Здравейте, за да се елиминира въпростният датчик какво трябва да се направи 1. буксата просто да се извади или 2. като се извади да се дадат на късо кабелите и. Искам да разбера дали датчика прекъсва веригата когато е на неутрална скорост или обратното.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Свий
X
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Нужно е само да се изкл. буксата. Ако решиш сподели защо искаш да я изкл. Ако мислиш да изолирваш ЕГР мога да ти подскажа след това как да си отрегулираш надува на турбината.NISSAN PATROL Y61 ZD30
HUYNDAI GALLOPER 2 2.5td
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
И аз стигнах до извода, че трябва само да се изключи въпросната букса. Не знам защо е необходимо да го има изобщо този датчик? Колата не набираше както трябва най- вече на 4та скорост и след изключването на буксата върви нормално. ЕРГ -а съм го затапил с ламаринка и съм почистил колекторите още като купих тераното и до сега към 20000 км. съм минал така. Ще ми е интересно да споделиш за турбината и регулирането на надува. Поздрави.
Коментар
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Добре си направил, махни си катализатора и си изкарай маркуча на картерните газове извън свукателя на турбото, това също се препоръчва да се направи при мотора ЗД30. Ето накратко малко обяснения, схеми и снимки по повод отрегулирването на турбо надува след затапването на ЕГР при ЗД30. А по принцип функцията на този датчик е свързана с управление работа на ЕГР, дава сигнал на ECU-то според това дали си на скорост или не, до колкото знам ЕГР е отворен от ниски до средни обороти и при високите се затваря. Това че ЕГР е скапва този мотор е ясно, но не е само това. Работната крива на турбината която може да се види на първата диаграма е на пикове и падове заради пренадуването и не дотам доброто управление на електро-вакумния клапан който управлява геометрията на турбината. След монтирването на бууст клапан и разтоварщ клапан работната крива на турбината е линейна- виж 2та диаграмата.
Погледни и този сайт:http://www.chaz.yellowfoot.org/Manua...Controller.htm
Ако знаеш английски ще разбереш, мн едобре описано. Моят съм го направил според тези инструкции и съм повече от доволен от крайният резултат. Виждам че си от Варна ако решиш може да се обадиш и да се видим и да ти ги обясня нещата. При теб не сработва ли защитата от пренадуване на турбото т. наречият - Limp Mode. Получава се следното както си караш, има датчик за надува в интерколера който при пренадуване дава сигнал на комп. и ти прекъсва горивото, след което трябва да върнеш педала на газта до край за да се ресетира и да натиснеш пак за да ускориш отново, мн неприятен момент най вече при изпреварване. Твърдо заставам и препоръчвам да се направи по-горната процедура за по-добрата работа на ЗД30. Забравих да спомена че при така направенета система управлението на турбото (надув и управление на геометрията) зависи изцяло от 2та механични клапана които се монтирват, оригиналния електро-вакумен се изолирва той и без това е супер муден.
При работа на турбото по линейна крива, се усеща осезаемо как двигателя се развърта мн по-бързо без никакво замисляне и лагване още от мн ниски обороти, поради постояният и прогресиращ надув.
Така изглежда новата система след интервенцията, задължително се монтирва и бууст-метер за да се отрегулира първоначално а и след това да се надблюдава налягането на турбината.
ПоздравиПоследно редактирано от мото 1; 13-09-16, 04:01.NISSAN PATROL Y61 ZD30
HUYNDAI GALLOPER 2 2.5td
Коментар
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Статията е страхотна, кажи ми сам ли си ги прави тези подобрения и колко ти излезе цялата работа. Това със замислянето при изпреварване го има по някога и действително при връщане на педала и отново натискане поема по-добре. Този вакумен клапан, който управлява геометрията го смених по препоръка на познат майстор и колата започна да реагира по-бързо при подаване на газ. След описаната от теб преработка не светва ли чека и да се записват грешки. Поздрави.
Коментар
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Аз си направих подобренията по описания начин, има мн налична информация за нисан от Австралийските форуми. Това което се получава и при теб и не само при теб а на всички ЗД30 като им се затапи ЕГР а не се се отрегулира налягането се нарича Limp mode, защита на двигатя от пренадуване и последващи повреди. Цената незнам точно но около 400 лв мисля, но аз си купих качествен буст-метер на VDO, ако си купиш някой евтин ще излезе с 150лв по-малко. Странното е че в БГ магазините не намерих т.нар ''Dawes valve'' (разтоварващ клапан) него си го поръчах от Ebay. Незнам с какъв клапан си заменил оригиналният, но той няма да може да да ограничи свръх надува, за това се монтира разтоварващият клапан. Той представлява съчма с пружинка в един корпус, от едната страна има болт с резба чрез който натягаш за да овеличиш налягането и отпускаш за да го намалиш, само така можеш да му зададеш макс налягане от 1.2 на 4000рпм.
След промяната на управлението нямам нито грешки нито свети чека. Той компа си мисли че си управлява процеса всички букси са си вкл. само че управлявашите вакуми са променени а това ECU няма как да разбере, получава се на практика че ти излъгваш ECU-to че си върши работата и заменяш електронният контрол с напълно механичен чрез 2та клапана.NISSAN PATROL Y61 ZD30
HUYNDAI GALLOPER 2 2.5td
Коментар
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Благодаря ти за изчерпателното обяснение. За чека и аз така си го обясних, че няма как да разбере компютъра промяната. Клапана го смених със същият но от Патрол със същият мотор, но определено върви по- добре от колкото със старият. За сега е приемливо вървенето на колата предвид това, че я ползвам само за разходки и като трябва да тегли нещо. Все пак ще разгледам какво се предлага в нета и може да го направя като теб. Още нещо да питам тъй като виждам, че си на ясно с този мотор. За какво служат така наречената вихрова клапа, намира се след тръбата за въздуха, който идва от интерколера преди всмукателния колектор? Управляват се пак с вакум и дали е добре да се махне маркучето към управлението им така, че да не работи? Питам защото преди да разбера, че проблема с вървенето е от датчика за неутралната скорост един познат майстор извади маркучето от въпросната клапа и го запуши с едно болче. Промяна във вървенето няма. Дали да го върна както си беше или да го оставя както е сега? Позрави.
Коментар
-
От: Датчик за неутрална скорост Терано 3.0 дизел
Първоначално публикуван от stoycho_y Преглед на мнениеБлагодаря ти за изчерпателното обяснение. За чека и аз така си го обясних, че няма как да разбере компютъра промяната. Клапана го смених със същият но от Патрол със същият мотор, но определено върви по- добре от колкото със старият. За сега е приемливо вървенето на колата предвид това, че я ползвам само за разходки и като трябва да тегли нещо. Все пак ще разгледам какво се предлага в нета и може да го направя като теб. Още нещо да питам тъй като виждам, че си на ясно с този мотор. За какво служат така наречената вихрова клапа, намира се след тръбата за въздуха, който идва от интерколера преди всмукателния колектор? Управляват се пак с вакум и дали е добре да се махне маркучето към управлението им така, че да не работи? Питам защото преди да разбера, че проблема с вървенето е от датчика за неутралната скорост един познат майстор извади маркучето от въпросната клапа и го запуши с едно болче. Промяна във вървенето няма. Дали да го върна както си беше или да го оставя както е сега? Позрави.NISSAN PATROL Y61 ZD30
HUYNDAI GALLOPER 2 2.5td
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар