Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2.0 бензин работи като дизел - MR20DE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2.0 бензин работи като дизел - MR20DE

    Здравейте, моля за мнение по следния проблем:
    От доста време се появи въпросния шум от клипчетата. Чува се през 80% от времето, когато моторът работи. Понякога се променя, когато натисна съединителя, понякога няма никакъв ефект.
    На полусъединител имам виене от лагер помпата, което също не се случва всеки път. Колата е с ръчни скорости. Взех я на 75000км и би трябвало да са реални, тъй като е купена от Нисан София и е обслужвана редовно само там.
    На първото клипче тракането се чува основно под преден ляв калник, докато в момента шумът се е променил малко и като сила и като локация.
    Предполагам няма връзка, но по същото време се появи и друг проблем по ходовата част. При всяко стартиране на колата и съответно достигане на 25-30км/ч се чува едно изщракване под автомобила(взе едно някаква дебела метална пластина се отплесва и удря в нещо), а след това се чуват 4-5 глухи удара. Въпросното изщракване и тупане се чува еднократно, само след запалване на автомобила.
    Още като взех колата смених маслото на диференциала и раздатката, като старите изглеждаха сравнително бистри. Маслото на двигателя също е сменяно вече 2 пъти, като шумът се появи докато беше с ново нисанско масло, но продължи да го има и при втората смяна с Ravenol VSI 5W-40.
    Скоростите влизат сравнително лесно, с изключение на първа, при която не трябва да натискам силно наляво, иначе напред запъва. Няма разлика и дали ще напомпам няколко пъти съединителя. Колата няма газ. Няма и грешки на диагностиката.

    Автомобилът е Qashqai J10 2.0 бензин 4x4 2011г, като съм с ясното съзнание, че може би темата ще остане без развитие, тъй като в този форум подобни "кошници" не са долюбвани.
    Ето и клипчетата:
    Преди година
    https://streamable.com/qaa6bo

    Сега
    https://streamable.com/7kcv9v

    Предварително благодаря на отзовалите се!

  • #2
    Здравейте,
    Според мен проблемът не идва от двигателя, а от двумасовия демпферен маховик. Възможно е и при гасене на двигателя, да се чува и усеща и нещо като удар. При натиснат съединителя, би трябвало това тракане да изчезва. За съжаление, цената на този маховик е доста солена и не подлежи на ремонт, а само на замяна и е от порядъка на 2000 и нагоре лева. Виенето не съм сигурен, че е от лагерпомпата, но е свързано отново със съединителя, определено. Ако се решите на ремонт и подмяна, сменяйте всичко комплект.

    Коментар


    • #3
      Определено звука идва от съединителя.
      Двумасовият съединител е доста по сложен и с повече движещи се елементи, и при износване започва да издава такива странни звуци.

      А когато се повишат оборотите на място, примерно до към 1200 - 1500 променя ли се звука ?

      Според мен трябва колкото може по-скоро да се разглоби защото това тракане може да доведе до сериозни щети и на други елементи които в момента не са за смяна.
      Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
      Място и хора към които да принадлежи ...

      Коментар


      • #4
        Маховика ти варира от 1000 лв до 1600 според зависи кой производител ще избереш Лук,Валео или Сакс
        https://www.autopower.bg/%D0%BC%D0%B...12069c117.html

        Коментар


        • #5
          В този тип маховоци има едни пружини, които обират плавно вибрациите и предпазват от ударни натоварвания коляновия вал. С времето обаче изсъхва смазката около тези пружини и е възможно да се появят подобни шумове. Важно е ходът при усилие да не е прекалено голям, а ако е - то значи пружините са вече посплескани и тогава вече не обират вибрациите достатъчно и се получават удари и най-отчетливо това си личи при загасяне на двигателя. Различните производители на подобни маховици имат методика за изпитването им за този ход/луфт при натоварване, но за съжаление се тестват само свалени.

          Коментар


          • #6
            Благодаря ви за отговорите! Ходил съм няколко пъти на майстор, но естествено не си показа магариите, които иначе прави през 80% от времето. Показвам само клипчетата и всички почват да се чешат по главата дали наистина това е бензин. Не съм забелязал промяна при повишаване на оборотите, но събота ще тествам пак на светло и ще пуша отново. При гасене на двигателя понякога има едно потропване от към двигателя. При спускане на скорост също се чува къркорене точно когато върна газта и минава към моторна спирачка.
            Странното е, че един ден тракането се влияе частично при натискане на съединителя, друг път няма никакъв ефект. Понякога с паленето започва да трака, понякога след като съм минал 5-10км. Относно виенето на полусъединител... по всички симптоми в техническото ръководство отговаря на аксиален лагер-помпа, но със сигурност има връзка с цялата картина.
            В общи линии спор няма, че като се отваря е добре да сменя всичко комплект, но маховикът наистина ускъпява двойно нещата. При последния преглед забелязаха омасляване под скоростната кутия, което най-вероятно също има връзка.
            Преди няколко месеца се беше скъсал маншона на вътрешното каре от страна на скоростите. Всичко отдолу беше в грес. При смянта на маншона смених и маслото в скорстната кутия. Няма как да съм сигурен, но преди това не съм забелязал въпросното омазняване. Колата и сега не прави мазни петна като е паркирана за дълго време.
            Дали можете да препоръчате сервиз във Варна, който да има опит с подобен род проблеми? Не държа да е толкова евтино, колкото да е качествено. Харесвам си колата. Имам и някакъв вариант за купуване на оригинални части с отстъпка, което пък не е прието в повечето сервизи.

            Коментар


            • #7
              Търсете майстор, който има отит в шумовата диагностика. Трудно е да се каже със сигурност - вътрешните кухини разнасят звука . Опита ми със съединителите (двумасови) не е никак малък ,но тези шумове не са типичните . Подсказаха ВИ да проверите при гасене (без да натискате педала на съединителя) дали се чува характерното причукване "тък ,тък".
              В по лека форма подобни шумове при едно Мицубиши (излязоха от балансиращ вал и разбити легла в блока) ,с Нонда CR V (пак балансиращи валове ,но са в картера комплект с маслената помпа),в друг случай имаше спукана пола на бутало и т.н. . Преди седмица филм с една малка корейка -разхлабена демферна шайба и звука се разнася във всички посоки.
              За да не се филмирате, първо щателна диагностика. Маховика е лесен за диагностика и всеки с известен опит може без разглобяване да го провери,а с отваряне на картер и клапанен капак ще се проверят всички други "злосторници".

              Коментар


              • #8
                Дефазатор на разпределителния вал също не е диагноза за подценяване...
                Фиат Купе
                Опел Фронтера В
                Мицубиши Паджеро Пинин

                Коментар


                • #9
                  Този двигател няма склонност към проеждевременно износване на балансирашите валове и маслена помпа, особено на толкова малък пробег. Фазорегулаторът, ако създава проблеми от своя страна, ще има загуба на тяга и записана грешка за това, така че също е много малко вероятно да е от него. Много малко вероятно е и да е от веригата - разтягане се получава едва след 150 000 км и тогава има съпътстващи симптоми като трудно палене, неравномерни обороти на празен ход и отново загуба на тяга. Тъй като на тези двигатели няма хидрокомпенсатори на повдигачите на клапаните, не е изключено и те да потропват - производителя си препоръчва проверка и регулировка на всеки 80 000 км, но съм по-склонен да предполагам, че шумовете са породени от двумасовия маховик.
                  Няма да навреди консултация в оторизиран сервизен център на Nissan.
                  Последно редактирано от PeterP@n; 18-11-21, 05:57.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X