Здравейте колеги.Случи ми се следния проблем.В движение на светофар колата изгасна все едно свърши нафтата.Да не забравя,става дума за ОФБ2.2ДТЛ-X22DTH.Направих следното:Нафта стига само до филтъра.Проверих бушони и аларма.Всичко е наред.Има ли помпа в резервоара?Може ли проблема да е мръсен филтър?Има ли логика ако е гръмнала горивонагнетяващата помпа,нафтата да стига само до филтъра.Дано да можете да помогнете.Благодаря
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с подкачването на нафта
Свий
X
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Може да е от мръсен филтър.Направи байпас на филтъра и ще разбереш,тоест с един маркуч да заобиколиш филтъра.Може някаква пласмасова цетка да има по щуцерите на филтъра и тя да се е задръстила от чистата ни нафта.Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....
-
От: Проблем с подкачването на нафта
При Фронтерата не знам дали е същото като при колите. За да угасне от движение също не мога да кажа еднозначно какъв е проблема. Иначе ел.подкачаща помпа в резервоара няма. Ти ако си наясно и си правил процедурата с отваряне на резервоара, си изчисти цедката на смукателя в резервоара. Самото тяло на филтъра може да се заобиколи както казва колегата с маркуче, пробвай(освен филтъра може самото тяло да е спукано). Но всички тия проблеми не ми се вярва да я угасят в движение. Самото ГНП си има механична вакумна подкачаща помпа в него("доставна" я наричат).И все пак ако проблема е въздух трябва да се насочиш към две неща още. Маркучите за обратно гориво заедно с техните "Т"обаразни съединения. Създават много проблеми, ако са запекли внимателно ги извади че се късат наравно с входа към дюзата и после трябва да ги изчоплиш с нещо. Незнайно защо обратното гориво влиза на входа на помпата и тея маручи скапат ли се става страшно. И другото място което прави проблем на мотора, но обикновено се наблюдава при палене след по-дълъг престой това са метално-гумените О пръстени на дюзите. И все ако имаш възможност я закарай да я прочетат за повреди на диагностика. Ако има грешка е възможно да изчезне скоро.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Доколкото виждам - до тук само общи размисли на тема "Дизел".
Момци , как очаквате при запушена сонда в резервоара нафтата да пълни нормално филтъра ?! Освен това : при запушена цедка ( или филтри) , или ако почне да тегли въздух по магистралата , угасването на двг-то няма да е от раз .Ще има поне някаква индикация на намалена мощност , прехапване , кюфкане , или каквото и да е , ама ще се усети .
Някой колега по друг повод в този раздел беше казал , че за изгоряла ГНП на 2.2 DTL не е чул . Аз обаче съм чул . Макар и рядко , но при повреда в електронния блок просто си оставаш на пътя . Това им е кофтито на тези помпи .
Така че Зариш , теглич и до най-близкия пукт за диагностика ! Пък ако си я оправил междувременно , ще се радвам безкрайно и дано да съм лош пророк !Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Аааа , еми така кажи деА после успя ли да запали , или - до там ?И как разбра всъщност , че филтъра е пълен ?
Иначе при тази ситуация нещата наистина отиват към горните постове : задръстена цедка на сондата ( ако я има все пак ) , задръстен филтър , или тегли въздух от някъде .Впрочем , последното може да е вследствие от първите двеЗа временно решение първо сменяш филтъра , откачваш входящия маркуч и го надуваш към резервоара . Поне временно ще продуха системата , но ако номера сработи - това означава , задължително чистене на баката поради "качествената" Бг нафта .
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Мене ми е правило подобна мизерия внезапно изчезване на токът към клапанчето на помпата.Дадох му ток с един кабел от плюсовата клема и то се оправи.К мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
При тая помпа няма такива неща. Тука всичко е в ел.блок върху ГНП-то за управление на всичко.
ПП - Обезвъздушаването на ГНП-то се прави като първо се откачи голямата му букса!!! После разхлабяш дюзите въртене на стартер, като метне на всички затягаш. И чак тогава закачаш буксата и почваш да палиш. Иначе ако буксата е на място може да прегреш ел.блока и после искрено не ти пожелавам да разбереш какво следва.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
За обезвъздушаването имам предвид.Все пак благодаря за предупреждението.Филтъра беше пълен като го свалих.Все още не разбирам дали има помпа в резервоара.Би трябвало да няма,но незнам със сигорност.Утре сменям маркучи за върнато гориво и филтър.Ако не стане,е се търси помощ от специалист.Между другото май не споменах,че не свети чек лампа за някакъв девект.При даване на контакт светва и после гасне и докато въртя не свети.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнениеПри Фронтерата не знам дали е същото като при колите. Иначе ел.подкачаща помпа в резервоара няма. Ти ако си наясно и си правил процедурата с отваряне на резервоара, си изчисти цедката на смукателя в резервоара
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Първоначално публикуван от zari6 Преглед на мнение...
Още една надежда за по лек проблем отлетя
Дори и да има въздух, системата се обезвъздушава и трябва да запали.
Ако не запали - лошо. Едва ли е от управляващ датчик. При неработещ управляващ датчик, има заместващ сигнал от друг, при неработещи два управляващи датчика, има авариен режим, но двигателя работи.
Остава помпа, или ЕБУ.
Другия "шанс" е избягала центровка, примерно прескочил ремък. Ще разбереш по пушенето от аспуха. Пак въртиш, ако пуши бяло и мирише на неизгоряла нафта и не пали - няма центровка.
Виж тази тема:
Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни
Сега го видях тоя мотор в аутодата. С верига/и е . Отпада варианта "прескочил" ремък.Последно редактирано от Аndro 160; 06-09-10, 09:14.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Благодаря Андро.Не е центровка.Този двигател е с верига.Минах и през авариен режим на работа на двигателя миналата година.Беше гръмнал датчика на коляновия вал.Това което ми дава надежда че не е помпа или ЕБу е че не свети чек лампа.Никаква индикация за проблем.При въртене отзад няма нито мириз нито пушек.Ще пробвам с шишето и маркуч.Мислиш ли че трябва да откача буксата на ГНП?Има логика да не се изпържи електрониката на сухо,но от друга страна дали ще заработи самата помпа без електроника.Четох почти цялата тема която предлагаш.Връзка с някои от хората писали там е следващата ми стъпка след като се уверя че проблема е в помпата.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Първоначално публикуван от zari6 Преглед на мнениеБлагодаря Андро.Не е центровка.Този двигател е с верига.Минах и през авариен режим на работа на двигателя миналата година.Беше гръмнал датчика на коляновия вал.Това което ми дава надежда че не е помпа или ЕБу е че не свети чек лампа.Никаква индикация за проблем.При въртене отзад няма нито мириз нито пушек.Ще пробвам с шишето и маркуч.Мислиш ли че трябва да откача буксата на ГНП?Има логика да не се изпържи електрониката на сухо,но от друга страна дали ще заработи самата помпа без електроника
Ако се откачи буксата, стоп клапана ще "реже" горивоподаването към дюзите.
Коментар
-
От: Проблем с подкачването на нафта
Андро,били препоръчал някой,на когото може да се довери човек за ремонт на помпа.Не искам да обидя никой от съфорумците,но предполагам разбират какви терзания ме мъчат.Чета за различни варианти,цени и т.н.,и леко съм объркан
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар