Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нисан патрол - окачване за една идея по-мека возия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нисан патрол - окачване за една идея по-мека возия

    Здравейте,

    Наскоро взех патрол y61 с м57 мотор, колата се ползва осново за пътувания със семейството и до момента се справя чудесно ( около 4000км за 3 месеца )
    Единствения "недостатък" който намирам към момента е значително по-твърдата возия от другите ни 2 автомобила - джип с независимо отпред и лека кола ( за леката кола е ясно )
    Знам, че при два цели моста няма как да говорим за комфорт, но в патрола абсолютно всяка малка неравност се усеща - по черно няма проблем, там спадам гумите и е една идея по-добре.
    Патрола е с 2.5 или 3 инча лифт и 33ки, подозирам че твърдата возия се дължи отчасти на по-лекия мотор, но преди няколко дни пътувахме 5 души вътре и нямаше особено подобрение.

    Въпросът е - ако сложа една идея по-меки амортисьори ще се подобри ли пътното поведение или директно да търся и по-меки пружини ?
    Също така ако има някой от София с който можем да се срещнем и да сравним машините, би ми било полезно.

    Поздрави

  • #2
    Колко помпаш гумите за по пътя?
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      Имаш тежки мостове с тежки гуми, всичко това под пружините. Можеш да го направиш по-мек но ще се клати повече и пътното поведение ще е по-лошо.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        Гумите са на 2 бара, но за 2.6 тона отгоре смятам е ок. Другия джип е около 2.2 тона и гумите ги помпам на 1.8 за път.

        Коментар


        • nissan_gr
          nissan_gr коментира
          Редактиране на коментар
          При мене при сходна маса на колата (премерена) по магистрала карам на същото налягане.

      • #5
        Помпат се спрямо размера, а не спрямо какво има върху тях. За 33ки 2 бара са много, според мен. Особено за задните. Трябва да има видими кореми и отпред, и отзад, ако искаш комфорт.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          ... и нормален и правилен контакт с настилката.

        • nissan_gr
          nissan_gr коментира
          Редактиране на коментар
          Тука не съм съгласен. На вратата на колата си има различни налягания според товара при един и същи размер гуми. Общо взето важи законът на Бойл.

        • nissan_gr
          nissan_gr коментира
          Редактиране на коментар
          Правилния контакт с настилката според мене зависи и от формата на гумата. Ако е по-равна, може да понесе малко повече, отколкото някои, дето стоят кръгли и без джанта

      • #6
        Вчера, над Говедарци, баш налягането на дълъг Y61 коментирахме с Gustav 6x6, че нещо 35"-те не ми изглеждаха нормално, та той каза, че са на 2.5÷3bar щото с правилното налягане нямало да му стигне един резервоар и за връщане до София.

        За налягането и окачването има много писано, и подбора на всичко това е много важен според идеята за ползване, щото пълно щастие няма.

        P.S. На тръгване към Самоков си направих гумите (които да 255/70/15) на 1.8bar, с които в София карам на 1.6bar, и съжалих като минах "Рибката" и стъпих върху ремонтиращият се път !
        Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 25-07-21, 18:24.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • vas33
          vas33 коментира
          Редактиране на коментар
          Това на каква кола, онзи ден ходих до Самоков и съжалих че не съм взел патрола да карам по скапания път без да ме е грижа ?

      • #7
        Здрасти, моя патрол У61 дълга база е с 2,5инча trail master stage 2 окачване което се води комфорт. С 35инча гуми съм и нямам никъкви забележки към возията. По асвалт карам на 1,8 - 2,0бара а на черно ги държа на 1,2 - 1,5 бара.
        Мисля че за семеен автомобил за разходки това окачване е перфектно.
        Надявам се че до десетина дни и моя патрол ще излезе от бокса с м57 и ще можем да направим някоя разходка.

        Коментар


        • #8
          Aко се съмняваш , че в по-лекия мотор , е драмата , тури му на предния мост товар , пък ако ти хареса тъй-лесно ще измислиш някои "необходимодти " за отпред
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #9
            И аз в момента разследвам какво окачване да взема за моя( y61 къс), в момента е със стоковото. Карам го на 1.3 бара по асфалта и бива. Най - куцо е неравност на едното колело и се предава на другото но това са недостатъците на целия мост.
            Возил съм се на няколко патрула с евтино окачване на добинсон и не съм впечатлен.
            Допълнително всички дълги бази дето съм карал го има усещането на пикап дето е празен задницата подскача сериозно. Та някой колега с лифт окачване който е доволен може да сподели мнение като гледам сме доста хората дето имаме мерак за ъпгрейд.
            Land Rover Discovery
            Където е текло пак ще тече ...

            Коментар


            • #10
              Едното ми Терано беше с Трейл мастър и от към возия беше приказка. Който и да съм возил, всеки го отбелязваше.
              Сега при целите мостове вероятно няма да е същото, но аз бих заложил пак на същата марка в случая.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Да, в сравнение с оригиналното. Трейл мастъра беше с лифт +50 мм. Возеше много приятно, неравностите не се усещаха.
                Единствено като минус за мен беше - нестабилност при скорости над 100-110 км/ч.

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                ................

              • nissan_gr
                nissan_gr коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря, ще проверя да видя какво има за мене Имах нужда от такава информация.

