Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Турбо, рециклирано или втора ръка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

    Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
    Купи си от САЩ, пак ще е китайско.
    Произведено в Китай в марков завод за 1000-2000$ и в китайски гараж за 100-300$ са много различни неща.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

    Коментар


    • #17
      От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

      Истината е съвсем проста -читавите чаркаляци по старите дръгели, се продават най-евтино по моргите, щото просто нямат почти никакво търсене. Освен това, са и достатъчно качествени и трябва голяма каръщина да попаднеш на калпави още повече пък в случая турбото му се виждат луфтовете и не купуваш котка в чувал.
      Прост пример със същото Терано - чупиш мотор - трудно, ама успяваш. Примерно си го напоил с вода и се е стигнало до воден удар. Нов двигател, ако въобще има от къде, струва повече от джипа. Ремонт, като по дебелите книги с качествени части и качествена работа, пак много пари. Щеш не щеш, от морга, работил до вчера, с нищо по-различен от твоя преди да си го счупил. И на цена, за която на разни негови конкуренти им струва само цилиндрова глава.

      Атмосферните дизели милионници на Мерцедес, вървят по-скъпо на вторични суровини отколкото като работещи мотори втора употреба.


      Шанса да работи безпроблемно конкретно тази част (в този мотор)и стара и нова е еднакъв и много голям. Ако си достатъчно карък, може да платиш двойно за ново турбо и да се счупи след изтичане на гаранцията (с оглед и на малкия годишен пробег).

      ПП: А да не споменаваме за по-фрапиращи случаи на яко набутване за маркови и нови части и в последствие разпродаване на цялата кола на части. Но за това понякога си трябва и талант.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        ПП: А да не споменаваме за по-фрапиращи случаи на яко набутване за маркови и нови части и в последствие разпродаване на цялата кола на части. Но за това понякога си трябва и талант.
        Е па колко талант си трябва. Аз разпродавам двигателя на части след въпросната смяна на турбо и него го давам на 1/2 цена а то няма и 15 000км. И какво? Пак не бих купил втора употреба, ако не знам точно за какво иде реч, че както може да изкара 100 000км, така може да изкара и 100км и тогава даваш едни хубави пари, че то турбо за без пари не се продава и пак си на изходна позиция.
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #19
          От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Прост пример със същото Терано - чупиш мотор - трудно, ама успяваш. Примерно си го напоил с вода и се е стигнало до воден удар. Нов двигател, ако въобще има от къде, струва повече от джипа.
          Я общия случай "нов" двигател точно за конкретното терано в морга струва по-малко от ново турбо, и е твърде вероятно да те вози до разпадането от ръжда на всичко останало. Освен при някакви силно обективни причини аз ремонт на тоя мотор не бих правил, ако успея да намеря такъв от морга за до 1500лв, което е съвсем постижима цена - попадали са ми такива екземпляри като съм обикалял по други поводи. Ако е например сравнително ново и ударено, а не изгнило или умряло по друга причина, може да попаднеш на цени по-ниски от ремонта на твоя двигател, и в същото време да вземеш двигател в състояние досто по-добро от твоя преди да стане белята.

          Скорости за 2.7TDI, както и дифове например също могат да се вземат на никакви пари с малко повече търсене, просто защото се трошат рядко, а теранота се внасят доста предвид цената им. Терано в момента е това, което беше витара и фероза преди да речем 7-8 години.

          За съжаление с турботата хавата е малко по-иначе, пак поради обективни причини - читави двигатели дал господ, просто защото изкарват доста километри и често надживяват турбото си.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

            Да, но на турбото му виждаш що годе състоянието като го купуваш. А специално Гарет с уейстгейт се троши трудно. Старото струва 2-3 пъти по-малко от рециклаж, ще се кара малко километри... Но всеки си решава сам, аз просто дадох моето мнение.

            Владо, при теб мотора си беше проблемен, и това е известен факт. Не само ново турбо, а чудо му трябва за продължителна безпроблемна експлоатация. Може да се каже,пълна противоположност на мотора на Тераното от тази тема.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #21
              От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

              Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
              Произведено в Китай в марков завод за 1000-2000$ и в китайски гараж за 100-300$ са много различни неща.
              Да, за такова турбо цената ще се повдигне от мито и разправии, но разликата няма да е чак толкова крещяща, както тази в качеството. Мнения се понатрупаха, аз съм ползвал този вариант и Митко турбото и съм доволен.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #22
                От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                Писах го и в моята тема преди време, но понеже се размяткаха цени и тук...
                Моето турбо го правих преди година и половина. Беше си тръгнало, но не заминало. Баланса на оригиналния кертридж си му беше в ред. Хлабините обаче бяха в пъти над тези от менюъла. Усещаха се на ръка и радиалната и аксиалната.
                Диагностика, почистване, ремонтен комплект (лагери, уплътнения и гарнирутки) и труда в турбо хюит струваше около 370 лв по спомени.
                Не че не се пробвах с турбо от морга. Даже ми се въргаля из гаража още едно. Но явно не търсих достатъчно дълго, за да попадна на някое, на което поне радиалния луфт да не е осезаем.
                Рециклираното навъртя към 25-30000 км. Няма драми към момента.

