Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нисан Терано ZD30

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нисан Терано ZD30

    Здравейте колеги имам Нисан Терано 2 от 2002 г.154 коня дълга база.З.О мотор имам колата от 2 години вече и съм доволен от нея.
    От известно време започна да потраква като работи.И от там ми идват въпросите?
    1.Този мотор ZD30 със пулове ли е или хидравлични повдигащи.
    2.Моторът имали верига.Навсякаде ми излиза,че има верига с две зъбни колела,два банана и обтегач на веригата.
    3.Лесно ли се сменя
    P.S.Колата се кара лятото с 10w40 а зимата с 5w30 или Хадо или Бардал

  • #2
    1. Пулове
    2. Да
    3. Горе-долу лесно

    Тоя мотор НЕ Е за масло 30. Карай го с 5W40 целогодишно.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Благодаря винаги бърз и изчерпателен отговор

      Коментар


      • #4
        3. Източва се антифриз, маха се радиатор, маха се перка, маха се черната ламарина отпред, маха се капака на клапаните, маха се капака на веригата (под черната ламарина е), докарва се на белези (доста въртене), прибира се обтегача (има лостче върху него, което му отпуска тресчотката за да го прибереш), застопорява се (на лостчето и на корпуса има дупки за целта), махат се двата банана, маха се веригата. После по обратен ред.

        ...но надали веригата ти е проблема, освен ако не е МНОГО хлабава. То не е лошо да я смениш, но от там тракането е съвсем леко и надали точно това визираш под "потраква докато работи". Верига (съвсеееем леко поцъкване) се чува първите 2-3 секунди след палене след дълъг престой (първо за деня или след 2 часа престой, примерно) докато уплътни обтегача.

        Капака се уплътнява със силикон. Внимавай как чистиш стария да не изтървеш някое парченце. Гледай ръководството - там е описано. Слага се доста (има си нарочно каналче) и после трябва да седи за да изсъхне. Слага се доста за да може да се държи след това, а да не пада в картера. Съответно където е силикона трябва да е почистено със спирт поне, или коресилин, чистител за спирачки и прочие.

        На капака на клапаните също се махва силикон на границата между глава и капак на веригата - пак е описано в ръководството, с картинки.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Някога да е сваляно ГНП-то?

          Коментар


          • #6
            Като начало заеби Хадо-то.После отиди при кадърен механик, трябва ти точно механик, а не тинейджър с лаптоп.Звука на тракаща верига е корено различен от този на тракащи клапани,но си иска тренирано ухо.Добрата диагностика ще ти спести грешни пари дадени за ремонти, а частите на този двигател не са от най-евтините.

            Коментар


            • #7
              На тоя мотор клапаните си се чуват, даже като са във форма и с номинални хлабини. На мотор на 180000 клапаните като хлабини бяха не само в норма, ами и по средата на нормата, а по чашките (моя е с чашки на размер, не с пулове - само 2003-та година са така) не само нямаше износване, ами по 3/4 от тях нямаше следи даже от триене. Сефте виждам такова нещо. Не че съм се и счупил от гледане на мотори в тая им част де.

              А и хлабини се мерят за половин час барабар с разглобяването. Е, малко е поизпуснат сезона, щото се мерят на 20 градуса, ама не е голяма драма.

              Веригата е що-годе евтина, даже в оригинал (или поне беше като правих моя - смених я и нея, и колела, и обтегач, и банани)

              На твое място бих измерил хлабините и бих сипал масло 5W40. Бих мислил за нещо повече едва ако това не помогне. Както казах, тоя мотор НЕ Е за 5W30. Не е за нищо различно от 5W40 и 10W40.

              Пуловете са малко трудни за намиране. В оригинал са и прилично скъпи.

              И не на последно място - в двигателния отсек на терано с тоя мотор има един куп неща дето да похлопват и поскръцват. Отделих доста време да укротя всичко. Само 2 маркуча, дето се потръкват един в друг, могат доволно да променят звука. Дрънкат и едни скобички на дроселното тяло понякога, дрънкат тръбите към парното, тръбите на климатика, спирачните тръбички, които минават зад двигателя, скърцат горивните маркучи ако опират в купето, и още един куп неща. И като укротиш всичките тия подрънквания и поскръцвания, все едно си сложил друг двигател.

              Двигателя буквално е натъпкан в коша. И с цел да го натъпкат куп неща се разминават на косъм, а често и не се разминават.
              Последно редактирано от sparkybg; 06-12-20, 02:40.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                Съгласен съм с всичко изписано,НО двигателя го взех на 12000 хил.Сигорно е въртян,но това е друга тема и работеше много тихо,а сега е като шевна машина. Вътре съм оплатнил почти всичко.Тракането си го чувам отпред при двигателя дори и на място

                Коментар


                • #9
                  Тези дни ще сменя маслото с 5W40

                  Коментар


                  • #10
                    A в отговор на колегата bocho64 поне при мене не е сваляна помпата

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от traio21 Преглед на мнение
                      ...НО двигателя го взех на 12000 хил....
                      12000 или 120000? Той и в двата случая е въртян, ама в единия случяй е НАГЛО въртян.

                      Ако е сменяна веригата с някакво менте, може да е от нея, макар че не си представям даже диво менте да се износи за толкова километри, освен ако маслото също не е диво менте.

                      Смени маслото и му премери хлабините засега. То освен под капака на клапаните няма какво друго да цъка като шевна машина.

                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        То освен под капака на клапаните няма какво друго да цъка като шевна машина.
                        А демфера на зъбния ангренаж?

                        Коментар


                        • #13
                          То е банан, подпрян с хуидравличен обрегач с тресчотка (разбирай, не може да се прибере обратно). Цъка веригата ако е яко износена, ама това не става за 2 години, освен ако не въртиш по 100000 годишно, или ако налягането на маслото е сериозно под норма, което освен от МНОГО калпаво масло, също не може да стане за 2 години. Помпа на 180000 съм ревизирал - състоянието и е неразличимо от ново.

                          При тоя мотор налягане на маслото се случва, когато са започнали да се отвиват болтчетата на помпата. Ама се вижда - започва да качва по-бавно и на ниски обороти да свети лампата. При това се прави спешен ремонт, щото болтчетата в даден момент изпадат и правят салата със зъбните колела отпред. По тоя повод моите са сменени, залепени, и затегнати с максимума въртящ момент за там, че и малко отгоре.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #14
                            Възможно ли е да е от дюзи нещо? Направих експеримент на цял резервоар /80л/ сипах двутактово масло и като чели с една идея стана по тих

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X