Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

    Здравейте,

    Има ли начин да разбера дали въпросната джаджа работи коректно?

    Питам, защото имам подозрение, че е сдала багажа. Понеже се оказа, че е цепнат маркуча преди кулера и оттам явно пуска въздух, за около 400км оттам се беше стекла малка вадичка чак до студената част на турбото. Понеже турбото е с цяла нова централна част, оригинална на Гарет, изключвам то да хвърля толкова масло. Още повече, че има омасляване и на входа преди перката...не много, но има. Също и не ми се вярва двигателя да е скрап, поне не пълна, защото си пали от раз дори на -20 и върви доста доволно. Не ми прави впечатление и да пуши.

    Единствения извод, който правя е, че масления отделител не работи ама хич. Преди време го бях чистил...не помня с какво, ама май и с бензин. Има ли нещо в него, което би се скапало от тоя бензин? Имам бегли спомени, че в подобно устройство (не помня дали беше нисанска част) имаше някаква гумена мембрана. Дали може да е дала фира?

    По това което знам и на базата на разсъждения би трябвало маркуча, който идва от капака на клапаните да е носителя на маслени пари. Оттам в идеалния случай въздуха излиза от тръбата ходеща преди турбото, а в тръбата отиваща към картера се изтича отделеното масло.

    Само че в моя маслен отделител като духна през "входната" тръба въздух излиза основно от тази, която ходи към картера, което не ми се струва нормално. Също така не усещам никакво съпротивление, което елиминира възможността да работи като клапан, каквото мисля, че би трябвало да прави. Сега реално се е превърнала в един тройник и вероятно турбото си дърпа масло от него. Прав ли съм в разсъжденията?

    Питането ми е породено от това, че цената на нова такава част е към 200 кинта. Т.е. да го купя за проба дали ще има подобрение е...хм, неоправдано Мога да търся от морга, но не знам за какво да гледам, а и не знам дали дори на моето му има нещо. Естествено най-лесно е да пусна отдушника в атмосферата като на стар Икарус, а другите маркучи да затапя, но предпочитам нещата да са направени като хората.

    Всякакви разсъждения по темата ще са ми полезни в момента.

    Поздрави

  • #2
    От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

    Купи си от морга и го изчисти с нафта, не с бензин. Има клапанче вътре, което товаря след някакво налягане на картерните газове. Не помня обаче спрямокой маркуч беше клапанчето - тоя, идващ от картера или тоя, идващ от капака.

    Нормално е турбото да е омаслено откъм студената част. И мойто е. Нормален е и малък разход на масло, особено ако го юркаш повече. Примерно по литър на 7500.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

      Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение

      Питането ми е породено от това, че цената на нова такава част е към 200 кинта.

      Всякакви разсъждения по темата ще са ми полезни в момента.

      Поздрави
      Това ли е?
      http://www.megaparts.bg/product/filt...-125-ks-2001-g

      Коментар


      • #4
        От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

        Иво, да, на външен вид е това. Някъде мернах, че на някои от двигателите на ЛР изглежда 1:1 (предполагам и затова си писал ). Само чее....не знам дали наистина са еднакви или само много си приличат. Такова за Ленди е към 15 паунда.

        Спарки, сега опитах и от трите тръби, никаква "клапанност" не се усеща. Т.е. ако е имало нещо при мен е заминало. Да разбирам ли, че ако търся такова втора употреба трябва да се долавя някакво съпротивление и в даден момент се "отпушва"?

        Разход на масло досега не съм засичал, но като гледам, че само от изпарения съм изгубил поне едно 20-30мл за 400км откакто почистих зоната...

        P.S. Между другото бих се радвал на всякакви мнения по темата с картерните газове. Гледам, че в нета има всякакви модификации. Някои слагат т.нар. oil catch can, което реално събира маслото и после си го източваш. С другите маркучи не знам какво се прави.

        Някакъв пич пък беше сложил на тераното си филтър за вода като тези, които се слагат в компресорните инсталации.

        Какво би станало ако изхода от масления отделител се "бодне" директно във входящия колектор и не минава през турбото и кулера? Не се сещам за минуси, но аз не съм и много светнат технически де
        Последно редактирано от ivokbg; 24-09-16, 20:30.

        Коментар


        • #5
          От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

          Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение

          Какво би станало ако изхода от масления отделител се "бодне" директно във входящия колектор и не минава през турбото и кулера? Не се сещам за минуси, но аз не съм и много светнат технически де
          Ще имаш един бар картерно налягане. Това ще стане. Затова се бодва преди турбото.

