Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шаси Терано - корозия - боядисване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Що не пробваш с фосфорна киселина. Напоследък и аз изоставих Вюрта. При цена от 5лв. литъра позволява да я ползваш вместо вода при къпане на ръждата. После телена четка. И така няколко цикъла, докато всичко стане бяло-сиво. После Зинга с цинк и ти си човекът.

    Коментар


    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      И аз изобщо не съм впечатлен от Цинга-та, особено на фона на цената ѝ. За мен е същата работа, като 3-в-1 - супер за оградата на двора, много зле за неща подложени на бой, като шасито. Следвайки съветите на баща ми, доста неща обработих с цинга - някои добре почистени до блясък с бормашина и четка, някои по-ръждиви - ами от почти всичко се люпи на места.
      В същото време парапетът на терасата намазан още преди години с цинга - държи. Ама ако хвърля 2-3 цингосани винкела в багажника, след няколко седмици ще са ми надули главата от дрънчене и ще са се олюпили доволно.

    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Скъпичка е и се люспи вярно, но под люспа излиза чист метал. Може би трябва да се повтори и да се запечата с грунд отгоре.

    • gy6ter
      gy6ter коментира
      Редактиране на коментар
      И с грунда се люпи ,но отдолу метала не е мръднал вече година .

  • Само да имам време ще ви пусна снимки на 40+ годишно шаси презимувало на двора след фосфорна и Цинга...

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
      Само да имам време ще ви пусна снимки на 40+ годишно шаси презимувало на двора след фосфорна и Цинга...
      Презимуването на двора не е критерий. Активното каране поне една зима (желателно 2) по солищаците е критерия. В такива условия се вижда какво работи и какво не. Ако джипката ми зимуваше някъде без да се кара, изобщо нямаше да се занимавам с ръжди - значими такива щеше да има след пенсионирането ми.

      За презимуване на двора и боя 3 в 1 директно върху ръждата върши прекрасна работа - тя за това е правена тая боя. За огради и прочие.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        По местата, които карам рядко пътищата виждат снегорин, та камо ли сол. Но сега ме подсещаш да видя какво е станало с долницата на пикапа. Подложен на активно градско каране в третиран сняг и солена вода. Той поради мързел се размина и без Зинга, а само с фосфорна и май даже не съм го четкал много.

    • Тъй... днес си поиграх с няколко четки и бормашина.

      Въпросната ръжда е от тая, която и с телена четка трудно се маха, а вместо това става лъскава и с частично метален блясък. Махнах я, доколкото можах (на места, където можаха да стигнат 2-та чишита телени четки на машината), утре ще мажа окончателно и кавото стане-стане. После започвам с покритията.

      Предполагам я наричат "черна ръжда", което е Железен(II) оксид (FeO) и магнетит (Fe3O4), за разлика от "лисичата" - железен (III) оксид (Fe2O3) и железен оксид-хидроксид FeO(OH) и Fe(OH)3. Тоест един вид "полуръжда".

      Няма лошо докато си стои такъв (образува се при недостиг на влага/кислород), но с времето бавно преминава в обикновена Fe2O3.

      Частично металният блясък се дължи на реакцията 4FeO -> Fe + Fe3O4, тоест по повърхността си (понякога и в дълбочина, няма пълно щастие), "полуоксида" става на пълен оксид, с излишък на желязо.
      Последно редактирано от sparkybg; 26-04-20, 01:28.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Окончателно, след по-упорито търкане, друга партида Fertan и престой 5-6 дни, явно преборих, каквото може да се пребори. Следи от ръжда отвън вече няма никъде:
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200505_144117.jpg Прегледи:0 Размер:181.8 КБ ID:6600042

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200505_144125.jpg Прегледи:0 Размер:221.3 КБ ID:6600043

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200505_144303.jpg Прегледи:0 Размер:240.1 КБ ID:6600044

        Кафявото не е ръжда, с смесица на Fertan с кал - на 5-тия ден карах малко на дъжд.

        Дали зради повечето търкане, по-високите температури или другата партида Fertan, при последното мазане всичко почетня доста бързо, забелязваше се почерняване още докато го мажех.

        От снощи е и с 2 ръце епоксиден грунд Ferpox.

        Следва по-неприуятната част - търкане и обработка около задния мост и пружините, но за това ще си трябва канал и демонтаж на пружини, амортисьори и ауспух, вероятно и задна броня и ударни тампони.

        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

          Следва по-неприуятната част - търкане и обработка около задния мост и пружините, но за това ще си трябва канал и демонтаж на пружини, амортисьори и ауспух, вероятно и задна броня и ударни тампони.
          А бе ти не си човек ве ...) ... удърните тампони /какво ли удрят не знам/ ми се струва, че прихващат с болтовете им и гнездата на пружините ???, онзи ден щях да се мъча да ги демонтирам окончателно, защото свалях задните колела но се позачудх, но не съм се отказал да ги махам...
          Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
          X-trail 2.2 Di 2003
          Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

          Коментар


          • Работят си ударните тампони, просто при лифт на окачването и ненатоватена задница работят рядко (в моя случай - като мина със 70-80 през голям легнал полицай например). Ако ги махнеш е много вероятно после да сменяш амортисьори, ако не си от най-кротките шофьори.

