680А необслужваем 2години гаранция.
    На Фронтерата ОФА 2.0X20SE и дават по Аутодатата че стартера и черпи пусков ток около 250А пиково, та въпросът е кое е по важно във случая акумулаторът да има по голям капацитет Амперчасове за да храни по дълго консуматорите или да има излишно голям запас от пиков стартов ток!
    Във случая за мен е приемлив първият вариант,още повече че цената е и по-ниска.
    Нека чуя и вашите разсъждения по въпроса, но нека не са от сорта„ вземай най големия и си свиркай“!!!
    Поздрави!
    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

  • #2
    От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

    Тези 250А пиков ток при каква температура ги дават? Щото нещата са свързани. При намалаване на температурата пиковия ток се увеличава, а силата на ака намалява.
    Аз бих заложил на втория. Пък ако влиза и по-голям, още по-добре.

    Коментар


    • #3
      От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270
      Чете ли тук?

      Коментар


      • #4
        От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

        Четох и прочетеното затвърждава мнението ми да взема първия посочен от мен.
        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

        Коментар


        • #5
          От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

          Аз до сега акумулатор не съм обслужвал. Вярно, правил съм няколко жалки опити да върна към живот акумулатор - всеки път резултатът беше един и същ - купувах си нов акумулатор. Затова стигнах до извода, че няма никакво значение дали е обслужваем или не.
          За пусковия ток - там важи същото правило както за мъжкия член:
          Размерът няма значение... стига да е голям!
          В единия случай е 2 пъти по-голям, а в другия случай е 2.5 по-голям. Ако са на горе-долу една цена бих взел втория, щом първия е на по-ниска цена - взимай него - още повече, че е обслужваем, а това за теб има значение.

          П.П. Аз си взех най-големия, който се събра: 91Ач/около 700А
          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

          Коментар


          • #6
            От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
            ... правил съм няколко жалки опити да върна към живот акумулатор - всеки път резултатът беше един и същ - купувах си нов акумулатор. Затова стигнах до извода, че няма никакво значение дали е обслужваем или не.
            Миналата зима смятах, че акумулаторът ми е мъртвец. С помоща на колега от форума го върнах към нормален живот. Тази зима я започвам със същият и за сега нямам усещане за проблеми с него. Акумулаторът ми е обслужваем и това е причината да го ползвам досега. Това ще е и причината следващият ми да е обслужваем. Може би такава е и причината поради която авторът на темата предпочита да може да си бърника по него.


            Поздрави!
            Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

            Коментар


            • #7
              От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

              Преди няколко дни реших ,че и моят поне пет годишен акумулатор е "взел-дал" и със сълзи на очи тръгнах да купувам нов.Цените ама никак не ми харесаха 100Аh-между 230 и 330 лева.И тук май за пръв път попаднах на коректен търговец.Изтърча един младеж с мултицет,товарна вилка и онова дето мери електролита -има дай газ включи фарове ,и тн И последва интересния разговор.''Абе аз хубаво ще ти взема найсе пари за нов акумулатор,ама я вземи и си оправи стартера,и си карай с тоя акумулатор и тази зима.Брех маа му,то май стартера ще отвлече повече пари за ремонти от нов акумулатор.
              Румен Николов

              0888 358 572

              Коментар


              • #8
                От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                За мен е много важно акумулатора да е облужваем и да е с Са-технология.Преди 3 години след голямо търсене намерих такъв италиански "Midac" Hy-Per II PbCa 82Ah 720A(En) стартов ток, като има и "оче" над една от клетките, което да показва степента на заряд.След поне десетина акумулатора, които съм сменил от този съм най-доволен още повече, че от миналата есен до тази пролет добичето почти не се караше-припалвах го на месец-два и изминавах по 5-6 километра, колкото да не се залежи съвсем.Акумулатора през това време беше все разреден, но успяваше да си върши работата.

