Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

    Говоря за терано 2 от 94-та та до последните. Имам официалното сервизно ръководство за ремонти по купето, където е описано кое-що, с подробности. А и лично съм се убедил - до по-миналото лято си карах със смачкания калник, с който купих моето. Освен че имаше обелена боя до метал, имаше и скъсано по ръбчето точно до капака, отново без боя. За над 6 години каране ръждясало беше само скъсаното - около него цинкът си стоеше сив. Не вярвам патрола да няма поне същото покритие. Ама и то не е вечно - гнили теранота да искаш. Галванично покритие е, не е горещо поцинковане. Изрично си е споменато и къде какво е - праговете например са с двойно покритие отвън. Ама гният отвътре, където покритието не е двойно и всъщност дори не помня изобщо дали е двустранно.

    Поне по тераното, като изключим веждите на калниците, ръжда тръгва обикновено отвътре, покрай точкови заварки и неща от сорта.

    ПП: И не на последно място - ремонт на купе като описания във въпросното ръководство тук просто няма кой да направи, или поне аз не знам за такъв. Слава Богу че засега крепя положението.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

      Mисля, че редовна поддръжка- миене на рамата и купето качествено, особено през зимата и преглеждане веднъж годишно и боядисване на нарушени участъци е достатъчно. Друго което мисля е, че някой рами гният, а някой не. Примерно на 70-тка рамата не е подцинковата и на близо 30 години не е изгнила. Хубавите стомани могат да корозират външно, но не и в дълбочина.


      Аз примено не бих се заигравал много, а бих я измил хубаво от вътре и от вън, вътре с вакса, от вън с 3в1, но не дебело, а според предписанието. Без битумни и подобни. После, ако не ти хареса резултата ,след година - две, го мисли. За тенекиите е друг въпроса. Там спасени почти няма, освен да не я караш през зимата.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #18
        От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

        Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
        ...от вън с 3в1...
        Пробвани 3 чишита (едно българско и 2 "марсиански" ) - това върху шаси не работи. Което правя сега е - всичко отдолу, включително шасито отвътре и отвън, обилно с парафин а кухини - това работи. Само около гумите трябва да се подновява всяка есен.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

          3в1 е ок, ако Сашо ще се занимава всеки сезон с този джип.

          Коментар


          • #20
            От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

            Според мен може да се постигне по-горното задание с коопериране - да се съберат повече от 3ма човека/3 джипа и да се обмени, опит+планиране, да се пазари един сервиз и после да се вкарат и трите шасита и други чаркове за горещо поцинковане.

            Аз лично освен рамите бих вкарал и още една торба чаркове, носачи, щанги, спирачни апарати и т.н. така или иначе всички тия неща ще се свалят защо да не се бухнат в едно и също упражнение.

            Последно но не по значение, струва ли си това цялото занимание - джипа така или иначе ще изкара без пипане поне още 10 години, с настоящите тенденции след 10 години наДАЛИ ще може стари джипове да се движат въобще по пътищата на Европа, след 10 години дали няма да е по-удачно/ефективно да се купи нещо ново с тунинг части здрави колкото старото возило.

            Струва ми се, че правим сметки без кръчмаря, и предвид сумата нужна за по-горното упражение аз лично НЕ знам дали си струва, прагматично погледнато според мен НЕ си струва, емоционално и сантиментално погледаното, ДА струва си, че даже и аз искам и то много го искам, и съм го мислил дори миналата седмица докато си разколачиш джипа сменяйки ангрежа и сите карантии покрай него.

            Моите две стотинки...

            П.С. Аз бих се включил с безвъзмездна помощ при планирането на това задание и управлението на риска, съвсем сериозно говоря и предлагам.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #21
              От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

              Яро, това къде е поцинковано в Перник или в Асеновград?
              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
              .... Всичко като болтове, гайки и т.н. се сваля от него преди процедурата...
              Как предпазихте резбите от цинка или после пак се пренарязваха? /супер гадна работа /


              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
              .... Примерно на 70-тка рамата не е поцинковата и на близо 30 години не е изгнила. ...
              И при мен е все още е така, но Нисан-ите имат склонността да "изчезват" от ръжда след задния мост, а при дългите там има бая какво да изчезне

              Коментар


              • #22
                От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                Според мен може да се постигне по-горното задание с коопериране - да се съберат повече от 3ма човека/3 джипа и да се обмени, опит+планиране, да се пазари един сервиз и после да се вкарат и трите шасита и други чаркове за горещо поцинковане.

                Аз лично освен рамите бих вкарал и още една торба чаркове, носачи, щанги, спирачни апарати и т.н. така или иначе всички тия неща ще се свалят защо да не се бухнат в едно и също упражнение.

                Последно но не по значение, струва ли си това цялото занимание - джипа така или иначе ще изкара без пипане поне още 10 години, с настоящите тенденции след 10 години наДАЛИ ще може стари джипове да се движат въобще по пътищата на Европа, след 10 години дали няма да е по-удачно/ефективно да се купи нещо ново с тунинг части здрави колкото старото возило.

                Струва ми се, че правим сметки без кръчмаря, и предвид сумата нужна за по-горното упражение аз лично НЕ знам дали си струва, прагматично погледнато според мен НЕ си струва, емоционално и сантиментално погледаното, ДА струва си, че даже и аз искам и то много го искам, и съм го мислил дори миналата седмица докато си разколачиш джипа сменяйки ангрежа и сите карантии покрай него.

                Моите две стотинки...

                П.С. Аз бих се включил с безвъзмездна помощ при планирането на това задание и управлението на риска, съвсем сериозно говоря и предлагам.
                Наемам се да отговоря на някои от тези въпроси на база лични проекти и конректно реализираното поцинковане, за което писах и показах по-горе. Съществен опит не виждам какъв толкова има да се обменя между хора които са технически грамотни. Разделяне на купе от шаси и поцинковане на второто не е никаква тежка тунинг задача. Важно е все пак да има добра предварителна подготовка за процеса, например редица болтова въобще няма да се развият, редица магистрали ще са за ревизия, подмяна, всички тампони (купе шаси) което в случая е 500лв (10 тампона по 50тина лв) е добре да се сменят (при Патрол), или поне аз бих ги сменил и ред други. След поцинковането има ден два работа само с нови резби.

                Относно цени и сервизи, бяхме направили известно първоначално проучване тук и там след което работата се извърши от качествени хора в дълбоката провинция - под провинция нямам нищо лошо впредвид, напротив, и аз като Хемингуей, смятам, че всичко дето не е на морето е провинция. Просто защото там не се разбра, че говорим просто за шаси, а не за шаси на култов нисан патрол 4.2 и т.н.

                Малко цени:
                - около 160лв щателно песъкоструене, при цени тук около 600-700лв.;
                - около 200лв поцинковане с всичките технологични стъпки около това, спазени и контролирани от инженери, не от youtube експерти;
                - около 500лв в тампони както казах;
                - дребни десетки левове в транспорт на шасито насам натам;
                - качествен грунд, хартисан в случая, така, че не знаем цена;
                - малко нови болтове и т.н., но нищо фрапантно скъпо;
                - личен труд, който е много трудно да се остойности.

                Всеки да си прави сметката, това заслужава ли си или не.
                Жоро, въпрос на вкус и предпочитания, аз не виждам какво ще си купя след 10г. (тогава ново), от марките и моделите които аз харесвам, което да може да се прави като лего по този начин.

                Не ме питайте кой и къде и кога и за колко, всеки който се захване ще намери информация и хора. През годините на много хора съм помагал тук със съвети и майстори и след това твърде често твърде големи ги ям..

                Коментар


                • #23
                  От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  Наемам се да отговоря на някои от тези въпроси на база лични проекти и конректно реализираното поцинковане, за което писах и показах по-горе. Съществен опит не виждам какъв толкова има да се обменя между хора които са технически грамотни. Разделяне на купе от шаси и поцинковане на второто не е никаква тежка тунинг задача. Важно е все пак да има добра предварителна подготовка за процеса, например редица болтова въобще няма да се развият, редица магистрали ще са за ревизия, подмяна, всички тампони (купе шаси) което в случая е 500лв (10 тампона по 50тина лв) е добре да се сменят (при Патрол), или поне аз бих ги сменил и ред други. След поцинковането има ден два работа само с нови резби.

                  Относно цени и сервизи, бяхме направили известно първоначално проучване тук и там след което работата се извърши от качествени хора в дълбоката провинция - под провинция нямам нищо лошо впредвид, напротив, и аз като Хемингуей, смятам, че всичко дето не е на морето е провинция. Просто защото там не се разбра, че говорим просто за шаси, а не за шаси на култов нисан патрол 4.2 и т.н.

                  Малко цени:
                  - около 160лв щателно песъкоструене, при цени тук около 600-700лв.;
                  - около 200лв поцинкова с всичките технологични стъпки около това, спазени и контролирани от инженери, не от youtube експерти;
                  - около 500лв в тампони както казах;
                  - дребни десетки левове в транспорт на шасито насам натам;
                  - качествен грунд, хартисан в случая, така, че не знаем цена;
                  - малко нови болтове и т.н., но нищо фрапантно скъпо;
                  - личен труд, който е много трудно да се остойности.

