Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Айде и аз изгорях.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Айде и аз изгорях.

    След много лутане , най -после взех джип за гората.

    Какво купих:
    - Нисан терано I
    - 4 врати
    - Първа регистрация по документи -01.01.1996г
    - На километража пише 257000.
    - Мотор V6-3000 см3, 150 кс и монтирана газова инжекция
    (15-20 минути обикалях като луд из полето на 1-ва бавна на 4000 оборота и не прегря. Преди това по същия начин успях да блокирам мотора на една Фронтера. )
    - Заден мост LSD - проверено работи
    - 4х4 - Проверено работи и на бързи и на бавни.
    - Климатик - естествено не работи.
    - Има и некви джиджавки- сателитни телефони и спикърфони на всяка седалка, които въобще не съм проверявал.
    - Ръжда - няма

    След регистрацията, ще има и снимки.


    Споделям първи проблеми и какви намерения за тунинг имам, за да събера АКЪЛ. С така събрания багаж , смятам да се впусна с голям ентусиазъм в дебрита на горския тунинг.

    Аз съм от Пловдив. Предварително благодаря за всяко изказано мнение и помощ. Ще имам голяма нужда от тях. Винаги ще ходя в гората с пълна хладилна чанта с бира.

    Първи проблеми.
    Имах неблагоразумието да натисна бутона за нулиране на километража. Изненада- скоростомера спря да отчита - заби на 0 км/ч. По - късно стрелката за температура на водата тръгна към червеното. Спрях , проверих мотора - изглежда добре. Запалих - стрелката отиде в нормално положение. Потеглих , вече под 100км/ч и пак тръгна към червеното без да го достига. Така се прибрах до вкъщи . При всяко ново запалване стрелката застава в нормално положение. Чини ми се на ел.проблем. Колата е с три ремъка, единия за перката и винаги върти. Интересно е , че два от ремъците са назъбени- дали по-погрешка ?

    Какво предстои:
    - Преглед на мотора - не работи добре на бензин.(къде ?)
    - Пълнене на климатика(къде ?)
    - Най-мразим ръждата. Обръщане на страни. Сваляне на пласмасовите вежди на калниците и евентуална подмяна с други, ако има смисъл. Измиване, преобразувател на ръжда , антикор(какви -съвет).
    Минава ми през ум и да напълня гредите с грес - преди 20г съм го правил на ЛАДАТА и работеше.
    - Сваляне на всичко от каросерията(под,таван, кори, газова бутилка). Монтаж на релси за багажник на тавана(къде бих могъл да намеря). Шумоизолация (мисля си за пореста гума) навсякъде.
    - Всички уплътнения по прозорците са дали фира - чакам помощ.
    - Подмяна на голямата газова бутилка- 90л в каросерията . Смятам да сложа по-малък резервоар-25-30л и до него 25-30л бутилка-от онези тънки и дълги. Тук ще ми е необходима многоооо ПОМОЩ.
    - Повдигане на каросерията(Body lift)- 3-4 см. и напасване на лостовете за скорости и раздатката. Много помага в голям сняг.
    - Монтаж на изпраната тапицерия.
    - Повдигане на окачването- смятам да си доставя кит за 2 инча и комплект силиконови тампони(имам приятел в щатите). Къде да ги монтират както трябва.
    - Брони от огъната ламарина и вътрешни подсилвания- да може да се повдига за бронята.Евентуално и плоча за лебедка.
    - Ролбари - отпред купешки втора употреба(къде да търся), тръбни степенки-правени, захват на предния ролбар за степенките по веждите на калника, уши за предпазни въжета. За броните и ролбарите имам майстор и съответната техника.
    - От долу- две тръби - от предната броня - под предната греда със захват, до преди задния мост. На тръбите - до предната греда ще монтирам и предпазна ламарина на болтове.
    - Гуми -диаметър 81см ->31- 32" налични(215/90 R15). Чакат от 2 години.

    Чакам и попивам мозък. Може и майтапи. И тия дето се бъзикат и тях шъ ги вадя от калъ.

    Кат я регистрирам ще сменя и аватара.

  • #2
    До: Айде и аз изгорях.

    Първо честито за предобивката второ трябва без пари да са ти го дали за да го вземеш в това састояние ама не се плаши частите не са му мн скапи ще чакам снимки да го видя. А за рачната май им е някакъв дефект защото моита я правя вече 3 път и пак не ми работи
    Nissan Terrano 92г. 2.7 ТД

    Коментар


    • #3
      До: Айде и аз изгорях.

      Първоначално публикуван от joro_c Преглед на мнение
      ... взех джип за гората.

      ... смятам да се впусна с голям ентусиазъм в дебрита на горския тунинг.

