Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

    Дали препоръката за 1.9 бара предни спрямо 2.5 бара задни гуми не е именно с цел лек буфер за напрежението по системата при каране 4х4? При 4х4 парт-тайм предните колела изостават от задните, задното предаване оказва натиск /според това което съм прочел/ има логика предните гуми да са по-меки, това би било допълнително омекотяване?
    Последно редактирано от afgany; 30-01-16, 17:23.
    Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
    X-trail 2.2 Di 2003
    Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

    Коментар


    • #32
      От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

      http://www.4x4abc.com/4WD101/def_turnpart.html - Това е една доста интересна и много ИНФОРМАТИВНА страница за каране на автомобили 4х4, на Английски е!!!
      Maverik/Terrano 2 2.7 TDI, 1997
      X-trail 2.2 Di 2003
      Maverik/Terrano 2 2.7 TD, 1994

      Коментар


      • #33
        От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

        Първоначално публикуван от afgany Преглед на мнение
        Дали препоръката за 1.9 бара предни спрямо 2.5 бара задни гуми не е именно с цел лек буфер за напрежението по системата при каране 4х4? При 4х4 парт-тайм предните колела изостават от задните, задното предаване оказва натиск /според това което съм прочел/ има логика предните гуми да са по-меки, това би било допълнително омекотяване?
        И как по-точно различно мачкащи се гуми ще станат буфер за напрежението? Натиска оказва разликата във въртенето на предни и задни.. За да няма натиск, трябва да са еднакви до милиметър. При прав участък просто разликата е достатъчно малка, за да може да изфиряса през еластичността и повишеното триене на гумите с настилката. Затова и се усеща съвсем леко, сравнено със завой.

        На терано и повечето возила с двигател отпред, натоварването върху предното окачване е малко или много константа и слабо зависи от товара. А на возила с размерите и компоновката на терано, 90% от поведението зависи от предницата, а там се правят един куп компромиси и с ъгли, и с налягане на гуми, и с твърдост и с ходове, целящи подобрение на наколко взаимоизключващи се неща - хем да завива като хората (без недозавиване и презавиване), хем да не ходи по наклона, хем да не се наклонява в завой, хем при неравности да се държи "естествено", тоест да не те изхвърля всяка дупка от пътя, хем при всичкото това комфорта да е приемлив и да не износва гуми прекалено бързо. Разбирай - разликата във въртенето при 4x4 не е 9-та, а 99-та дупка на кавала, и по-скоро биха нагаждали задния мост към предния, отколкото обратното. От друга страна, разликата между празен автомобил и такъв с максималното си тегло вероятно се поема на 80 и повече процента само от задния мост, от там и повишеното налягане на задиня мост по книга. Сложи и ремарке/каравана, дето тежи изцяло отзад, и хавата с налягането съвсем се изяснява. А от практиката - задни гуми дори в оригиналния си размер, напомпани колкото предните, се мачкат очеизвадно по-малко, при положение че в 90% от времето тоя автомобил се кара с товар много по-малък от максималния му. А напомпани на 2.5 практически не се мачкат изобщо, освен ако не е натоварено на максимум. 31-ците, с които карам от много време, не са виждали повече от 2.1 дори когато тръгвам за море и отзад и в кабината е натъпкан буквално до тавана. На една от акциите на форума беше натоварен с кашони консерви със сгунати задни седалки - дори и тогава гумите не искаха 2.5.

        Изобщо - не търси под вола теле. Няма да намериш такова. Просто ползвай 4х4 по предназначение спрямо вижданията си. Тераното е достатъчно кораво за да не се чупи на всеки завой, даже и при откровени талибани зад волана, а поне според постовете ти си далеч от това. Аз не виждам смисъл да пускам 4х4 ако се чувствам достатъчно комфортно за да поддържам скорости над 60-70, но това си е за мен.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #34
          От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

          Има ли идеална нечуплива кола,идеална джипка, идеално 4x4? На сух терен 4x2 на видя ли сняк 4x4 и нека да не забравим, че на тези теранота имаме опция за превключване към 4x4 по време на движение. И един друг въпрос а дали има кола или джипка коята ще издържи на всякакъв вид терени?
          Аз съм от Кърджали всички ще знаете каква зима беше минапата година март месец какъв сняг падна тераното никъде не остана само в един момент когато под джипката се напълни със сняг и 4 колела увиснаха гуми yokohama geolandar И съм се убедил хубави гуми + прилино каране тераното няма оставане.
          И хъбовете синхронизаторите ми се счупиха и съм ги зацепил принудително и си ги карам за сега без проблем за напред ще видим едни ръчни вромос моце да му са добре, ако яе има разликат от моите принудително зацепени.

          Коментар


          • #35
            От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

            Хъбовете синхронизатори нямат. А са се счупили/износили вероятно именно защото си превключвал на 4х4 в движение. Автоматичните не го могат - чува се едно неприятно хъркане докато включат, ако си със скорост над 10-ина км/ч. Цяла зима карам със зацепени ръчни - от това проблем няма.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #36
              От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

              Нищо не се чува, цяла зима си карам така включвам предния мост по време на движение без никакви ядове - с автоматични хъбове съм.
              За да си спокоен зимата / когато има сняг / най-добре с включен преден мост иначе с тези леки задници особенно с МТ - та е голям смях тераното
              088455338две
              "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
              Джамбазов 2010г..

              Коментар


              • #37
                От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Хъбовете синхронизатори нямат. А са се счупили/износили вероятно именно защото си превключвал на 4х4 в движение. Автоматичните не го могат - чува се едно неприятно хъркане докато включат, ако си със скорост над 10-ина км/ч. Цяла зима карам със зацепени ръчни - от това проблем няма.
                Включват се по време на движение автоматичните без никакъв проблем ето и счупената част Натиснете снимката за да я уголемите

Име:40257-7f000-nissan-.jpg
Прегледи:1
Размер:59.8 КБ
ID:5701760не е счупено а изкривено, а искривяването не е зарад включване по време наа движение нямало смазка не са били гресирани даже едното е ръждясало и зацепило зарад туй се искриви едното като не бачка и другото не може

                Коментар


                • #38
                  От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

                  Това се продава като резервна част. Синхронизатор не е - съединителче е.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Нисан Терано 1 и 2 - 4х4 система ,Кога, Защо, Как !!!

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Това се продава като резервна част. Синхронизатор не е - съединителче е.
                    Да има го предлага се в ценови диапазон между 120лв и 190 лв, но прецених, че ще е по добре да са зацепени постояно от колкото да давам пари на тези съединители пък, ако ми се наложи да купувам по добре да купя едни ръчни хъбове отколкото да давам пари не тези за автоматични. за към 250-300 се намират комплект ръчни хъбове.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X