            Преди лифта на моето, работеха при всяка по-голяма неравност.

            Болтовете им не държат нищо друго освен тях самите. Гледал съм гнило шаси отвътре - нищо няма там, просто дупки и гайки отвътре. Гнездата на пружините са само на заварки и то външни заварки. Дори ги има като резервна част (не че може да се намерят, но ги има като номер). Сменят се лесно, ако е останало за какво да ги завариш. В общия случай като станат за сменяне и самото шаси е аут, та е безсмислено.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Премахване на двата задни ударни тампона /тоест един/ ..по-добре без отколкото с един. Болтовете се скъсаха всички, представяй си какво ще е да завиеш нови тампони. Има пораженя от едната страна, след премахването на които остана малка дупка в го горното гнездо на пружината, не мисля да заварям нещо за момента. Тъмния цвят е от преобразувателя, един син като го мажеш, после става черно, пръскам и с една мазнотия Krown T40 накрая, никакви бои и бодита не мисля да използвам на този екземпляр. Иначе шасито, като цяло е добре, като за 22 - 23 годишно английско, ясно е че няма да е вечен джипа, оценявам го на едни 5 години още поне, пък знаеш ли, но няма нищо вечно .... )
              Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
              X-trail 2.2 Di 2003
              Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

              Коментар


              • Ударните тампони на доста теранота в период на полуразпад съм закрепил с по 2 до 4 съвсем ефирни шева с ЦО-то.До сега на нито един собственик не се е оплакал, че ги е загубил.Взимай оригинални, пробвал съм български, пробвал съм на фебест и на разни други "марки" с две думи не стават.

                П.С. отпред на носачите има по два броя шок тампони един на горния топчест и един на долния във формата на пирамида.Гледай и двата да ги имаш, а да не са останали само планките.

                Коментар


                • На горния носач тампон няма. На шасито е.

                  Колкото до задните - по-добре с 2 отколкото с един, бих казал.

                  Ако задното окачване е в ред (не-спъхнати пружини и амортисьори, дето още минават за такива), сдал тампон не съм видял. На старото ми терано си бяха оригиналните, абсолютно изправни, 22 години след като са монтирани.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • Не се славя с феноменална памет Запомнил съм че действа на горния носач поне.
                    Иначе относно оригинланите тампони, да добри са, но почнеш ли да го товариш с по половин тон в багажника и да го караш из баирите, пълнолетната им гума сдава за отрицателно време.Колкото до болтовете им от 10-15 такива джипа съм успял да ги извадя цели на не повече от 5 и всичките неанглийски.На английските се скъсват с усилие като за 5мм болтче, то и толкова дебелина им е останала.

                    Коментар


                    • За късането е така. Там се събира най-много гняс. Предстои ми профилактика на шаси в тая му част, и смятам да сложа неръждавейка. Така процедирам с почти всичко по шасито дето не е болт и гайка, ами е с вградена в шасито резба.

                      За окачването - на "новото" ми терано, като го купих даже изглеждаше леко навирено. Стоеше като тухла на пътя, още повече че беше с минусови джанти но.... на всяка по-голяма неравност удряше на тампони. След смяна на пружини и амове даже не личи да са удряли и минавам през висок легнал полицай с 80 безгрижно, без да има удари.

                      Какво става при товарене нямам идея. Товарил съм доста, но рядко. На моя късалдак най-голямото му "щатно" товарене е догоре с багаж за морето, предполагам нещо като 200 кила.

                      Все пак мисля си че без тампони ще се правят аморисьори и захвати редовно.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • По-скоро бих сложил усилени пружини отколкото да сложа пак задни тампони. Този го карам вече 2 години и то натоварен отзад с един тампон, старото Маверик '94 поне няколко години беше също с един....евентуално виждам проблем ако счупя пружина, да легне на тампоните, но дано да не... а и "флекса" на задния мост мисля, че се подобрява значително без тези тампони ))
                        Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
                        X-trail 2.2 Di 2003
                        Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

                        Коментар


                        • Като нямаш ограничнителни тампони, ограничнителя са ти амортисьорите. Ако издържат амортисьорите, къртят захватите. Това в посока сгъване, която е по-опасната. На разгъване си има лимит от усилието на пружините + теглото на моста., на сгъване лимит няма.

                          Пак - при нормално задно окачване до тия тампони се опира рядко, тъй че "флекса" практически не се влияе от тях. Те не са правени да работят постоянно, а само в екстремални случаи (ако окачването е в ред де).
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • Задните тампони от години не са спирали никъде, но аз го карам само по шосе.
                            Предните тампони на носачите сложих тампон от двигател на лада разрязан на две. Върши работа.
                            "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X