Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лагери на предните главини на терано 2?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лагери на предните главини на терано 2?

    Имат луфт. Аксиален. При това не във всички посоки, а само горе и долу като клатя гумата. Като я клатя ляво/дясно, няма, или поне не мога да усетя да има.

    В сервизното ръководство пише "axial play - 0mm", демек хич.

    Май е ясно, че са за смяна. Ама от къде? Не им знам номерата, а сигурно за комплектче ще ми одерат кожата, или ако не, има вероятност да са ментета.

    Та, някой знае ли им номерата? SKF ги правят със сигурност - това поне го знам. 99.9% съм сигурен че са стандартни, и поради това предпочитам да ги купя от официален представител на SKF, FAG или друг известен производител, та да съм наясно какво купувам, понеже се убедих че на практика няма фирма за авточасти, на която да се има пълно доверие, а често лагери от магазина за лагери, продавани като авточаст, са значително по-скъпи. Понякога в пъти.
    Последно редактирано от sparkybg; 04-08-09, 23:11.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

  • #2
    До: Лагери на предните главини на терано 2?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

    Та, някой знае ли им номерата?
    Спарки,
    Ако може колата да ти остане на "крик" за известно време, просто ги свали и с тях в магазина, на лагера е изписан номенклатурния номер, с който го откриваш по всеки каталог. Ако са оригинални може би са Койо!
    LZ1HRD

    Коментар


    • #3
      До: Лагери на предните главини на терано 2?

      ....а ако те мързи и на главата ти вали, знаеш къде е гаража, идваш и почваме да се пулим и чешем по главите
      П.П. днеска издавам сутиена т.е. "Ситроена" дето е вътре, така че място има
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: Лагери на предните главини на терано 2?

        Днеска ще се слагат подложки на горните шарнири и ще се повдига още малко. Междувременно ще разузная колко струва ремонтен комплект за отпред. В краен случай ще взема някакво крайно максимално евтино менте, и ще гледам размери от него. А пък и Митака ще каже дали реално са за смяна, щото може и да не са. Аз малко съм се вманиачил в тая джипка.

        ...щото, сервизното ръководство е хубаво нещо, стига да слагаш само оригинални части. Ама вчера от Нисан ми обявиха цена от 470лв за един долен шарнир, при това само с поръчка. Айде нЕма нужда!

        Другото - лагерите са 2, конусовидни. Регулират се посредством гайка с дупки, която после се законтря с шайба с дъпки с резба и болтче. Та, нещото, което ме учуди е че след смяна и монтиране, регулиращата гайка се затяга с 80 и кусур нютонметра, гумата се завърта и в двете посоки няколко пъти, после се отвива, и се затяга отново с 6-8Nm, а накрая, при законтернето, за да съвпадне дупката на законтрящата шайба с дъпката на гайката, гайката се навива с още 15-30 градуса.

        И на други джипки ли се регулира по подобен начин? Най-вече ония 80 и кусур нютон метра? Ясно ми е каква е целта на това по принцип - лагера да улегне и да обере всички луфтове максимално, ама не са ли много чак 80Nm?

        Ето и страницата от ръководството:
        Прикачени файлове
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Лагери на предните главини на терано 2?

          Здравей Спарки за кой шарнир е 470 лева? Долния, тези са ненормални няма ли заместители баш толкова пък и не струва толкос пари все пак. Ако номера му е 401607F000 цената му е 164лв. оригинален е пак с доставка но е на 1/3.

          Коментар


          • #6
            До: Лагери на предните главини на терано 2?

            Вече са сменени. Купих GMB, или нещо такова, за по 47 лева. Ще ги видим що за стока са. Тия бяха най-читавите, които успях да намеря. 555 са ментета повечето, според информация на няколко продавача, DELPHI нямаше никъде.

            470лв за шарнир, както сам се досещаш, няма да дам в никакъв случай.

            Би ли могъл да провериш вариантите за тия лагери + семеринга за отпред?
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              До: Лагери на предните главини на терано 2?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Вече са сменени. Купих GMB, или нещо такова, за по 47 лева. Ще ги видим що за стока са. Тия бяха най-читавите, които успях да намеря. 555 са ментета повечето, според информация на няколко продавача, DELPHI нямаше никъде.

              470лв за шарнир, както сам се досещаш, няма да дам в никакъв случай.

