Колеги, искам да споделя какво направих по моята нова придобивка- Терано 2 2.7 тди.
След като купих джипа, реших да го закарам на майстор да закърпи двата прага, тъй като бяха тръгнали съвсем леко да гният в задния край откъм задните гуми. Това впрочем бяха единствените видими забележки откъм ръжда на джипа. Отдолу по рамата и купето за моя радост, няма никаква ръжда. И така, преди да го закарам при майстора, реших да махна и пластмасовите лайсни на 4-те калника да проверя дали няма да има изненади. Оказа се, че и веждите са тръгнали да гният, но в съвсем ранен стадий. Майстора закърпи праговете и две от веждите с нова ламарина. След като го взех, изчистих с телена четка и повърхностна ръжда, където имаше. Хубавото в случая беше, че нямаше ръжди и гнило извън периферията на пластмасовите лайсни. След кърпенето, чистенето на ръжда, намазах и с преобразувател Вюрт за всеки случай. После китосах леко около заварките (които не бяха много), намазах грунд алкиден сив, сребърен феролит, след това и с течен парафин. Накрая подмених и счупените при демонтажа на лайсните, пластмасови щипки и щифтове/втулки.
След като монтирах ласните на веждите по местата им, нещо взе да ме човърка, че скоро време под тях пак ще вземе да се насъбира вода и кал, а неминуемо ще тръгне и ръжда. Така реших да уплътня с нещо фугата между пластмасовите вежди и калниците. На някои Терана (особено на тези с широката лайсна на вратите) съм виждал, че има залепено някакво уплътнение, но на моето нямаше нищо. И така: купих полиуретанов пълнител за фуги и заварки (черен). Продава се под формата на салам. Преди да започна с мазането, изчистих хубаво със спирт. После облепих с хартиено тиско и започна "мацането" с пластмасова шпатула.



За да влезе по- хубаво полиуретановия пълнител между ламарината и лайсната, с едната ръка натиснах лайсната в долния край, за да се отдели леко от калника, а с другата намазах полиуретана.

След това с помощта на едно найлоново пликче обрах излишния полиуретан и веднага отлепих хартиеното тиксо. Като приключих и с 4-те лайсни оставих джипа в това положение чак до другия ден, тъй като ме беше страх, че ако го запаля и ако го карам, може от вибрациите да се отворят фугите.

Крайният резултат беше това:


Вече 10 дни карам Тераното и полиуретановите фуги още не са мръднали. Станаха много здрави и не пропускат и капка вода между лайсните и праговете.
След като купих джипа, реших да го закарам на майстор да закърпи двата прага, тъй като бяха тръгнали съвсем леко да гният в задния край откъм задните гуми. Това впрочем бяха единствените видими забележки откъм ръжда на джипа. Отдолу по рамата и купето за моя радост, няма никаква ръжда. И така, преди да го закарам при майстора, реших да махна и пластмасовите лайсни на 4-те калника да проверя дали няма да има изненади. Оказа се, че и веждите са тръгнали да гният, но в съвсем ранен стадий. Майстора закърпи праговете и две от веждите с нова ламарина. След като го взех, изчистих с телена четка и повърхностна ръжда, където имаше. Хубавото в случая беше, че нямаше ръжди и гнило извън периферията на пластмасовите лайсни. След кърпенето, чистенето на ръжда, намазах и с преобразувател Вюрт за всеки случай. После китосах леко около заварките (които не бяха много), намазах грунд алкиден сив, сребърен феролит, след това и с течен парафин. Накрая подмених и счупените при демонтажа на лайсните, пластмасови щипки и щифтове/втулки.
След като монтирах ласните на веждите по местата им, нещо взе да ме човърка, че скоро време под тях пак ще вземе да се насъбира вода и кал, а неминуемо ще тръгне и ръжда. Така реших да уплътня с нещо фугата между пластмасовите вежди и калниците. На някои Терана (особено на тези с широката лайсна на вратите) съм виждал, че има залепено някакво уплътнение, но на моето нямаше нищо. И така: купих полиуретанов пълнител за фуги и заварки (черен). Продава се под формата на салам. Преди да започна с мазането, изчистих хубаво със спирт. После облепих с хартиено тиско и започна "мацането" с пластмасова шпатула.
За да влезе по- хубаво полиуретановия пълнител между ламарината и лайсната, с едната ръка натиснах лайсната в долния край, за да се отдели леко от калника, а с другата намазах полиуретана.
След това с помощта на едно найлоново пликче обрах излишния полиуретан и веднага отлепих хартиеното тиксо. Като приключих и с 4-те лайсни оставих джипа в това положение чак до другия ден, тъй като ме беше страх, че ако го запаля и ако го карам, може от вибрациите да се отворят фугите.
Крайният резултат беше това:
Вече 10 дни карам Тераното и полиуретановите фуги още не са мръднали. Станаха много здрави и не пропускат и капка вода между лайсните и праговете.
Коментар