Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбиниране на SD33

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Турбиниране на SD33

    Здравейте коледи! От известно време си мисля да турбинирам 3.3д на патрола и тъй като тия дни съм в карантина и се чудя какво да правя, си поръчах някой неща. Наред с задното стъкло си поръчах гнп, всмукателен и изпускателен колектор, плюс още една кривка(от въздушния филтър, към турбото). Знам че моторите не са съвсем същите но съм решил да го турбинирам, пък колкото изкара. Някой да е правил подобна интервенция или само за акъл, нека се включи. Въпроси много, какво турбо да търся, с променлива геометрия или не, настройки гориво-въздух, интеркулер, и тнт.

  • #2
    Понеже нямам оригинално турбо, някой знае ли параметрите му? От какъв по масов автомобил бих могъл да ползвам турбо, интеркулер?

    Коментар


    • #3
      То реално трябва да започнеш от това какво турбо искаш - с променлива геометрия или с гейт. Ако е с променлива как ще го управляваш - с вакум или с налягане. Пример : най-често ползваните турбини са от бмв м57(гарет гт 2260 с всичките и разновидности) , позлват се за тунинг на всякакви дизели. При ВАГ се ползва вакумен актуатор и се добавя планка за захващане. При алфа има и варианти за актуатор за налягане. Тези ,коли обаче се настройват от мапер , а при теб си трябва уред за ЕГТ, защото липсата на пушек не винаги е добре.
      Горното турбо ще е добър вариант, защото е сметнато за флоу на 6 цилиндров 3 литров мотор и освен,че ще тръгва адекватно , и ще бута до края. Реално може да се настрои да работи на 1,8-2 бара, но много ме съмнява твоя мотор да устиска дълго на това налягане.
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • #4
        Бих избрал по простия вариянт, предполагам с променлива геометрия ще е по сложно! Ако можеш да предложиш, към какво турбо да се насоча, да почвам да търся. Какво друго ще ми трябва и тнт.

        Коментар


        • #5
          Принципно не е сложно да се направи с променлива геометрия, но трябва да избереш вариант, който работи за теб. С времето концепциите се менят и сам ще стигнеш до това ,което работи най-добре за теб. Принципно гарет гтб 2260 с актуатор на налягане е най-простият вариант.Хубавото при него е ,че геометрията тръгва от затворено положение и с покачване на налягането се отваря, това значи много по-бърз спуул. Остава си момента с фабрикуването на колектора, генерацията и турбопътищата. самата турбина в прекрасно състояние се намира за около 800 лв и ако се кара на лоу-бууст(1,5бар да речем) няма да имаш проблеми с нея дълги години.
          Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
          Ford Fiesta 1.4 Tdci

          Коментар


          • #6
            Всъщност, каква е причината за турбинирането и как (ще) се използва техниката ?

            P.S. С какво ГНП е двигателя, и къде се подвизаваш ?
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • #7
              Да добавя, че само слагането на духалото няма да промени с нищо работата на двигателя.
              Идеята на турбото е да вкара повече въздух. А той е нужен за???
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Лятото в жегата, особено в късният следобед, моят атмосферен туч като види баир спира щото няма с кво да си изгори нафтата дето му набивам, белким тръгне.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Не четеш, Кольо, той ГНП е взел.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Оф.....
                Тъй де, аз да не съм читател...

            • #8
              Причината е че мотора е sd33 или казано 3.3 чист дизел. С 31 10.5 15 закопани в калта, двигатела приключва(въпреки че моя върви доста добре) и иска бавни. На бавни калните грайфери, каква работа вършат освен да замазват. За 33 12.5 или 35 12.5 положението ще е плачевно(предполагам),а патрол с 31 10.5 му стоят като подарени(малеят му). Целя подобряване на динамиката и преминаване към 35-ци.

              Коментар


              • #9
                Сд33 е двигател за лодка и агрегат за ток.
                демек каквото и да го правиш няма да стане, но пък може да го счупиш.

                Какво гнп си взел?
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #10
                  Знам че двигателя се турбинира, въпреки че много хора не препоръчват подобна интервенция. Идеята е да направя нещо пробвано и показало някакви резултати и някаква надеждност. Ако ли не бих експериментирал, пък колко ще изкара мотора...
                  Набавил съм смукателен и изпускателен колектор от турбо мотора но въпроса остава за турбото, интеркулера, управление и тнт. Набавя ли "хардуера" смятам че ще се справя с монтажа и напасването на системата. Имам база, инструмент, все пак 20 години експлоатирам стройтелна механизация и тежкотоварни автомобили(макар че с камионите приключих вече). Ако знам какво ми трябва, смятам че ще успея да го монтирам,вече ако трябван разни настройки ще търся пимощ.

                  Коментар


                  • #11
                    Набавил съм гнп от турбо мотора, демек сд33т

                    Коментар


                    • turtey
                      turtey коментира
                      Редактиране на коментар
                      Турбото за което е правено това гпн прави 0.5 холд макс.
                      Демек все тая каква турбина ще сложиш.

                      Че накрая ще върви повече е ясно, но разликата няма да е голяма.

                  • #12
                    Разни пръскалки за дъното на буталата има ли турбинирания двигател?
                    Коляновия вал, биели, бутала? Лагери?..
                    Из нета трябва да има каталози за тези двигатели, Дръпни си по един и сравнявай каталожните номера на тези части, а и на други. Ако имат разлика-значи трябва да сложиш и тях вместо твоите.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • turtey
                      turtey коментира
                      Редактиране на коментар
                      Е аз понеже съм ги гледал тия неща та казвам. Пък ти ако искаш вярвай, ако искаш не.

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аааа, аз вярвам бе. То не е и до вяра, напълно съм сигурен, че има разлика. Работата на турбиниран мотор силно се различава от тази на атмосферен.
                      Обаче поне блок, глава, другата главна железария би трябвало да е еднаква. И щом я има налична-да си смята дали си струва да сменя карантията вътре.

                      Обаче от опит с двигателя на форд-нисана-уж еднакви двигатели, взех един за части, слаган на Нисан Прерия. Оказа се, че единствено буталата ползвах, и то не съвсем "болт он". Или биелите ли беше, не си спомням, ама си има разлики, Дребни и несъществени, но едната част не става за другия двигател...

                    • turtey
                      turtey коментира
                      Редактиране на коментар
                      Трябва, не трябва, различни са

                      Не че ще умре ако се турбинира, но определено ще му се скъси живота.
                      Дали си струва всеки си преценява.

                  • #13
                    Бих се навил и да сменя мотора, примерно с бмв3.0д,но незнам как стой въпроса с монтажа към съединителя! 2.8 към 3.0 знам че има разработени фланци, но от 3.3 към 3.0 незнам за такива? Някой ако знае нещо?

                    Коментар


                    • #14
                      Двигателя от БМВ се слага с неговата си кутия.
                      От патролската се взема изходящия вал, напасва се на кутията от беенвето, и с късо карданче се предва на раздатката на патрола.
                      Поне така ми обясняваха като се бях замислил за БМВ на моя патрол.
                      Когато му дойде времето-ще знам как става точно.
                      Ама кога ли ще дойде...
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #15
                        Кутията от SD33 и с доста по-скромен двигател от тоя на BMW ше има кратък, но съдържателен живот. Хич да не говорим че после ще има и дифове на солети, ако се отиде на 35-ци.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X