              Би ли могъл да провериш вариантите за тия лагери + семеринга за отпред?
              Здрасти извади номер на лагера и да пробваме да го намерим.
              Аз смених шарнирите със нови на МОПАР,и съм много доволен.
              FORD MAVERIK 2.7TD
              Тел.0898662817
              LZ1IID

              Коментар


              • #8
                До: Лагери на предните главини на терано 2?

                Първоначално публикуван от iliikata Преглед на мнение
                Здрасти извади номер на лагера и да пробваме да го намерим.
                Аз смених шарнирите със нови на МОПАР,и съм много доволен.
                Е то в това е проблема - за да извадя номер, трябва да я разхвърлям. А не мога да остана без кола в момента. Луфта не е голям, та може и така да я оставя за момента, и просто да следя дали се увеличава.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Лагери на предните главини на терано 2?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ...ама не са ли много чак 80Nm?....
                  За конусните лагери и момента на всякъде е различно, най-много съм срещал на "Форд" 220 Nm, на "Джи4о" е 136 (по спомени) и пак със индиански ритуали - стягаш, връщаш, стягаш, въртиш и т.н.....
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    До: Лагери на предните главини на терано 2?

                    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                    За конусните лагери и момента на всякъде е различно, най-много съм срещал на "Форд" 220 Nm, на "Джи4о" е 136 (по спомени) и пак със индиански ритуали - стягаш, връщаш, стягаш, въртиш и т.н.....
                    Аха, значи си е що-годе стандартна процедура. Това ме интересуваше. Мерси за което.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лагери на предните главини на терано 2?

                      7 години по-късно, но все пак да попитам...имаше ли драма със сглобяването и луфтовете? Сменям дискове. Гайката стягаща лагера я отвих едва ли не на ръка, т.е. с клещи с остри човки вместо специалния туул на нисан. Обаче с този бг метод няма как да постигна 80нм, камо ли да ги премеря.
                      Имам динамометричен ключ, но няма какво да сложа на него. Не че тоя специален инструмент е кой знае колко специален и ще мога да си го изработя ама сигурно ще си отрепя един ден работа (след работно време до мръкване) за него. Безспорно лагерите са важно нещо, но...да бъда ли torque nazi или някой ДАП-аджийски пиниз ще свърши работа?
                      Как би се казвал като цяло този инструмент и мога ли да го намеря в някой нормален магазин? Примерно Зимбер на Сливница?

                      Благодаря предварително!

                      P.S. И той го затяга "на око"...
                      Последно редактирано от ivokbg; 30-08-16, 20:25.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лагери на предните главини на терано 2?

                        Описвал съм го в няколко други теми вече. Стагаш колкото можеш, после правиш няколко оборота на лагера както е стегнат, и после отвиваш докато килограмов чук, овисен на едната шпилка хоризонтално, започне да превърта лагера. После достягаш ако е нужно за да съвпаднат дупките за законтрянето. След един резервоар гориво пак ще направят луфт - повтаряш процедурата, без първоначалното яко стягане (яко, яко, стягам ги с едни извити клещи за зегерки със счупени предни върхове, не вярвам да докарвам нещо повече от 20Nm), а вместо него стягаш по-уверено. След тая процедура трябва да се укротят за доста време. Все пак можеш да направиш едно контролно след примерно още 1000-2000км, но едва ли ще има още значим луфт - моите изкараха 60000км, като последните 30000км без стягане - просто нямаха луфт. Преди 2 месеца ги смених за втори път. Никакви драми. Бяха правени еквилибристики със семерингите и затова бяха сдали.

                        ПП: Тоя от клипа слага прекалено малко грес. Мойте са наквасени доста по-добре при това със синя. От която Дедо може да каже че нЕма смисъл, обаче от наблюденията ми как се държи при разни условия, при които обикновена става на масло и изтича, или се отмива, смисъл определено има, още повече че не е на астрономическа цена - картуша е 11 кинта.
                        Последно редактирано от sparkybg; 30-08-16, 22:43.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лагери на предните главини на терано 2?

                          Хаха, каква работа си отворих с тия лагери В интерес на истината не се бях зачел твърде много в процедурата и не очаквах да се стига чак дотам за едни дискове. Понеже не бях правил такова нещо позагледах едно клипче за смяна на дискове на пикап Мазда и там в общи линии дисковете си излизат като барабаните отзад едва ли не. Т.е. сваляш гумата и апарата и те си падат... Тука обаче като свалих хъба се опулих... Може би не съм отчел факта, че пикапа сигурно не е със задвижващ преден мост и е по-проста конструкцията...

