Здравейте,не зная тук ли му е мястото, но бих искал да споделя една случка от вчера.
Надявам се да съм полезен на други ,като мен, ходещи по мъките в търсене на подобна машина.
И така може би съм споменавал в други теми, че от година се опитвам да се сдобия с Нисан Патрул Y61 с 3.0 дизелов мотор.
Миналата събота отидох на оглед на въпросния джип и двамта със синът ми решихме ,че машината е нашия Нисан.
Стегнат няма хлоп ,няма троп, пробвано в една нива с доста големи бразди.Купето ,шасито и останлите желаза от долу без ръжди, е има тук там,но нормална повръностна ръжда.Всичко му работи. Скорости и раздатка влкючват без проблемно върви си във всички режими на 4Х4 и блокажът работи.Кожен салон,като нов без драскотини и скъсано и тн.Климатроникът веднага духна студено, дори чистачките на фаровете работят, барабар с пръскалките ,всички светлини включително и халогените на бронята изправни. По таблото нищо не свети, нито примигва заплашително в червено.За една година таква кола не бях виждал, а огледах барем 10 тина,да не са и повече.
Единственото което ме притесни е че малко трудно запали ,собственикът каза че било от изгорели подгревни свещи.Подкарах го върви си ,повече от добре, малко изпушва ,но черно и след това изчиства. Саждите в аспухът сухи ,загря си нормално ,двигателя работи равномерно има тяга,за разлика от повечето други,които си бяха умрели или поне на мен така ми се стори.
Раговорихме се с момчето,свали малко от цената и си стиснахме ръцете .Предложи ми да го докара с репатрака на салона от Карлово до Пловдив.
Мислех направо да му го платя и да ходя за регистрция, без да го гледам повече, но в неделя вечер до като си пиех уискито ме загриза една мисъл ,че няма как толкова хубаво, да е на хубаво.
И вчера до като чаках да ми докарат джипаката се рабрах с един познат, който ремонтира дизелови помпи,дюзи и тн. да дойде да му хвърли едно око преди да финализираме сделката.
Джипката пристигна и я запалихме, пак малко трудно, но си запали.Майсторчето ми вика, че нещо такова палене не му харесва и едвали е от подгрева,също и звукът на двигателя при подаване на газ нещо не му е ок.Погледна го как изпушва отзад и вика, че е нормално, почна да се услушва около двигателя,а аз отвъртях капачката за маслото и що да видим?!Духа ,като за световното масло и дим ама яко,все едно там му е аспухът!Затворих капачката и дръпнахме щеката на маслото и от там един пушек смесен с капки масло,омаца цялата лява предна част на колата.Дизелджията ми рече че сам съм си отговорил на въпросите,нямало нужда дори да идва.
Питам какво става и собствика ми отговори, че можело да има някакво запушване на рециркулацията на газовете.
Качих се пак и го подкарах, ама яко газ, върти гуми и на втора на сух асвалт,абе върви мамка му и Нисан!Двигателя си работи нормално във всички режими, не се замисля, не прекъсва, не тресе.
Не съм като да неразбирам от техика, занимавам се камиони от 13 години вече.Някак си немога да повярвам че издухан мотор, каквито симтоми показа тоя дизелак е възможно да работи и върви така.
Зная за проблемите на тоя двигател, доста съм изчел тук но...
Има сервиз за скания наблизо, отидох при пичовете /познати са ми/ и те ми викат да се отказвам ,аз обаче упорито си мислех да сваля от цената,колкото мога и ако е нещо от ЕГРа да си го оправя.
Както и да е отпратих го обратно, но все си мисля дали при добра отстъпка, не бих могъл да го купя и да си го оправя.Разбрах се със собственика да помислим за ден два и да говорим пак.
Питането ми към знаещите тук е дали да скачам в кереча?Скъп ли е основния ремонт на тоя двигател? Има ли кой да го направи качествено в Пловдив или Пловдивска околия? Възможно ли е наистина проблемът да е от рециркулацията на газовете ?
