Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

    Първо, живи и здрави на всички във форума, регистрирах се защото съм привърженик на офроуд изживяванията /практикувам редовно като съм на риба или лов и всеки ден докато се добера до домът си/.От един месец съм собственик на "Терано" 1, при закупуването му имаше шум при отпуснат педал на съединителя който отдадох на аксиален лагер.След като го разхвърлях се установи , че първичният вал е със смлян иглен лагер , поломен синхронизатор между 3та и 4та предавка/последното стана една седмица след като го купих , вероятно последица от помленият иглен лагер на първичната ос/.След като известно време споменавах близки , роднини и не чак до там такива на предният собственик смених аксиален лагер , феродов диск и естествено ск.кутия която купих на старо.
    Гадното е , че от една седмица при отпуснат педал на съединителя се чуват същите подозрителни звуци както и при старата ск.кутия , не съм разхвърлял още тази за да установя какво й е.
    Помагайте с мнения, не съм сменял притискателният диск защото този който купих не пасна и го върнах възможно ли е да има умора на материала и за тези кофти звуци да причина старият притискателен диск?

  • #2
    До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

    На отпуснат съединител можеш да чуваш само звуци от скоростната кутия, в този момент аксиалният лагер (трябва да) виси във въздуха и нищо не го върти. И от притискателния не може да е - в този режим той се върти като едно цяло с маховика и феродовия диск и не се трие никъде.

    Точно с Терано нямам опит, но докато се включват предавките отчетливо и тихо, и не се изключват сами в движение, бих карал така.

    Коментар


    • #3
      До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

      И аз така направих първият път , но като започна да нправи проблем с включването на 3та и 4та го разхвърлях/късно за съжаление/ ако и този път изгърми така , ще набута бюджета сериозно.
      Вярно е , че не би трябвало шумовете да са от съединителя , ако пак издумка ск.кутия ще се наложи от две да правя една.

      Коментар


      • #4
        До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

        мойто има шум откак го купих. Не се променя. На топло го няма или е много по-слаб.

        Вижа лагера между първичния и коляновия вал. Може и някаква втулка да е.

        Принципно щума може да е от тая втулка, демпферните пружини на съединителя, аксиалния лагер, някакви луфтове в захващането на лагера или захващането на вилката.

        Не съм свалял скорости до сега, понеже съединителя си ми е в добро здраве, но и мен ме дразни, и някой ден и това ще свърша.

        Шума постоянно ли го има, или само на празен ход, на студен двигател? Тераното дизелово или бензиново?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

          Тераното е турбо дизел 2.7 шумът е по отчетлив само като загрее , когато е студен почти не се чува.Не съм го слушал дали го има и при включена скорост /независимо коя/.Прави впечатление само след като го спра на място , изключа от скорост и отпусна педалът на съединителя.

          Коментар


          • #6
            До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

            Нещо не излезе с отговорът ми затова го пиша отново , Тераното е турбодизел 2.7 , шумът е отчетлив само при загрял автомобил.
            Когато изключа от скорост и отпусна педалът на съединителя.

            Коментар


            • #7
              До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

              При мен е точно обратното - чува се само на празен ход и само при студен двигател. Отдавам го на това че в тоя режим вибрациите на двигателя са малко по-големи. В момента, в който чукна леко газта и се вдигнат оборотите, изчезва яко дим.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                Първоначално публикуван от ГЕЦОВИЩЕ Преглед на мнение
                Нещо не излезе с отговорът ми затова го пиша отново
                Отговорите на новите участници не излизат веднага, това е нормално. Първо ги преглеждат модераторите.

                А в скоростите виж дали има масло. Ако има карай така.

                Коментар


                • #9
                  До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                  Благодаря за отделеното време и мненията ви , масло има със сигурност защото лично съм присъствал като го наливаха , друг е въпросът дали отговаря на това което е по каталог.
                  Момчетата в сервизът където го сменях дадоха гаранции , че това е маслото , уж си разбират от работата но май ще трябва да се поровя из каталозите, още веднъж благодаря.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                    Първоначално публикуван от ГЕЦОВИЩЕ Преглед на мнение
                    Благодаря за отделеното време и мненията ви , масло има със сигурност защото лично съм присъствал като го наливаха , друг е въпросът дали отговаря на това което е по каталог.
                    Момчетата в сервизът където го сменях дадоха гаранции , че това е маслото , уж си разбират от работата но май ще трябва да се поровя из каталозите, още веднъж благодаря.
                    Маслото в скоростите е съвсем обикновено масло за скорости. Те ако това са сбъркали, бягай далече от тях.

