Здравейте коледи! От известно време си мисля да турбинирам 3.3д на патрола и тъй като тия дни съм в карантина и се чудя какво да правя, си поръчах някой неща. Наред с задното стъкло си поръчах гнп, всмукателен и изпускателен колектор, плюс още една кривка(от въздушния филтър, към турбото). Знам че моторите не са съвсем същите но съм решил да го турбинирам, пък колкото изкара. Някой да е правил подобна интервенция или само за акъл, нека се включи. Въпроси много, какво турбо да търся, с променлива геометрия или не, настройки гориво-въздух, интеркулер, и тнт.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Турбиниране на SD33
Свий
X
-
То реално трябва да започнеш от това какво турбо искаш - с променлива геометрия или с гейт. Ако е с променлива как ще го управляваш - с вакум или с налягане. Пример : най-често ползваните турбини са от бмв м57(гарет гт 2260 с всичките и разновидности) , позлват се за тунинг на всякакви дизели. При ВАГ се ползва вакумен актуатор и се добавя планка за захващане. При алфа има и варианти за актуатор за налягане. Тези ,коли обаче се настройват от мапер , а при теб си трябва уред за ЕГТ, защото липсата на пушек не винаги е добре.
Горното турбо ще е добър вариант, защото е сметнато за флоу на 6 цилиндров 3 литров мотор и освен,че ще тръгва адекватно , и ще бута до края. Реално може да се настрои да работи на 1,8-2 бара, но много ме съмнява твоя мотор да устиска дълго на това налягане.Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
Коментар
-
Принципно не е сложно да се направи с променлива геометрия, но трябва да избереш вариант, който работи за теб. С времето концепциите се менят и сам ще стигнеш до това ,което работи най-добре за теб. Принципно гарет гтб 2260 с актуатор на налягане е най-простият вариант.Хубавото при него е ,че геометрията тръгва от затворено положение и с покачване на налягането се отваря, това значи много по-бърз спуул. Остава си момента с фабрикуването на колектора, генерацията и турбопътищата. самата турбина в прекрасно състояние се намира за около 800 лв и ако се кара на лоу-бууст(1,5бар да речем) няма да имаш проблеми с нея дълги години.Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
Ford Fiesta 1.4 Tdci
Коментар
-
Да добавя, че само слагането на духалото няма да промени с нищо работата на двигателя.
Идеята на турбото е да вкара повече въздух. А той е нужен за???Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Причината е че мотора е sd33 или казано 3.3 чист дизел. С 31 10.5 15 закопани в калта, двигатела приключва(въпреки че моя върви доста добре) и иска бавни. На бавни калните грайфери, каква работа вършат освен да замазват. За 33 12.5 или 35 12.5 положението ще е плачевно(предполагам),а патрол с 31 10.5 му стоят като подарени(малеят му). Целя подобряване на динамиката и преминаване към 35-ци.
Коментар
-
Сд33 е двигател за лодка и агрегат за ток.
демек каквото и да го правиш няма да стане, но пък може да го счупиш.
Какво гнп си взел?И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Знам че двигателя се турбинира, въпреки че много хора не препоръчват подобна интервенция. Идеята е да направя нещо пробвано и показало някакви резултати и някаква надеждност. Ако ли не бих експериментирал, пък колко ще изкара мотора...
Набавил съм смукателен и изпускателен колектор от турбо мотора но въпроса остава за турбото, интеркулера, управление и тнт. Набавя ли "хардуера" смятам че ще се справя с монтажа и напасването на системата. Имам база, инструмент, все пак 20 години експлоатирам стройтелна механизация и тежкотоварни автомобили(макар че с камионите приключих вече). Ако знам какво ми трябва, смятам че ще успея да го монтирам,вече ако трябван разни настройки ще търся пимощ.
Коментар
-
Разни пръскалки за дъното на буталата има ли турбинирания двигател?
Коляновия вал, биели, бутала? Лагери?..
Из нета трябва да има каталози за тези двигатели, Дръпни си по един и сравнявай каталожните номера на тези части, а и на други. Ако имат разлика-значи трябва да сложиш и тях вместо твоите.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Аааа, аз вярвам бе. То не е и до вяра, напълно съм сигурен, че има разлика. Работата на турбиниран мотор силно се различава от тази на атмосферен.
Обаче поне блок, глава, другата главна железария би трябвало да е еднаква. И щом я има налична-да си смята дали си струва да сменя карантията вътре.
Обаче от опит с двигателя на форд-нисана-уж еднакви двигатели, взех един за части, слаган на Нисан Прерия. Оказа се, че единствено буталата ползвах, и то не съвсем "болт он". Или биелите ли беше, не си спомням, ама си има разлики, Дребни и несъществени, но едната част не става за другия двигател...
-
Двигателя от БМВ се слага с неговата си кутия.
От патролската се взема изходящия вал, напасва се на кутията от беенвето, и с късо карданче се предва на раздатката на патрола.
Поне така ми обясняваха като се бях замислил за БМВ на моя патрол.
Когато му дойде времето-ще знам как става точно.
Ама кога ли ще дойде...Има ли желание-има и начин!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар