Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

    Колеги,
    ето какво наблюдавам когато си пусна чистачките на INT или LO (на HI не съм пробвал):
    По принцип работят, но от време на време запецват - по-рядко на "отиване" и по-често на "връщане". При запецване ми светва сигналната лампа на акумулатора, стрелката на волтметъра пада най-долу в червеното. Не винаги, но в около половината от случаите колата започва да придърпва с опити да угасне - според мен не достига ток до свещите - това на газ и на бензин. Забелязал съм, че го прави винаги на по-остър десен завой като проблемът изчезва след изправяне на волана. Но се случва и на прав участък.
    Дайте идеи къде да търся проблема.
    Прерових темите, но не намерих нищо подобно.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

  • #2
    От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

    Електрически проблем. Провери си кабелите от акумулатора до купето. Моята инсталация леко я преработих, понеже според мен заводското изпълнение не е много удачно и създава проблеми със захранването на купето.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
      Колеги,
      ето какво наблюдавам когато си пусна чистачките на INT или LO (на HI не съм пробвал):
      По принцип работят, но от време на време запецват - по-рядко на "отиване" и по-често на "връщане". При запецване ми светва сигналната лампа на акумулатора, стрелката на волтметъра пада най-долу в червеното. Не винаги, но в около половината от случаите колата започва да придърпва с опити да угасне - според мен не достига ток до свещите - това на газ и на бензин. Забелязал съм, че го прави винаги на по-остър десен завой като проблемът изчезва след изправяне на волана. Но се случва и на прав участък.
      Дайте идеи къде да търся проблема.
      Прерових темите, но не намерих нищо подобно.
      Хмм, почни от там където казва Куздов, провери някъде под волана, според мен прехвърля + от силовото за чистачките на маса и се шашка алтернатора.
      no signature no problems

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

        Има лош контакт някъде и при повишена консумация почва да грее яко и съвсем оплесква ситуацията. Купето се захранва от един общ кабел, който излиза от силовия + на стартера и към него са кримпнати 5-6 кабела(червени). Единия от тях отива в кутията с релета в моторното и минава през голям жълт 60А предпазител и от там отива в купето в краката на шофьора на единична букса. До нея е бял 4 кв.мм, а след нея май беше кафяв и отива към контактния ключ и от там-към кутията с предпазители. Провери първо тая верига и масата на купето.
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

          Вчера си поиграх малко с кабелите от моторчето на чистачките и ги проследих до влизането им в купето. ГолЕм филм - обикалят по възможно най дългия път: От моторчето, което е пред дясната седалка, към бушоните, под въздушния филтър, под радиатора, зад казанчето с вода за чистачките и влизат в купето при шофьора.
          Е, сигурно има 3-4 метра! А място да минат на пряко има колкото искаш!
          Както и да е, докато ги барах за да ги проследя явно съм бутнал късото и сега временно проблемът изчезна и не можах да го възпроизведа отново колкото и да ръчкам кабелите.
          Остава ми да чакам да се прояви отново...
          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
            Вчера си поиграх малко с кабелите от моторчето на чистачките и ги проследих до влизането им в купето. ГолЕм филм - обикалят по възможно най дългия път: От моторчето, което е пред дясната седалка, към бушоните, под въздушния филтър, под радиатора, зад казанчето с вода за чистачките и влизат в купето при шофьора.
            Е, сигурно има 3-4 метра! А място да минат на пряко има колкото искаш!
            Както и да е, докато ги барах за да ги проследя явно съм бутнал късото и сега временно проблемът изчезна и не можах да го възпроизведа отново колкото и да ръчкам кабелите.
            Остава ми да чакам да се прояви отново...
            Като стане влажно октомври ноември ще цъфне с пълна сила... а баш тогава ще ти трябват чистачки... ;(
            no signature no problems

