Докато преглеждах заглавията в раздела, се натъкнах на тази неразработена (вероятно заради първоначалното заглавие) тема. След смяната му, смятам, че можем тук набързо да публикуваме разни текущи неща, които сме направили по возилата.
И за да има нещо по темата, да напиша нещо не от днес, а от преди две седмици. След "дъждовния период", в един сух следобед реших да сменя предните биелетки, че особено в дясно се чуваше неприятното метално почукване, характерно при износването на притискащата шайба и преминаването на самия лост през нея чак до главата. Лявата явно е била сменяна и преди, защото беше с пластмасова капачка и я разглобих с ключове 19 (при захващането към щангата) и 17 (при захващането към носача). Дясната обаче, нищо чудно да е оригиналната, с гайки съответно 17 и 14. А защо мисля, че е оригиналната? Защото независимо от направените опити, един счупен и един изкривен ключ, гайката към щангата отказа да се развие, даже външно успя и леко да се окръгли. След като не успях да я раздвижа, освободих долната гайка, леко измъкнах лоста и поне смених гумените тампони, след което отново сглобих. Сега ми остава да търся удобен малък режещ инструмент, с който направо да я срежа и да монтирам новата.
С монтажа на новозакупените биелетки ще направя наблюдение - какъв е живота на ширпотребата. В случая, моите са някакви no name Nipparts. Нарочно купих такива, за джобни пари, за сметка на предложените ми в голям магазин за авточасти "някакви белгийски", на почти 5 пъти по-висока цена.
За следващата смяна, смятам да проверя - какво е налично и на каква цена, при нашите партньори във форума, които внасят оригинални части.
Смених му маслата на скорости и раздатка (Castrol 75W90 GL4).Долях му спирачна течност.Накрая хубаво го измих и изчистих отвътре и му сипах гориво + добавка Redex.
Смених му обтегача на пистовия ремък (амортисьорчето),пистовия ремък и шайбата на генератора.Амортисьорчето се беше счупило и не обтягаше правилно ремъка сигурно в следствие на това шайбата на генератора беше изкочила напред и перката жулеше в нея.Не толково сложен ремонт,но скъпоструващ (ок.400лв.) поне си го човърках аз.На Е36-цата смяната на малкото амортисьорче и ремъка ми излезе около 100 лв.Не очаквах нисановите части да са толкова по-скъпи от на БМВ
Коментар