                Допреди няколко години стартовия ток го даваха по DIN, но напоследък се изхитриха да е по EN, или SAE, защото могат да напишат по-високи стойности.
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #9
                  От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                  Първоначално публикуван от V69 Преглед на мнение
                  Миналата зима смятах, че акумулаторът ми е мъртвец. С помоща на колега от форума го върнах към нормален живот. Тази зима я започвам със същият и за сега нямам усещане за проблеми с него. Акумулаторът ми е обслужваем и това е причината да го ползвам досега. Това ще е и причината следващият ми да е обслужваем. Може би такава е и причината поради която авторът на темата предпочита да може да си бърника по него.


                  Поздрави!
                  Привет,
                  Много добре ме е разбрал колегата защо искам да имам обслужваем акумулатор!!!
                  Особено след като хвърлих един почти нов Бош дето ако можеше да му се налее вода когато е трябвало сега нямаше да купувам друг!
                  Поздрави!!!
                  Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                  А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                    "Необслужваемите" се отварят точно толкова лесно, колкото и обслужваемите. Тапите са скрити под лепенката.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                      Ще се включа в темата понеже и аз стоя пред този проблем. Съгласен съм за обслужваемите /в момента съм с такъв/, но на пазара нещо стана трудно да намериш читава марка и да е обслужваем. В крайна сметка реших това да не ми е критерият, защото какво като сега ми е обслужваем, като си има вода и под -2 почва да върти бавно стартера и да се чуди ще пали ли няма ли.

                      Отначало бях се ориентирал за Bosch, Varta или Exide. В крайна сметка реших, че ако ще е правен в турция, нека да е турска марка - спрях се на Mutlu 75ah 720A. На доста прилична цена спрямо "големите" марки. Никъде не прочетох лоши отзиви за тази марка и междувремменно се сетих, че в службата имаше една Toyota Corolla Verso, която беше с такъв заводски акумулатор и изкара 6-7 години.

                      Още не съм взел понеже в магазина нямаше 75ah, но ми направи впечатление опаковката - луксозна картонена опаковка, а акумулаторът е упътнен с стиропор. Дано и за акумулатора така да са се постарали. Като го взема и покарам 4-5 години ще споделя впечатления.
                      TOYOTA LAND CRUISER 120
                      OPEL FRONTERA B 2.2 DTI
                      YAMAHA TDM 850 4TX

                      Коментар


                      • #12
                        От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        "Необслужваемите" се отварят точно толкова лесно, колкото и обслужваемите. Тапите са скрити под лепенката.
                        Някъде по форумите, четох някой да се оплаква от Bosch или Varta /те са едно и също всъщност/, че не могъл да го отвори, че самият капак бил залепен.... иначе преди години като си бях взел необслужваем Монбат, реших, че една лепенка няма да ме спре да го обслужа
                        TOYOTA LAND CRUISER 120
                        OPEL FRONTERA B 2.2 DTI
                        YAMAHA TDM 850 4TX

                        Коментар


                        • #13
                          От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          "Необслужваемите" се отварят точно толкова лесно, колкото и обслужваемите. Тапите са скрити под лепенката.
                          То отварянето е лесно, ама после какво правим? Щото обикновено тапите са залепени. След такава проба се наложи да си купувам нов акумулатор (за да не ми се пробие подкалника) въпреки, че стария акумулатор след обслужването се възстанови и си държи заряда.
                          www.occ.bg - Преносими газови бойлери и Мобилна баня за къмпингуване
                          0898777327

                          Коментар


                          • #14
                            От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                            Обикновено нищо не се чупи и може да се подлепи обратно. Е, ако се внимава де.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Дойде зима , да поговорим за акумулатори!

                              Нищо не е счупено, само е разлепен капака.
                              Е, не намерих лепило, което да се справи с тази задачка. А доста видове пробвах...

                              Ако имаш идея - казвай.
                              www.occ.bg - Преносими газови бойлери и Мобилна баня за къмпингуване
                              0898777327

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X