                  Всеки да си прави сметката, това заслужава ли си или не.
                  Жоро, въпрос на вкус и предпочитания, аз не виждам какво ще си купя след 10г. (тогава ново), от марките и моделите които аз харесвам, което да може да се прави като лего по този начин.

                  Не ме питайте кой и къде и кога и за колко, всеки който се захване ще намери информация и хора. През годините на много хора съм помагал тук със съвети и майстори и след това твърде често твърде големи ги ям..
                  Яро,

                  Мерси много за инфото, първото ми впечатление е едно голямо УАУ, и пак УАУ.

                  Оказва се, че с ангажиране на правилните хора поцинковане на шаси може да струва три цифрена сума без да се калкулира труда на "собственици/помагачи". Това е мега добра цена, както и да го погледнеш.

                  Променям мнението си за това начинание от "трудно/скъпо/безсмислено" на "сложно/НЕскъпо/изискващо много добро планиране" за да се постигнат резултати като при теб.
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                    Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
                    Яро, това къде е поцинковано в Перник или в Асеновград?

                    Как предпазихте резбите от цинка или после пак се пренарязваха? /супер гадна работа /

                    И при мен е все още е така, но Нисан-ите имат склонността да "изчезват" от ръжда след задния мост, а при дългите там има бая какво да изчезне
                    Румене, ако при поцинковане се остави нещо навито на резбата, това няма ли да предпази, и въобще как се процедира с резбите при горещо поцинковане?
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                      Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                      Румене, ако при поцинковане се остави нещо навито на резбата, това няма ли да предпази, и въобще как се процедира с резбите при горещо поцинковане?
                      Няма пълно щастие. Ако се остави нещо навито, после при развиването е възможно да се накърти цинка около отвора,
                      пък ако отворите с резбите са и отвори, през които трябва да влезе и излезе цинк от някоя кухина, няма как да се навие нищо.
                      Рязане с хубави метчици, предпазни очили и много "майки" ..и-и... те така
                      Проблем с натрупванията, за който пише Таргата също си е гадна работа.
                      Трупа се обикновено точно където не е почистено добре или няма как да изтече добре,
                      при това по доста по-прости като профили и конфигурация детайли от рама на автомобил.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Пробвани 3 чишита (едно българско и 2 "марсиански" ) - това върху шаси не работи. Което правя сега е - всичко отдолу, включително шасито отвътре и отвън, обилно с парафин а кухини - това работи. Само около гумите трябва да се подновява всяка есен.
                        Не че ми се спори, но за 3в1 многo важно е наличието на повърхностна ръжда. Ако има държи яко. Пък и това не е най-важното, защото рамите гният от вътре на вън, защо са пълни с кал. Така че миенето и парафина от вътре е далеч по-важно, а и както казваш пръскането от вън също e добър вариант.

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение

                        Малко снимки от процеса, който отне 9 дена много упорит и добре стикован труд на трима човека.
                        Също така 9 дена за 3 мотивирани и технически грамотни хора, са си една двумесечна заплата, което в бранша предполага само за това да се сметне 2000-2500lv за труд.
                        Последно редактирано от Jimi; 06-04-16, 13:48.
                        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                        Drag Grand Canyon Daily
                        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                        LZ1JYM

                        Коментар


                        • #27
                          От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                          Малко и аз да се изкажа
                          При горещото поцинковане няма вариант да се предпазят резбите по шасито.
                          От личен опит отвори около 5-6 мм след горещо поцинковане не може да се открият къде са били.
                          Резба М10 излиза като Ф...
                          В заводите за Горещо поцинковане цената е грубо лев на кг изделие. Или една рама ако тежи 150кг то цената би било около 150 лв.
                          Както всички поясниха най-голямата веселба е с разглобяването и после с прекарването на резби.
                          За мостове според мен няма смисъл да се поцинкова- повече проблеми виждам отколкото плюсове. Ако много се налага то нека да е галванично.
                          Галванично поцинковане се прави на всички по-деликатни детайли- спирачни апарати, шепи болтове, планчици и тн и тн.
                          Може и горещо но трябва да се търси горещо поцинковане с центрофуга... така няма да има проблеми с напластен цинк.
                          При горещо поцинковане обикновените болтове винаги трябва да се прекарат с плашка. Когато се произвеждат серийно то болта е с коригирани размери точно поради дебелия слой цинк, въпреки центрофугирането.

