Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

    Колеги, искам да споделя какво направих по моята нова придобивка- Терано 2 2.7 тди.
    След като купих джипа, реших да го закарам на майстор да закърпи двата прага, тъй като бяха тръгнали съвсем леко да гният в задния край откъм задните гуми. Това впрочем бяха единствените видими забележки откъм ръжда на джипа. Отдолу по рамата и купето за моя радост, няма никаква ръжда. И така, преди да го закарам при майстора, реших да махна и пластмасовите лайсни на 4-те калника да проверя дали няма да има изненади. Оказа се, че и веждите са тръгнали да гният, но в съвсем ранен стадий. Майстора закърпи праговете и две от веждите с нова ламарина. След като го взех, изчистих с телена четка и повърхностна ръжда, където имаше. Хубавото в случая беше, че нямаше ръжди и гнило извън периферията на пластмасовите лайсни. След кърпенето, чистенето на ръжда, намазах и с преобразувател Вюрт за всеки случай. После китосах леко около заварките (които не бяха много), намазах грунд алкиден сив, сребърен феролит, след това и с течен парафин. Накрая подмених и счупените при демонтажа на лайсните, пластмасови щипки и щифтове/втулки.
    След като монтирах ласните на веждите по местата им, нещо взе да ме човърка, че скоро време под тях пак ще вземе да се насъбира вода и кал, а неминуемо ще тръгне и ръжда. Така реших да уплътня с нещо фугата между пластмасовите вежди и калниците. На някои Терана (особено на тези с широката лайсна на вратите) съм виждал, че има залепено някакво уплътнение, но на моето нямаше нищо. И така: купих полиуретанов пълнител за фуги и заварки (черен). Продава се под формата на салам. Преди да започна с мазането, изчистих хубаво със спирт. После облепих с хартиено тиско и започна "мацането" с пластмасова шпатула.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44953739_311042779485272_7698579121160323072_n.jpg
Прегледи:1
Размер:84.9 КБ
ID:6151720
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44975467_1920513231589901_5936933387750080512_n.jpg
Прегледи:1
Размер:92.5 КБ
ID:6151721
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44980869_313701419229792_4632048990953668608_n.jpg
Прегледи:1
Размер:99.9 КБ
ID:6151722
    За да влезе по- хубаво полиуретановия пълнител между ламарината и лайсната, с едната ръка натиснах лайсната в долния край, за да се отдели леко от калника, а с другата намазах полиуретана.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44912891_505417799936143_7818015543117479936_n.jpg
Прегледи:1
Размер:72.8 КБ
ID:6151723
    След това с помощта на едно найлоново пликче обрах излишния полиуретан и веднага отлепих хартиеното тиксо. Като приключих и с 4-те лайсни оставих джипа в това положение чак до другия ден, тъй като ме беше страх, че ако го запаля и ако го карам, може от вибрациите да се отворят фугите.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44996235_664224343970982_5024260018535399424_n.jpg
Прегледи:1
Размер:103.2 КБ
ID:6151724
    Крайният резултат беше това:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44905827_246289492686146_1001072179942522880_n.jpg
Прегледи:1
Размер:89.6 КБ
ID:6151725
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:45017751_568753736895600_994061818357874688_n.jpg
Прегледи:1
Размер:71.9 КБ
ID:6151726
    Вече 10 дни карам Тераното и полиуретановите фуги още не са мръднали. Станаха много здрави и не пропускат и капка вода между лайсните и праговете.

  • #2
    От: "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

    Добър метод за въстановяване на външен вид при изгорели/напукани/пожълтели уплътнения между пластмасата и ламарината.

    ...обаче...

    - Веждите са от полипропилен. Полиуретановия уплътнител не хваща върху полипропилен (то почти нищо не хваща). За момента може и да няма видими пукнатини, но ще проима.
    - Оригинално веждите там са с двустранни лепенки и местата, където лепенката се хваща към пластмасата, са обработени със специален грунд, за да хване здраво. И наистина хваща здраво.
    - Дори оригинално там (както и на всички останали кори) не са се престарали с уплътняването. То няма и как да уплътниш идеално - все от някъде влиза. В твоя случай ще влиза откъм подкалника, дори да приемем че отгоре си ги уплътнил идеално. Май по-скоро се търси начин постоянно да влиза и излиза по живо по здраво, особено при миене - купето гние само там, където се задържа.

