Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan Terrano 2.7 основно изчистване на охл. система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Nissan Terrano 2.7 основно изчистване на охл. система

    Добър ден на всички. Това ми е първата тема и искам да благодаря за многото изписани от колеги и съхранени редове в годините назад, защото винаги много са ми помагали и в избора на кола и в експлоатацията й и като цяло във всичко. Редовен читател съм, но от по-срамежливите и не съм писал досега 😅, а сега ми трябва акъл за една интервенция, защото ще я извършвам за първи път и освен желанието, смятам че е наложително да се случи по-скоро.
    Искам да си промия и измия хубаво и качествено охладителната система, но не само радиатора, а и блока - цялата система.
    Защо е наложително - след близо две години търсене си намерих Терано, което да ми хареса и го взех преди няколко месеца. 2.7 Бош система, дълга база, без точица ръжда, внос С.Италия, сервизна история в Нисан, всичко окей, не беше карано от баба,а от лозар, както и да е, колата наистина беше хубава и като й планувах смените на масло, филтри отворих радиатора, а вътре - доматена крем супа. Беше си за промиване.
    Понеже в няколко сервиза, където съм карал друг път коли ми се намръщиха, че не им се поддържа токмак и в прав текст - защото е голяма, изисква повече труд и време за всичко и не искат да си затлачват потока от малогабаритни автомобили, защото им е загуба на пари това я закарах в известен сервиз за съвсем прости неща - масло, филтри, кормилни накрайници и...промивка на охладителната система, правели такава и казаха, че ще я направят. Нямам връзки за читав майстор и не познавам такъв, който да се заеме.
    Няма да плюя момчетата в сервиза, защото наистина каквото казаха - това и са направили, но като цяло не останах доволен.
    Приемчика имал много работа и не ме чул, че му казвам, че искам да сипят антифриз на Нисан - зелен, с какъвто си я купих и сложили син, каза че нямало никаква разлика, дали било 12 или 11 индикация за чугунен мотор.🙄🤐 Какво да кажа повече...
    Да, наистина колата няма проблем, чугуна няма да ръждяса и да се скапе вероятно, но мисълта мира не ми дава, а още повече, че има какво да се извади още от ръждилката, защото и след "промивката" антифриза не е бистър. Аз лично смятам, че са източили от най-долния маркуч каквото е имало и са доляли, затова сега вече мисля аз да си източа системата и да я промия и оправя охлаждането, както трябва - през пробката на блока отдолу, но имам няколко въпроса преди това и тук ми трябва помощта ви.
    Някой източвал ли си е антифриза за смяна през пробката на цилиндровия блок отдолу? Изчетох цялото сервизно ръководство, качено от Спарки, не виждам нищо сложно, но все пак има ли някакви дребни хитринки?
    С дестилирана вода ли да промивам на кръгове няколко пъти, или може и с нормална при все, че ще я източвам след това и накрая мислех само да разредя концентрата за финал с дестилирана и да оставя така? Ще се получат ли въобще нещата като хората по този начин?
    Кой е най-добрият вариант за промиване и на радиатора и на блока? Горния с източване, пълнене, палене на мотора, кръгове и въртене на вода или има и вариант с маркуч и вода под налягане наведнъж да изкарам всичко отгоре надолу на загасен мотор и после да затворя системата и да си налея каквото трябва?
    С какво да намажа пробката после при завиването й обратно за добро запечатване? (Днес един майстор ме шокира със съвет за термосиликон, но това даже няма и да го приема насериозно)
    Всяка помощ ще е от полза, благодаря на всеки отделил от времето си!
    Поздрави,
    Юли


  • #2
    Проблема ще го видиш, като осъзнаеш къде е завряна пробката, или по-точно зад какво.

    От синия антифриз няма проблем. Ако е например на Hepu, наистина няма разлика със зеления.

    G11 ти трябва, не G12. Иначе нова оригинална помпа заминава в рамките на 4-5 години.


    ​​​​Като махнеш термостата и радиатора, можеш да наливаш с маркуча през коя да е от така освободените 2 дупки, докато потече бистро. Там, където аз го правих водата не е варовита. Ако ще източваш през пробката все пак, няма никакъв проблем да промиваш с квото о да е. Важното е накрая да сипеш дестилирана вода.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Няма смисъл да развиваш пробката на блока. Промий с маркуч само както Спарки те е посъветвал.
      Имай на предвид, че автомобил с такава ръжда по блока, каквото и да правиш, антифриза напълно бистър няма да стои. Поне моя опит с такива коли е такъв, но това не е страшно. След като излязат веднъж мизериите - проблем не би трябвало да имаш.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #4
        Ръждата по блока, обикновено е по-малкия проблем. Сериозен зор на практика е задръстване на радиатора. И понякога се налага отваряне и шомполиране на каналите в питата.Често се налага при автомобили внос от Италия карани предимно с вода.

        Коментар


        • #5
          Нов радиатор е под 300лв, и то на 3.0. на 2.7 ще да е по-евтин. NRF.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X