Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електронно запалване К160 2.8

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електронно запалване К160 2.8

    След внимателен оглед открих че 2.8 бензин ( L28 мотор) на Нисана е с чукче и наковалня. Логично въпроса - как мога да му инсталирам електронно запалване?
    Разполагам с GM HEI 4-Pin модул (използва се примерно в Опел Кадет и работи с VR-сензор, индуктивен), дали мога да го свържа директно към чукчето?

  • #2
    До: Електронно запалване К160 2.8

    Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
    След внимателен оглед открих че 2.8 бензин ( L28 мотор) на Нисана е с чукче и наковалня. Логично въпроса - как мога да му инсталирам електронно запалване?
    Разполагам с GM HEI 4-Pin модул (използва се примерно в Опел Кадет и работи с VR-сензор, индуктивен), дали мога да го свържа директно към чукчето?
    Не. За да свържеш директно към чукчето ти трябва комутатор, предвиден за датчик на Хол. Примерно от Лада или Голф2

    Коментар


    • #3
      До: Електронно запалване К160 2.8

      Обаче в описанието на ХЕИ модула пише изрично да не се използва с датчик на Хол. Данните на VR сензора (пасивен, индукционен тип) показват пиково напрежение 50 Волта !

      Коментар


      • #4
        До: Електронно запалване К160 2.8

        Ама ти имаш ли индуктивен датчик или не?

        Коментар


        • #5
          До: Електронно запалване К160 2.8

          Патрула си е с чукче и наковалня.
          Инак отделно си имам правилния датчик, но за да го използвам примерно трябва да преработя делкото с 6-зъбна плочка вътре (вместо с 6-те гърбици за чукчето) по аналогия с това:


          Затова и се чудя какви са характеристиките на сигнала от чукчето и дали мога да го подам на входа на ХЕИ модула ?

          Коментар


          • #6
            До: Електронно запалване К160 2.8

            Избери си едното:

            или подаваш сигнал от чукчето на комутатор като за датчик на Хол,

            или ползваш индуктивен датчик със зъбен венец, контролер към него и комутатор, какъвто иска контролера - ако е отделно.

            Чукчето само не създава сигнал. То просто затваря една верига към маса и я отваря, когато според делкото трябва да има искра. Какво ще правиш с този "сигнал" - изцяло твоя работа. Комутаторите за датчик на Хол очакват от датчика подобно поведение, само дето сигналът е по-красиво формиран - няма искрене/подскачане по преходите. Друга особеност на датчика на Хол е че освен ниското, той формира и високо ниво. Ти ще го "формираш" с резистор 1 килоом към това, което уж е захранване на датчика. Той, вътрешно, прави приблизително същото.

            Коментар


            • #7
              До: Електронно запалване К160 2.8

              Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
              Патрула си е с чукче и наковалня.
              ...
              Затова и се чудя какви са характеристиките на сигнала от чукчето и дали мога да го подам на входа на ХЕИ модула ?
              Сигнала си е просто контакт, в цифров вид е "1" и "0"...в карайна сметка комутатора за всеки датчик стига до това.
              Все пак това нужно ли е, защото,колкото по-малко "жици", толкова по-добре...в калта и под водата.

              Коментар


              • #8
                До: Електронно запалване К160 2.8

                Мерси Ясене, ще пробвам с комутатор за датчик на Хол + 1кОм.
                Колега ЧриЧри, принципно сте прав. Обаче не смятам мотора да се потапя до делкото, това значи над метър и 20-30 см. Проблема е там че искам силна стабилна искра, точен аванс на запалването и да не следя състоянието на чукчето (+ редовната му смяна). Сигнала далеч не е "0" и "1" в случая, нивата му са от значение (VR сензора дава пикове от поне 50 волта).

                Коментар


                • #9
                  До: Електронно запалване К160 2.8

                  Чукчето все ще го следиш. Имай предвид, че патрулът има бобина с вариатор. Трябва или да махнеш вариатора, или да сложиш нискоомна без вариатор. Продава се под кодовото название "бобина за Самара".

                  Коментар


                  • #10
                    До: Електронно запалване К160 2.8

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Чукчето все ще го следиш. Имай предвид, че патрулът има бобина с вариатор. Трябва или да махнеш вариатора, или да сложиш нискоомна без вариатор. Продава се под кодовото название "бобина за Самара".
                    Какво е бобина с вариатор
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Електронно запалване К160 2.8

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      Какво е бобина с вариатор
                      Към бобината има едно керамично тяло, което е резистор примерно 1 ом. Нарича се вариатор, вероятно защото променя работния ток на бобината. Може да е закрепен на бобината или отделно. При въртене на стартер бобината се захранва директно, а при нормална работа - през вариатора, за да протича през нея по-малък ток.

                      Извън теорията, голямо дрво. Който се е борил с Москвич 412 и клонингите му, знае.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Електронно запалване К160 2.8

                        Мерси.
                        В тоя ред на мисли - имам излишна бобина на EPS от компактните (електронна)
                        1 970 125
                        бош 0 221 122 349

                        ако жейми ми донесе рома и една две бири може и да му я дам
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #13
                          До: Електронно запалване К160 2.8

                          Колега ЧриЧри, принципно сте прав. Обаче не смятам мотора да се потапя до делкото, това значи над метър и 20-30 см. Проблема е там че искам силна стабилна искра, точен аванс на запалването и да не следя състоянието на чукчето (+ редовната му смяна). Сигнала далеч не е "0" и "1" в случая, нивата му са от значение (VR сензора дава пикове от поне 50 волта).[/QUOTE]
                          По-точно: "Кри Кри". Това за потапянето е метафора, но и доста на по-плитко перката създава "нужната влажност". Без да изпадаме в спор за този сензор,момента на педварението е точно определен,което е точно 1-ца и нула,а после електронното,според вида си може да изработи искра,или поредица от такива, с различна големина и продължителност.
                          Поздрави !

                          Коментар


                          • #14
                            До: Електронно запалване К160 2.8

                            Колега КриКри (извинявам се за ЧриЧри-то де), при чукче и наковалня хич не съм уверен че някъде има точно определен момент... по-скоро варира поне с около 5 градуса.

                            Търтее, рома ти е купен Но ме чака малко да оздравея.
                            Обаче бирите аз ще ти ги избера, с риск да се намусиш малко

                            Коментар


                            • #15
                              До: Електронно запалване К160 2.8

                              Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                              Търтее, рома ти е купен Но ме чака малко да оздравея.
                              Обаче бирите аз ще ти ги избера, с риск да се намусиш малко
                              Тя бирата е само ако искаш бобината бе
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X