Сменях торсионите с IRON MAN такива. Тоест, смениха ми ги в сервиз. Обаче, вече 2 пъти ми се налага да ги донагласям, в рамките на 3 месеца.
Днес като лягах отдолу, ми направиха впечатление надписите върху тях - на тоя под шофьора - NISS017 RH N, Като началото на надписа е към задницата на джипката. На другия съответно пише NISS017 LH N.
Притеснява ме да не са разменени, щото по всички правила за под шофьора би-трябвало да е левия, или това с "LH" на него.
Другото, което ме притеснява е че ако са разменени, то те са и усъкани и натоварени в грешната посока.
Работата е там, че понеже са австралийски, до колкото знам, а там карат наопъки, спрямо тук, да не би нарочно да са разменени? И какво обуслава имането на ляв/десен по принцип - посоката на движение (преобладаващия наклон на пътя, свързан с това), тежестта на шофьора (то пак зависи от същото), различната тежика на джипката отляво/отдясно, или посоката на натоварване (усукване) на двата торсиона (начина им на производство и фабрично "уморяване")
Сега е регулирана и изравнена. Но болтовете са натегнати с по 1.5-2 сантиметра от нормалното, дадено по книга. Десния е натегнат повече, и имам чувството че отдясно предницата е малко по-твърда.
Давайте мнения. Да ги разменям ли?
В сервизното ръководство за оригиналните е даден начина на ориентиране кой-кой е, с буква и стрелка на едно от челата им. Тия обаче май освен тия надписи, друго нямат, или поне не съм видял да имат.
Шлиците в двата края на торсионите са, поне до колкото мога да видя по оригналните, еднакви и нямат посока, тоест торсионите могат да се въртят както е угодно на монтиращия.
Та, давайте акъл.
Днес като лягах отдолу, ми направиха впечатление надписите върху тях - на тоя под шофьора - NISS017 RH N, Като началото на надписа е към задницата на джипката. На другия съответно пише NISS017 LH N.
Притеснява ме да не са разменени, щото по всички правила за под шофьора би-трябвало да е левия, или това с "LH" на него.
Другото, което ме притеснява е че ако са разменени, то те са и усъкани и натоварени в грешната посока.
Работата е там, че понеже са австралийски, до колкото знам, а там карат наопъки, спрямо тук, да не би нарочно да са разменени? И какво обуслава имането на ляв/десен по принцип - посоката на движение (преобладаващия наклон на пътя, свързан с това), тежестта на шофьора (то пак зависи от същото), различната тежика на джипката отляво/отдясно, или посоката на натоварване (усукване) на двата торсиона (начина им на производство и фабрично "уморяване")
Сега е регулирана и изравнена. Но болтовете са натегнати с по 1.5-2 сантиметра от нормалното, дадено по книга. Десния е натегнат повече, и имам чувството че отдясно предницата е малко по-твърда.
Давайте мнения. Да ги разменям ли?
В сервизното ръководство за оригиналните е даден начина на ориентиране кой-кой е, с буква и стрелка на едно от челата им. Тия обаче май освен тия надписи, друго нямат, или поне не съм видял да имат.
Шлиците в двата края на торсионите са, поне до колкото мога да видя по оригналните, еднакви и нямат посока, тоест торсионите могат да се въртят както е угодно на монтиращия.
Та, давайте акъл.
Коментар