      ... да сложа по-малък резервоар-25-30л и до него 25-30л бутилка-от онези тънки и дълги. ...
      - Повдигане на каросерията(Body lift)- 3-4 см. и напасване на лостовете за скорости и раздатката. Много помага в голям сняг.
      ...
      - Брони от огъната ламарина и вътрешни подсилвания- да може да се повдига за бронята.Евентуално и плоча за лебедка.
      - Ролбари - отпред купешки втора употреба(къде да търся), тръбни степенки-правени, захват на предния ролбар за степенките по веждите на калника, уши за предпазни въжета. За броните и ролбарите имам майстор и съответната техника.
      - От долу- две тръби - от предната броня - под предната греда със захват, до преди задния мост. На тръбите - до предната греда ще монтирам и предпазна ламарина на болтове.

      ...
      Първо, честита джипка и със здраве да си я караш.
      Нататък имам въпросчета:

      Защо, преди да си намаляваш количеството налично гориво, не видиш колко ти гори като види зор в гората?
      Че съм видял достатъчно колеги, които при по-дълги разходки с 40-литрова бутилка като отиде пробегът към 100-на километра, започват нервно да се оглеждат дали няма да излезем някъде на газостанция ...

      Това с боди лифта и снега не го разбрах. Като е по-дълбок, колата ще спре да върви още преди да си започнал да ринеш с бронята.

      За броните: Много малко хора могат да ти направят броня от ламарина, която хем да изглежда добре, хем да е функционална и здрава. А за да е здрава, със сигурност ще е и тежка.
      Ако джипката ще е наистина горска, защо не помислиш за тръбна броня? Хем ще е по-лесна за правене, хем ще дойде и по-лека и здрава.

      С купешки булбар (ролбар се казва на друго нещо ) в гората най-много беля да си докараш. Стават само за фасон за пред кафето.

      Като опънеш тръби под предния мост на практика ще си намалиш клиренса и ще започнеш да закачаш на места, на които иначе би минал без ядове.
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 29-06-09, 18:54.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        До: Айде и аз изгорях.

        Честита придобивка! Доста амбициозен списък със задача.
        Щом си от Пловдив може да дойдеш на някоя от срещите на местните офроудъри. Всеки петък от 19ч в Графит(Т-образното кръстовище м/у Кукленско шосе и Скопие), масата с най много хора kalasha има същата кола и ще може на дълго и широко да си поговорите
        о 88 з 417 оо 4 - Стоян

        Коментар


        • #5
          До: Айде и аз изгорях.

          Подред:
          - Ми почти без пари излезе. Ама тя ще си ги вземе , затова немам кахър. Ръчната спирачка работи. Скоростомера не работи. И да беше по джанти с тоя мотор бих я взел.
          - За разхода си знам от сега. Кията 20 и нагоре с големите гуми. Нисана на шосе -15-16. Предполагам 30 в гората. Наясно съм с недостатъка, но бутилката в каросерията хич не ме устройва. Надявам се с газта и бензина все някак да се справям. Ще се тръгва винаги пълен.
          - Това за повдигането на каросерията съм го научил от стопанина на х.Руен. Неговата има толкова място от моста до каросерията, колкото от земята до моста и по тоя сняг на снимката си пърпори кат на хасвалт . Кията ми залепва за снега, когато легне по корем.По-големи гуми влизат и не пречи - проверено. Пари не струва.
          - За бронята - мисля че познавам верния човек. Конструктор , има си и заводче за поръчкови сложни машинарии(сам си ги конструира и изработва).Изчисли , че с квадратни тръби за отдолу, ще е 15% по-леко при същата здравина. Но ще се вслушам в съвета - ще мислим заедно.
          - За булбара(благодаря за пояснението) се навих веднага(нямам опит). Ма дали ще стане приличен? Че купешките са много угледни и прибрани по предницата.
          - Тръбите от долу са компромис - знам. Ама по камъните дето ходя си трябват. Пък и да опра в тях - не е кой знай ква болка. Това пък го научих от таксито дето чака на х.Вада до езерата. Само 4 см. надолу и то в две точки. Но може да се помисли при предната греда да се сплекат, за да не висят. Добра идея. Ще се лъзгам по каманака като шейна. За това ми трябват и страничните степенки - не за гъзария.
          - Графита го прих за покана и непременно ще дойда при първа възможност, барабар с брат ми - друг пишман офроудъжия.Ма ще станем отварачки. И ще почерпя за скорошни срещи в гората.

          Дайте и някой майстор де.
          И да туря още нещо дет не съм се сетил докато му е времто.

          Коментар


          • #6
            До: Айде и аз изгорях.

            Значи мога и аз да дойда също съм със терано 1,да поразбера разни неща.

            Коментар


            • #7
              До: Айде и аз изгорях.

              Първоначално публикуван от joro_c Преглед на мнение
              ... Само 4 см. надолу и то в две точки...
              А бе, човек, борбата е буквално за всеки сантиметър нагоре, ти с лека ръка си готов да праснеш цели 4 надолу! Защита, дето ще те вкарва в беля, не е никаква защита. Ако пък си се засилил да се занимаваш с рок-кроулинг, май Терано 1 не е от най-подходящите джипки за целта.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                До: Айде и аз изгорях.

