Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нисан терано от автоматик към ръчни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нисан терано от автоматик към ръчни

    Здравейте колеги въпросът ми е възможно ли е преминаването от автомат към ръчна скоростна кутия става въпрос за Терано 2 2.7тди 125кс 2000г.

  • #2
    И аз съм с автомат и съм се замислял за упражнението , тъй като го карам само по гората . Но за себе съм преценил , че не си струва галимацията .
    По-добре да се смени возилото , лично мнение.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Хората се чудят как да си намерят автомат, а вие наобратно !

      ... иии, кво му е на автоматичното Терано в гората, като там се кара на бавни ?
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #4
        Изброявам минусите, като не твърдя, че съм прав ! Първи автомат ми е. :

        1.На стръмни терени автомата загрява , до колкото съм запознат охлаждането му при ниска скорост го поема охладителната система на двигателя. Тераното е с виско и когато и двигателя е под товар в подобни случаи изисква включването на бавни , за да има адекватно охлаждане. Естествено терена не винаги е хлъзгав и кален.
        2. При нужда от лашкане напред , назад , с автомата много по-бавно превключвам от първа на задна и обратно спрямо ръчка.
        3.При авария не е Ок да ме теглят. Препоръчително е да се извози автомобила.
        4.Не е възможно стартирането на двигателя , като се пусне автомобила по инерция (при необходимост).

        Пак повтарям това са мои лични наблюдения и изводи и някъде може да греша.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #5
          Не се хабете - конверсията е невъзможна, поне за дизелите (и 2.7 и 3.0). Коляновите валове са различни при ръчка и автомат. Иначе кутиите на 2.7TDI и 3.0 са еднакви и съвместими, тоест може да се слага кутия от 2.7TDI на 3.0 и обратно. На бензинките и 2.7TD ръчната кутия е друга, по-слеба.

          Относно охлаждането на автомата - охлажда се от комбиниран радиатор за двигателя и скоростите. С конкретни особености на автомата при терано не съм запознат. Знам само че проблеми с него са нетипични и са по-скоро изключение. Недостатък е че е дъртичък и е 4 степенен.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение
            Изброявам минусите, като не твърдя, че съм прав ! Първи автомат ми е. :

            1.На стръмни терени автомата загрява , до колкото съм запознат охлаждането му при ниска скорост го поема охладителната система на двигателя. Тераното е с виско и когато и двигателя е под товар в подобни случаи изисква включването на бавни , за да има адекватно охлаждане. Естествено терена не винаги е хлъзгав и кален.
            2. При нужда от лашкане напред , назад , с автомата много по-бавно превключвам от първа на задна и обратно спрямо ръчка.
            3.При авария не е Ок да ме теглят. Препоръчително е да се извози автомобила.
            4.Не е възможно стартирането на двигателя , като се пусне автомобила по инерция (при необходимост).

            Пак повтарям това са мои лични наблюдения и изводи и някъде може да греша.
            Излезеш ли от асфалта, като изключим черните пътища м/у нивите, включваш бавните.
            Ако си с ръчни скорости разтоварваш съединителя, ако си автомат му става още по-комфортно.
            Относно охлаждането на автоматичното масло - теми бол.
            Слагаш допълнителен радиатор с размер според кефа ти, като можеш да сложиш термостат, а може и без.
            Ако обаче си профилирал Тераното да го блъскаш само в калищак - това не е МПС-то за тая работа.

            Автомат в гората, разбира се на бавни, си е благинка, а ако искаш нещо за хард тиняк, то ти трябва Самурайче с 33"+.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • #7
              И да излезеш и да не излезеш от асфалта, 4х4 се пуска когато ти трябва, иначе върху или извън пътя в даден момент ще рИвеш за раздатка.

              Относно блъскането по калищак - баш си е за тая работа, стига да не говорим за нарочно трошене с хардаджийски истории, при което при 95% от случаите хардаджийските местенца могат да се заобиколят. Предницата просто си иска своето - не става с цепене на стотинката. Разликата при качествени срещу некачествени части е години срещу месеци. Например неоприигнални тампони на шишовете след една седмица заприличват на оригинални на над 10 години, и съвсем не преувеличавам.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Точно изключително и само хардаджийски изпълнения имах предвид в предният ми коментар, и ако си опрял до бавни, много е вероятно да се налага да включиш и хъбовете ако са ръчни.
                Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 11-07-20, 13:02.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Е да де, ама лашкането в някоя локва, в която си се пльоснал, не е задължително да е хард. Просто се случва. Също и някои не-хард участъци искат по-внимателно и бавно преминаване. Случва се и да се нахендриш без изобщо да го искаш.