                    75W90, API GL-4 или GL-4 и GL-5, но не и само GL-5. 90% от автомобилите изобщо са с такова масло в скоростите.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                      Мога да ти предложа следния тест:
                      По-дълго спускане - по- инерция.Включваш предавка по- предавка - без да отпускаш съединителя-при съответната чат пат скорост, за предавката.Може относително да те ориентира къде е проблема.
                      П.П. - отвратен съм от липсата на каквито и да е части за с.к.Намирането и на най-обикновен съчмен лагер е трагикомедия.
                      Бронзовата втулка в маховика сменихте ли я, като сменихте съединителя?
                      Ако не-възможно е да е много износена, поради което няма, какво да подпре първичния вал на с.к.-от там клатене на оста-разбива първия иглен лагер/за жалост/, съчменият , който е преди него се намира /има го и на ВМЗ-щото SKF-211лв по каталог/.
                      Имам подобен проблем и като че ли ще го разреша скоро/поне частите събрах/.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                        Сетих се още нещо,
                        На нулева позиция от раздатката-? шум.
                        Натискаш - отпускаш съединителя-шумът при натиснат съединител изчезва успоредно с намаляване на инерционното въртене на с.к.? и се появава отново при отпускане на съединителя?/ако е така - много вероятно въпросния иглен лагер/.
                        Погледни от добрата страна на нещата - имаш резервни части за с.к.
                        Можеш ли да направиш една - две снимки на старата кутия/моето терано е от по- новите и кутията уж е различна , интересно ми е до колко/.Ако е пръсната все още с.к. -още по- добре.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                          Здравейте, колеги отскоро съм собственик на Форд Маверик 2.4 безнин 1997 година. Доста четох във форума относно моя проблем, но ще съм много благодарен на някой колега ако даде допълнителна информация. Симптомите на джипката са същите като на Гецовище. На свободен ход се чува доста силно виене, при натиснат педал на съединителя този шум изчезва, скоростите на 3 и 4 като се превключва има хрупане.Моля и за съвети какво може да се направи(трябва ли да сменям скоростна кутия или мога да оправя тази) .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                            Здравейте,
                            също като колегите и аз съм с Терано 1, кинг каб (дълга база с 4 врати) 2.5тд модел 1994. Преди около 1000км започнаха същите симптоми - виене на скоростната кутия, четвърта скорост изплюваше и трудно влизаха останалите скорости. Миналата седмица започна да се чува и стъргане на нещо отчупено, а освен втора и пета скорост друго не влизаше.
                            Закарах джипката на майстор, който свали и отвори скоростната кутия и се оказа, че липсват няколко иглени лагера, заминали са аксиалния и висящия лагери и феродовия диск е за смяна. Поправката на самата скоростна кутия излиза доста по-скъпо отколкото закупуването на същата втора употреба, само дето проблема е че точно от такава джипка много трудно (поне аз) успявам да намеря оферти за скоростна кутия.

                            Въпросът ми към тези, които вече са настъпвали тази мотика е - с каква друга скоростна кутия мога да заменя настоящата, и мога ли да ползвам такава от терано 2 модели 1995,1996 и 1998 - понеже от тях има много по моргите. Моделът на моята кутия е FS5W71C. Единствено ми идва на ум, че донорът трябва да е също дизел 4х4, същите кубици (и дълга база?).

                            Благодаря предварително и успех!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Терано 1 - Проблем със ск.кутия или аксиален лагер.

                              Кутията ти като номер е като на всички терано 1 без трилитровия бензин, всички терано 2 преди 1996-та (правоъгълните фарове) и всички бензинови терано 2 след това. Останалите терано 1 и терано 2 (бензиново трилитрово терано 1, 2.7TDI и 3.0Di терано 2) са с по-здрава кутия и също е възможно да се сложи. Остава да прецениш дали може да се куплира към точно твоя двигател - премери дупките на камбаната и дължината и конфигурацията на първичната ос. Ако това е OK, може да се наложи да се правят някакви еквилибристики около съединителя, в смисъл да се прецени коя част от какво терано да се вземе. Във форума имаше човек слагал кутия от 2.7TDI на 2.7TD или 2.4 бензин, и беше стъкмил нещата успешно. Ама не ме питай в коя тема - не знам.

                              Ако бях аз, щях да кача старата кутия в багажника и да обикалям моргите с нея и да сравнявам. При Nissan изненади винаги са възможни.

                              Дълга/къса база е без значение - всичко до карданите е еднакво. Колкото до кубиците - гледай камбаната и дължината на първичния вал. Струва ми се че трудно ще намериш кутия точно от твоята модификация возило, защото са редки.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X