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                А бе, човек, борбата е буквално за всеки сантиметър нагоре, ти с лека ръка си готов да праснеш цели 4 надолу! Защита, дето ще те вкарва в беля, не е никаква защита. Ако пък си се засилил да се занимаваш с рок-кроулинг, май Терано 1 не е от най-подходящите джипки за целта.
                А, че защо - в Щатите се харчат под наименованието Патфайндър и ги ползват доста точно за тази цел.
                "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                Коментар


                • #9
                  До: Айде и аз изгорях.

                  Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                  А, че защо - в Щатите се харчат под наименованието Патфайндър и ги ползват доста точно за тази цел.
                  Май след малко по-кардинален тунинг ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Айде и аз изгорях.

                    Бе нема да е "рок-кроулинг" - квото и да значи.
                    Просто не обичам да се връщам от пътя.
                    И все ми идват в главата такива места дето половината кола остава.
                    И понеже се нагледах на разсипани тенекии и обяснения, че това е положението в гората, гледам да се предпазя.За това са и тръбите от булбара до степенките и двата чифта предпазни въжета.
                    За тръбите от долу - твойта забележка и мойта идея - ще стане без отнемане на височина. Няма и да е много тежко.Стремя се към 30см клирънс.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Айде и аз изгорях.

                      Това става ли за мен?

                      https://www.4x4parts.com/catalog/pro...products_id=63

                      Коментар


                      • #12
                        До: Айде и аз изгорях.

                        Първоначално публикуван от joro_c Преглед на мнение
                        ... Стремя се към 30см клирънс.
                        Измерен къде?


                        Първоначално публикуван от joro_c Преглед на мнение
                        ... понеже се нагледах на разсипани тенекии и обяснения, че това е положението в гората, гледам да се предпазя.За това са и тръбите от булбара до степенките и двата чифта предпазни въжета...
                        Може и да те разочаровам, обаче положението в гората НАИСТИНА Е ТАКОВА , особено ако си падаш по по-сериозните заигравки.

                        Каквито и защити да накачулиш, гората ще намери начин да си вземе своето ...

                        Искаш ли примерчета?

                        Ето ти защита на праговете. Наистина тръбите отстрани са ми помагали невежднъж, но достатъчно често (имало е и по 2 пъти на ден) се случва ето това:




                        Вантите (предпазните въжета) също са безспорно полезен атрибут. Без тях за някой и друг месец гумените уплътнения на предното стъкло ми стават на парцал. Отделно, че в някаква степен ми пазят и шнорхела.

                        Обаче, в един хубав ден се метнах извън пътя, дърветата ме спряха да не отида в дерето, но при ваденето на лебедка вантата е запънала в по-як клон и направи на калника това, а ...



                        след като се откачи от него, изпердаши задно дясно стъкло и го направи на сол.


                        Така че, както и да се въртиш, задникът ти ще е все отзад ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          Каквото не може да се спаси, не може.
                          Ма без бой(подготовка) няма да се дам.
                          Половината ми кеф, ще е подготовката и бирата дето ще изпие.

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Измерен къде?

                          До предната греда. Сега е 22см. Гуми диаметър 69(май 225/75 R15)
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 29-06-09, 21:35. Причина: Корекция на цитат

                          Коментар


                          • #14
                            До: Айде и аз изгорях.

                            Здравейте колеги искам да коментирам следното и най вече да поясня и обясна снимките на Чавдар. Първо честито на колегата за новата придобивка.Правенето и поставянето на преден ролбар и най вече одължаване с тръби или профили ,защита на предния диф и кормилни щанги си има предимства и недостатъци. Що се однася за страничните ролбари и показани от колегата Чавдар визирам мнение 13 снимка 1 че та са полезни само на странични наклони да претпазват джипа от скали ,дънери и прочие но не за вертикални проникваня от елементи межде ролбара и базата на джипа за целта се поставя рифелова мрежа.
                            Луд не се мори,само се поти...и охлажда с бира 0884480846

                            Коментар


                            • #15
                              До: Айде и аз изгорях.

                              Първоначално публикуван от Пламен Ковачев (zaiko1234) Преглед на мнение
                              Здравейте колеги искам да коментирам следното и най вече да поясня и обясна снимките на Чавдар. Първо честито на колегата за новата придобивка.Правенето и поставянето на преден ролбар и най вече одължаване с тръби или профили ,защита на предния диф и кормилни щанги си има предимства и недостатъци. Що се однася за страничните ролбари и показани от колегата Чавдар визирам мнение 13 снимка 1 че та са полезни само на странични наклони да претпазват джипа от скали ,дънери и прочие но не за вертикални проникваня от елементи межде ролбара и базата на джипа за целта се поставя рифелова мрежа.
                              Това беше полезно и никога нямаше да се сетя. Нямаше да сложа ламарина или мрежа с цел олекотяване. Да си жив и здрав.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X