Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Nissan Patrol 2.8 TDi GR загуба на мощност и придърпване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Nissan Patrol 2.8 TDi GR загуба на мощност и придърпване

    Здравейте на всички,

    От миналата седмица съм собственик на Nissan Patrol 2.8 TDi GR 2001 година.

    Джипа е доста запазен със собственик възрастен човек, които си го е внесъл преди 5 години като е каран само по 7-8 пъти в годината на риба.

    Ще го ползвам за лов и оффроуд разходки със семейството.

    В четвъртък му предстой цялостно обслужване Масла (двигател, скорости, раздатка, дифове), филтри, ангренаж + ролки, водна помпа, термостат и антифриз.

    Двигателя работи отлично без излишни шумове или тресене. Не пуши или прекъсва.

    От няколко дни го карам и забелязвам следния проблем:
    • Джипа набира доста мудно (разбирам, че няма как да се очаква много за това купе) и когато започна да изкачвам дори лек баир започва да намалява драстично мощността искайки да сваля на по ниска предавка и да го държа само във високите обороти, за да продължи да набира.
    • Излизайки оффроуд когато съм на бързите 4x4 дори в лекия наклон почти не мога да мина на 2-ра скорост, защото започва глъхнене и тотална загуба на мощност (дори педала да е до долу на 2-ра мощността си намалява)
    • Друго нещо, което забелязвам, е че без значение дали съм на 4x4 бързи или бавни джипа между 1000-1500 оборота започва да придърпва силно и начесто искайки или да вдигна оборотите или да мина на полу-съединител, за да овладея придърпването. Забелязвам, че придърпването започва веднага след като подам газ, за да увелича оборите от 1000 нагоре
    • При маневри в гората примерно 4x4 бързи и да дам назад, за да обърна след включване на 1-ва иска подаване на повече газ на полу-съединител иначе просто мощността я няма и се опитва на гасне. При тази маневра винаги е придружено със силно тъмно сиво-черно изпушване + силна миризма на феродо.
    • При всичко гореописано няма светване на чек лампи или някакви предупредили сигнали по таблото.

    Да спомена, че съм много повече ИТ технически грамотен отколкото АВТО технически 😊

    Предполагам, че ще се наложат диагностики и търсене на проблема, но ще съм Благодарен на всеки, които е имал подобен проблем да сподели, за да не губя време в търсене на неправилните места.

    Благодаря предварително на всички.

  • #2
    Като го обслужват да проверят всички въздуховоди за спукано, както и ЕГР. ЕГР ако е задръстен и е блокирал в някакво полуотворено положение ще дава подобни симптоми. Иначе си прав най-добре диагностика.
    Хюндай Санта фе 2,2, АК; Форд с-мах 2.0, РСК; Форд Транзит; Киа Соренто

    Коментар


    • WildPatrol
      WildPatrol коментира
      Редактиране на коментар
      Ще им кажа да му направя пълна проверка на въздуховодите. ЕГР-а забелязах, че е отстранен и го няма.

  • #3
    Провери си дебитомера .
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • WildPatrol
      WildPatrol коментира
      Редактиране на коментар
      Вчера четох една от темите на г-н Sparky отностно дебитомера макар и на Тернано и вдигнах капака да видях какъв е на първо време, но не пише Bosch или Hitachi, а има само цифри и пише Made in Japan. Той ми е на прицел веднга след обслужването и проверка на всякакви цедки и т.н

  • #4
    Здравейте колеги,

    Ииии така Патрола е обслужен ОТ - ДО….масла, филтри, ремъци, ролки, водна помпа, термостат, антифриз, гресиран и т.н

    Реших да сменя директно дебитомера, за да го елиминирам като евентуален проболем. Никаква разлика

    Отидох да му махнат катализатора, за да го отпиша и него, но изненада той вече бил махнат.

    Реших да направя теста с кламера и ми записа грешка 1003 ЕГР клапан.

    ЕГР клапана е затапен на трабичката с нещо като сачма, но явно джипа си го търси.

    Отново когато съм извън пътя на бързите 1-ва, 2-ра и дойде най-лекия байр с опрян педал до долу губи постепенно мощността докато не изгасне със силно тъмно синкаво изпушване и мирис на недоизгоряла нафта.

    Отново всичко това е съпроводено без никакви светвания на предупредителни лампи по таблото.