            • #11
              "Най - куцо е неравност на едното колело и се предава на другото но това са недостатъците на целия мост."
              Пробвал ли си дали ще ти допадне , ако разкачиш едната ,или и двете стаб.щанги?
              За по-големи неравности (не паваж) , определено ми допада целия мост, особено на тежка и дълга кола , като дълъг Патрол , дълго Г , дълъг Дефендер , Рейндж.... Късите и леките (ТЛК 70) са по-маневрени ,по-проходими некъде си , но далеч повече ме изморяват
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • nissan_gr
                nissan_gr коментира
                Редактиране на коментар
                Аз съм пробвал без двете щанги и е безсмислено зле. Отделно задната щанга на 61-цата се откача и закача с копче и се пробва много лесно

            • #12
              Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
              Здравейте,

              Наскоро взех патрол y61 с м57 мотор, колата се ползва осново за пътувания със семейството и до момента се справя чудесно ( около 4000км за 3 месеца )
              Единствения "недостатък" който намирам към момента е значително по-твърдата возия от другите ни 2 автомобила - джип с независимо отпред и лека кола ( за леката кола е ясно )
              Знам, че при два цели моста няма как да говорим за комфорт, но в патрола абсолютно всяка малка неравност се усеща - по черно няма проблем, там спадам гумите и е една идея по-добре.
              Поздрави
              Това с комфорта и целия мост съм го чувал много пъти, но за мен е просто закллинание. Според мен е изцяло заради окачването. Като цяло 61-цата няма твърда возия, а като за такъв камион да не говорим. Сега да не скочи някой, ама Гранд Черокита, Тойоти 90-та серия, 4-рънери, 80-та серия с лифт, даже Рейндж Ровери возят осезаемо по-зле. 90-ката и 4-рънера са с независимо окачване отпред. Дори сток возят много по-зле. Не е изказване на гол г@з, имам идея и опит от доста прилични коли с независимо окачване.

              Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
              Патрола е с 2.5 или 3 инча лифт и 33ки, подозирам че твърдата возия се дължи отчасти на по-лекия мотор, но преди няколко дни пътувахме 5 души вътре и нямаше особено подобрение.

              Въпросът е - ако сложа една идея по-меки амортисьори ще се подобри ли пътното поведение или директно да търся и по-меки пружини ?
              Също така ако има някой от София с който можем да се срещнем и да сравним машините, би ми било полезно.

              Поздрави
              Не съм гледал колко е по-лек моторът, но съм почти сигурен, че ролята на окачването е много по-голяма. Дали да пробваш първо с пружини или амортисьори зависи също и от гумите. Ако гумите са ти леки, трябват ти по-меки амортисьори. Обратно, ако сложиш по-тежки гуми, ще усетиш подобрение в друсането.

              Важно е обаче да знаеш параметрите на окачването - ако е предвидено за глямо допълнително тегло, няма спасение, ще друса яко.

              Моят съвет, ако колата не беше вдигната, щеше да е да си караш с оригиналното окачване. Или ако ще го повдигаш, да ползваш само 50 мм подложки и панхард щанги с корекция. Заводското окачване е предвидено да понася много повече тормоз, на много по-сериозни терени и много по-дълги преходи отколкото си мислим в нашата мъничка страна. И то с години.

              Това също не е изказване на гол г@з. Аз карам с оригиналното окачване на подложки, имам 13 000 либри лебедка отпред, на покрива багажник, лед барове и палатка. И моторът ми е бая по-тежък от твоя Возя често доста багаж. Тежък. Заводското окачване не трепва. В момента, в които му дойде в повече, ще му сложа усилено, но изобщо не ми се иска и се надявам да не е скоро.

              Не ми се иска, защото имам и друга кола тоя тип и размер, повдигната с всичко - пружини, амортисьори, удължени основи за биелетките, панхарди - всички оригинални австралийски и друса много повече. Не съм го сменил само защото не знам кое е най-комфортното възможно. Или ще почна от амортисьорите или цялото.

              В момента съм в бокса, но не заради окачване, иначе на драго сърце ще те повозя, за да видиш за какво имам предвид.

              Засега съветът ми е да не бързаш. Щом излезе колата, нямам нищо против да ти покажа нагледно и да можеш да усетиш.

              Имай предвид, че повечето хора си повдигат колите, за да могат да ги покажат, без изобщо да са натрупали съответния опит и да знаят какво им трябва. Често даже не знаят за какво ще ползват колата, но се хвърлят на всички "задължителни подобрения".

              Надявам се да съм бил полезен, амо мога с още нещо, пак съм насреща.
              Последно редактирано от nissan_gr; 03-08-21, 15:56.

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Колкото по-тежък е автомобила, толкова по-добре вози, а в случая надресорните маси са доста повече от подресорните, а с допълнителният товар пък хептен, за това е и добрата возия, особено като си и с оригиналните пружини а не някои с 2÷3mm по-дебела тел от тях.
                Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 06-08-21, 22:23.

              • didooo
                didooo коментира
                Редактиране на коментар
                Баш тъй е . Карам подобна кола ТЛК80 . Толкова ми допадна возията й , че ме е страх , че ще я пре..ба и хич не в мой стил , ама й взех пак оригинални тойотски пружини и амортисьори.

            • #13
              Благодаря за коментарите, като има колега с патрол с възможност да ме повози за 1км просто да видя разликата ще съм благодарен. Иначе спаднах сега гумите, на 1.7 бара - разбира се има разлика, но мисля че може да е доста по-добре.

              Коментар


              • icerunner
                icerunner коментира
                Редактиране на коментар
                От къде сте, колега. Ако имате път към Железница / Плана мога да дам за тест драйв дълъг патрул с 4" окачване добинсън с прогресивни пружини. И пътя е раздрънкан, та теста ще е реален. Далеч съм от мисълта да си хваля окачването (нито да го критикувам), на мен също ми друса повече от колкото бих искал . Но нали искате да ставните как е при другите...

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X