От доста време обмислях тази интервенция,тъй като по една или друга причина съм изпадал в неловка ситуация -къде в най-голямата кал, къде в най-дълбокото в реката и това по вина на електрониката предизвикано от моите мераци в повечето случаи. За да премахнем електрониката от Тераното,трябва да се замени ГНП-то с механично,на което му трябва само един плюс на клапанът за нафтата,като в случаят и той може да се елиминира и става като по старите трактори само да превърти и пали ,гасиш на скорост. На някои още, ако не му е станало ясно Тераното е TDI 126-то коня, системата е Бош.Ще разкажа в картинки как става замяната.Първо трябва да се сдобиете с механично ГНП жило и педал на газта от Терано TD 101 коня и да имате елементарни познания.ГНП-то е втора ръка и е хубаво да се занесе за проверка и профилактика.
1 Свалете акумулатора,разширителното казанче и казанчето на хидравликата.
\
2 Сваля се декоративната решетка от шестте щипки,развиват се двата болта на планките,които държат радиатора, разкачват се и двата маркуча на радиатора, долната половина на дефузора на перката и издърпвате радиатора нагоре.Тераното е без климатик.Може и без да се свалят тези неща отпред,но трябваше да сменям антифриза и исках да почистя радиатора, пък и обичам да работя на разчистено.
3 Тук стоят долните тампони на радиатора.
4 Развивате четирите болта на перката на виското.
5 Развивате застопоряващия болт на хидравликата,разхлабвате и долният болт, след което разхлабвате ремъка и го свалете,сваляте и двата маркуча ,от които ще изтече хидравлично масло в една PVC чаша го съберете,махате и долния болт, след което изваждате хидравличната помпа.
6 Махнете стойката на хидравликата,това също не е задължително.
7 Разхлабва се долният болт на динамото.
8 Разхлабва се и горния болт на динамото и сваляте ремъка,това също може да се избегне ,но трябваше да сменя и ремъците.
9 Развивате седемте болта .Трите болта отбелязани с хикс са по- къси.
10 Разхлабвате болта на зъбното колело на помпата -това става като държите контра на болта на коляновия вал или включвате на първа предавка.
11 Докарвате на белези ГНП-то.Това става като превъртите двигателя от болта на коляновия вал с помощта на камък 41 и тричотка.
12 За всеки случаи сложих и една белязка на шайбата на коляновия вал.
13 Развивате гайката на помпата и ако не излезне на ръка зъбното колело и нямате скоба, двете дупчици имат резба, навивате подходящите болтчета равномерно и зъбното колелото ще излезне.
14 Шпонка държи зъбното колело на ГНП-то, така че неможе да объркате слагането му после.В долния край на снимката се вижда зъбното колело на вакуум- помпата, което е зацепено свободно към ГНП-то.
15 Трябва да се свали и вакуум помпата.Развива се големият болт, който е вакуума към сервото и малкия болт на тръбичката.
16 От долната тръбичка ще изтече малко масло.
17 Развивате болта, след което гайката, разкачате планката която държи тръбата за вакуума и след това развивате шпилката.
18 Издърпвате вакуум помпата назад.
19 И вакуум помпата вече е няма.
20 Вече стигнахме до същността ,свалянето на ГНП-то.Откачаме двете букси на ГНП-то.
1 Свалете акумулатора,разширителното казанче и казанчето на хидравликата.
\
2 Сваля се декоративната решетка от шестте щипки,развиват се двата болта на планките,които държат радиатора, разкачват се и двата маркуча на радиатора, долната половина на дефузора на перката и издърпвате радиатора нагоре.Тераното е без климатик.Може и без да се свалят тези неща отпред,но трябваше да сменям антифриза и исках да почистя радиатора, пък и обичам да работя на разчистено.
3 Тук стоят долните тампони на радиатора.
4 Развивате четирите болта на перката на виското.
5 Развивате застопоряващия болт на хидравликата,разхлабвате и долният болт, след което разхлабвате ремъка и го свалете,сваляте и двата маркуча ,от които ще изтече хидравлично масло в една PVC чаша го съберете,махате и долния болт, след което изваждате хидравличната помпа.
6 Махнете стойката на хидравликата,това също не е задължително.
7 Разхлабва се долният болт на динамото.
8 Разхлабва се и горния болт на динамото и сваляте ремъка,това също може да се избегне ,но трябваше да сменя и ремъците.
9 Развивате седемте болта .Трите болта отбелязани с хикс са по- къси.
10 Разхлабвате болта на зъбното колело на помпата -това става като държите контра на болта на коляновия вал или включвате на първа предавка.
11 Докарвате на белези ГНП-то.Това става като превъртите двигателя от болта на коляновия вал с помощта на камък 41 и тричотка.
12 За всеки случаи сложих и една белязка на шайбата на коляновия вал.
13 Развивате гайката на помпата и ако не излезне на ръка зъбното колело и нямате скоба, двете дупчици имат резба, навивате подходящите болтчета равномерно и зъбното колелото ще излезне.
14 Шпонка държи зъбното колело на ГНП-то, така че неможе да объркате слагането му после.В долния край на снимката се вижда зъбното колело на вакуум- помпата, което е зацепено свободно към ГНП-то.
15 Трябва да се свали и вакуум помпата.Развива се големият болт, който е вакуума към сервото и малкия болт на тръбичката.
16 От долната тръбичка ще изтече малко масло.
17 Развивате болта, след което гайката, разкачате планката която държи тръбата за вакуума и след това развивате шпилката.
18 Издърпвате вакуум помпата назад.
19 И вакуум помпата вече е няма.
20 Вече стигнахме до същността ,свалянето на ГНП-то.Откачаме двете букси на ГНП-то.
Коментар