                Коментар


                • #23
                  От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                  Здравейте,

                  Ще използвам темата на колегата, тъй като в общи линии обхваща един и същ проблем. Става дума за Терано 2, КБ 1998, 2.7тди, Също с голям луфт - само радиален на турбината.
                  Сложих бууст-метър, оказа се че не надува колкото трябва (0.9) а само до 0.7.
                  Реших да го сменя. Намерих 2ра употреба в много добро състояние (поне от към луфтове) друго турбо, но от малко по - ново терано. Пак 2,7 но ДБ, 2001.
                  Когато ги погледнах вече заедно едно до друго, установих че моето е с 3 маслени "магистрали" към средната част, докато новото е само с 2.
                  Нямам схема на старата концепция с трите магистрали към турбото и не знам коя до къде отива и с каква функция. Честно казано не бях виждал турбо с 3 магистрали в средната част.
                  Ще се радвам ако някой колега с опит сподели дали е успял да приспособи от единият модел на другият, или да се отказвам и въобще да не го разглобявам?

                  Поздрави!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                    Какво има да му разглобяваш? Не си ли го взел цялото? Турбото освен масло има и вода към него - по един вхо и изход за масло и по един вход и изход за вода.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                      [QUOTE=Onzi;2954796] .... Сложих бууст-метър, оказа се че не надува колкото трябва (0.9) а само до 0.7.
                      Реших да го сменя.QUOTE]
                      Това изобщо не е критерий, че турбото е за ремонт!
                      Но, парите са си ваши ....

                      Коментар


                      • #26
                        От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                        Много радиален луфт обаче си е критерий отвсякъде.

                        Иначе намаления бууст може да е от калпав дебитомер например, или ако не, механизма за регулиране подлежи на реглаж. 0.9 със сигурност трябва да качва на над 3000 оборота и газ до ламарината, при което дебитомера да качва поне 4.2-4.3 волта, ако е BOSCH.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                          Освен това, може да е от запушена гор. система - цедки, филтър и т.н.
                          Турбото е в пряка зависимост от количеството и скороста на изгорелите газове и ако се приеме, че изгорелите газове и скороста им са исканите, а колата не върви поради съмнения, че турбо-компресора не се върти с необходимата скорост и съответно налагането на пълненене не е исканото, от ауспуха ще излизат сажди.
                          Това за тоя ДВГ.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Освен това, може да е от запушена гор. система - цедки, филтър и т.н.
                            Като го настъпиш във високите режими ще светва чека, ще прекъсва, ще пуши. От опит - най-честата причина за невървеж при терано, при липса на други видими причини, е дебитомера. Вече на 4-5 екземпляра като сложим моя дебитомер живваше осезаемо. И е много подмолна история. На пръв поглед не се усеща, особено ако не познаваш возилото добре. Като сменях моя разликата беше че вместо да върви със 140 и да иска още, при лек баир с 300 зора вдигаше 120-130. Иначе при градско каране, въпреки че го карам всеки ден, разликата беше толкова малка че даже аз не го усещах, или по-точно усещах "нещо", дето не бях сигурен какво е точно. Другата крайност - як вървеж, но като го настъпиш до ламарината да изпревариш някой вземе та му светне чека и загуби мощност до следващото палене. Пак дебитомер, показващ повече вместо по-малко. На Gadeff на тераното беше такъв случая - още като го взе, в режимите, в които моя дебитомер показваше 4.2, неговия отиваше на 4.5-4.6 волта.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                              Големите стойности на дебитомера при ниски обороти с много газ, компа ги чете като пренадуване на турбото и реже нафтата за да го ограничи. При системи с датчик за налягането на турбото, той казва за пренадуването, ама тук няма.

                              Отделно, тук турбото не се управлява от компа(кога да отвори уейстгейта), а само директно от налягането си. Т.е. от мембраната и пружината задействащи уейстгейта. Нормално е, тази пружина да омекне и да отваря уейстгейта при по-ниско налягане. Може да се пробва с реглаж на лоста.

                              Радиалния луфт го има винаги, щото лагерите са плъзгащи(не говорим за хлопане да опира перката в корпуса). Ако и не гори масло, търсенето на нова турбина е излишна параноя.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #30
                                От: Турбо, рециклирано или втора ръка?

                                Здравейте колеги,
                                благодаря на всички, които се включиха с мнение.
                                Мен първо и основно ме уплаши радиалният луфт, налягането само допълнително ме ядоса. Знам че може да се регулира актуатора, но не съм убеден колко ще искара ако му задам по-високо налягане. Колкото до разликите, това което аз успях да открия :
                                Терано е оборудвано с два вида турбо:
                                TB 25
                                GT 2052 s
                                дано не съм направил грешка в цифрите, по спомен го пиша.
                                Явно двете са несъвместими и ще ми се наложи да не разглобявам и да си карам с тази с луфта.
                                Аксиален луфт не се усеща изобщо, само радиален.

                                Поздрави!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X