    За съжаление търсенето на проблема продължава и ще отива на по-детайлен оглед на всички тръби/въздуховоди, гнп, трубо, ел. управления и т.н

    Коментар


    • #5
      И след като си повече на IT не се ли сети ,че тест с кламер не е най удачно при тия симптоми?
      Читава диагностика,живи данни и ей такива неща.
      Загуба на мощност има ако липсва налягане от турбото или малко гориво. Тия показатели с кламер няма как да ги разбереш.

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Аз залагам на липса на гориво.
        Макар че с кофти дебиломер не върви грам. Често чисто новите са пълен боклук. Теста се прави с проверено работещ такъв.
        Има с различен брой жици, с малко тнтм са взаимно заменяеми

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Абееее...
        Патрола за да върви трябва да е в обороти. Кара се почти като бензинка.Паднат ли под 2000 си е жив мъртвец.
        Да не би колегата да е свиканал на беенве и да чака нешо подобно от патрола?

    • #6
      Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
      И след като си повече на IT не се ли сети ,че тест с кламер не е най удачно при тия симптоми?
      Читава диагностика,живи данни и ей такива неща.
      Загуба на мощност има ако липсва налягане от турбото или малко гориво. Тия показатели с кламер няма как да ги разбереш.
      Направих теста, защото ми беше любопитно, а за читава диагностика чакам само да пристигнат от чужбина тази седмица оригиналните тампони и биалетки и съм записал час за пълен преглед и откриване на проблем.


      Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
      turtey коментира
      Вчера, 19:47


      Аз залагам на липса на гориво.
      Макар че с кофти дебиломер не върви грам. Често чисто новите са пълен боклук. Теста се прави с проверено работещ такъв.
      Има с различен брой жици, с малко тнтм са взаимно заменяеми

      Кольо коментира
      Вчера, 20:26

      Абееее...
      Патрола за да върви трябва да е в обороти. Кара се почти като бензинка.Паднат ли под 2000 си е жив мъртвец.
      Да не би колегата да е свиканал на беенве и да чака нешо подобно от патрола?
      Да в началото си мислех, че като слизам от Q7 240к.с и Q5 200к.с съм свикнала с голям въртящ момент, но в гората ясно си личи, че има някакъв проблем. Не може на 2-ра най-малкия наклон с педал до долу да умира, да гасне с дим или да придърпва неконтролируемо

      Коментар


      • #7
        Явно тепърва прохождаш в гората, та влезеш ли там, преди това спираш, включваш бавните и всичко си идва на мястото, разбира се ако няма по-сериозни проблеми с машината и ако не гониш спортни резултати.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Хехе, японските джипове с по 60-70к.с. на тях само трябва да им слагаш бавни в гората, истинските ДЖИЙПоеве си вървят и на бързи

          Според мен колегата има нужда да свикне с тежкия дизелак, после да го обслужи и сервизира за да се махнат настоящите проблем и после ще почне да му се радва и горите.

          Мен ми е интересно в коя част на родината се подвизава Патрула, от това май зависи в голяма част дали ще успее да го излекува скоро или не този хубав джип.

      • #8
        Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
        Явно тепърва прохождаш в гората, та влезеш ли там, преди това спираш, включваш бавните и всичко си идва на мястото, разбира се ако няма по-сериозни проблеми с машината и ако не гониш спортни резултати.
        Май и аз почвам да се замислям дали не е така Ще трябва да видя някой колега с такъв мотор просто да направя сравение дали само си въобразявам или наистина има нещо. Но така или иначе ще иде за цялостен оглед

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Това с бавните в гората е много интересна тема . Много колеги го практикуват . Аз от скоро , преди това включвах при нужда ( голям наклон , големи камъни и т.н.) .
          От моя опит мога да споделя , че ако автомобила е автомат въобще даже не се разбира , че си на бавни . Но всичко преди раздатката е разтоварено и джипа върви с лекота . При ръчните е същото , но си остава превключването , втора бавна ми е любима в гората .
          На практика как се отразява на раздатката ( когато не е кал , сняг , трева ) не мога да кажа , а ми се иска да знам .

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Пичове, всичко се отнася за едни предавателни числа по трансмисията.
          Сметнете си какви са на бързи и на бавни, и си мислете.