          Пак - там наличие на масло е нормално да има. И моето терано има. Виж в сервизното - има го на картинка, но по спомен имяше някакъв клапан. Идеята е да държи някакво картарно налягане, защото преди турбото е лек вакуум.

          Понякога и като го препълниш с масло си дърпа и го гори. Особено след известно време работа на място. Моето правеше турло отзад след една цигара работа на място, и последващо подаване на газ. Даже мислех за разкостване на двигателя. Като спадне маслото малко под максимума, спира да го прави. Всъщност отдавна не ми го е правило. Може и да съм имал защучване на тоя клапан, ама откак го карам с пълна синтетика пушеци не е имало.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

            Хаха, да, явно не е добра идея директно във входния колектор

            При мен специално кофтито е, че освен масло на входа на турбото имаше и прах и беше станала каша. Прашецът беше много фин, явно е това, което минава през въздушния филтър...който е нов, но е Ашика. Поръчал съм вече МАНН, дано да се реши този проблем.

            Иначе днес ходих до Мегапартс, където трябва да имат 3 от тези маслени отделители. Чаках ги 20 минути и не успяха да намерят нито един от тях о.0 Предложиха ми да ги поръчам да ми доставят...ок, ама аз искам да ги пробвам и трите, да видя дали поне някой е читав.

            Има ли вариант, в който клапана се намира в капака на клапаните? Там маркуча тръгва от една метална издутина, където на много коли всъщност се намира този клапан.

            Писах на няколко търговци продаващи части за ЛР дали този от 200 и 300 тди ще е същия, за момента никой не се наема да потвърди.

            Почвам да мисля за афтърмаркет решение. Такива в нета има много и отзивите по форумите са положителни. Въпросът е каква да е инталацията...кой от трите маркуча остава в играта и кой се затапва...
            Има и доста фабрични отделители има и доста правеняци. Дори в този форум някой си беше правил с някаква метална мрежа или стоманена вълна, не помня. Предвид, че изхода на джаджата влиза точно преди турбото не знам дали е добра идея да се слага нещо, което може да пуска стружки...
            Последно редактирано от ivokbg; 26-09-16, 12:07.

            Коментар


            • #7
              От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

              Никой не се затапва. Ако някой се затапваше, щеше да е затапен фабрично.

              Не виждам и защо ще търсиш от друго возило, при положение че по моргите теранота дал Господ. То в това нещо няма кажи-речи нищо.

              И праха не ти е от филтъра. Всичките филтри пускат малко. Като караш с хубаво масло, то чисти. Вероятно дълго е било карано с калпаво масло. При мен входа на турбото е омазнен, ама иначе свети. Интеркулера и той.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                Идеята ми е, че афтърмаркет решенията (универсалните) имат вход и изход. Отдолу за източване на маслото има само една пробка. Т.е. ако приемем, че маркуча към картера е само за стичане на уловеното масло, то той става безмислен.

                Що се отнася до това, че търся алтернативи - няма как да съм сигурен, че това, което ще купя работи. Нищо не пречи и то да е спекло/развалено като моето, тогава съм в изходна позиция.

                Коментар


                • #9
                  От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                  Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                  Т.е. ако приемем, че маркуча към картера е само за стичане на уловеното масло, то той става безмислен.
                  Да де, ама не можем да приемем, щото не знаем.

                  Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                  няма как да съм сигурен, че това, което ще купя работи.
                  Може да си на 99% сигурен. Не може да си сигурен и че афтърмаркета ще работи.

                  Тоя двигател е от все още кадърно направените и лично не бих правил побългарявания на каквото и да е по него, ако имам и други опции. Отделно дето това от морга би трябвало да го купиш за крупната сума от 5 кинта, преко сили 10.

                  Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                  Нищо не пречи и то да е спекло/развалено като моето, тогава съм в изходна позиция.
                  Ако някой не го е ръчкал и чистил не с каквото трябва, вероятността е миниатюрна. Маслото не може да го скапе - може само да го запуши, ако е калпаво или несменяно дълго време.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                    Сега говорих с колегата dark1, който продава 2 Теранота на части. Едното филтърче му е непокътнато и казва, че при него няма никакво съпротивление и не усеща никакво действие на клапан. Понеже има и още едно, което е с счупен корпус вътре не виждал никаква механика, а само някаква тръбичка.

                    В сервизното ръководство наистина пише, че има контролен клапан, но никакви подробности - нито при какви стойности отваря/затваря, нито как да се тества функцията му. По чертежчето мога да съдя, че става въпрос за някаква мембрана.

                    Не знам как да действам...да връщам ли моето, да търся ли други втора ръка, ново ли да търся...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                      Често казано моето не съм го тествал никога, та не знам дали и при мен е така или не е. Има и вероятност някога да са били с клапанче, пък после да са спрели да слагат - виждал съм и друг път такива рационализации - например изходащите клапанчета на типа горивна помпа като на тераното са с 2 вида пружини, а има и помпи от същия тип, които са изобщо без клапанче - тялото на елемента е същото, но вътре има само калибриран отвор.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Cyclone_1.jpg
Прегледи:1
Размер:62.8 КБ
ID:5729243Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Cyclone_2.jpg
Прегледи:1
Размер:48.1 КБ
ID:5729244Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Cyclone_3.jpg
Прегледи:1
Размер:63.0 КБ
ID:5729245Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Cyclone_4.jpg
Прегледи:1
Размер:67.8 КБ
ID:5729246

                        Изплагиатствах малко снимки от Лендровърски форум, тяхната джаджа май е абсолютно същата. В крайна сметка има някакво клапанче.

                        Един пич е стигнал до заключението : If the pressure in the manifold exceeds the crankcase pressure, it closes the valve to prevent turbo pressure going into crankcase blowing oil through the seals!

                        Което май не е вярно, щото изхода влиза преди турбото, където в най-лошия случай няма налягане, а иначе лек вакуум.
                        Друга трактовка :
                        • Cyclone takes in oil/fume mix, separates them, drops oil to sump and sends fumes off to the air intake for consumption by the engine.
                        • Rubber diaphragm on top acts as a one way valve to allow fumes to go around the pipe into the air intake. Spring keeps this valve setup normally open.
                        • If turbo is active, is hungry for air and starts to create a vacuum in the cyclone exit pipe, the rubber diaphragm shut off any excessive flow of air from the rocker box, while still allowing fumes to exit.


                        Дали е вярно и кое е вярното...не ми стигат познанията по двигатели и физика, за да кажа.

                        Със сигурност поне едно е ясно от лендровърската тема - ако тая джаджа е запушена следват много кофти последствия. При мен поне проблемът е друг
                        Последно редактирано от ivokbg; 26-09-16, 17:01.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                          Със сигурност второто е по-вярно. Поне при мотора на тераното до тая джаджа налягане от турбото не стига. Стига само вакуум от тръбата между турбото и въздушния филтър.
                          Последно редактирано от sparkybg; 26-09-16, 18:11.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                            Тъй...след доста четене в нета и проби...в джаджата има клапан и той служи именно да предотврати турбото да създаде вакуум в двигателя. Т.е. да изсмуква каквото му се подава може, но при определено отрицателно налягане клапана затваря. При отпушени тръбички няма как с уста да създам такъв дебит, но когато сложа пръст на две от тях и смукна от третата клапана затваря и се чува. Промих отново цялата вътрешност и смятам въпросът с действието/бездействието на клапана за приключен.

                            Намерих и нови маркучи да заменя износените връзки на кулера и смятам, че системата ще заспи... или поне няма да сълзи масло

                            И сега малко пернишки туних... (да не се обидят гражданите на Перник, такъв е израза) - реших да сложа едно такова след фабричния отделител. Колко е нужно и смислено не зная. По принцип не съм фен на незаводските решения, побългарявания, преправяния и т.н., но доста хора в тубата го хвалят и казват, че събират доста масло особено от двигатели преминали зенита на "кариерите" си

                            Ако на някой му е любопитна джаджата ще споделя впечатления като пристигне, монитирам и евентуално тествам.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Маслен отделител/филтър картерни газове Терано

                              Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                              Колко е нужно и смислено не зная.
                              Николко е нужно и съвсем е безсмислено.

                              Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                              ..но доста хора в тубата го хвалят и казват, че събират доста масло
                              И каква мислиш че ще ти е ползвата като го събира? Защото ще ти кажа каква е вредата - до турбото пак ще стигат маслени пари, само че ще са по-малко и няма да могат да мият нищо по въздушния път, а ще правят именно това, което не искаш да правят, тоест ще правят наслоявания заедно с малкото прах от филтъра. Вярно, евентуално дебитомера ще живее малко повече, ама само евентуално.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X