Здравей те от 2009г. карам ОФБ КБ 2000куб. 16в. и забелязвам, следното,но незнам дали е проблем (до сега нямам такъв но не се знае) за това питам. Доста четах из форума,неоткрих отговор на проблема.Значи когато карам през лятото джипа на извънграда по-продължително ми загрява скоросният лост доста с ръка горе долу се държи (металната част на лоста ),маслото на кутията е сменено с Кастрол 10в40 за това питам да ли е проблем или е така.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем ли е това?
Свий
X
-
От: Проблем ли е това?
да ти кажа и аз бях се притеснил зареди това началото на лятото, но след като смених всичките масла проблема си остана, затова несмятам, че е проблем все пак в таз кутия маслото си развива температура а топлината отива нагоре.. :Д нормалко е и лоста да приема някаква температура..
-
От: Проблем ли е това?
Проверете си гумения маншон между купето и кутията. Често излиза от предната страна и като палне перките цялата жега се опитва да влезе в купето през този отвор. Резултата е загряване на лоста и декоративния маншон около него, също така и на пластмасите около тунела на кутията.no signature no problems
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Възможно е и от неправилно подбрано масло. Препоръчителното масло за тази скоростна кутия мисля е 5W30.Първоначално публикуван от techo1971 Преглед на мнение...маслото на кутията е сменено с Кастрол 10в40 ...
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Тоя въпрос го има всяко лято, във разделите за всички марки, по няколко пъти. И да, ръчните скоростни кутии на всички джипове загряват при продължителна работа. Ако не искаш да загрява, карай на четвърта вместо на пета. И не, в определени рамки не е проблем. Ако СК има повреда или гранично износване, първо ще ти направят впечатление нови шумове и трудности при включване, изключване и задържане на предавки.Първоначално публикуван от techo1971 Преглед на мнениекогато карам през лятото джипа на извънграда по-продължително ми загрява скоросният лост доста
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Не е 5W30 а е 10W40 двигателно.Първоначално публикуван от Димитър Желязков Преглед на мнениеВъзможно е и от неправилно подбрано масло. Препоръчителното масло за тази скоростна кутия мисля е 5W30.
no signature no problems
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Коя година е проектирано това нещо? Любопитен съм.Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение10W40 двигателно.
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Първоначално публикуван от Димитър Желязков Преглед на мнениеВъзможно е и от неправилно подбрано масло. Препоръчителното масло за тази скоростна кутия мисля е 5W30.Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнениеНе е 5W30 а е 10W40 двигателно.
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Тая смотана Autodata изобщо не ми я давай за пример. Колега от Русе заради тази аутодата щеше да си хвърли скоростите. Във версия от 2006-а мисля, пишеше че в скоростите трябва да е трансмисионно масло. И в официалния сервиз на Опел му наляли такова. Виждал съм скорости карани с такова масло.... тъжна картинка.
Друг пример, в новата версия на същия софтуер пише че маслото за компресора трябва да е с вискозитет 200 което е рядко като вода. Обаче от аутодата не знаят че този компресор не е онзи който се слага на тази кола в тази година с този двигател. Знаеш ли какво се получава? Купуваш си нов компресор за 1200 лв. след 1 година ползване. Пише че има модул за управление на климатика а такъв няма в нито един модел. Имам още примери ма няма смисъл. Тъй че чети си менюала който ти е напечатал производителя на колата и не вярвай на измислен софтуер.no signature no problems
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Идея нямам но ми се струва че е около 1983-4-5-а. Кутията е Японска правена за Исузу, дори на пробката за наливане пише Engine Oil ONLY.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеКоя година е проектирано това нещо? Любопитен съм.
no signature no problems
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
За съжаление, в много случаи официалните сервизи се водят точно по такива софтуери.Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнениеТая смотана Autodata изобщо не ми я давай за пример...
Благодаря за разяснението.
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Ясно. Тогава е нямало масла GL4 и GL5 едновременно. Аналогичен случай с моята руска кошница. Само че нейната скоростна кутия се произвежда вече 30-та година и преди 4-5 години заводът смени спецификацията на маслото. Преди е било само моторно, сега без една гайка променена по кутията вече пишат 75W80 / 75W90, обаче задължително GL4+GL5. Та вероятно и опелската се чупи не от трансмисионно масло, а само от калпаво трансмисионно масло. Както и да е, засега нямам Фронтера за да пробвам теорията си. Ако е вярна, скоростите биха изкарвали доста повече.Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнениеоколо 1983-4-5-а. Кутията е Японска
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Не не, чупи се от трансмисионно изобщо. Ако ще да е за 60 лв. литъра. Кутията е много странна и не е Опелска. Чиста Японска кутия е, не е проектирана от Японци и произведени от Опел, просто си е Японска. Масло различно от двигателно с различен вискозитет от 10/30, 10/40 или 15/40 както при мен, я чупи за няма и 2000 км. Мога да ти обясня защо точно ма е писане....Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеЯсно. Тогава е нямало масла GL4 и GL5 едновременно. Аналогичен случай с моята руска кошница. Само че нейната скоростна кутия се произвежда вече 30-та година и преди 4-5 години заводът смени спецификацията на маслото. Преди е било само моторно, сега без една гайка променена по кутията вече пишат 75W80 / 75W90, обаче задължително GL4+GL5. Та вероятно и опелската се чупи не от трансмисионно масло, а само от калпаво трансмисионно масло. Както и да е, засега нямам Фронтера за да пробвам теорията си. Ако е вярна, скоростите биха изкарвали доста повече.no signature no problems
Коментар
-
От: Проблем ли е това?
Водят се, ама добре че оня юнак постна снимки на шишенцето, с какво са му напълнили кутията.Чиста трансмисионка, та го натирихме от Форума да отива веднага и да сменя с двигателно, за сметка на сервиза.Първоначално публикуван от Димитър Желязков Преглед на мнениеЗа съжаление, в много случаи официалните сервизи се водят точно по такива софтуери.
Благодаря за разяснението.
Абе, когато си сменях маслата, не си намерих шприца, та отидох при едни маслари/да се чете специализиран сервиз за продажба и смяна на масла/ с мои масла и съответните литражи.Гледам го в ръцете и му казвам да налее двигателното масло в кутията, той пак посяга към 75W140 и ми дава пробката на кутията, да съм я миришел как смърди на чесън...Какво пишело на пробката, чудо голямо.
Ясен:не можеш да сравниш вискозитета на синтетичните трансмисионни и качествени масла, с дори едно 15/40, което е една идея по-плътно от предписаното за тези кутии.
Недей да сравняваш допуски, качества, съответно и предписанията по обслужване на руска и японска кутия, ония дръпнатите имат сериозния недостатък да изпипват всичко, докато другите са доста ларж пн./вт./чет. и петък.Чат-пат и в сряда така.Последно редактирано от maxxx; 17-08-10, 10:53.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар