Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

    Много моля,ако някой може да направи анализ,- добра крачка ли е била навремето преминаването от 3.3 старовремски двигател с повдигачи и долен разпределителен вал към по модерният 2.8 .
    Какви според вас са доводите за намаляване на обема,с по къс ход на буталото ли е вторият.Какви са въртящите моменти на двата,пълен дизел ли са,или с форкамерно запалване.Като тегло да ги сравним,и също има ли приемственост между тях,взаимозаменяеми части.
    Някъде четох че 3.3 е разработка на Крайслер за малки плавателни съдове ? А вероятно 2.8 си е на Нисан ?

  • #2
    До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

    2.8 е с предкамерно впръскване. За другото - не знам. Прилично надежден е, главата му е слабо място. Сравнително късоходов, с всичките последствия от това.

    Въпрос на вкус. На това от подписа ми е 2.7, 4 цилиндров, с долен вал, без верига или ангренажен ремък, с чугунена глава. Доволно стара конструкция, произвеждан дъъълго време, може би колкото и патролския 6-ак. Интересното е че на по-лека джипка са сложили двигател, който по редица параметри превъзхожда тоя на големия патрол. До колкото знам и лесно се насажда 2.7-цата на патрол. Вероятно не е толкова дълговечен, но съм видял доволно голям брой на по 200 - 300 лиляди километра, дето си работят безгрижно.

    Някаква фирмена политика водят, от която не отбирам много. Разчитат повече на доказали се конструкции през годините, и сменят тотално двигателите само като имат зор.

    За 3.3 не знам почти нищо.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

      Спарки, шест цилиндъра винаги са по-добре от четири.

      2,8 е унифициран с Лаурел и прочее леки коли.

      3,3 е камионски мотор, изцяло чугун, редова помпа (2,8 е с роторна) - има версии с и без турбо (всъщност както и 2.
      Мощността на 2.8 е по-голяма и е по-пъргав мотор.

      24В спрямо 12В, също така
      Последно редактирано от turtey; 15-09-09, 09:48.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #4
        До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Спарки, шест цилиндъра винаги са по-добре от четири.
        Тема на друг разговор.

        Ако беше V6 3 и кусур литра, бих се съгласил.

        А така:
        - по-дълъг
        - повече движещи се части
        - повече триене
        - повече топлинни загуби (все пак е с предкамерно впръскване)
        - по-малки бутала
        - по-къси ходове (зле за джип)
        - единственото предимство, може би - по-равномерна работа, и по-малко шум.

        Изобщо, 6-ак дизел с тая кубатура, еле пък редови, е малко не на място, особено за джип. Не знам за друг подобен, слаган на друг джип.

        Не става дума дали го харесвам или не. Става дума за концепция, а аз не намирам чисто технически аргументи в нейна полза. Може и да не съм прав.

        ПП: Ето криви за 2.8:


        Сам виждаш къде му е изтеглен въртящия момент - към 3-те хиляди оборота.
        Последно редактирано от sparkybg; 15-09-09, 10:27.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

          Е не
          В6 са два три цилиндрови двигателя - много нестабилна конструкция. Общо взето смислени В6 прави една фирма в света.
          Тия с директното впръскване пък ако знаеш как чукат и как тресат (за старите двигатели говорим)
          А шест цилиндровият двигател е идеално балансиран - та по-малко вибрации и съответно е по-издръжлив

          ПП А за въртящият момент - еми не знам - моят практически никога не вижда повече от 2500 оборота
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            ...та по-малко вибрации...
            Да.

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            ...и съответно е по-издръжлив
            Въпрос на конструкция. Ама, и по-дълга глава, по-дълъг колянов вал, по-тежък, повече топлинни загуби. Това всичко е в минус.

            ПП:

            Тук http://www.dieselgas.com.au/images/dynacharts има доста криви на най-различни двигатели. Поразгледай.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              по-тежък, повече топлинни загуби. Това всичко е в минус.
              ми главата е от халумин - това за теглото
              и за топлинните загуби - тъкмо да грее по-малко че иначе
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ... Става дума за концепция, а аз не намирам чисто технически аргументи в нейна полза ...
                А ти сигурен ли си, че този вариант е направен по технически съображения? Или просто са се принудили да напъхат подходящ двигател от лека кола за да могат да продават в Европа?
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  ми главата е от халумин - това за теглото
                  затова ги и пукат а и халумина значи още повече топлинни загуби, разбирай кофти КПД. По-голямо топлинно разширение, съответно по-големи натоварвания върху главата.

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  и за топлинните загуби - тъкмо да грее по-малко че иначе
                  Това отново е въпрос на конструкция.

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  А ти сигурен ли си, че този вариант е направен по технически съображения? Или просто са се принудили да напъхат подходящ двигател от лека кола за да могат да продават в Европа?
                  Това имам в предвид. Че аргументите не са технически, а икономически.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                    Друг подобен дизел има при Range rover 2,5TDS i Mercedes G300 disel ... с подобен малък обем

                    Коментар


                    • #11
                      До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      затова ги и пукат а и халумина значи още повече топлинни загуби, разбирай кофти КПД. По-голямо топлинно разширение, съответно по-големи натоварвания върху главата.
                      За халуминта не съм съгласен - хубавите двигатели са изцяло алуминиеви - и има защо
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        и има защо
                        Е има. Тегло. При предкамерен дизел единствено и само. Тегло. Нищо повече.

                        При новите с директно впръскване е друго, ама не говорим за тях.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                          Имах 3.3 турбо.
                          Еми няма такъв корав мотор.Това да пукне глава абсурд( карал съм без грам вода около 10 км така се налагаше че дърпах нещо дето неможеше да се откачи (никакви последствия даже и пара спря да излиза.
                          Но както се знае мотора е доста стар модел 24 волта два акумулатора са си разход.Разхода е доста на мен ми е горял около 13 средно което си е разход спрямо 2.8.
                          Въпрос на предпочитание.Като си взема пак ще е 3.3

                          Коментар


                          • #14
                            До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                            Първоначално публикуван от Stefan_yj Преглед на мнение
                            Друг подобен дизел има при Range rover 2,5TDS i Mercedes G300 disel ... с подобен малък обем
                            За рейнжда не знам, обаче За G300GD случая е аналогичен:

                            За стария, без турбо:
                            113к.с. при 4600 об/мин
                            191Nm при 2700 об/мин

                            Скромни параметри за джипов двигател.

                            Виж за G300TD:
                            177к.с. при 4000 об/мин
                            330Nm още при 1600 об/мин

                            Това вече по ми допада.

                            ПП: За хубав двигател - еми трилитровия 4 цилиндров D-4D на Тоyota е хубав двигател, например. Ама е от друго време.
                            Последно редактирано от sparkybg; 15-09-09, 11:35.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Сравнение на параметри между двигатели 3.3td & 2.8td

                              3,3 е камионски мотор, изцяло чугун, редова помпа (2,8 е с роторна) - има версии с и без турбо (всъщност както и 2.
                              Кои камион е с този мотор
                              Мощността на 2.8 е по-голяма и е по-пъргав мотор.
                              Карал ли си, Y160/260 3.3 с турбо?
                              Последно редактирано от hunter vl; 16-09-09, 21:35.
                              "Не мога да разбера как живеят спокойно хората които изобщо нямат никакъв джип..."
                              Кольо.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X