Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напречна щанга

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Напречна щанга

    Да туря малко масло в огъня.

    Напречната (Панхард) щанга след лифта стои под ъгъл. Моста се измества, съответно. Кое е по-добре - преместване на захвата към шасито малко надолу, удължаване нащангата (или регулируема такава), или и двете.

    ...Или и двете, + раздалечаване на захватите. Така и така единия ще се мести надолу, никакъв е проблема да се премести и навън, макар и с малко - около 2 см.

    Е, какво мислите по въпроса? Щото най-лесно е една регулируема щанга, и никакво пипане повече. Ама щангата седи под прилично голям ъгъл, дето според мен не е много реден.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

  • #2
    До: Стабилизираща щанга

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Да туря малко масло в огъня.

    Напречната (Панхард) щанга след лифта стои под ъгъл. Моста се измества, съответно. Кое е по-добре - преместване на захвата към шасито малко надолу, удължаване нащангата (или регулируема такава), или и двете.

    ...Или и двете, + раздалечаване на захватите. Така и така единия ще се мести надолу, никакъв е проблема да се премести и навън, макар и с малко - около 2 см.

    Е, какво мислите по въпроса? Щото най-лесно е една регулируема щанга, и никакво пипане повече. Ама щангата седи под прилично голям ъгъл, дето според мен не е много реден.
    Вчера специално гледах захващането. Отгоре яка планка, отдолу захваната на моста. Трудно ще се удължи без изместване на ъгъла. Трябва много играчка и прецизност. За 2" лифт, едва ли си заслужава. Невярвам ходовете да се променят значително. Пък и връщането става невъзможно. Виж при по-голям лифт и само кола за траял, става.
    Чавдаре, скъпи са! Почват от 400 лв. бройката. Ама не може, хем душата в рая ....
    Като си тръгнал на състезания /знаеш гориво, участие, консумативи и т.н/ да не дадеш 2 бона за окачване. Дори и 5-7 хиляди лева. Как да печелиш, когато колата не е стабилна и рискуваш не здравето, а живота си. Затова се почват едни експерименти и окачването те предава. За по-нормално "яздене" става, но сега за разлика от преди 2-4 години, както казва Пламен - нещата са доста напред.

    Ако искате просто променете заглавието на темата.
    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

    Коментар


    • #3
      До: Напречна щанга

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Да туря малко масло в огъня.

      Напречната (Панхард) щанга след лифта стои под ъгъл. Моста се измества, съответно. Кое е по-добре - преместване на захвата към шасито малко надолу, удължаване нащангата (или регулируема такава), или и двете.

      ...Или и двете, + раздалечаване на захватите. Така и така единия ще се мести надолу, никакъв е проблема да се премести и навън, макар и с малко - около 2 см.

      Е, какво мислите по въпроса? Щото най-лесно е една регулируема щанга, и никакво пипане повече. Ама щангата седи под прилично голям ъгъл, дето според мен не е много реден.
      Мисля, че ако удължиш щангата моста няма да си дойде на мястото, и ще се получи странно клатушкане на купето в две посоки, нагоре надолу и странично.
      0877 83 30 90 - Жоро

      Коментар


      • #4
        До: Напречна щанга

        Първоначално публикуван от stanlypld Преглед на мнение
        Мисля, че ако удължиш щангата моста няма да си дойде на мястото, и ще се получи странно клатушкане на купето в две посоки, нагоре надолу и странично.
        Той сега не си е на мястото. Изместен е със сантиметър на дясно. А както и да удължавам, клатушкането ще си е все такова. От там като я закарам на реглаж, няма машина, дето да измери сastor ъгъла както трябва, понеже диагоналите не са равни, а машините се ориентират по това. Отделно дърпа леко на дясно, пак поради същата причина.