          Има стари модели офроудъри(когато тази дума не е и съществувала), които са нямали бавни. Простъо две(или даже само една) по-бавна предавка в кутията и толкова.
          Като се наложи-включват на най-бавната и все едно сме сложили бавните в съвременната раздатка. После си редят нормалните скорости, все едно са минали на бързи.

          Всичко е въпрос на предавателно число.
          И на коне под капака де, ама е друга бира.

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Кольо, за това казах, че има изключения.
          ARO 461 е с умрял бензинов мотор, без бавни, но с дифове 5 и нещо, и скорости също съобразени с това, и съответно си върви прекрасно за техника от средата на миналият век.
          Повечето автомати още от края на '90-те, било то печки, било големи бензини, въобще не изпитват дефицит на сила в гората при ширпотреба, а тези от 21 век няма смисъл да коментираме.
          Мойта двутонна атмосферна печка с 99 коня и 190Nm си я карам без зор с 31", бавни 2:48 и ГП 4.27, като в заводският ѝ вариант е с ГП 4.55 и 1,2 и 3-та съответно 4, 2.5 и 1.6, доста хора с такива кочини на стандартни 29" никога не са включвали бавните.
          Разбира се, ако имах поне 150 турбинирани коня и керамичен съединител сигурно и аз щях да си се возя само на бързи.
          В случая, обаче, темата е за Патрол 2.8, на който повечето собственици, които са различни от теб, при първото горско возене на бързи, с обратни завои на баир, ще го направят за съединител.
          Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 26-11-20, 22:11.

      • #9
        Кольо, промяната в оборотите при превключване на бавни и на бързи е различна
        пък въртящия момент на моторетка е все един и същ.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #10
          Те предавателните числа са сметнати да не се повтарят. Примерно0между първа и втора на бързи влиза(по предавателно число) втора или трета бавна. Като по-долните и по-горните също не повтарят някоя от бързите.

          Обаче пак си става въпрос за това колко е редукцията от маховика до колелото.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #11
            Привет от мен,

            Бяхте прави за човек, който за пръв път се качва на Патрол и то в гората 😊

            След 3 резервоара OMV Maxx Motion Diesel (без да слагам добавки) колата се промени доста.

            Сега върви и набира много по-добре. Дори първото синкаво изпушване изчезна и сега като му дам газ в гората си изпушва хубав черен дим.

            Отново имам от време на време придърпване при излизане от пътя в ниските обороти, но мой познат с 3.0Di каза, че и при него го имало.

            Относно бързи и бавни в гората абсолютно прави бяхте, че този Патрол си се кара на бавните просто е въпрос на свикване.

            Предстои след нова година цялостен туининг 2 инча окачване, 35-ци, ремап, боя шаси и купе и аксесоари.

            В тази връзка някой правил ли е ремап (турбо, ГНП, генерация) на Патрол 2.8TDiC 131к.с да сподели какво е сменил и какви резултати е получил?

            Поздрави

            Коментар


            • #12
              Ремап 2.8 не може да бъде направен , вариянта е има някакъв поуърбох който върши някаква си работа .
              SUZUKI "VITARA" , 1.6 ,къса база,BF Goodrich MUD, 31x10,5 R15
              Nissan Patrol Y60

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Лапето имаY61 с 2,8, с електронната помпа.
                Някакъв приятел който се занимава с такива неща му сложи "копче за пушек" както му викам аз. Като завърти копчето и започва яко да пуши черно, ама и започва да върви яко.
                После май променяха командването на турбината и пушека поизчезна, обаче продължава да си върви като му напърчи копчето.
                Разликата във вървежа е мноооого осезаема. Чак не мога да го вкарам в пътя(черния) като ходих да го тествам какво са направили.

            • #13
              Първоначално публикуван от penev_dch Преглед на мнение
              Ремап 2.8 не може да бъде направен , вариянта е има някакъв поуърбох който върши някаква си работа .
              А така

              Май нещата отиват на M57 тогава, че поуърбокса едва ли ще чак толкова голяма разлика

              Коментар


              • penev_dch
                penev_dch коментира
                Редактиране на коментар
                Разлика има , но много зависи какво очакваш. Имам приятел с пауърбокс + хибридно турбо - върви доста прилично . Що се отнася до М57 там нещата са друга бира и то доста скъпа бира.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X