                Пак - не знам изправен автоматик дали и кога загрява/прегрява. Автоматик съм карал сумарно вероятно по-малко от 20 километра, и то на път, а не извън. Но при положение че официално 3.0 е предвиден да тегли 3 тона , и е със същата кутия, не ми се вярва, а и не съм чул кутията да е проблемна. Евентуално си има особености в експлоатацията.

                Факт е и че трилитрово терано е без перка на климатика, когато е ръчка, и със, когато е автоматик. Не знам и точно как са разделени двигателния и радиатора за скоростите - дали пряко обменят температура (тоест температурата на мотора и на скоростите са еднакяи) или просто е отделна секция.

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Допълнителен радиатор е винаги в + при нашият отиващ към субтропичен климат, дори само ако се правиш на асфалтов статезател, а и един допълнителен температурен датчик на изхода на маслото от кутията няма да навреди.

            • #8
              Моето Терано не бих казал, че го карам хард офроуд . Използвам го за разходки в гората по черни пътища , до хижи в планините и т. н.
              В никакъв случай не се вкарвам сам в батаците и деретата , напротив избягвам такива случаи когато има възможност. По моите разбирания го карам на не повече от 30-40 % от реалните му офроуд възможности.
              Съгласен съм, че на бавни + автомат е голяма благинка , но избягвам да го практикувам без реална необходимост, точно за да щадя раздатката.
              Вчера например се качвах до х. Мазалат , беше доста горещо , 4 човека бяхме , бавни включих последните 600-700 метра. Температурата на двигателя се покачи някъде до 1 мм след средата ( не знам дали е ок).
              При включването на бавните стрелката се върна на обичайното си място.
              За частите които говори Спарки , абсолютно прав !
              Преди два месеца заради бързане сложих афтърмаркет биалетки и вчера едната сдаде багажа тотално. Километрите на които беше за тези два месеца са не повече от 2 хил.
              Та сега ще ги сменям задължително с оригинални.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • rosen_offroad
                rosen_offroad коментира
                Редактиране на коментар
                И как точно се щади раздатката като не се включва на бавни

                Раздатката си е затова да включи на бавни и да пощади двигателя и най паче скоростната кутия.

                Ся не казвам че не можеш да строшиш раздатка ако движиш на бавни със 100 км/ч ама това е супер тъпо.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Раздатката се щади като се ползва само когато е нужна. Бавни или бързи са без значение. Работата е там че на бавни задължително си на 4x4, а понякога бавни се включват не защото е хлъзгаво, а защото трябва да минеш от някъде бавно.

                ПП: Относно стрелката - и на много повече милиметри над средата е ОК. С педала до метала върху магистрала в жегата пак отива доста над средата, въпреки оборотите и скоростта. За 12 години такова каране нищо му немА.

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Моето минава леко средата само на изкачване в жега , изкачване по каменисти пътища в балкана имам на предвид .
                Забелязал съм , че като включа бавните и се нормализира температурата . Замислял съм се дали нямам проблем , но по-скоро не .
                На магистрала , градско , изкачване по проходи , стрелката не мърда от 1 мм преди средата.

            • #9
              Имам на предвид, че избягвам да включвам бавни на терен който не е хлъзгав, кален и т. н.
              Когато вече е прекалено стръмно или примерно големи камънаци, тогава няма как..
              При всички положения това създава напрежение в някои части или агрегати при такива терени.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Росене, ти имаш бавни без блокаж на централен диференциал, а Тераното въобще няма диференциал. На бавни винаги е с включен твърдо преден мост. И заради това се притеснява човека, когато прави завои в такъв режим на пътища с добро сцепление. Несъмнено раздатката се товари повече, зависи и колко е натоварен джипа, и какво е сцеплението.
                Лично аз, за настилките извън бетон и асфалт, смятам че не е голям проблем. А и иначе раздатката издържа, но все пак се товари повечко, и ако се злоупотребява системно, най-малкото може да износи нещо, да разтегна верига, или даже нещо да счупи(не задължително в раздатката, може и някое каре).

