Здравейте! Сменям гарнитура на главата на патрола с двигател 3.3 чист дизел. Въпроса ми е какъв е реда на стягане и какви килограми се стягат болтовете и какви са хлабините на клапаните? Гарнитурата на главата пристигна с доста гумички, който се чудя за къде са! Ако някой може да помогне да драсне,няколко реда
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
SD33 гарнитура глава
Свий
X
-
Ако ги снимаш ще можем да кажем повече.
На АутоДата не разчитай твърде. Попадал съм на доста силно разминаващи се със сервизното ръководство неща.
ПП: 118-127Nm главни болтове, 44-54Nm спомагателни болтове, според сервизното. Гумички освен на клапаните, другаде не виждам.
Ето и снимки:
Ред на развиване е това.
ТУк има разни гумички (това вече е сглобяването):
Тук го има редът и стъпките на стягане:
След първои загряване и изстиване на мотора, тртябва да се дозатегнат и да се проверят наново клапаните.Последно редактирано от sparkybg; 26-03-20, 10:57.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 1 like
Коментар
-
Сега, когато видях ръководството на Спарки, разбрах какви 4 цилиндрови дизелови двигатели са слагали на някои датсун пикапи в Гърция (серия 7хх). Патрулски 3.3 без два цилиндъра . Интересно решение между другото за дизел с триопорен колянов вал. Но явно налягането, както скоростта на неговото повишаване не са високи.
-
SD22 е 3-опорен, SD33 е 4-опорен. Другите 2 са 5-опорни.
А иначе... 3.3 турбодизел с чутовните 95 коня. Кво очакваш? То няма сила да се строши. Иначе ще работи до края на света.
ПП: Впрочем, терановия TD27T/Ti е патролския TD42T/Ti също без 2 цилиндъра. Но пък понадут до 130 коня. Това май са последните нисански дизелови мотори правени да те закарат на край света.
Има и едни интересни BD мотори, с директно впръскване. Ама се слагат по камиончета. Пак неубиваеми, че и с редова помпа.Последно редактирано от sparkybg; 27-03-20, 10:34.
-
Благодаря за инфото. Що се отнася за гумичките, гарнитурата има отвори(воднил) на които няма обшивка с метал и игумичките пасват точно за там. От старата гарнитура, също имаше остатъци от такива гумички. Всъщост "гумичките" са някакви метални шаиби облечени в гума или силикон!
Остана само въпроса с регулирането на клапаните? Преди да сваля главата измерих 0.10 0.15 смукателе, изпускателен(или обратното). Познат който провери в аутодата ми каза че ги давали 0.35 на топъл двигател, което ми се струва много! Някой ако знае?
Колега от къде да си сваля това ръководство за SD33?
Коментар
-
Ей ти го.
Клапаните всичките са 0.35 на горещ мотор. За тия мотори са така - не се учудвай.
На студен е безпредеметно да ги мериш, защото няма с какво да ги сравниш. Както горе писах, след първото загряване и изстиване на мотора, болтовете на главата се донатягат и после клапаните се регулират пак.
Има още ръководства тук:
http://www.mq-patrol.com/service-manuals/Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
След няколко хиляди нищо не ти пречи пак да я провериш. Просто това пише в сервизното ръководство, явно за да се избегне ефекта от първоначалното слягане на гарнитурата. Просто чети и спази всичко от сервизното и не би трябвало да имаш грижи. Общата култура е хубаво нещо, но всеки мотор си има особености и когато има документация, няма причина да не я ползваш. Конкретния двигател и без друго е доволно прост и приятен за работа - няма нужда да се бърза или да се спестява нещо.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 1 like
Коментар
-
Да завършя темата:
Гумичката е за масления канал
Другите (шаибите облечени със силикон) са за водните канали. Трябва малко въображение и си идват по местата
По вала на клапаните не се слагат гумички
Главата я стегнах по схема от аутодата
След първото загряване пак я проверих, като беше отдала не малко(по половин оборот някъде ги дозатегнах)
На 1000км пак ще проверя
Хлабините на клапаните пак от аутодата
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар