Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

    Здравейте,не зная тук ли му е мястото, но бих искал да споделя една случка от вчера.
    Надявам се да съм полезен на други ,като мен, ходещи по мъките в търсене на подобна машина.
    И така може би съм споменавал в други теми, че от година се опитвам да се сдобия с Нисан Патрул Y61 с 3.0 дизелов мотор.
    Миналата събота отидох на оглед на въпросния джип и двамта със синът ми решихме ,че машината е нашия Нисан.
    Стегнат няма хлоп ,няма троп, пробвано в една нива с доста големи бразди.Купето ,шасито и останлите желаза от долу без ръжди, е има тук там,но нормална повръностна ръжда.Всичко му работи. Скорости и раздатка влкючват без проблемно върви си във всички режими на 4Х4 и блокажът работи.Кожен салон,като нов без драскотини и скъсано и тн.Климатроникът веднага духна студено, дори чистачките на фаровете работят, барабар с пръскалките ,всички светлини включително и халогените на бронята изправни. По таблото нищо не свети, нито примигва заплашително в червено.За една година таква кола не бях виждал, а огледах барем 10 тина,да не са и повече.
    Единственото което ме притесни е че малко трудно запали ,собственикът каза че било от изгорели подгревни свещи.Подкарах го върви си ,повече от добре, малко изпушва ,но черно и след това изчиства. Саждите в аспухът сухи ,загря си нормално ,двигателя работи равномерно има тяга,за разлика от повечето други,които си бяха умрели или поне на мен така ми се стори.
    Раговорихме се с момчето,свали малко от цената и си стиснахме ръцете .Предложи ми да го докара с репатрака на салона от Карлово до Пловдив.
    Мислех направо да му го платя и да ходя за регистрция, без да го гледам повече, но в неделя вечер до като си пиех уискито ме загриза една мисъл ,че няма как толкова хубаво, да е на хубаво.
    И вчера до като чаках да ми докарат джипаката се рабрах с един познат, който ремонтира дизелови помпи,дюзи и тн. да дойде да му хвърли едно око преди да финализираме сделката.
    Джипката пристигна и я запалихме, пак малко трудно, но си запали.Майсторчето ми вика, че нещо такова палене не му харесва и едвали е от подгрева,също и звукът на двигателя при подаване на газ нещо не му е ок.Погледна го как изпушва отзад и вика, че е нормално, почна да се услушва около двигателя,а аз отвъртях капачката за маслото и що да видим?!Духа ,като за световното масло и дим ама яко,все едно там му е аспухът!Затворих капачката и дръпнахме щеката на маслото и от там един пушек смесен с капки масло,омаца цялата лява предна част на колата.Дизелджията ми рече че сам съм си отговорил на въпросите,нямало нужда дори да идва.
    Питам какво става и собствика ми отговори, че можело да има някакво запушване на рециркулацията на газовете.
    Качих се пак и го подкарах, ама яко газ, върти гуми и на втора на сух асвалт,абе върви мамка му и Нисан!Двигателя си работи нормално във всички режими, не се замисля, не прекъсва, не тресе.
    Не съм като да неразбирам от техика, занимавам се камиони от 13 години вече.Някак си немога да повярвам че издухан мотор, каквито симтоми показа тоя дизелак е възможно да работи и върви така.
    Зная за проблемите на тоя двигател, доста съм изчел тук но...
    Има сервиз за скания наблизо, отидох при пичовете /познати са ми/ и те ми викат да се отказвам ,аз обаче упорито си мислех да сваля от цената,колкото мога и ако е нещо от ЕГРа да си го оправя.
    Както и да е отпратих го обратно, но все си мисля дали при добра отстъпка, не бих могъл да го купя и да си го оправя.Разбрах се със собственика да помислим за ден два и да говорим пак.
    Питането ми към знаещите тук е дали да скачам в кереча?Скъп ли е основния ремонт на тоя двигател? Има ли кой да го направи качествено в Пловдив или Пловдивска околия? Възможно ли е наистина проблемът да е от рециркулацията на газовете ?

    Поздрави.

  • #2
    От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

    Здравей колега,

    Аз съм с Терано 2, 2.7 с кръглия фар. При мен установих същото пушене, примесено с малки капки масло, но не бих го нарекъл да е стигнало до фазата - там да му е ауспуха - просто си духа по малко. Нямам АГР клапан. Установих, че при подаване на газ дори се получава обратното - изчезва пушенето и започва леко да смуче. След като щателно прочистих рециркулацията (която си я заварих в задоволителен вид) не се получи никаква промяна. Движа се така ок. 5000 км засега, не се е увеличило, но пак казвам - не сме във фазата: гърловината=ауспух.
    Не давам съвет дали да го взимаш, просто исках да споделя, че конкретно при мен след чистене на рециркулацията не се оправиха нещата.

    Желая успех в избора,
    Поздрави!

    Коментар


    • #3
      От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

      Не познавам този двигател ,но от общо познание -няма двигател с турбо който да не духа от капачката на маслото. Не бива да е много само че.

      Коментар


      • #4
        От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

        Със същият двигател съм и моят духа не много, но се усеща, без видим дим, като сложа ръка на отвора има капчици масло. Не знам дали е нормално. Да кажат другите.
        TERRANO2 R20; ZD30; WAGON; `04
        www.kamino92.com

        Коментар


        • #5
          От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

          Първоначално публикуван от Antol Преглед на мнение
          .... Възможно ли е наистина проблемът да е от рециркулацията на газовете .....
          Рециркулацията няма общо. По скоро картерната вентилация ако е подпушена може да доведе до подобен проблем, ако го има изобщо .....
          Иначе, за основен ремонт не е мислен тоя ДВГ - няма ремонтен размер бутала (поне до скоро нямаше, но не е изключено някой производител да е произвел).
          Но, дори и да няма, българския технически гений се справя с този проблем .... Не мисля обаче, че е много разумен такъв подход.

          Коментар


          • #6
            От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

            .......картерната вентилация може да е проблем, ако е запушен, ще вдига маслото чак до капачката ......разберете се със собственика да го открате в сервиз и да му отпушат или махнат цедката.....и така и така сте в сервиза, да премерят комприсията.....

            Коментар


            • #7
              От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

              От изчетено мисля,че търсиш перфектен такъв екземпляр.Защо не го натиснеш продавача по сериозно с цената и ако има зделка караш без да го ровиш.
              РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

              0895шест29410 .

              Коментар


              • #8
                От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                Тоя двигател си е с повишено подкартерно налягане, но това което описвате, че излиза през пръчката на маслото не е нормално. Този двигател е труден за правене и си има своите особености и ако някой пипа по него без да знае какво прави става БУУМ . Вече няколко от така наречените "3-литрови скапани" мотори отварям и при всичките имаше намеса на "майстори", които бяха си оставили ръчичките. Лично аз не смятам, че този мотор е лош.
                Предлагат се и ремонтни бутала за този мотор от братята китайци вече, но този вариант не го препоръчвам. Не случайно номера на мотора се намира на цилиндровата глава. Блока и буталата вървят комплект
                0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                Коментар


                • #9
                  От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                  Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
                  ...ремонтни бутала за този мотор от братята китайци...
                  Те братята японци с 300 зора ги закрепиха, та китайците ще ги направят, ама колкото да можеш да го продадеш и да се подготвиш след това да те сърбят някои части...

                  Иначе пущината върху терано върви та се къса, ама все не мога да се прежаля и това е.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                    Благодаря на всички за отговорите, но мисля че мотора си е за ремонт.Имам служебен ситроен и той духа, дори яко карам си го така от години. Имах пежо от чисто ново закупено от магазина и на 60000км почна да гори масло и то подухваше от гърловината, но и двете коли си вървят отлично.Ситроенът не е жален, напротив яко товарен и газ до ламарината-служебна кола,знаете .На 230000 км.е върви кат змей ,въпреки че подхвърля капачката на маслото,ако я отваряш при работещ двигател.По двигателя няма масло от повишеното налягане в картера.Нисанът го поизмъчих доволно по карловските ниви и замириса на изгоряло масло.На канала видях стечено масло по мотора от лява страна под турбината явно си е намерило слабо уплътнение и е избило.Тогава мислех че е от турбината, но там е наблъскано с какво ли не и неможах хубаво да видя от къде тече, но определено е от някоя гарнитура, която е поддала от надуването, а може да е и от турбината ,нищо чудно и от двете.
                    Питам пак ,има ли смисъл да влизам в такъв филм ?Ако някой е ремотирал такова животно и знае за какви пари иде реч, нека да пише, моля !

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                      Туку що предложих на собственика да закараме джипката в нисан пловдив за диагностика, за моя сметка,но ми каза че не му се занимава.
                      Свали цената от 10500 на 9200, като каза че така ще е нула на нула ,ако искам да го вземам така, инак не му се занимава повече.
                      Помагайте с мнения моля !

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                        Туку що предложих на собственика да закараме джипката в нисан пловдив за диагностика, за моя сметка,но ми каза че не му се занимава.
                        Свали цената от 10500 на 9200, като каза че така ще е нула на нула ,ако искам да го вземам така, инак не му се занимава повече.
                        Помагайте с мнения моля !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                          Първоначално публикуван от Antol Преглед на мнение
                          Благодаря на всички за отговорите, но мисля че мотора си е за ремонт. ...
                          Първоначално публикуван от Antol Преглед на мнение
                          ... Помагайте с мнения моля !
                          Какво точно искаш да чуеш, след като и сам си констатирал, че най-вероятно моторът е за ремонт ?!? Колегата ти е писал по-горе

                          Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
                          ... Предлагат се и ремонтни бутала за този мотор от братята китайци вече, но този вариант не го препоръчвам. Не случайно номера на мотора се намира на цилиндровата глава. Блока и буталата вървят комплект
                          Тези 1300 лв, които ти е смъкнал собственикът, са далеч по-малко от парите, които би ти глътнал основен ремонт на двигател. Нещо ми се губи смисълът човек да си купи кола с мотор за ремонт, освен ако не му я продават на много тънка цена, а твоят случай не ми изглежда такъв ...
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 30-03-16, 10:58.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                            Търси по моргите ударено терано със същия мотор и се пазари за мотор. После преценявай. Ремонт на тоя мотор не си струва, нито финансово, нито технически. Това или е убито от каране или има дефект.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как за малко да стана "горд"собственик на Y61 ,2001, 3.0di.

                              В такава посока мисля и аз.Разбрахме се днес да премерим компресията в мое присъствие .Мисля преди това да сменим маслото и филтъра.След резутатите, ще решавам какво да правя.Спарки, имаш ли инфо за компресията на тоя двигател, колко е нормално, ако знаеш?И ако не е проблем да ми кажеш колко масло събира, каква марка и вискозитет?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X