Поздрави.
Надявам се да съм полезен на други ,като мен, ходещи по мъките в търсене на подобна машина.
И така може би съм споменавал в други теми, че от година се опитвам да се сдобия с Нисан Патрул Y61 с 3.0 дизелов мотор.
Миналата събота отидох на оглед на въпросния джип и двамта със синът ми решихме ,че машината е нашия Нисан.
Стегнат няма хлоп ,няма троп, пробвано в една нива с доста големи бразди.Купето ,шасито и останлите желаза от долу без ръжди, е има тук там,но нормална повръностна ръжда.Всичко му работи. Скорости и раздатка влкючват без проблемно върви си във всички режими на 4Х4 и блокажът работи.Кожен салон,като нов без драскотини и скъсано и тн.Климатроникът веднага духна студено, дори чистачките на фаровете работят, барабар с пръскалките ,всички светлини включително и халогените на бронята изправни. По таблото нищо не свети, нито примигва заплашително в червено.За една година таква кола не бях виждал, а огледах барем 10 тина,да не са и повече.
Единственото което ме притесни е че малко трудно запали ,собственикът каза че било от изгорели подгревни свещи.Подкарах го върви си ,повече от добре, малко изпушва ,но черно и след това изчиства. Саждите в аспухът сухи ,загря си нормално ,двигателя работи равномерно има тяга,за разлика от повечето други,които си бяха умрели или поне на мен така ми се стори.
Раговорихме се с момчето,свали малко от цената и си стиснахме ръцете .Предложи ми да го докара с репатрака на салона от Карлово до Пловдив.
Мислех направо да му го платя и да ходя за регистрция, без да го гледам повече, но в неделя вечер до като си пиех уискито ме загриза една мисъл ,че няма как толкова хубаво, да е на хубаво.
И вчера до като чаках да ми докарат джипаката се рабрах с един познат, който ремонтира дизелови помпи,дюзи и тн. да дойде да му хвърли едно око преди да финализираме сделката.
Джипката пристигна и я запалихме, пак малко трудно, но си запали.Майсторчето ми вика, че нещо такова палене не му харесва и едвали е от подгрева,също и звукът на двигателя при подаване на газ нещо не му е ок.Погледна го как изпушва отзад и вика, че е нормално, почна да се услушва около двигателя,а аз отвъртях капачката за маслото и що да видим?!Духа ,като за световното масло и дим ама яко,все едно там му е аспухът!Затворих капачката и дръпнахме щеката на маслото и от там един пушек смесен с капки масло,омаца цялата лява предна част на колата.Дизелджията ми рече че сам съм си отговорил на въпросите,нямало нужда дори да идва.
Питам какво става и собствика ми отговори, че можело да има някакво запушване на рециркулацията на газовете.
Качих се пак и го подкарах, ама яко газ, върти гуми и на втора на сух асвалт,абе върви мамка му и Нисан!Двигателя си работи нормално във всички режими, не се замисля, не прекъсва, не тресе.
Не съм като да неразбирам от техика, занимавам се камиони от 13 години вече.Някак си немога да повярвам че издухан мотор, каквито симтоми показа тоя дизелак е възможно да работи и върви така.
Зная за проблемите на тоя двигател, доста съм изчел тук но...
Има сервиз за скания наблизо, отидох при пичовете /познати са ми/ и те ми викат да се отказвам ,аз обаче упорито си мислех да сваля от цената,колкото мога и ако е нещо от ЕГРа да си го оправя.
Както и да е отпратих го обратно, но все си мисля дали при добра отстъпка, не бих могъл да го купя и да си го оправя.Разбрах се със собственика да помислим за ден два и да говорим пак.
Питането ми към знаещите тук е дали да скачам в кереча?Скъп ли е основния ремонт на тоя двигател? Има ли кой да го направи качествено в Пловдив или Пловдивска околия? Възможно ли е наистина проблемът да е от рециркулацията на газовете ?
Поздрави.
Коментар