Преди 2 години направих подарък на себе си и семейството си с Терано 1. Направих й подобрения, според възможностите ми и тя стана чудесна семейна кола. Уви, радостта не трая дълго, 2000 км. по-късно издуха гарнитурата на главата (още като я купих забелязах, че гарнитурата на капака е нова). Смених я в сервиз, със шлайфане на глава и всичко както си му е реда, 8 месеца по-късно отново изби. Отново смяна, с оригинална японска гарнитура и проверка на главата. Сега, 8 месеца по-късно виждам отново признаци на заминала гарнитура, както предишния път - пара през ауспуха, къркорене на маркучите за водата, когато угася двигателя. Колата не е прегрявана, нито претоварвана.
Малка справка в нета ми показа, че, двигателите Z24 на Нисан са прочути да дефектират точно в гарнитурата на главата ("The Z24 engines are reputed to be prone to head gasket failure and not last more than 100k miles. As with all aluminum head engines, overheating the engine will likely warp the head.") За съжаление, го разбирам сега.
Въобще прочутата японска мисъл започва да ме разочарова. Този Нисан ми е 7-ма кола, карал съм 2 немски, френска, 2 американски и 2 японски. От всичките ми коли, японските ми създадоха най-много ядове. Предишната беше Субару - просто нямаше нещо, което да не се счупи в тази кола. Пълна беше с абсурди и недомислици.
Когато сменяха гарнитурата на Нисана отидох да я видя и майстора ми показа колко е малко разстоянието върху гарнитурата между стената на цилиндъра и водната риза - то наистина, дори за лаик като мен е очевидно, че 5-6 мм. дебелина няма да издържи.
Въпросът е сега какво да правя? Този двигател е с технологичен дефект. И да сменя сега гарнитурата 8 месеца по-късно пак ще я издуха, а в тази криза не мога вече да си позволя скъпи ремонти. Да я разпродавам на части, да пия една студена вода (досега съм вкарал към 7000 лв. за това возило) и да сложа кръст на японското? Или да търся начини да оправя недомислиците на Нисан?
Малка справка в нета ми показа, че, двигателите Z24 на Нисан са прочути да дефектират точно в гарнитурата на главата ("The Z24 engines are reputed to be prone to head gasket failure and not last more than 100k miles. As with all aluminum head engines, overheating the engine will likely warp the head.") За съжаление, го разбирам сега.
Въобще прочутата японска мисъл започва да ме разочарова. Този Нисан ми е 7-ма кола, карал съм 2 немски, френска, 2 американски и 2 японски. От всичките ми коли, японските ми създадоха най-много ядове. Предишната беше Субару - просто нямаше нещо, което да не се счупи в тази кола. Пълна беше с абсурди и недомислици.
Когато сменяха гарнитурата на Нисана отидох да я видя и майстора ми показа колко е малко разстоянието върху гарнитурата между стената на цилиндъра и водната риза - то наистина, дори за лаик като мен е очевидно, че 5-6 мм. дебелина няма да издържи.
Въпросът е сега какво да правя? Този двигател е с технологичен дефект. И да сменя сега гарнитурата 8 месеца по-късно пак ще я издуха, а в тази криза не мога вече да си позволя скъпи ремонти. Да я разпродавам на части, да пия една студена вода (досега съм вкарал към 7000 лв. за това возило) и да сложа кръст на японското? Или да търся начини да оправя недомислиците на Нисан?
Коментар