                          Това е в общи линии.
                          Land Rover Defender 110SW 300tdi

                          Коментар


                          • #28
                            От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                            Също така 9 дена за 3 мотивирани и технически грамотни хора, са си една двумесечна заплата, което в бранша предполага само за това да се сметне 2000-2500lv за труд.
                            Точно така, а и аз никъде не съм казал, че този труд да не влиза в сметката, просто е труден да се остойности. Един си смята посочените от теб 2000-2500лв за Х дни, друг за ден или месец, а трети сигурно ги изкарват и на час и т.н.

                            При всички положения 1-седмична отпуска за една добра кауза на трима добри приятели = 9 дни с двата уикенда се измерва в друго, не толкова в пари. ;-)

                            Коментар


                            • #29
                              От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                              Точно така, а и аз никъде не съм казал, че този труд да не влиза в сметката, просто е труден да се остойности. Един си смята посочените от теб 2000-2500лв за Х дни, друг за ден или месец, а трети сигурно ги изкарват и на час и т.н.

                              При всички положения 1-седмична отпуска за една добра кауза на трима добри приятели = 9 дни с двата уикенда се измерва в друго, не толкова в пари. ;-)
                              Съгласен. Само се опитвам да ориентирам Сашо в парите и времето, защотo ще аутсорсва проекта.
                              Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                              Drag Grand Canyon Daily
                              Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                              LZ1JYM

                              Коментар


                              • #30
                                От: Поцинковане на Nissan Patrol 4.2 Y60 LWB - техническо задание

                                ОК, вариянтите, ако не броим този да не пипам нищо са:

                                Трайно решение на проблема изразяващо се в пълно разглобяване, пълно почистване и обработка на чист детайл - най вероятно поцинковане, но в крайна сметка има и други начини - върху чист метал има и разни реактивни, двукомпонентни грундове и бои които също са вариант. Това което принципно не ми се връзва при тях обаче е, че никой друг вариянт освен киселинната вана и горещото поцинковане не дава и малък шанс за трайна обработка отвътре.

                                Плюсовете на този вариант:
                                - трайно покритие както отвън, така и отвътре, ако стане както трябва ще е наистина трайно
                                - единствения начин да се почисти отвътре с гореща киселинна вана
                                - единствения начин разни ъгли и заврени места да са обработени качествено
                                - освен антикорозионното покритие разглабянето и сглабянето на всичко и подмяна на болтчета, гайки, тампони, тръбички и жички, ако се изпълни качествено ще спести доста изненадваши дефекти през следващите 10 години

                                Минуси:
                                - няма пълна гаранция, че отвътре всичко ще стане идеално, само мога да се надявам
                                - разглабянето и сглабянето, макар и малко вероятно, ако се направени съвестно, все пак може да доведат до някой "детски" проблеми в близко бъдеще
                                - като се хвана на това хоро ще трябва да го играя докрай и за да има смисъл ще трябва наведнъж да се сменят много работи - както каза Яро като минимум тампони, болтове, гайки и тръбички....
                                - сумата за консумативи и услуги от трети лица (пясък, цинк) ще е близка до 1000 лв
                                - сумата за труд ще е четирицифрена, но какво ще е първото число не е известно...
                                - 9 дена по описания от Яро начин, реално са 3 седмици + една резерв става месец
                                - няма никакъв смисъл да имаш здрава рама и изгнило купе, т.е. в крайна сметка ще трябва да умножа всичко по две и то само за спасяване от ръждата...

                                Втори вариянт - quick and dirty, както каза Яро
                                купето се вдига за да се разкрие фронт за работа, яка пароструйка, малко химия, четки и бормашина, маркуч за пароструйката за вътрешно почистване на канали и... и после става страшно. Крайно скепричен съм вече към всякакви трайни покрития, ако не съм на гол метал, а по този начин до гол метал няма да стигна защото няма полза да обработиш 90% от повърхносвтта, ако оставиш 10%.... да не гооврим, че за вътре забравяме.

                                Единственото на което бих се доверил е нещо мазно, което не изсъхва изобщо. Парафина също не е оферта. Или някаква самоделка от морска грес и оръжейна смазка трябва да се бърка или да се доверя на ваксойла, който Яро не харесва хич Всички вариянти за боя, 3в1, парафини, битуми и т.н. все някъде ще направят джоб... и ако ще да е на 1% пак няма файда за целостта на МПС-то в дългосрочен план. Ако тази операция се направи на топло, и се повтаря само с пароструйка и пръскане всяко лято би трябвало да има положителен ефект.
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X