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

              Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
              Вчера си поиграх малко с кабелите от моторчето на чистачките и ги проследих до влизането им в купето. ГолЕм филм - обикалят по възможно най дългия път: От моторчето, което е пред дясната седалка, към бушоните, под въздушния филтър, под радиатора, зад казанчето с вода за чистачките и влизат в купето при шофьора.
              Е, сигурно има 3-4 метра! А място да минат на пряко има колкото искаш!
              Както и да е, докато ги барах за да ги проследя явно съм бутнал късото и сега временно проблемът изчезна и не можах да го възпроизведа отново колкото и да ръчкам кабелите.
              Остава ми да чакам да се прояви отново...
              Защо все пак не ги смениш с нови? Нищо, че минават през цялата предница. Все пак ще си сигурен, че няма да се появи този преблем отново и то точна когато ти е най напечено за чистачки. Работа си е ама пък е сигурно при този стар джип.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                Аз пък имам друг странен проблем с тоците ... като пусна мигач и стрелката на волтметъра пада до първата чертичка при сяко пресветкване ... интересното обаче е че като пусна аварийни го няма ... ??? идеии

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                  Първоначално публикуван от Lelouch Преглед на мнение
                  Аз пък имам друг странен проблем с тоците ... като пусна мигач и стрелката на волтметъра пада до първата чертичка при сяко пресветкване ... интересното обаче е че като пусна аварийни го няма ... ??? идеии
                  Смени си лоста за мигача и ще се оправи.
                  no signature no problems

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                    Тцъ. Не е от лоста. Премери напрежението в точките на свързване в гореописаната верига за захранване на купето. Има лоша връзка някъде.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                      Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                      Тцъ. Не е от лоста. Премери напрежението в точките на свързване в гореописаната верига за захранване на купето. Има лоша връзка някъде.
                      При мен беше нагар по пъпките на лоста, след временно оправяне чрез почистване или окъсяваше релето или не правеше добра връзка и релето не искаше да залепи и жужеше. 2-ра употреба 50-на лв. и вече няма проблеми 2-ра година.
                      no signature no problems

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                        Както сам си написал, симптомите са съвсем различни. И аз го имах тоя проблем с падането на напрежението в купето. На акумулатора стойността си беше нормална - около 13,7 В, а в купето - около 12 В, даже на ниски обороти и с включени повече консуматори и под 12 В. Проблемът е в твърде дългия път, който изминава кабела от генератора до консуматорите, както и твърде многото на брой консуматори, закачени на него. От там - греене и загуба на около 2 В по пътя. Реших проблема кардинално, като разделих част от консуматорите. В лявата колонка има единичен бял кабел около 4 кв. мм, който захранва мигачи, чистачки и оперативното напрежение на таблото. Него го резнах (той е на букса, може и да не се реже, а да се направи с кабелна обувка) и го свързах директно с акумулатора с кабел със същото сечение и проблемът се разреши. Другият край, който идва от кутията в моторния отсек просто го изолирах и си го оставих на място.
                        П.П. Междувременно бях разглобил и почистил контактния ключ, което също е възможна причина, но е по-малко вероятна. Изпълнението му е много надеждно и рядко прави бели. Там най-често нагаря площадката на стартера.
                        Последно редактирано от kuzdov; 11-07-11, 11:35.
                        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                        Неизвестен мъдрец

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                          И при мен играе волтметъра като пусна мигач, но го прави същото и на аварийки.
                          Забелязвам и че като пусна няколко консуматора волтметъра пада бая надолу: Фарове + хладилна чанта и като дам мигач става зле: започва да присветва лампата на акумулатора в такт с мигачите.
                          Така както чета, при мен работата по тоците е зле и ще трябва генерално преработване на ел.инсталацията.
                          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                            Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                            Както сам си написал, симптомите са съвсем различни..
                            масата на ключа за мигачите като се изтърка и прави така както на колегата, като се изтърка плюса и прави като при мен. Но и това което казваш ще свърши работа, но след 1 зима пак ще му е за смяна ключа....
                            no signature no problems

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с чистачките ОФА ДБ 92

                              Моята фронтера тази цялата седмица е "в бокса"
                              Чистачките вече са оправени. Проблемът се оказа основния кабелен сноп в мястото, което минава под радиатора. Моят майстор решил проблема за в бъдеще радикално: изкарал целия сноп кабели пред радиатора - да не може да се притиска.
                              Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X