              • afgany
                afgany коментира
                Редактиране на коментар
                Мисля, че няма никакви проблеми да включваш бавни където и да е, ако си с изключени ръчни хъбове, тогава предния мости си се върти, но няма връзка с колелата. Ако ти се наложи разбира се. Рядко се налага, но има приложения. Тогава се избягва натоварването на системата и няма така нареченото "усукване", което се получава ако с с 4х4 на асфалта. Но има и тактика за разтоварването на системата, ако си карал 4х4 на асфалт, особенно ако извън ли до пътя е хлъзгаво, излизаш с гумите от едната страна на хлъзгавия участък /трева, сняг, кал/ и караш малко така, може и да дадеш назад напред малко. Това разтоварва отново системата. Зимата на сняг и асфалт смесено е доста приложимо. В youtuba много инфо има ей..

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                При изключени ръчни хубове няма проблем да се кара на бавни . Работата е там , че в момента още съм с автоматични...

            • #10
              Бавните разтоварват всичко преди нея, затова бързите са за асфалта, а бавните за другото.
              Нищо ѝ няма на кутията, просто я употребяваш неправилно.

              ... а и на хлъзгаво с бавни е много вероятно да стоиш по-продължително там.
              Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 12-07-20, 17:47.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #11
                Видях радиатора - има 2 допълнителни щуцера на долното казанче. Явно вътре има топлообменник, тоест изравнява температурата на маслото с тая на водата в мотора.

                Някаква лампа ли светва като загрее, или?
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • cnc82
                  cnc82 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Така и правя .
                  Мисълта ми беше, че при натоварване на автомобила, автомата допълнително "подпомага" повишаването на температурата на антифриза.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Както ти казах - много далеч си от всякаква дори притеснителна зона. Когато стрелката ти дойде до 5мм преди червеното, тогава имай едно на ум. Един милиметър над средата при мен минаваше при всяко по-продължително каране с педала до метала в по-топло време, а ако е по-продължителен баира и по-дива жегата, и по-нагоре (2-3-4 над средата). За 12 години - нула проблем. Това все пак не е днешен автомобил, дето прави дискотека по таблото ако вяртъра не духа от правилната посока.

                • cnc82
                  cnc82 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Със сигурност ме успокои , още предния път като ми каза . Даже имах и някакъв спомен който ми е останал в главата , където споделяш , че при по-топло време и газ до ламарините ти е подминавало стрелката , това в някаква тема от време оно...

              • #12
                Подминава я, при това сериозно. Още след втория месец каране започнах да настъпвам достатъчно. Всичко съм проверил, всичко блестеше от чистота по охладителната система, компресия, нови дюзи, 3 пъти съм сменял термостат, 2 пъти капачка. Винаги се държеше така и никакви проблеми не е имало през всичките години експлоатация. До малко преди червеното е стигало само посред зима на отрицателни температури заради калпава неоригинална помпа, чието високо се държеше абсолютно неадекватно точно зимата. Много бързо беше сменена с оригинална и всичко си дойде на мястото.

                Карай и не го мисли. Още повече че както казах валовете са различни и и няма какво да направиш.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #13
                  Снимки на радиатора за охлаждане на АСК: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200718_121951.jpg
Прегледи:320
Размер:395.4 КБ
ID:6625400Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200718_122003.jpg
Прегледи:287
Размер:321.5 КБ
ID:6625401
                  Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
                  ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

                  Коментар


                  • #14
                    Та при мене е отделен радиатор за АСК,след това е за климатика и водния.Снимките са направени преди да ги измия с много слаба водоструйка.
                    Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
                    ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

                    Коментар


                    • #15
                      Аз мисля, че освен този радиатор, има и друг топлообменник в радиатора с антифриза, за който Спарки спомена.
                      Предполагам целта е когато се движиш бавно и този радиатор не насмага по обективни причини, топлообменника да свърши работата.

                      П. П. Инъче и аз имам такъв от снимките.
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X