Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

    Преди 2 години направих подарък на себе си и семейството си с Терано 1. Направих й подобрения, според възможностите ми и тя стана чудесна семейна кола. Уви, радостта не трая дълго, 2000 км. по-късно издуха гарнитурата на главата (още като я купих забелязах, че гарнитурата на капака е нова). Смених я в сервиз, със шлайфане на глава и всичко както си му е реда, 8 месеца по-късно отново изби. Отново смяна, с оригинална японска гарнитура и проверка на главата. Сега, 8 месеца по-късно виждам отново признаци на заминала гарнитура, както предишния път - пара през ауспуха, къркорене на маркучите за водата, когато угася двигателя. Колата не е прегрявана, нито претоварвана.

    Малка справка в нета ми показа, че, двигателите Z24 на Нисан са прочути да дефектират точно в гарнитурата на главата ("The Z24 engines are reputed to be prone to head gasket failure and not last more than 100k miles. As with all aluminum head engines, overheating the engine will likely warp the head.") За съжаление, го разбирам сега.

    Въобще прочутата японска мисъл започва да ме разочарова. Този Нисан ми е 7-ма кола, карал съм 2 немски, френска, 2 американски и 2 японски. От всичките ми коли, японските ми създадоха най-много ядове. Предишната беше Субару - просто нямаше нещо, което да не се счупи в тази кола. Пълна беше с абсурди и недомислици.

    Когато сменяха гарнитурата на Нисана отидох да я видя и майстора ми показа колко е малко разстоянието върху гарнитурата между стената на цилиндъра и водната риза - то наистина, дори за лаик като мен е очевидно, че 5-6 мм. дебелина няма да издържи.

    Въпросът е сега какво да правя? Този двигател е с технологичен дефект. И да сменя сега гарнитурата 8 месеца по-късно пак ще я издуха, а в тази криза не мога вече да си позволя скъпи ремонти. Да я разпродавам на части, да пия една студена вода (досега съм вкарал към 7000 лв. за това возило) и да сложа кръст на японското? Или да търся начини да оправя недомислиците на Нисан?
    Последно редактирано от newage; 07-06-10, 01:45.

  • #2
    От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

    А проверявахте ли блока за кривини? Защото ако той е крив, колкото и да шлайфате главата, все тая.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

      не, блока не е свалян

      Коментар


      • #4
        От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

        Първоначално публикуван от newage Преглед на мнение
        не, блока не е свалян
        Еми, вижте го.Често може дори да се шлайфа без да се сваля, но честно казано на такава процедура не съм присъствал.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

          Възможно е и да е пукнат блока.Махнете му свещите и надуйте с компресор/съответното бутало да е в долна мъртва точка/-от кой цилиндър са балончетата.След смяната на гарнитурата - същата проверка-ако пак църка мехурчета-кофти блок.
          Блока ако е крив може и на място-ама си е гърч-голям прав шмиргелов камък и на осморки.

          Коментар


          • #6
            От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

            Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
            Блока ако е крив може и на място-ама си е гърч-голям прав шмиргелов камък и на осморки.
            Поне могат да го проверят на място, без особен зор предполагам. Пък после ще го мислят.

            То реално няма какво друго да е, освен:
            -крива глава
            -крив блок
            -пукната глава
            -пукнат блок

            ...или аз поне не се сещам за друго.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

              Колега,

              Мъка ми е да чуя, че нещо късмет си нямаш с този проблем. Ти преди ми даде гарнитура за глава и още седи при мен - та ако затрябва - пиши ми, но ми остана само тя - дреболиите (колекторни уплътнители, гумета на клапани и т.н.) са в експлоатация.
              Черно, мирише и разваля характера!

              Коментар


              • #8
                От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                Днес гарнитурата изби окончателно и съдържанието на радиатора излетя в атмосферата във формата на красиви бели облачета. Сега какво?

                Защо след всяка смяна на гарнитурата колата върви отлично 7-8 месеца?

                Коментар


                • #9
                  От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                  Първото,което те съветвам да направиш е да провериш блока дали е крив.Не вярвам да е спукан щом кара известно време и след това започва да духа.Като свалиш главата огледай гарнитурата за следи от издухване.И въобще не съм съгласен по повод изказването ти за Субару,но както и да е.
                  0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                    С какъв блок е тоя мотор? Алуминий, или чугун?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                      Първото,което те съветвам да направиш е да провериш блока дали е крив.Не вярвам да е спукан щом кара известно време и след това започва да духа
                      Как обаче да стане? Цилиндрите са пълни с вода, не иска да запали, какво да говорим да го карам в сервиза. Това нещо може ли да се направи в домашни условия?

                      Първоначално публикуван от vladyas Преглед на мнение
                      И въобще не съм съгласен по повод изказването ти за Субару,но както и да е.
                      На субару-то по време на движение се откачи палеца в дистрибутора и помля цялата електроника вътре. Също така се изрониха шлиците на задните колела, смятай как са ги изчислявали. Старият ми Опел съм го товарил като камион, но никога не изрони шлици.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                        Колега имах сьщия проблем (Дайхатсу Фероза).Духа гарнитура.Шлаиф на главата и нова гарнитура,3000км.Духа гарнитура.Смяна глава,шлаиф глава,нова гарнитура-3000км.Сваляне на двигатела,шлаиф на глава и блок нова ремонтна гарнитура и проблема е решен вече 15000км.(главата и блока са алуминий)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                          Сега се връщам от сервиза - сумата, която ми казаха за ремонт със сваляне и шлайф на блока е към 800 лв. при това без гаранция за успех.
                          Тази цена е отвъд финансовите ми възможности в криза.

                          Има ли други опции?
                          Последно редактирано от newage; 08-06-10, 19:55.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                            Първоначално публикуван от newage Преглед на мнение
                            Сега се връщам от сервиза - сумата, която ми казаха за ремонт със сваляне и шлайф на блока е към 800 лв. при това без гаранция за успех.
                            Тази цена е отвъд финансовите ми възможности в криза.

                            Има ли други опции?
                            Аз поне не виждам друга. Евентуално търсене на нов двигател, ама той пак ще е такъв порядък пари, че и отгоре. Гледам си пуснал обява за блок. Само блок не е добро решение. Буталата са паснати към тоя в момента. На новия ще трябва шлайване пък на цилиндри и ремонтни сегменти поне, а вероятно и смяна на основните лагери на коляновия вал, и ако се налага шлайфането му.

                            Най-евтино би ти излязло да си свалиш двигателя сам и да им го закараш да го шлайфат, стига да ти е по възможностите. Ако пък искат гол блок, разправията става още по-голяма, защото ще трябва да го разглабяш, а там си има тънкости и не го може всеки.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Terrano 1 Z24 - гори гарнитури на главата

                              Блока може да се челоса на място, Сваляте главата,купувате нов шмиргелов камък /възможно най-ситния/ с подходящ диаметър /да надхвърля ширината на блока/ В цилиндрите-парцалчета с грес , и останалото е хамалогия, Потърсете монтьор който е правил тази операция,,,,,,,, УСПЕХ в ремонта ПП, Нисана си е машина от всякъде

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X