Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Драма със съединител на Патрол Y60

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Драма със съединител на Патрол Y60

    Първо действие:
    Трудно включват първа и втора и задна. Мъкна се при МАЙСТОР 1 и той охлабва докрай реглажния болт ва педала, което решава проблема временно докато след седмица съединителя умира тотално. Следва влачене на въже при майстора. Сваля се скоростна кутия и се разглобява съединител. Паднала демпферна пружина и заклинила така, че да не може да отдели. Междувременно от напъване счупих вилката. Следва смяна на феродов диск и вилка. Вилката била от Навара. Уж ставала... Притискателния бил ОК. Вземам джипа съединителя работи и отделя някъде по средата. Питам да върна ли болта на педала както си е бил? Както искаш вика. Връщам го и съединител- ЙОК! Нагласям го криво ляво но болта е охлабен почти докрая. Карам - работи, викам си не барай щом работи!
    Второ дейстивие:
    Газ по магистралата за морето. Някъде там вече чувам странен шум на празен ход като пусна педала на съединителя. Като го натисна изчезва. Така докато умря в една локва в гората на кънда в дивия преди Резово. Псувни,... нерви, жени мрънкат, деца ревът...търся камион да ме тегли... та така...до сервиза на МАЙСТОР 2 в Царево. Следва второ сваляне и разглабяне. Феродото черно прегоряло, притискателя синьо-лилав. Викат всичко е аут. Съгласям се щот няма на къде и ревъ... Сменят феродов и притискателен, лагера незнайно защо не. Не ме и попитаха. Моят си бил ОК. Вероятно са го откраднали. Все тая, не мога да го върна. Въпроса е че пак тръгвам и карам и пак отделя някъде по средата. Питам за реглаж дали се прави. Не вика, тя вилката от навара, дето са ти я сложили беше дълга и ние малко я отрязяхме. Въздишам..., плащам и си тръгвам.
    Трето действие:
    Нещо все ме чопли как така, тоя болт на педала няма значение колко и отвит. Клякам и го завивам докрай. Тоест почти опря навътре в педала и става чудо- съединителя почва да отдаля долу, на два пръста от ламалината. Кеф. И си седя и си мисля Майстор 1, Майстор 2 или аз съм за трепане, щото тоя съединител до тук ми легна вече 850лв. и не знам какъв ще е финала на Трето действие?
    Четох сервизното ръководство /на руски/ пишат че тоя болт регулирал само свободния ход на педала. Ама де да знам? Дали тоя първия съединител не го препекох от нерегулиране и чиста глупост? Дали не трябваше там в гората само да завия проклетия болт, вместо да влача машината в сервиз? Дали не трябваше отдавна да емигрирам от тая страна пълна с некадърнеци наричащи себа си МАЙСТОРИ.
    Ами ако, просто бях блондинка... Ма не, тогава сигурно нямаше да се дерзая за такива глупости...
    Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

  • #2
    От: Драма със съединител на Патрол Y60

    Знаеш ли как дразниш!
    Майсторите нема да ги ебеш!
    Ако знаеш какво да обсъдиш с тях-обсъдил ! Ако не - шо ревеш?Ми така сте решили!
    Баси форумът не е за реване на корави момчета на рамото на ...
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • #3
      От: Драма със съединител на Патрол Y60

      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
      ..... МАЙСТОР 1 той охлабва докрай реглажния болт на педала.... съединителя умира тотално. .....Следва смяна на феродов диск и вилка. Вилката била от Навара...........Така докато умря в една локва........ Майстор 2 сменят феродов и притискателен......вилката от навара.....ние малко я отрязяхме.
      Аз прочетох това до тук и се питам, защо си причини всички тези мъки . Аз едно съм научил от практиката - когато дойде въпрос за проблем с алтернатора или съединителя - сменя се ВСЧИКО!!!
      Особено при смяната на съеднител - феродов диск + притискател + лагер + вилка ако се наложи (оригиналната е ~100лв). По лостовата система и хидравличната задвижваща система НЕ се пипа нищо преди да се монтира нов комплект от горните.
      Сега е добре да си намериш сервизно ръководсто ако няма и да си регулуираш свободния ход на педала както трябва. После ако не отделя или буксува, начи вилката не е резната като ората . За да ти е мирна главата и за да не влизаш във филми пак, те съветвам да си намериш доверен сервиз, където да свалиш кутията и да смениш лагера и вилката. Незнам как точно беше при Патрол-ите но при някой жИбки има вариант вилката да се свали без да се сваля скоростната кутия.

      Поздрави

      Коментар


      • #4
        От: Драма със съединител на Патрол Y60

        Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
        Знаеш ли как дразниш!
        Майсторите нема да ги ебеш!
        Ако знаеш какво да обсъдиш с тях-обсъдил ! Ако не - шо ревеш?Ми така сте решили!
        Баси форумът не е за реване на корави момчета на рамото на ...
        Аз поне мисля, че форума е място за "обмен на информация", предполагам си съгласен? Това, че съм описал случката малко по детайлно и драматично и ти не можеш да отсееш в това какъв е въпроса... и се дразниш...и приемаш това за "реване" си е твой проблем. Аз съм пуснал тема понеже имам нужда от съвет.

