Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 2.7tdi - "първа помощ" след покупка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 2.7tdi - "първа помощ" след покупка

    Добър ден на всички,

    Взех Терано, 2001 г., без ръжди, на 174 000 км (реални или не - от тазгодишен техн. преглед в Северна Италия, Генуа). В сегашното топло време дава разход от 10 л. на 100 км градско.

    Джипът няма да се кара класически офроуд. Аз съм алпинист и планински водач - водя себе си и хората си из целия Балкански полуостров. Досега бях с Хонда ЦРВ-1 - не стига.

    Ще съм искрено благодарен на всеки Ваш отговор по същество.

    1. Каква окомплектовка е моят джип - Zexel или Bosch? От прочетеното във форума съдя, че е Bosch (приложената снимка на конектора).


    Ако е Bosch - как стои въпросът с дебитомера (към момента няма проблем - но от снимките се вижда, че настоящият няма никаква сигнатура за марка, модел и т.н.)?









    Искам да взема истински дебитомер - но в каталозите на търг. фирми излизат 5 дебитомера на Bosch : 0 281 002 597, 0 281 002 440, 0 281 002 594, 0 986 284 012, 0 281 002 207.
    А след позвъняване в една фирма по номер на рама излиза патрон на Pierburg и цял дебитомер на Hoffer. Кой е моят Bosch - от прочетеното във форума съдя, че най-вероятно е 0 281 002 207. Той ли е ?

    2. От прочетеното във форума съдя, че при смяна на маслата в дифовете и раздатката се пълни до пробка, което е повече от спецификацията. Знае ли някой конкретно колко точно събират до пробка преден диф, заден диф и раздатка ?

    3. Кои са добрите марки масла пълна синтетика за дифове и раздатка ?

    4. Сменя ли се след покупка водната помпа на Терано (няма ангренаж или верига) - както е с другите коли (ангренаж + водна помпа) ? Ако да - кои са добрите марки водни помпи ?

    5. Сменя ли се нещо друго задължително след покупка - ремъци и т.н. (маслата и филтрите вече са сменени) ?

    6. Има ли стандарт за позицията на торсионите - колко да е "клъвнала" предницата ?

    7. Коя е добрата марка, ако се наложи смяна на термостат ?

    8. Как точно се откачат хъбовете - както при другите джипове : с метър-два на заден ли ? Включването на бавните скорости става от спряло положение - същото ли е с нормалното 4х4 ?

    9. Каква е максималната щадяща джипа скорост - според предавателните числа на предавките ?

    10. Можете ли да препоръчате добър майстор за Терано в София - професионално компетентен и човешки почтен ? Никога не съм са пазарял за пари - рядко съм срещал очакваната коректност.

    11. Заслужава ли ремапа на Терано и ако да - бихте ли препоръчали добра фирма (местоположението няма значение) ? Имам предвид цялата процедура с диностенд в началото и в края и не просто copy-paste на готов файл.

    Благодаря Ви предварително.
    Последно редактирано от IvanDinkov; 21-09-23, 15:25.

  • #2
    Честито!

    10/100 е нормален разход, даже градско може и повече.

    Дебитомерът е патронът. Другото е пластмасова тръба. За какво да я сменяш. Прочети темата "Дебитомерът - неговата кожа". Там най-подробно е разгредан въпросът.

    Някъде в началото на раздела има тема с пълно сервизно ръководство. Свали го - ще ти отговори на много въпроси - за масла, предница и т.н.

    Иначе за масло тук например. За марки не знам, но задължително спазвай къде е GL4 и къде GL5. В задния диференциал - задължително да е с добавка за LSD.

    Смени си антифриза. Термостат - Vernet (Calorstat) и Behr бяха добри марки. Чувал съм, че и Тама са добри. Имай в предвид, че тази кола изстива на градско и вдига температура извънградско.

    Водната помпа е в комплект с виското. Сменя се ако текне или не работи виското.

    За хъбовете - точно така се откачват. Изключваш двойното и връщаш малко назад. Но някои Теранота излизат от завода с автоматични хъбове, а други са с твърди капачки.

    4x4 можеш да включваш и в движение , но на бавни - задължително от напълно спряло положение.

    За скорост - на магистрала можеш да си караш спокойно със 120 км/ч. Да изпреварваш със 140. По нагоре става тегаво и колата се мъчи.

    За чип не знам. Аз от доста години се каня да го направя и все не го правя.

    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      Привет и благодаря за отговора.

      Посочените теми са изчетени внимателно - особено "дебитомерът неговата кожа", но в нея не става категорично ясно :
      0 281 002 207 ли е дебитомерът на Bosch за 2.7tdi ?
      (и защо по рама излиза Pierburg, но не и Bosch)

      Както и - най-важното за мен :
      Има ли компетентен, но почтен майстор в София, на който са му минали достатъчно Терано през ръцете ?

      Благодаря още веднъж


      Коментар


      • #4
        Ето го моя, който е на колата. Така си дойде от Италия преди 6 години:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_938658.jpg
Прегледи:129
Размер:304.6 КБ
ID:6938032

        Без терморезистор
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230922_162113.jpg
Прегледи:125
Размер:275.9 КБ
ID:6938037


        Който си е същия като 0 281 002 207 и аналога Пиербург от темата. С Тези части могат да имат по няколко номера на бош. И се слагат на половината коли от онова време.И Бош и Пиербург са читави.

        Какво му има на твоя дебитомер? Ако колата върви, не свети чека и вдига 140, едвали имаш проблем с него.

        П.П. Същия дебитомер, но със 5 пинова букса и термистор имах на Кия Спортидж. Смених го със същия на вид Бош, но различен номер, който го даваха, че е за някаква Лада. Бяха го чел по руските форуми и цената му беше на половина. Купен от магазин за Лада.
        Прикачени файлове
        Последно редактирано от bullet_pk; 22-09-23, 16:46.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          Благодаря за бързия отговор.

          Не е въпросът до парите (никога не стигат) - а кой е точно дебитомерът на Bosch. Разбрах. И може би е добре да взема един, докато съм на вълна (и на бюджет) Терано. Че моят кой знае какъв е и колко още ще...

          Виждам, че сте от Пловдив - ако не реша въпросите в София (пълна диагноза на джипа) - предполагам имате читав майстор в Пловдив ?

          Коментар


          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            Майстор нямам.

            До сега, единствено за ремонт ва ГНП е ходила в сервиз. С другото се оправям сам. Но и машинката не е искала кой знае какво.

            Във всеки един сервиз биха могли да я ремонтират.

        • #6
          За дебиЛомера виж темата. Bosch ти е системата. Джипката се ката спокойно със 140. С чип кой-знае какво не можеш да докараш. Двидатела си е изстискан. Може да се вдигне налягането на турбото и тръгва малко повече, но аз не бих.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #7
            Благодаря за отговора.
            С риск да стана досаден :
            Кой от петте дебитомера е най-добре да взема -
            0 281 002 597
            0 281 002 440
            0 281 002 594
            0 986 284 012
            0 281 002 207 - според мнението на sparkybg това трябва да е.

            И все пак - няма ли читав майстор за Терано в София?!

            Коментар


            • #8
              Pierburg е най-добре да вземеш. Справка - темата.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #9
                Благодаря за кой ли път...
                Това ще е - продават само патрона. Дори е по-евтино от цял Bosch (300 vs 194)

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X