        Има няколко варианта:
        1. Удължаване на щангата с около сантиметър - толкова, че да си дойде моста по средата при нормално натоварен джип, тоест при неутрално положение на задното окачване. Тук проблема е че понеже ъгъла на щангата си остава почти същия, при по-натоварен, или при неравности, страничното изместване ще си истане същото, а именно, при разтягане на окачването моста ще се измества надясно, докато при сгъване - наляво.
        2. Удължаване на горния захват на щангата (тоя към шасито), за да дйде щангата до по-близко до хоризонталното положение при нормален товар. Така окачването ще се държи най-естествено, обаче захвата става нисък, и при определени условия може да удари някъде. В кита на Calmini има точно това решение.
        3. Комбинация от двете - най-голямя разправия, понеже хем се прави щанга, хем се играе със захвата.
        4. Раздалечаване на захватите - и долен, и горен колкото може повече, вдигане леко на долния, и сваляне леко на горния. Най-голямата разправия, защото се преправят и двата захвата, и се прави нова щанга.
        5. Премахване на напречната, и горноте 2 щанги, и заместването им с А рамо с шарнир/унибал към моста. - това надали ще се наема да го правя, а и е възможно държането на задното окачване да се промени драстично. Предимството му е че моста винаги е в центъра, независимо от лифта, товара, и неравностите. Почти никоя джипка не е с такова. За една, която знам, е Suzuki VItara. Обаче Тераното е доста по-тежко от Витара, което води до някои трудности.

        Просто искам мнения от хора, дето са се борили със същото.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Напречна щанга

          Мисля, че свалянето на захвата на щангата е по доброто решение. Сваляш дотолкова, че на равен под и джип в покой щангата да е в хоризонтално положение. даже май така моста би трябвало да си дойде на мястото. Една планка се прави лесно, останалото са чекнежи по рампата
          0877 83 30 90 - Жоро

          Коментар


          • #6
            До: Напречна щанга

            Първоначално публикуван от stanlypld Преглед на мнение
            Мисля, че свалянето на захвата на щангата е по доброто решение. Сваляш дотолкова, че на равен под и джип в покой щангата да е в хоризонтално положение. даже май така моста би трябвало да си дойде на мястото. Една планка се прави лесно, останалото са чекнежи по рампата
            Напълно вярно.Максимално да е водоравна щангата.

            Коментар


            • #7
              До: Напречна щанга

              Първоначално публикуван от koko11 Преглед на мнение
              Напълно вярно.Максимално да е водоравна щангата.
              Да. Ама се опасявам от "дрън" при максимално сгънато дясно колело, щото захвата ще слезе под нивото на моста, когато е сгънат.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Напречна щанга

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Да. Ама се опасявам от "дрън" при максимално сгънато дясно колело, щото захвата ще слезе под нивото на моста, когато е сгънат.
                няма да слезе чак толкова, принципно колкото ти е лифта толкова ще е максималната дължина на планката може да дойде и по къса, така че може да седи както е седяла преди лифта, по надолу на дали ще слезе.
                0877 83 30 90 - Жоро

                Коментар


                • #9
                  До: Напречна щанга

                  Ами другия край на захвата.Горния.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Напречна щанга

                    Ето малко снимки:








                    Прикачени файлове
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Напречна щанга

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ... 2. Удължаване на горния захват на щангата (тоя към шасито), за да дйде щангата до по-близко до хоризонталното положение при нормален товар. Така окачването ще се държи най-естествено, обаче захвата става нисък, и при определени условия може да удари някъде. ...
                      Това ти е най-безболезненият вариант. Само трябва да се направи здраво, че иначе става така ...
                      Няма какво да се притесняваш, че можело да удари някъде. За да сгънеш докрай окачването или няма да си с висока скорост, или ще си на място, където няма къде да удариш захвата. А за удряне можеш да удариш всичко. И самата напречна щанга можеш да изкривиш, ако се издрусаш на някой камък връз нея. Таман 2 пъти ми се е случвало, преди да я усилим.

                      Който не иска да рискува да удари някъде - да кара само по асфалта или по равни черни пътища.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Напречна щанга

                        Много гласове станаха за тоя вариант. Явно това ще е. Пък ако се случат някакви проблеми евентуално, ще мисля друго.

                        ...ама както казваше един съфорумник: "С твойто каране, и солети да сложим, пак няма да имаш проблеми." Та, надали.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X