        И все пак за да е по-ясно въпросите на които не мога да намеря отговор са следните:
        1. При първата смяна на съединителя, понеже болта на педала беше отвит докрай, може ли диафрагмените пружини да са били леко под напън, тоест съединителя да е бил в състояние на първоначално отделяне, което тък е предизникало преплъзване и боксуване и затова да е прегрял.
        2. Вилката за Навара, взаимнозаменяема ли е с тази за Патрол, или наистина е с по-друга геометрия, което може да е довело до напрежение в съединителя. Майстор 2 ми каза, че е по-дълга... Но аз така и не можах да го видя разглобен шибания съединител за да преценя сам.
        3. Как е правилно да се регулира педала и дали така както съм го направил сега т.е. болта е завит/прибран навътре/ почти докрай е добре. Сега съединителя отделя когато педала е долу на два пръста от ламарината и в горно положение има няколко милиметра празен ход. Няма шум при отпуснат педал на нулева скорост.

        Благодаря предварително на тези, които ми отговорят със конкретен съвет!
        Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

        Коментар


        • #5
          От: Драма със съединител на Патрол Y60

          Празния ход е задължителен! Без него се получава описаното от теб.
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • #6
            От: Драма със съединител на Патрол Y60

            По обясненията ти разбирам следното - имал си съединител за смяна още първият път . Съединител се сменя комплект - притискател , феродов и лагер , грешката на майстора е , че се е съгласил да сменя само феродо ... Вилката от Навара е различна по дължина и форма и не бива да се слага на Патрол , тъй като няма пружина която да я държи в задно положение е натискала леко аксиалния лагер и издава шум при въртене (който си е бил за хвърляне още първият път ) съединителя леко и по малко е бил натегнат и си го опекъл като си карал - това е твоята грешка че не си усетил че съединителя буксува , миризмата няма как да я объркаш ... Болта е за регулировка на празния ход на педала и няма отношение къде отделя съединителя - нормалното положение за регулировка е 202 - 212 мм от челото на педала до ламарината на пода измерено перпендикулярно под педала . С натягането на болта докрай има вероятност да си натиснал леко съединителя и аксиалния лагер отново да опира в диафрагмата на притискателя . Сега ще трябва отново да се дръпне кутията и да се смени вилка и аксиален лагер с нови и за този модел , обезвъздушете и работния цилиндър (долната помпа) . И го давай малко по спокойно , няма кой да псуваш освен себе си , защото преди да си закараш джипа на ремонт , увери се че човека който ще ти го прави разбира от тези неща ...
            VEREYA MOTORSPORT TEAM

            Коментар


            • #7
              От: Драма със съединител на Патрол Y60

              Гоо-о-оре долу нещата ми се поизясниха. Явно различната/неоргинална/ вилка и отвития докрай болт на педала са довели до боксуването на съединителя, поради това че не е имало луфт и диафрагмената пружина е била постоянно под напрежение. Вазможно е и самата пружина на стария притискател, да е била поомекнала и поизкривена от много служба. Странното е защо не усетих никаква миризма. Поне десет пъти се муших отдолу и душих като лисица. Новия ми - стар препечен фародов диск е марка SECO, Made in Korea. Може и той да не е бил много стока. Хубавото което разбрах след телефонен разговор с вторите майстори, е че все пак лагера е бил нов, сменен от първия майстор и не са го сменили поради това че са объркали модела и лагера в комплекта на Valeo, не паснал. Това не че много ги оправдава, защото трябваше да ме попитат, но решили че този който е бил на място е читав и го оставили. Както и първия майстор, който смени само феродовия диск, а оказва се и лагера, не ме попита дали да смени целия комплект, както и дали да ми сложи вилка от Навара, защото просто такава е имал под ръка. Не че не настоявах/при първия/ да остана да гледам, на което получих отговор "ако много знаеш, вземи си го направи сам..." При такъв отговор, просто трябваше да стана и да си тръгна, но бях сигурен, че човека е опитен, така че преглътнах просташкото му отношение и му се доверих. Грешка! В интерес на истината мастора от 20 години се занимава само с джипове и то предимно с Нисани. Явно този път се е издънил и то не вярвам да е от незнание, а по-скоро от прекалено самочувствие, че може да прави и прекроява кое както му дойде на него. Обаче грешката му - за моя сметка. Така че, не е особено лесно да намериш читав майстор, който е достатъчно сговорчив и има доброто желание да ти обясни и обсъди с теб какво смята да прави и защо точно така смята да го направи и какво ще стане ако не го направи така.
              Мерси на колегите, които се отзоваха със съвети. Смятам да покарам известно време така, ослушвайки се за признаци на боксуване и странни шумове от съединитела. Ако се появят - на канала, ако не ще се ослушвам още. Все пак се оказава, че всичко е сменено освен вилката, която е "подстригана" по мярка.
              Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

              Коментар


              • #8
                От: Драма със съединител на Патрол Y60

                Никой не гледа маховиците, износването им. Никой не гледа диафрагмата как се позиционира при стегнати болтове, периферният и ринг,- там където става деформацията и от където идва силата .

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X