                          Това е другото, което щях да питам - за греста. Имам някаква черна, която май не се препоръчва за лагери и една червена, която я купих за карданите. Има високи температурни толеранси и пише, че е "особено подходяща" за лагери, кардани и шарнири. Ще сложа "като за наши хора" щом ти се струва, че тоя много я пести.

                          Благодаря за напътствията!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лагери на предните главини на терано 2?

                            Ъъъ, кой ти каза че за да сменяш дискове трябва да отваряш главината???? Дисковете на тераното спрямо главината са на болтове, 6 броя. И се сменя само диска без да пипаш абсолютно нищо друго.

                            Относно греста - и с обикновена нищо няма да им стане. Споменах я просто защото сам не очаквах да има осезаема разлика, а то има. Дали лагерите ще изкарат повече или по-малко с нея не знам. Просто се "държи" различно, и се вижда. Mobilgrease XHP 222 e въпросната, която ползвам. 11.90 е картуша в сайта, от който я поръчвам (ойлгруп).

                            Ей ти ги на картинка:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:brake-disc-japanparts-di144-1.jpg
Прегледи:1
Размер:39.8 КБ
ID:5725971


                            ПП: Ама съм заплес! Като на клипчето се сменят, Сори. Това е единстеното, дето не съм сменял по предницата. Демек трябва да се свали главината. Ама пък не е задължително да сменяш лагерите, ако са си в ред. Може само да ги измиеш и да им смениш греста. На пак не виждам къде е драмата. Никакви трудности няма нито покрай лагерите (независимо дали ги сменяш или не), нито покрай дисковете. Даже може да изчистиш от ръжда главината и да я пръснеш с термоустойчива боя. Ако няма усложнения процедурата я правя за 2 часа с мотаенето. Хубаво е и да смениш семеринга - така или иначе се маха, за да можеш да измиеш вътрешния лагер.
                            Последно редактирано от sparkybg; 31-08-16, 10:22.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лагери на предните главини на терано 2?

                              Приключих процедурата...ако се правят нещата както трябва определено не е за 2 часа работа. За 2 часа на колело - да, второто за толкова го направих. Не казвам, че не може да бъде направено по-бързо, но без особен зор и с внимание към дреболиите (и бира) си иска време.

                              Под както трябва разбирам да се почистят и измият спирачните апарати, да се почистят и смажат леглата на водачите с маншончетата, почистване около гривната на абс-а, махане на цялата стара грес и слагане на нова и прочее съпътстващи процедури. Избиването на главината от диска също си иска време, поне моите от ръжда и мръсотия яко се бяха спекли едно в друго. Бая се бяха спекли и големите болтове на спирачните апарати, а мястото е кът и не може да се използва кой знае колко дълъг лост. Та си требе почукване, попръскване с "козметика", чакане, псуване, напъване и т.н. Лагерите чак да ги мия не съм, но избърсах квото можеше. Семерингите също не съм сменял, защото бяха в чудесно състояние.

                              Малко ме озадачи, че вътрешния лагер, откъм семеринга не беше плътно стоящ (поне това ми направи впечатление на второто колело, на първото не съм се загледал) а целия имаше луфт в леглото си около 1мм. Т.е. не е като да е набит, а по-скоро стоеше в джобчето си. Не знам дали е нормално. След стягане на място луфт нямаше, преди да го сваля също.

                              А за който му предстои да прави процедурата и се опасява от стягането - системата така е направена, че не позволява безкрайна прецизност по простата причина, че шайбата с болтчетата, с която се фиксира гайката за стягане на главината така или иначе има дупки през...да кажем 30 градуса. Т.е. трябва да се се стегне толкова, че да съвпадне с някоя от дупките, а което така или иначе дава точно 1 възможен избор Предишната дупка обикновено е твърде хлабаво, следващата прекалено стегнато. Според мен важното е се вкарат хубаво лагерите преди стягане и да се повърти малко колелото, за евентуално ако има какво да уляга и после да се достегне ако е необходимо. Т.е. работата хич не е толкова сложна, колкото пише в ръководството
                              Последно редактирано от ivokbg; 02-09-16, 09:01.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X