Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

    Преди време брах ядове с избила гарнитура на главата на GR, с "проблемния"двигател RD28T. Тогава писах доста по темата, в крайна сметка, за моя най-голяма радост, се оказа че няма спукана глава, а двигателя е бил събран, с клингеритова гарнитура. От кого, кога и защо остана загадка за мен. След шлайф на главата и събиране с правилната, метална гарнитура проблема се реши. ОБАЧЕ, явно остана масло в системата и маркучите на водните съединения започнаха да ми се пукат един по един. Сега мисля да направя качествена промивка на системата след което да сменя всички маркучи с нови такива и да следя за поява пак на масло, да не дава господ. Колебая се между три вариянта за промивка. 1. Купешки химикали направени точно за тази цел. Предупредиха ме че разяждат старите гумени уплътнители и маже да текне откъдето не очакваш. 2. Меглио и вода, правил съм го веднъж, когато изолирахме топлообменника. 3. Казаха ми стари майстори за нафта с вода 1:4. Така или иначе ще избера някой от въриянтите. Но после трябва да промия неколкократно. Проблема ми е, че никак не мога да изкарам всичките 12 литра течност които събира системата. От радиатора изтичат не повече от 5л. После след като откача горният маркуч от двигателя и надувам през него, от долният, дето идва от термостата със зор изтича още малко и толкоз. Поне половината вода, чарба, гадост, остават там някъде вътре в брока и не знам как да ги изкарам. Четох из мануали... пробка нема, или поне аз не намерих. И...какво да правя?
    Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

  • #2
    От: Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

    И какво като не изкараш всичките 12 л!?
    Ше остане малко в блока (до нивото на тръбата с корпуса за термостата), чиста вода, щото си промил вече ДВГ няколкократно - маслото е по леко от водата и отлепи ли се от стените изплува отгоре и първо се източва то. Какво те бърка тая малко и чиста вода в блока!? Да не казвам, че ако надуеш през тръбата която излиза от главата, ще искараш и тая малко вода от блока!
    А относно "проблемния" рд28, недей, че не знаеш какво значи проблемен ДВГ! Тоя е цвете ....
    Последно редактирано от Аndro 160; 18-05-16, 06:34.

    Коментар


    • #3
      От: Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

      Аз си мисля, че за да пука маркучи има нещо друго гнило, от малко масло в охладителната течност силно се съмнявам да пука маркучи.

      Може би вдига твърде голямо налягане - капачка на радиатор или разширителен съд, не знам как е при този двигател, къде е буфера за разширение.
      Може би термостата отваря твърде на голяма температура в комбинация с по-горното.
      Това което казваш за явно остана масло и пукане може да е тъжна новина относно здравината на блока/глава, това е песимистичния сценарий според мен но аз бих пробвал по-оптимистичните първо.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #4
        От: Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

        Жоро, маркучите се пукат понеже са се скапали от маслото. Направо се късат на парчета с ръка без особен зор. Пък да продължава да вкарва масло в системата... де да знам? Маркучите не са корави при напълно загрял двигател, не надува в разширителния съд, не прегрява. Предполагам че има остатъци от маслото от преди да сменя гарнитурата. Като промия системата като хората, и после като покарам, ще разбера.
        Ще послушам бат Андро. Ще промия неколкократно и колкото излезне, толкоз. Да се сваля термостата няма нужда, нали? А относно трите вариянта за реагенти за промивка? Някой има ли опит с някой от тях?
        Последно редактирано от kalio_kkk; 18-05-16, 10:54.
        Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

        Коментар


        • #5
          От: Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

          Ами обикновено има тапи за източване на антифриза от блока. Обикновено също така са навряни на доста гадни места. Но не пречи поне да видиш къде са при теб.

          Коментар


          • #6
            От: Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

            Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
            .......... Да се сваля термостата няма нужда, нали? ....
            Е, убава работа! Сваляш термостата, сипваш там с каквото ще промиваш, палиш, пускаш парното и караш! Колкото повече тая промивка се търкаля из цялата охл. система, толкова повече ще отмие! Като прецениш че е стига, източваш колкото може и промиваш три вериги - парно, ДВГ, радиатор. Ако трябва повтаряш потретваш и така докато не потече що годе бистра вода.
            После монтираш термостата и наливаш антифриз.

            Коментар


            • #7
              От: Как да изкарам всичката вода от блока на Патрола?

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              Е, убава работа! Сваляш термостата, сипваш там с каквото ще промиваш, палиш, пускаш парното и караш! Колкото повече тая промивка се търкаля из цялата охл. система, толкова повече ще отмие! Като прецениш че е стига, източваш колкото може и промиваш три вериги - парно, ДВГ, радиатор. Ако трябва повтаряш потретваш и така докато не потече що годе бистра вода.
              После монтираш термостата и наливаш антифриз.
              И после черпиш, защото виж колко лесно при теб се сваля термостата, ето го моя и се намира на кучето в дуп...та и сигурно е 1 час само да се свали и още толкова да се монтира

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04542.jpg
Прегледи:1
Размер:101.0 КБ
ID:5715565
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X