Обява

Свий
Няма добавени обяви.

SD33 гарнитура глава

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • SD33 гарнитура глава

    Здравейте! Сменям гарнитура на главата на патрола с двигател 3.3 чист дизел. Въпроса ми е какъв е реда на стягане и какви килограми се стягат болтовете и какви са хлабините на клапаните? Гарнитурата на главата пристигна с доста гумички, който се чудя за къде са! Ако някой може да помогне да драсне,няколко реда

  • #2
    На читавите гарнитури на подложката си пише реда на стягане и процедурата (може да не е само с нютони, може и болтовете да се сменят).
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Явно моята не е читава, защото не пише! Реда и килограмите ги намерих в аутодата, остава въпроса с гумичките в комплект с гарнитурата, за къде са? Някой ако има идея?

      Коментар


      • #4
        Ако ги снимаш ще можем да кажем повече.

        На АутоДата не разчитай твърде. Попадал съм на доста силно разминаващи се със сервизното ръководство неща.

        ПП: 118-127Nm главни болтове, 44-54Nm спомагателни болтове, според сервизното. Гумички освен на клапаните, другаде не виждам.

        Ето и снимки:



        Ред на развиване е това.



        ТУк има разни гумички (това вече е сглобяването):


        Тук го има редът и стъпките на стягане:


        След първои загряване и изстиване на мотора, тртябва да се дозатегнат и да се проверят наново клапаните.
        Последно редактирано от sparkybg; 26-03-20, 10:57.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Страниците горе са за всички SD (SD22,SD23,SD25,SD33) мотори. Ако се загледаш ще видиш картинка и за 4 и за 6 цилиндъра, когато това е нужно - например за реда на стягане.
          Последно редактирано от sparkybg; 27-03-20, 09:53.

        • Двигателист
          Двигателист коментира
          Редактиране на коментар
          Сега, когато видях ръководството на Спарки, разбрах какви 4 цилиндрови дизелови двигатели са слагали на някои датсун пикапи в Гърция (серия 7хх). Патрулски 3.3 без два цилиндъра . Интересно решение между другото за дизел с триопорен колянов вал. Но явно налягането, както скоростта на неговото повишаване не са високи.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          SD22 е 3-опорен, SD33 е 4-опорен. Другите 2 са 5-опорни.

          А иначе... 3.3 турбодизел с чутовните 95 коня. Кво очакваш? То няма сила да се строши. Иначе ще работи до края на света.

          ПП: Впрочем, терановия TD27T/Ti е патролския TD42T/Ti също без 2 цилиндъра. Но пък понадут до 130 коня. Това май са последните нисански дизелови мотори правени да те закарат на край света.

          Има и едни интересни BD мотори, с директно впръскване. Ама се слагат по камиончета. Пак неубиваеми, че и с редова помпа.
          Последно редактирано от sparkybg; 27-03-20, 10:34.

      • #5
        Благодаря за инфото. Що се отнася за гумичките, гарнитурата има отвори(воднил) на които няма обшивка с метал и игумичките пасват точно за там. От старата гарнитура, също имаше остатъци от такива гумички. Всъщост "гумичките" са някакви метални шаиби облечени в гума или силикон!
        Остана само въпроса с регулирането на клапаните? Преди да сваля главата измерих 0.10 0.15 смукателе, изпускателен(или обратното). Познат който провери в аутодата ми каза че ги давали 0.35 на топъл двигател, което ми се струва много! Някой ако знае?
        Колега от къде да си сваля това ръководство за SD33?

        Коментар


        • #6
          Ей ти го.

          Клапаните всичките са 0.35 на горещ мотор. За тия мотори са така - не се учудвай.

          На студен е безпредеметно да ги мериш, защото няма с какво да ги сравниш. Както горе писах, след първото загряване и изстиване на мотора, болтовете на главата се донатягат и после клапаните се регулират пак.

          Има още ръководства тук:
          http://www.mq-patrol.com/service-manuals/
          Прикачени файлове
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #7
            Мерси! Така ще направя. Проверката на клапаните и болтовете на главата, мислех след 500÷1000км да я направя, но и след първото загряване ще го отворя.

            Коментар


            • #8
              След няколко хиляди нищо не ти пречи пак да я провериш. Просто това пише в сервизното ръководство, явно за да се избегне ефекта от първоначалното слягане на гарнитурата. Просто чети и спази всичко от сервизното и не би трябвало да имаш грижи. Общата култура е хубаво нещо, но всеки мотор си има особености и когато има документация, няма причина да не я ползваш. Конкретния двигател и без друго е доволно прост и приятен за работа - няма нужда да се бърза или да се спестява нещо.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #9
                Да завършя темата:
                Гумичката е за масления канал
                Другите (шаибите облечени със силикон) са за водните канали. Трябва малко въображение и си идват по местата
                По вала на клапаните не се слагат гумички
                Главата я стегнах по схема от аутодата
                След първото загряване пак я проверих, като беше отдала не малко(по половин оборот някъде ги дозатегнах)
                На 1000км пак ще проверя
                Хлабините на клапаните пак от аутодата

                Коментар


                • #10
                  Гледай в ръководството по-добре. В Аутодата съм попадал на разминавки.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X