    Та, съвета ми е - покарай една зима, и после ги свали да видиш какво става. Най-вероятно няма да ти хареса.

    А за сребърния феролит - приеми че е само за "фаца". Нищо друго смислено не прави. Виж парафина категорично върши работа.

    ПП: И не на последно място, ако искаш трайност от полиуретанов уплътнител и здраво хващане към боя - купи си такъв за автостъкла, заедно с прилежащия му грунд. Това нещо, ако си ползвал преди него епоксиден грунд например, се маха с теслата, щото друг начин няма. Няма нищо общо с този от саламите. Ама нищо! Този от саламите стои много по-мек, еластичността му е много по-малка (някои видове мязат на нещо между гума и твърда дъвка), и адхезията много по-малка.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

      Водата е гад мръсна. Винаги намира от къде да влезе, а е много лошо ако няма от къде да излезе. И аз си мисля, че ще има проблеми.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • #4
        От: "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

        На пролет ще махна една от лайсните, за да проверя какво е положението. Все си мисля, че даже и да се напука леко полиуретана, под лайсните ще влиза само вода, без кал и прахоляци и тази вода ще може свободно да се отича от долу, тъй като там не съм запълвал с нищо. Ако не бях запълнил тези фуги от горе, след като влезе кал, тя няма как да излезе от долу, защото веждата на калника е извита навътре към подкалника.
        П.П. Може би, ако на лайсните имаше оригинални уплътнители, макар стари и напукани, под тях нямаше да се насъбира много кал, а само вода, която лесно се оттича.

        Коментар


        • #5
          От: "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

          Не ти е проблема калта, а солта. А влиза ли вода - влиза и сол.

          Калта влиза предимно отдолу, откъм подкланика. Фабрично излиза от двата края, поне при терано с големите вежди и пластмаси - има си нарочни прорези в долната част умишщено за да не уплътнява и да не задържа.

          Впрочем най-голямото задържане на кал е зад предните калобрани. Оправията е при миене на отворена врата или през фугата там да се пръска обилно с водоструйка. Ако няма кал се оттича, ако се насъбера кал, листа и прочие боклуци, започва да задържа. Винаги обръщам внимание като ми мият колата да пръскат там обилно. Другото място е под задната броня - сигурно отделям по 2-3 минути само за тия 4 места.

          Можеш да си провериш отводнителните канали на праговете. Често задните 1-2 са запушени. Отдолу откъм рамата има и тапи - може да се отворят и да се мие там с водоструйка, а после да се пръсне с парафин.

          При миене обръщай внимание и на хоризонталната лайсна отдолу някъде на дъното на багажника. Задържа и тръгва ръжда от там.

          Друго място е около захватите на тампоните към шасито - тръгва да ръждясва точно по ръбовете между купето и захватите.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

            Sparky Благодаря за съветите!
            В рамата и зад предните калобрани, на мястото, където по принцип се събира кал, напръсках обилно със спрей за кухини. В самите прагове също напръсках от горна страна (махнах едни пластмасови болтчета, които държат лайсната на прага, когато е отворена вратата). За сега това, а на пролет ще махна тези тапи на праговете и ще измия с водоструйката и после пак със спрей за кухини.

            Коментар


            • #7
              От: "Хидроизолация" на пластмасови лайсни на Терано 2

              Наистина водата е по-добре да се отича и да има проветрение според мен. ОТЗАД гредата на която е закачен задният мост тръгва в двата си края, където е свързана с останалото шаси. Това е точно зад задните гуми. Има едни дупчици там за отводняване на кухината. Там трябва да се мие старателно с водоструйка, както и цялата тази греда и вътре в нея, защото солта ще я разяде. Въобще по-често миене на задницата отдолу. Отпред шасито няма достатъчно добро отводнение според мен, там се набиват люспи ръжда при изпръскване на шасито от вътре и после тръгва сериозната ръжда. Това от наблюдение на стария Австрийски Маверик, който пратих в моргата именно поради изброените проблеми.

              Има едно "Krown T40" спрей, канадски, на маслена основа, обаче и в Англия не мога да го намеря вече, може да са го забранили в ЕС. Набива се в повърхностната ръжда и няма миене с вода, тоест вода вече не остава там. Май действа и като преобразовател, защото се и пени. Разбира се гумените тампони и уплътнения е добре да се пазят.
              Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
              X-trail 2.2 Di 2003
              Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X